Skocz do zawartości

Wyposażenie dodatkowe w e9x


and6412

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam nadzieję że pomożecie mi tutaj.

Chcę kupić BMW e91 320d (wiem, wiem... następny :D ) pewnie z rocznika 2009.

 

Chciałbym się jednak dowiedzieć trochę o opcjach które były dostępne w tej wersji (w Niemczech jeśli to różnica). Jeżeli piszę zdaniem twierdzącym, to proszę o potwierdzenie, bo nie jestem pewny:

 

1) automatyczne skrzynie biegów były tylko w jednej wersji czy były różne?

2) standardowo auta miały 2 lata gwarancji?

3) Czy wszystkie 'z ekranikiem' miały nawigacje? Ile w ogóle wersji tego było? Gubię sie tutaj w zależnościach między radiem proffessional a business. Ale teraz doczytałem że są z różną ilością przycisków etc... Możecie mi przybliżyć trochę o co w tym biega i jakie są różnice?

4) ile i jakie airbagi były w standardzie

5) czy każdy tempomat montowany w tych autach był 'aktywny' ACC? Czyli czy jeżeli w ogłoszeniu pisze że auto posiada tempomat to jest to ten ACC, czy nie koniecznie?

6) Jakie koła były w standardzie

7) W PL ASO występuje opcja Sport Pakiet M. Czy w Niemczech to nazywało się tak samo i zawierało te same elementy, czy tam była inna oferta?

8) Widzę że wiele aut ma ogrzewanie postojowe. Jak się sprawuje, czy jest na pilota czy tylko czasowe?

9) W wielu ogłoszeniach pisze Bluetooth, czy to oznacza że ma zestaw głośnomówiący?

10) Znalazłem informację, że istniała jakaś opcja podłączająca samochód do internetu? Rozumiem że to za pomocą GSM. Czy trzeba włóżyć własną kartę sim, czy to działa np. jak amazon Kindle (w sensie że 'za darmo'')? Czy wtedy samohcód może działaś jako Acces Point dla laptopa np.?

11) Ile było rodzajów reflektorów i jakich?

 

ew. jakie opcje warto mieć?

 

Z góry bardzo Wam dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

1. Tylko 6 biegowe

2. Tak

3. Wszystkie z "ekranikiem" maja nawigacje , są dwie różne - mały ekranik navi buisness, duzy - professional.

4. chyba 6 dwie przednie + kurtyny boczne i w siedzeniach przednich.

5. Są dwa tempomaty, aktywny jest jeżeli z przodu auta jest coś na kształt trzeciego halogenu po środku.

6. 16 calowe

7. W DE sport pakiet ma to samo co w PL

8. Nie wiem, nie mam.

9. Tak

 

to tak na szybko ;p

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tylko 6 biegowe

2. Tak

3. Wszystkie z "ekranikiem" maja nawigacje , są dwie różne - mały ekranik navi buisness, duzy - professional.

4. chyba 6 dwie przednie + kurtyny boczne i w siedzeniach przednich.

5. Są dwa tempomaty, aktywny jest jeżeli z przodu auta jest coś na kształt trzeciego halogenu po środku.

6. 16 calowe

7. W DE sport pakiet ma to samo co w PL

8. Nie wiem, nie mam.

9. Tak

 

to tak na szybko ;p

 

Wszystko się zgadza, po za punktem 5 i 6

 

5. Były 3 rodzaje tempomatów:

- zwykły

- z funkcją hamowania

- aktywny

 

6. 16 calowe felgi w standardzie dla wersji r4, dla wersji z silnikiem r6 17 cali.

 

10. W wersjach LCI jest możliwość podłączenia się do internetu z prędkością chyba GPRS lub EDGE, ale dokładnie nie pamiętam, nie działa to szybko i oczywiście wykorzystuje telefon.

 

11. Były tylko jedne w wersji przed liftem i lekko zmodyfikowane w wersji LCI.

 

Warto mieć automatyczną skrzynię i xenon, navi też się przydaje.

Reszta to pierdołki, które mogą choć nie muszą umilać podróży.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie z rocznika 2009.

3) Czy wszystkie 'z ekranikiem' miały nawigacje? Ile w ogóle wersji tego było? Gubię sie tutaj w zależnościach między radiem proffessional a business. Ale teraz doczytałem że są z różną ilością przycisków etc... Możecie mi przybliżyć trochę o co w tym biega i jakie są różnice?

11) Ile było rodzajów reflektorów i jakich?

3) w tym roczniku sa juz navi CIC wiec jest tylko jeden jej rodzaj jesli tylko jest ekranik

11) halogeny i bixenony - po lifcie oba rodzaje lamp mialy ringi ktore mogly sluzyc do jazdy dziennej

reszta tak jak pisali koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

[quote="maciekk"

11) halogeny i bixenony - po lifcie oba rodzaje lamp mialy ringi ktore mogly sluzyc do jazdy dziennej

 

Niestety ringi w halogenowych LCI nie nadają sie jako światła do jazdy dziennej świecą tak samo słabo jak ringi w przedliftowym xenonie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam wszystkim za pomoc. Tylko jeszcze kilka niejasności:

 

Ad 11) Chodziło mi o rodzaje oświetlenia. Wiem że są jakieś adaptacyjne, jakieś z doświetlaniem zakrętów. Takie co obniżają się jak wykryją że jest w mieście itp... Ile tego było ?

5. Były 3 rodzaje tempomatów:

- zwykły

- z funkcją hamowania

- aktywny

Czy ten 2 też ma trzeci 'halogen'. Po czym poznać różnice? Warto w ogóle na to ACC polować? Sporo na trasie jeżdżę.

 

w tym roczniku sa juz navi CIC wiec jest tylko jeden jej rodzaj jesli tylko jest ekranik

Jesteś pewien? W ogłoszeniach widuję przynajmniej 2 różne. Poza tym sprzedający chwalą się że jest Prof. lub Business.

 

Przecież był już podobny temat

Szukałem ale nie znalazłem, sorry.

 

Warto mieć automatyczną skrzynię i xenon, navi też się przydaje.

Automat to wymóg krytyczny. Co do xenonu to w poprzednim aucie strasznie mi na tym zależało i widze że one fajnie świecą ale przez pierwszy 1-2 lata. Potem gorzej od halogenów. A same problemy z tym cholerstwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co?! Xenony słabo świecą??? Może miałeś jakieś hidy zakładane, kombinowane???

 

Ori xenon świeci dotąd aż nie padnie jarznik lub przetwornica. Czyli stosunkowo długo.

 

Nic się nie obiża w mieście... kurcze skąd Ty takie informacje masz... Chyba, że mówimy o asystencie świateł długich - to co innego.

 

Xenon dzielimy na bi-xenon skrętny i zwykły bi-xenon.

 

Tempomat jest dobry na autostrady - jeśli takowymi dużo podróżujesz ma to sens. Aktywny tempomat z funkcją hamowania przed poprzedzającym samochodem - jak dla mnie bajer.

 

A co do reszty polecam zagłębić się w archwilane posty, wszystko o co pytasz lub masz zamiar zapytać - było ;) :search:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACC czyli tempomat z funkcją hamowania, to taki, który nie hamuje sam, to taki bez radaru.

Przydaje się on bardzo, fajne jest to, że możesz regulować prędkość gałką o 1 km/h i o 10km/h za jednym popchnięciem.

W chwili gdy jedziesz np. 160 zrzucasz gałką prędkość do 100 i auto wyhamowuje bardzo szybko hamulcami, a nie tak jak w przypadku zwykłego tempomatu tylko silnikiem.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACC czyli tempomat z funkcją hamowania, to taki, który nie hamuje sam, to taki bez radaru.

Przydaje się on bardzo, fajne jest to, że możesz regulować prędkość gałką o 1 km/h i o 10km/h za jednym popchnięciem.

W chwili gdy jedziesz np. 160 zrzucasz gałką prędkość do 100 i auto wyhamowuje bardzo szybko hamulcami, a nie tak jak w przypadku zwykłego tempomatu tylko silnikiem.

 

Ja mam coś takiego, to zwykły jest? S540A CRUISE CONTROL ???

Też mogę sobie gałką regulować prędkość.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACC czyli tempomat z funkcją hamowania, to taki, który nie hamuje sam, to taki bez radaru.

Przydaje się on bardzo, fajne jest to, że możesz regulować prędkość gałką o 1 km/h i o 10km/h za jednym popchnięciem.

W chwili gdy jedziesz np. 160 zrzucasz gałką prędkość do 100 i auto wyhamowuje bardzo szybko hamulcami, a nie tak jak w przypadku zwykłego tempomatu tylko silnikiem.

 

Ja mam coś takiego, to zwykły jest? S540A CRUISE CONTROL ???

Też mogę sobie gałką regulować prędkość.

 

Pzdr.

 

Nie, Ty masz zwykły. Możesz tylko zmieniać prędkość, a hamowanie odbywa się silnikiem.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACC czyli tempomat z funkcją hamowania, to taki, który nie hamuje sam, to taki bez radaru.

Przydaje się on bardzo, fajne jest to, że możesz regulować prędkość gałką o 1 km/h i o 10km/h za jednym popchnięciem.

W chwili gdy jedziesz np. 160 zrzucasz gałką prędkość do 100 i auto wyhamowuje bardzo szybko hamulcami, a nie tak jak w przypadku zwykłego tempomatu tylko silnikiem.

 

Ja mam coś takiego, to zwykły jest? S540A CRUISE CONTROL ???

Też mogę sobie gałką regulować prędkość.

 

Pzdr.

 

Nie, Ty masz zwykły. Możesz tylko zmieniać prędkość, a hamowanie odbywa się silnikiem.

 

O widzisz. Spoko. Tak czy siak w naszych warunkach drogowych bezużyteczny bajer ;) rzadko kiedy go używam.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ten zwykły jest mniej użyteczny, ten z funkcją hamowania już całkiem fajny. Idzie szybko wytracić prędkość, co daje Ci możliwość jazdy na drogach szybkiego ruchu bez używania stóp :)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas jazda po drogach szybkiego ruchu to ciągłe mruganie długimi, żeby mistrzowie jazdy lewym pasem łaskawi byli z niego zjechać :mrgreen: zamiast tempomatu przydałyby się halogeny dalekosiężne rodem z ciężarówek :) hehe.

 

Jednak wolę kiedy mam kontrolę nad samochodem, szczególnie nad pedałami.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym roczniku sa juz navi CIC wiec jest tylko jeden jej rodzaj jesli tylko jest ekranik

Jesteś pewien? W ogłoszeniach widuję przynajmniej 2 różne. Poza tym sprzedający chwalą się że jest Prof. lub Business.

w takim razie nie przegladasz ofert z 2009 roku bo po lifcie sa tylko z CIC ktory wystepuje tylko w wersji professional

 

ACC czyli tempomat z funkcją hamowania [...]

ACC to adaptive cruise control - ten z dodatkowa 'kulka' w zderzaku mierzacy odleglosc od poprzedzajacego samochodu

natomiast tempomat z funkcja hamowania (wystepuje w 6cyl.) rozni sie od zwyklego z 4cyl tym ze uzywa takze hamulcow oprocz hamowania silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie nie przegladasz ofert z 2009 roku bo po lifcie sa tylko z CIC ktory wystepuje tylko w wersji professional

 

W zeszlym roku w salonie mozna bylo wybrac nawigacje business w salonie i nawet dzis mozna to jeszcze zrobic...

Czy ta nawigacja jest oparta na starym systemie CCC?

 

Po lifcie nie ma takiej, ktora mialaby ekran i byla bez nawigacji. Przed liftem chyba z reszta tez...

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświetlanie zakrętów i światła adaptacyjne.

Można mieć adaptacyjne bez doświetlania (tylko przy ksenonie), tak było w modelach przed LCI (teraz można dokupić w ASO doświetlanie ori w postaci modułu i inaczej skonfigurowanych halogenów - efekt jak Fiatach, Skodach itd., koszt 1000 - 1200 PLN).

W wersjach poliftowych z ksenonem doświetla wewnętrzny ring w postaci zapalania się soczewki światłem lekko żółtawym, adaptacyjność pozostaje bez zmian.

Dobre oba rozwiązania, szczególnie w ciemnych dziurawych uliczkach.

Pozdrawiam

Edytowane przez toker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszlym roku w salonie mozna bylo wybrac nawigacje business w salonie i nawet dzis mozna to jeszcze zrobic...

Czy ta nawigacja jest oparta na starym systemie CCC?

sprawdzalem wczoraj i u nas sie nie da, a ze widzialem CIC tylko z duzym ekranem przyjalem ze tylko taka byla (z reszta podobnie mowi wikipedia)...

http://img707.imageshack.us/img707/1453/naviwv.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. :)

Z wikipedia czasem tak jest, ze trzeba weryfikowac.

 

A tu fotka Business'a ze strony BMW dla potomnych:

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20110218_bmw_navi_business.jpg

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem na własne oczy CIC-a Business. Jak dla mnie porażka, menu jak w CCC na wyświetlaczu z "telefonu" :duh: O niebo lepszy CCC Professional :wink:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

8) Widzę że wiele aut ma ogrzewanie postojowe. Jak się sprawuje, czy jest na pilota czy tylko czasowe?

(..)

 

Do tego podpunktu nikt się widzę jeszcze nie odniósł. WEBASTO to genialny wynalazek. Występuje wyłącznie w połączeniu z iDrive z którego można zaprogramować 2 czasy uruchomienia. Sterowanie z dedykowane pilota (oryginalny BMW) również jest. Najlepiej uruchomić 30 minut przed wyjazdem, samochód jest wtedy równomiernie nagrzany we wnętrzu i lód schodzi nawet z tylnej szyby. Blok silnika również nagrzewa, jednak trzeba mieć na uwadze że oleju już nie. Odpalenie silnika w duże mrozy jest jednak mimo wszystko bardzo łagodne, na pewno przekłada się to też na jego mniejsze zużycie. Jeżeli temperatura na zewnątrz przekrocy 15C, Webasto uruchamia się w trybie przewietrzania wnętrza. Schładzanie to to nie jest, ale zawsze lepiej wsiada się do samochodu w którym jest 30C a nie np. 35C :wink:

 

 

P.S

Trzeba uważać na ruchliwych parkingach. Webasto zwraca uwagę przypadkowych osób, zwłaszcza podczas uruchomienia. Czasami zdarza mu się puścić lekki biały dymek z pod przedniego nadkola gdzie umieszczony jest wydech. W trakcie pracy słychać szum powietrza z pracującego nawiewu we wnętrzu oraz dmuchawy przy komorze spalania w Webasto (taki mały odrzutowiec). W Skandynawii może to codzienność, ale u nas wzbudza niepokój i ciężko się dziwić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświetlanie zakrętów i światła adaptacyjne.

Można mieć adaptacyjne bez doświetlania (tylko przy ksenonie), tak było w modelach przed LCI (teraz można dokupić w ASO doświetlanie ori w postaci modułu i inaczej skonfigurowanych halogenów - efekt jak Fiatach, Skodach itd., koszt 1000 - 1200 PLN).

W wersjach poliftowych z ksenonem doświetla wewnętrzny ring w postaci zapalania się soczewki światłem lekko żółtawym, adaptacyjność pozostaje bez zmian.

Dobre oba rozwiązania, szczególnie w ciemnych dziurawych uliczkach.

Pozdrawiam

 

Jeśli w LCI z ksenonem nie mam doświetlania ani adaptacyjnych to można to jakoś rozbudować o te opcje (przynajmniej o jedną :))?

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.