Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Auto stalo 4 dni w temperaturze +23 stopnie, mialo zrobiony przeglad, podejrzewam ze bylo sprawdzane/wyrownane cisnienie w oponach. Zostawilem je wczoraj na mrozie na 8h i po odpaleniu mialem alert o cisnieniu we *wszystkich* kolach (4 x zolte). Szybka pilka - feuvert, azot, cisnienie z tabliczki znamionowej przod 2.0 tyl 2.5 (troche sie zdziwilem) i potwierdzenie stanu cisnienia z idrive. Cisza spokoj az do dzis, kiedy to znowu komunikat sie powtorzyl - zakladam ze przy azocie raczej nie powinno dochodzic do takich roznic w objetosci, bo nie ma takiej rozszerzalnosci cieplnej jak zwykle powietrze. Co moze byc przyczyna? Znowu zatwierdzilem stan cisnienia i znowu jest OK, pytanie na jak dlugo :S
Opublikowano
Kiedys tez mialem kumunikat dzien w dzien ze cos jest nie tak w jednym kole,resetowalem ale wracal ponownie.Okazalo sie ze w oponie nie bylo zadnej dziury faktycznie ale powietrze uciekalo bokiem przy rancie felgi od srodka,ale to moja winna bo przez rok nie sprawdzalem powietrza w aucie i wyniku jazdy felga z opona sie przetarla bo bylo za malo powietrza itd....pacient z wulkanizacji posmarowal jakims bialym preparatem rant felgi i do dzisiaj jest git malina.Powiedzial mi ze jak jest tez minusowa temperatura to dobrze jest sprawdzac stan powietrza raz na miesiac dla pewnosci ze jest okey,szczegolnie w runflatach.Ja trzymam cisnienie w kolach 3.2 PSI :!:
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano
Ja po raz drugi przeszedlem przez procedure zatwierdzania cisnienia i jest ok. A cisnienie dalem zgodnie z tabliczka, chociaz dziwnie mi tak jakos majac 2.0, wiec przed wyjazdem z wiekszym obciazeniem dobije...
Opublikowano
W atmosferze oprocz azotu jest jeszcze troche innych gazow, ktore duzo bardziej niz azot reaguja na zmiany temperatury. Fakt ze jest tego raptem 20% ale odnosze wrazenie ze jednak opony mniej reaguja na zmiany temperatur jak napompujesz je samym azotem. Zreszta roznicy w cenie praktycznie nie ma, bo doplata rzedu 10 zeta za 4 kola przy ewentualnej wymianie to w tej chwili mniej niz paczka papierosow...
  • 2 lata później...
Opublikowano
nie moge sie nigdzie doszukac, wczoraj tez zapalil mi sie ten komunikat, choc wczesniej bylo ok. Dopompowalem powietrza, sprawdzilem cisnienie i jest ok ale blad wywala dalej, jak zrobic ten reset bo nie mam pojecia? :oops: (auto to oczywiscie e60)
Opublikowano
nie moge sie nigdzie doszukac, wczoraj tez zapalil mi sie ten komunikat, choc wczesniej bylo ok. Dopompowalem powietrza, sprawdzilem cisnienie i jest ok ale blad wywala dalej, jak zrobic ten reset bo nie mam pojecia? :oops: (auto to oczywiscie e60)

 

1. Bezpośrednio przed rozpoczęciem jazdy

należy uruchomić silnik, ale jeszcze nie

ruszać

2. Wywołać menu idrive

3. Wybrać "Vehicle settings" i nacisnąć na

kontroler

4. Wybrać "RPA" i nacisnąć na kontroler

5. Wybrać "Set tyre pressure" i nacisnąć na

kontroler

6. Wybrać "Yes" i nacisnąć na kontroler

I po kłopocie :)

Opublikowano
Witam, mam pytanie zmieniłem felgi z 17 na 18 i teraz nie wyskoczyła informacja o innym cisnieniu. Czy te czujniki są w felgach razem z wentylami ? Jeśli tak to czeka mnie ściąganie dwuch kompletów :/ proszę o potwierdzenie mojej tezy. Pozdrawiam
Opublikowano
Nie ma czujnikow w oponach, cienienie mieza czujniki abs, poprzez obrot kola :)

 

Zresetuj w idrive i bedzie ok.

 

W E60 moga byc czujniki ciśnienia, ale to bardzo rzadko spotykana opcja.

Opublikowano
Wiem że to działało na 100% bo jak zmieniałem z letnich na zimowe to odrazu wrzeszczał że cisnienie ma złe. A jak zmieniłem felgi z 17 na 18 to cisza ... to chyba niemożliwe żeby było takie samo cisnienie w kolach zimowych 225/40/17 i letnich 245/45/18. Sproboję na stację podjechać i upuścić trochę powietrza. Przejadę sie i zobaczymy. Tak czy siek dziwna sprawa.
Opublikowano
No pod warunkiem że cisnienie jest inne od tego po zmianie. I w tedy rozumiem wprowadzenie nowych wartości w idrive, chyba że się mylę.
Opublikowano

 

1. Bezpośrednio przed rozpoczęciem jazdy

należy uruchomić silnik, ale jeszcze nie

ruszać

2. Wywołać menu idrive

3. Wybrać "Vehicle settings" i nacisnąć na

kontroler

4. Wybrać "RPA" i nacisnąć na kontroler

5. Wybrać "Set tyre pressure" i nacisnąć na

kontroler

6. Wybrać "Yes" i nacisnąć na kontroler

 

Robiłem wszystko wg instrukcji wcześniej miałem status ACTIVE po ponownym przeliczeniu cisnienia cały czas przelicza INITIALIZING i trwa to w nieskończonośc. Czyli wychodzi na to że u mnie że prawdopodobnie czujniki mam w felgach zimowych. Albo cos się wykrzaczyło :/

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1985389/561874/2013-05-07-12-07-34.jpg

Opublikowano
No pod warunkiem że cisnienie jest inne od tego po zmianie. I w tedy rozumiem wprowadzenie nowych wartości w idrive, chyba że się mylę.
Mylisz się. Trzeba zawsze :wink:
Opublikowano

Nie masz żadnych czujników bo jak 99% E60 masz tylko system RPA który nie monitoruje bezpośrednio ciśnienia w kole, mierzy tylko prędkość obrotową kół. Im mniej powietrza w kole tym mniejsza jego srednica i większe obroty. Ta inicjalizacja ma za zadanie okreslenie srednich obrotow. Jeżeli wymieniane koła maja bardzo zbliżoną średnice system nie będzie zgłąszał błędów. I tak to działa.

 

Włącz tą inicjalizacje i się tym nie martw, pojezdzisz z tym troche to sie wszystko ustawi.

 

 

Monitorowanie ciśnienia w E60 za pomocą czujników ciśnienia wyglada tak:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Do tego trzeba sprzętu a nie kodowania. Nadajniki w kołach, anteny w nadkolach, kable, sterownik...

A kodowanie to już parę kliknięć

Opublikowano
Do tego trzeba sprzętu a nie kodowania. Nadajniki w kołach, anteny w nadkolach, kable, sterownik...

A kodowanie to już parę kliknięć

Ale podobno w e60 działa to w oparciu o czujnik abs a nie o czujniki w zaworkach i odbiornik w nadkolu. Nazywa się to RPA

Opublikowano
Do tego trzeba sprzętu a nie kodowania. Nadajniki w kołach, anteny w nadkolach, kable, sterownik...

A kodowanie to już parę kliknięć

Ale podobno w e60 działa to w oparciu o czujnik abs a nie o czujniki w zaworkach i odbiornik w nadkolu. Nazywa się to RPA

 

Przeczytaj co napisałem 07 Maj 2013 18:33, trzy posty wyżej

Opublikowano
Do tego trzeba sprzętu a nie kodowania. Nadajniki w kołach, anteny w nadkolach, kable, sterownik...

A kodowanie to już parę kliknięć

Ale podobno w e60 działa to w oparciu o czujnik abs a nie o czujniki w zaworkach i odbiornik w nadkolu. Nazywa się to RPA

 

Przeczytaj co napisałem 07 Maj 2013 18:33, trzy posty wyżej

Właśnie chodzi mi o Rpa a nie Tpm nie mam tej opcji można ją dokodować. Może się przydać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.