Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To jeszcze nic. BMW Bawaria w Katowicach wyceniła mi montaż zestawu alpine na 1568,25 !!!

 

Jeśli masz auto na gwarancji, to tanio tego nie zrobisz, bo zostaje ASO. Mnie tez podawali w ASO kwoty z sufitu, a zrobiłem tam gdzie serwisowałem 7mkę i teraz 3kę - BMCars w Mysłowicach (kiedyś pracownicy Bawarii Katowice, więc raczej wiedzą, jak spiąć przewody). W cenie coś poniżej 400 PLN brutto.

 

a widzisz.. dzieki bardzo za podpowiedz. Bawaria stwierdzila ze jak zamontuje sobie sam to nie wplynie to na gwarancje. Rzeczywscie popytam w BMCars

 

dzieki ;)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zestaw alpine - 1680

Montaż - 900

hmm. troszke duzo nie uwazacie ??

zestaw alpine w de z wysyłką ok. 360 euro

montaż wg. oryginalnej instrukcji BMW to ok. 2,5h

 

czyli sam zestaw porównywalnie..

 

no wlasnie montaż na poczatku w dziale czesci mi powiedzieli 2h. Potem dzownie na serwis i mi mowia 900. To im mowie ze droga tą roboczogodzine mają 450 zł !!!!????? to sie zaczelo ściemianie ze kolega mi zle podał ze długosc montaż to zależy od wyposarzenia auta ipt. Pierdu Pierdu ! Szukają jeleni i tyle

 

Wyższa cena może być podyktowana tym, że auta wyprodukowane po 03/2009, posiadające w wyposażeniu radio Professional lub nawigację Professional, wymagają programowania aby wyrównać poziomy głośności zestawu głośników przednich z tylnymi oraz usunąć korekcję dźwięku, wprowadzoną przez słabej jakości głośniki przednie i brak gł. wysokotonowych.

 

Bez programowania owszem będzie to grało ale kiepsko. Będziesz musiał ustawić "TREBLE" na "-5" i bass przynamniej na "0" a przy głośniejszym słuchaniu wszytko po porostu "pierdzi".

 

Ponadto PDC, NAVI oraz zestaw głośnomówiący jest bardzo głośny z przodu... (bez programowania)

 

Piszę to z własnego doświadczenia...

Opublikowano
no wlasnie a jak to jest z rocznikami 2005 -2008 ? (przed LCI) . Tez wymaga to programowania ? Jesli zmienialo sie naglosnienie trzeba cos programowac ? Bo wydaje mi sie ze modul ktory jest do zaprogramowania dostepny jest tylko w wersjach LCI .
  • Członkowie klubu
Opublikowano
no wlasnie a jak to jest z rocznikami 2005 -2008 ? (przed LCI) . Tez wymaga to programowania ? Jesli zmienialo sie naglosnienie trzeba cos programowac ? Bo wydaje mi sie ze modul ktory jest do zaprogramowania dostepny jest tylko w wersjach LCI .

 

Wersje przed liftem nie wymagają programowania. Nie chodzi tu także o jakiś dodatkowy moduł tylko o CIC, RAD2 oraz PDC (tj. navi, radyjko professional oraz PDC)

Opublikowano
no wlasnie a jak to jest z rocznikami 2005 -2008 ? (przed LCI) . Tez wymaga to programowania ? Jesli zmienialo sie naglosnienie trzeba cos programowac ? Bo wydaje mi sie ze modul ktory jest do zaprogramowania dostepny jest tylko w wersjach LCI .

 

Wersje przed liftem nie wymagają programowania. Nie chodzi tu także o jakiś dodatkowy moduł tylko o CIC, RAD2 oraz PDC (tj. navi, radyjko professional oraz PDC)

no to musi byc CIC bo to sie w CIC koduje :whistle:

 

Audio System CIC REST_TASTE_VERBAUT :D ,

  • Członkowie klubu
Opublikowano
no wlasnie a jak to jest z rocznikami 2005 -2008 ? (przed LCI) . Tez wymaga to programowania ? Jesli zmienialo sie naglosnienie trzeba cos programowac ? Bo wydaje mi sie ze modul ktory jest do zaprogramowania dostepny jest tylko w wersjach LCI .

 

Wersje przed liftem nie wymagają programowania. Nie chodzi tu także o jakiś dodatkowy moduł tylko o CIC, RAD2 oraz PDC (tj. navi, radyjko professional oraz PDC)

no to musi byc CIC bo to sie w CIC koduje :whistle:

 

Audio System CIC REST_TASTE_VERBAUT :D ,

 

 

A skąd ta informacja ? Jeśli na podstawie skoroszytu o nazwie e90_coding_list to uprzejmie informuję, że jest tam błąd.

 

Przecież REST_TASTE_VERBAUT nie znajduje się w CIC tylko w IHKA czyli module sterującym klimatyzacją automatyczną :shock:

 

W skryptach od CIC nie ma takiego wpisu !

 

Opcja REST_TASTE_VERBAUT służy do włączenia funkcji ciepła resztkowego w autach po lifcie gdzie na panelu zamiast przycisku "REST" jest przycisk "ALL".

 

Ponadto Alpine retrofit kit wymaga programowania a nie kodowania modułów...

 

Podsumowując i dla przypomnienia:

 

1. Auta wyprodukowane od marca 2009, wyposażone w radia Professional lub w navi Professional wymagają programowania przez ISTA/P. Wybrać należy ścieżkę "Conversion" i następnie "Hi Fi System Alpine"

 

2. Pojazdy z opcją $662 (czyli radia bussines) nie wymagają programowania ani kodowania

 

Programowania nie wymagają pojazdy wyprodukowane przed marcem 2009 oraz wszystkie mające radia business.

Opublikowano

Ja w swojej wczesniejszej e90 zakladalem zestaw alpine w Auto Premium w Rzeszowie(Świlcza) zestaw i montaz za 2000zl.

tgorka bylem przekonany ,ze przy twoim indyvidualu i bogatym wyposazeniu masz Hifi. Ale z po zalozeniu Alpine'a bylem bardzo zadowolony :)

Opublikowano

 

Opcja REST_TASTE_VERBAUT służy do włączenia funkcji ciepła resztkowego w autach po lifcie gdzie na panelu zamiast przycisku "REST" jest przycisk "ALL".

 

Ponadto Alpine retrofit kit wymaga programowania a nie kodowania modułów...

 

Podsumowując i dla przypomnienia:

 

1. Auta wyprodukowane od marca 2009, wyposażone w radia Professional lub w navi Professional wymagają programowania przez ISTA/P. Wybrać należy ścieżkę "Conversion" i następnie "Hi Fi System Alpine"

 

2. Pojazdy z opcją $662 (czyli radia bussines) nie wymagają programowania ani kodowania

 

Programowania nie wymagają pojazdy wyprodukowane przed marcem 2009 oraz wszystkie mające radia business.

 

:oops: o widzisz to nie wiedzialem bo nawet nie sprawdzalem tego kodu , poprostu rzucilem okiem na skrypt , no rzeczywiscie nazwa taka ... srednia i jakos mi nie pasowala :D

 

thx za info :cool2:

Opublikowano

Mam do was takie pytanie gdybym chciał podłączyć się ze wzmacniaczem do kabli zaraz za radiem (za pomocą adaptera kable głośnikowe chinch) to jak to zrobić? Tu mam schemat:

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=151087&stc=1&d=1209780865

 

Widać tam że z radia wychodzą tylko 4pary kabli głośnikowych dwie do głośników przednich dwie dwie do tylnich, a ja mając wzmacniacz 4kanałowy potrzebuję 2pary chinchów (jedna para przód ,druga subwofery pod siedzieniami) A więc z z dwóch par kabli głosnikowych z radia, mam dopiero jedną parę chinchy i skąd wziąśc drugą żeby powiedzmy zasilić subowofery? Mam nadzieję że bardzo nie zamotałem i ktoś zrozumie o co mi chodzi.

ps Najłatwiej byłoby się wpiąć za fabrycznym wzmacniaczem bo tam już wychodzą osobne kable do subwooferów i tam można by wyprowadzic chinche ale powiedzieli mi w zakładzie car audio, że lepiej się podłączyć jak najbliżej radia bo są najmniejsze straty na jakości dźwięku-niestety nie powiedzieli jak to zrobić.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam,

podepne sie pod watek z informacjami jakie mam...

wymienilem w mojej E90 cale AUDIO:

radio ALPINE CDA-117Ri

głośniki X-ION 200

wzmacniacz Ground Zero GZTA 4120 Mk2

wysokie tony trafiły w trójkąty z lusterkami (musiałem dokupić w BMW całe listwy drzwiowe z oryginalnymi miejscami pod wysokie tony), reszta glosnikow w oryginalnych miejscach.

tony wysokie i srednie podpiete pod jeden kanał, basy pod siedzeniami pod drugi kanał.

jezeli chodzi o granie to nie do konca jestem zadowolony, przy cichej i sredniej glosnosci gra to bardzo ładnie, bas jest głęboki ale niestety przy dużej mocy bas zanika i gra to srednio. niestety bez skrzyni basowej przy glosnym sluchaniu nie ma mocy, nie smyra po nerkach :) , glosniki pod siedzeniami tak naprawde sa srednio-nisko tonowe wiec tego co tak naprawde lubimy przy glosnym sluchaniu BRAK.

w najblizszym czasie podepne jeszcze pod to skrzynie i dam znac co z tego wyszlo.

Ad@m

Opublikowano
jak to podpiąłeś głośniki pod jeden kanał a basy pod drugi kanał ? masz wzmacniacz 4 kanałowy czy 2 kanałowy ?
Opublikowano

Sama wymiana głośników w podłodze nic nie da. No może troszkę. Najważniejsza jest ich instalacja. Fabryczne obudowy nie są przystosowane do odtwarzania niskich tonów. Żeby zaczęły brzmieć trzeba te niby obudowy porządnie zamocować do podłogi, maksymalnie wytłumić matami bitumicznymi łącznie z podłogą przynajmniej wokół głośników. Niezbędne jest tez dokręcenie plastików od spodu auta i dokładne poprzykręcanie wszystkich uchwytów i luźnych elementów. Progi naprawdę potrafią zadzwonić!

Pozdrawiam.

Opublikowano

Podsumowując i dla przypomnienia:

 

1. Auta wyprodukowane od marca 2009, wyposażone w radia Professional lub w navi Professional wymagają programowania przez ISTA/P. Wybrać należy ścieżkę "Conversion" i następnie "Hi Fi System Alpine"

 

2. Pojazdy z opcją $662 (czyli radia bussines) nie wymagają programowania ani kodowania

 

Programowania nie wymagają pojazdy wyprodukowane przed marcem 2009 oraz wszystkie mające radia business.

 

A czy programowania wymagać będzie samochód z marca 2009 z nawigacją Business (ta nowszą z wyświetlaniem map)?

Pozdrawiam

Mariusz

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Myslisz o tym JBL podlaczanym do przenosnego odtwarzacza? Jezeli tak to odpusc poprawa nie jest warta tych pieniazkow. Jezeli o innym strojonym bezposrednio to jezeli za mniej niz 800zl to warto sie zastanowic ale po wstepnym odsluchu

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Podsumowując i dla przypomnienia:

 

1. Auta wyprodukowane od marca 2009, wyposażone w radia Professional lub w navi Professional wymagają programowania przez ISTA/P. Wybrać należy ścieżkę "Conversion" i następnie "Hi Fi System Alpine"

 

2. Pojazdy z opcją $662 (czyli radia bussines) nie wymagają programowania ani kodowania

 

Programowania nie wymagają pojazdy wyprodukowane przed marcem 2009 oraz wszystkie mające radia business.

 

A czy programowania wymagać będzie samochód z marca 2009 z nawigacją Business (ta nowszą z wyświetlaniem map)?

 

Tak, wymagane będzie programowanie przez ISTA/P...

Opublikowano

Witam światecznie wszystkich

Nie chcąc zaczynać nowego wątku a ten chyba jest odpowiedni mam konkretne pytanie co do audio a mianowicie chodzi mi o wzmacniacz.Wszędzie jest napisane ze zmienić głosniki (ja zmieniłem na A-S X-Ion) i dodać do tego dobry wzmacniacz.Ok ale jaki niemam pojecia jaki jest dobry jaki słaby.Potrzebował bym nazwy konretnego wzmacniacza ktory by się nadawał do słabego radia (Professional).Wiem tylko tyle ze musi być 4 kanałowy i tyle.To jaki konkretny model polecacie pod to słabe radio który zeczywiście da radę zmienić troszke dzwiek.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam szanownych kolegów! Chciałem się podzielić rozwiązaniem w tym temacie jakie ja wprowadziłem w swojej E91, może ktoś rozważa tego typu opcję. Otóż zakupiłem w ASO zestaw Alpine retrofit kit (nr 65410445684). Do tego trzeba dokupić plastikowe ramki na drzwi przednie, które mają miejsce na tweetery (w moim przypadku nr 51 33 7 171 201/2). W zakupionym zestawie mamy głośniki do przednich drzwi (domyślam się że stosowane w Logic 7), wzmacniacz, kable i złączki, słowem wszystko co potrzebne do montażu. Na necie można też znaleźć instrukcję montażu BMW, jak również opis innych kolegów jak to montowali. Osobiście nie miałem większych problemów z montażem, choć jest to czasochłonne jeśli nie chce się połamać żadnych plastików. Jak to gra? Dźwięk jest na prawdę przyjemny :cool2: . Wzmacniacz zasila głośniki w drzwiach i suby pod siedzeniami. W porównaniu do tego co jest w standardzie... ah nawet nie ma co porównywać, wszyscy wiemy, że w standardzie radio nadaję się do odtwarzania dźwięków co najwyżej z pdc czy navi. Dzięki temu zestawowi wreszcie można w BMW przyjemnie posłuchać muzyki, sub pod siedzeniem w końcu odżył, tweetery dają ładne tony wysokie, a średniotonowe w drzwiach już nic nie zniekształcają. Mnie osobiście po montażu jak to odpaliłem kopara opadła, różnica po prostu kolosalna :shock: Najbardziej wymagający mogą się oczywiście doczepić, nie ma tutaj subwoofera z prawdziwego zdażenia więć miłośnicy najniższych częstotliwości mogą czuć niedosyt. Czy jest to audio za rozsądne pieniądze? Koszt zamyka się w granicach 2000zł. Z jednej strony tanie to to na pewno nie jest, ale jak się weźmie pod uwagę jakość dźwięku i zarazem wartość samochodu w jaki to pakujemy to jest to do rozważenia. Moim zdaniem te samochody powinny opuszczać fabrykę z takim brzmieniem jako standard... Jak można przeczytać w tym temacie jak i w wielu innych (sam się sporo naczytałem przed podjęciem decyzji) koledzy potrafią poprawić brzmienie i za tysiąc złotych, wymaga to jednak czasu, szerszej wiedzy, przeróbek, kombinowania z głośnikami, wyciszeniami itd. Tu dostajemy gotowy zestaw zaprojektowany i zestrojony do potrzeb naszego samochodu. Myślę, że to jest kluczem do ładnego brzmienia. Oczywiście nie odkryłem Ameryki, można przeczytać we wcześniejszych postach kolegów którzy też to mają i są zadowoleni. Jakby ktoś chciał wiedzieć coś więcej, służę informacją.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.