Skocz do zawartości

audio za rozsadne pieniadze w e90


pan_prezes_skora

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniając radio na inne niż BMW, na dzień dobry tracisz czujniki parkowania, gongi z BC oraz możliwość programowania całego auta. Można temu zaradzić przenosząc oryginalne radyjko do bagażnika lub dokupic drogi interfejs do PDC i gongów ale to już generuje kolejne koszty. Nie wspomnę o sterowaniu z kierownicy, którego tez nie będzie chyba, ze dokupisz dodatkowy interfejs. Czyli jak zawsze dodatkowe koszty. Wg. mnie zachowując pełna funkcjonalność taniej i przede wszytkim lepiej taki zestaw zagra będzie przekodowac na hifi i kupić dobry wzmacniacz...

 

widze panie kolego, ze bardzo dobrze wiesz o czym mowisz.

 

wiesz cos na temat omijania wzmacniacza wbudowanego w radio?

http://img718.imageshack.us/img718/4625/prezes24.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Wymieniając radio na inne niż BMW, na dzień dobry tracisz czujniki parkowania, gongi z BC oraz możliwość programowania całego auta. Można temu zaradzić przenosząc oryginalne radyjko do bagażnika lub dokupic drogi interfejs do PDC i gongów ale to już generuje kolejne koszty. Nie wspomnę o sterowaniu z kierownicy, którego tez nie będzie chyba, ze dokupisz dodatkowy interfejs. Czyli jak zawsze dodatkowe koszty. Wg. mnie zachowując pełna funkcjonalność taniej i przede wszytkim lepiej taki zestaw zagra będzie przekodowac na hifi i kupić dobry wzmacniacz...

 

widze panie kolego, ze bardzo dobrze wiesz o czym mowisz.

 

wiesz cos na temat omijania wzmacniacza wbudowanego w radio?

 

Można to zrobić i wyprowadzić sygnał audio z wyjść przedwzmacniacza czyli przed końcówką mocy. Ale należy pamiętać, że bez przekodowania nadal będziesz miał korekcję podbijającą dość mocno tony wysokie szczególnie z przodu oraz brak tonów niskich z kanałów tylnych... Sygnał z przedwzmacniacza wyprowadzi Ci każdy profesjonalny zakład Car-audio. Efekt będzie lepszy ale nie tak dobry jak po przekodowaniu na hifi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie...Posiadam radio buissness(mega tragedia)czy wymiana samych glosnikow bez wzmacniacza cos poprawi?Zeby chociaz chodzilo prawie jak profesional.thx

 

Miałem podobny problem :mad2:

Moje rozwiazanie jest w sumie niedrogie :cool2: http://www.magnat.de/fileadmin/user_upload/Produkte/Speedway_3000.pdf

Zakupiłem aktywną tubę Magnata plus 2 głosniki 3-drozne w zestawie" Speedway 3000" i po podłaczeniu tuby jest o wiele lepiej na tyle ze do tej pory nie wymieniłem głosników w drzwiach przednich na te 3-drozne ale niedlugo mam zamiar to zrobic :D .

Dodam,ze sygnał zabrałem ze subwooferów z pod siedzeń do aktywnej tuby i potem ze wzmaka z tuby z powrotem pod siedzenia takze gra wszystko .Mysle ze gdy wymienie jeszcze głosniki w drzwiach bedzie jeszcze lepiej a róznice zdecydowana na plus juz mam :lol:

Koszt tego zestawu to ok 150€

Tuba moc 400W plus 2razy 160W w dodatkowych głosnikach :cool2:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Można to zrobić i wyprowadzić sygnał audio z wyjść przedwzmacniacza czyli przed końcówką mocy. Ale należy pamiętać, że bez przekodowania nadal będziesz miał korekcję podbijającą dość mocno tony wysokie szczególnie z przodu oraz brak tonów niskich z kanałów tylnych... Sygnał z przedwzmacniacza wyprowadzi Ci każdy profesjonalny zakład Car-audio. Efekt będzie lepszy ale nie tak dobry jak po przekodowaniu na hifi.

 

ja to rozumiem, ale mowiac szczerze juz dosc pieniedzy wlozylem w to auto, a audio zdecydowanie nie jest moim priorytetem.

wystarczy mi lepiej, nie potrzebuje perfekcyjnie :wink:

 

pokombinuje jeszcze z wyprowadzeniem sygnalu, dodac troche basu i koniec, nic wiecej nie robie przy audio.

 

dziekuje za rady :)

http://img718.imageshack.us/img718/4625/prezes24.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to zrobić i wyprowadzić sygnał audio z wyjść przedwzmacniacza czyli przed końcówką mocy. Ale należy pamiętać, że bez przekodowania nadal będziesz miał korekcję podbijającą dość mocno tony wysokie szczególnie z przodu oraz brak tonów niskich z kanałów tylnych... Sygnał z przedwzmacniacza wyprowadzi Ci każdy profesjonalny zakład Car-audio. Efekt będzie lepszy ale nie tak dobry jak po przekodowaniu na hifi.

 

Kwestia podstawowa, nad którą zastanawiałem sie na starcie przeróbek - czy do kosiarki 2.0d warto wkładać super audio? Przy klekocie silnika (na postoju, wiadomo ze w trasie juz jest lepiej) nikt normalny nie zauwazy różnicy. Dlatego dla mnie priorytetem było zwiększenie mocy i podniesienie troche jakości zestawu ori, ktory jest poniżej tragicznego.

 

Uważam, że do 2.0d nie ma sensu wkładac nic ponad jakość dedykowanego zestawu Alpine*.

 

* Ale majac do wyboru 2.0d z Logic7 i 2.0d ze standardem / HiFi, wybór własciwy jest tylko jeden :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia podstawowa, nad którą zastanawiałem sie na starcie przeróbek - czy do kosiarki 2.0d warto wkładać super audio? Przy klekocie silnika (na postoju, wiadomo ze w trasie juz jest lepiej) nikt normalny nie zauwazy różnicy. Dlatego dla mnie priorytetem było zwiększenie mocy i podniesienie troche jakości zestawu ori, ktory jest poniżej tragicznego.

 

Uważam, że do 2.0d nie ma sensu wkładac nic ponad jakość dedykowanego zestawu Alpine*.

 

* Ale majac do wyboru 2.0d z Logic7 i 2.0d ze standardem / HiFi, wybór własciwy jest tylko jeden :D

 

Nie generalizowalbym z kosiarkami :D , nowa kosiarka 2.0d (184) jest duzo cichsza (przede wszystkim w srodku) niz te 163/177 (szczegolnie jak sie rozgrzeje) :norty:

Przerobilem juz troche sprzetow oryginalnych audio i podsumowalbym to tak:

- zestaw podstawowy w e90 jest do bani, nawet z radiem professional, wymiana glosnikow sredniotonowych na lepsze (np takie od hifi pro) plus dolozenie gwizdkow od hifi pro niewiele poprawia. Lepiej dac tansze glosniki i wzmacniacz.

- hifi w kazdym aucie gra inaczej (np w e9x hifi gra zdecydowanie lepiej niz hifi a nawet hifi pro w x6)

- hifi pro "oplaca" sie wziac dla sluchania "inteligentnej" muzyki. David Guetta, Rhianna produkuja sie nadzwyczaj dobrze juz w zwyklym hifi. :)

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie generalizowalbym z kosiarkami :D , nowa kosiarka 2.0d (184) jest duzo cichsza (przede wszystkim w srodku) niz te 163/177 (szczegolnie jak sie rozgrzeje) :norty:

Przerobilem juz troche sprzetow oryginalnych audio i podsumowalbym to tak:

- zestaw podstawowy w e90 jest do bani, nawet z radiem professional, wymiana glosnikow sredniotonowych na lepsze (np takie od hifi pro) plus dolozenie gwizdkow od hifi pro niewiele poprawia. Lepiej dac tansze glosniki i wzmacniacz.

- hifi w kazdym aucie gra inaczej (np w e9x hifi gra zdecydowanie lepiej niz hifi a nawet hifi pro w x6)

- hifi pro "oplaca" sie wziac dla sluchania "inteligentnej" muzyki. David Guetta, Rhianna produkuja sie nadzwyczaj dobrze juz w zwyklym hifi. :)

 

Czy ja wiem czy ten diesel daje rade, głównie ze względu na dźwięk silnika i jego sposób pracy będe szedl w benzynę (tez kosiarkę 2.0, tylko 2x turbo) teraz, do tego HiFi Pro i jak dla mnie wystarczy.

 

Miałem HiFi pro w obu E65 i powiem szczerze że gra to genialnie, nie wiem jak w innych modelach (E90/E60) ale E65 jest bardzo dobrze wyciszona i tam taki zestaw pozwala na słuchanie na prawdę dobrej jakości muzy. Czy inteligentnej czy nie, to już kwestia co kto lubi :mrgreen:

 

Instalacja zestawu Alpine trochę się przeciągneła u mnie, w sobotę lece na urlop i zostawie auto, żeby spokojnie na wszystko zamontowali i pare rzeczy zrobili, jak wróce na pewno napiszę jak to działa i czy (sporo) odczuwalnie gorzej od HiFi pro :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zetti wrzucaj zdjęcia ! :wink:

 

Wiadomo że R4 nie będzie R6. Natomiast według mnie też nowe 20d są co raz lepsze.

 

Mieliśmy kiedyś w firmie silnik 150KM w X3 i strasznie klekotał, jeździłem trochę 120d z silnikiem 163KM i już było lepiej ale bez szału. !77KM jest już super ale 184KM udowadnia że można lepiej i jest naprawdę cichutko :) Chociaż ja osobiście chyba nie wziołbym 20d do Cabrio. Wogóle nie wiem czy chciałbym diesla do Cabrio... Ale puki co nad tym nie gdybam. :wink:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zetti wrzucaj zdjęcia ! :wink:

 

Wiadomo że R4 nie będzie R6. Natomiast według mnie też nowe 20d są co raz lepsze.

 

Mieliśmy kiedyś w firmie silnik 150KM w X3 i strasznie klekotał, jeździłem trochę 120d z silnikiem 163KM i już było lepiej ale bez szału. !77KM jest już super ale 184KM udowadnia że można lepiej i jest naprawdę cichutko :) Chociaż ja osobiście chyba nie wziołbym 20d do Cabrio. Wogóle nie wiem czy chciałbym diesla do Cabrio... Ale puki co nad tym nie gdybam. :wink:

Nigdy 2.0d nie bedzie chodzil jak 3.0d :( ale, mi nigdy dzwiek diesla nie pasowal, nawet w 325d czulem sie jak kierowca ciezarowki.

Wg mnie jedyny sluszny silnik do ciezkiego Cabrio to 335i no i oczywiscie M3.

Ceny uzywanych, zadbanych cabrio z malymi przebiegiami nie spadaja wciaz ponizej 100.000pln.

Moj budzet byl troche wiekszy a chcialem auto LCI (bazujac na doswiadczeniach z z4 duzo niewidocznych rzeczy jest przy liftingu poprawianych).

Za to czym dysponowalem moglem kupic 320i - wzialem to auto do testow i ten silnik w wazacym 1700kg cabrio jest za slaby.

Trafilo sie akurat 320d praktycznie w cenie coupe wiec nie bylo sie co zastanawiac - gwarancja przy kazdym dieslu ma duze znaczenie :norty:

Mam S&S wiec na postoju diesla nie slychac :D , a podczas jazdy z otwartym dachem masa innych dzwiekow zaglusza silnik.

Edytowane przez zetti
Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie po co do cabrio dobre audio. :D

 

Latem dach w dół i słuchamy śpiewu ptaków, itp.

 

Eee tam latem

E93 jest tak dobrze skonstruowanym samochodem, ze bez dachu mozna jechac nawet przy 5 stopniach (na plusie :mrgreen: ).

W z4 bez grubej czapy i szalika konczylo sie to glebokim przeziebieniem.

Jedyny problem jest taki, ze jest to tylko wykonalne z windshottem, a to ogranicza ilosc miejsc znowu do dwoch i pozostaje wybor zona lub corka...lub... :norty:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

[quote="zetti"

Mam S&S wiec na postoju diesla nie slychac :D

 

A co to takiego ??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie start&stop.

Dziala to super - szczegolnie w warszawskich korkach kiedy na ruszenie kolumny czeka sie czasami i minute.

Ciekawe jak dlugo - kiedy rozrusznik i akumulator szlag trafi - ale w cabrio nawet 320d ma 90Ah

Jedyne co mnie wkurza to drgajaca galka w manualu - drzy na postoju i rozruchu jak w Jelczu.

W porownaniu do 325d silnik przy wylaczaniu nie drzy, ale przy rozruchu :cry2:

Byc moze wynika to ze sterowania skrzyni biegow. Biegi wchodza jak malina...cos za cos :oops:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie start&stop.

Dziala to super - szczegolnie w warszawskich korkach kiedy na ruszenie kolumny czeka sie czasami i minute.

Ciekawe jak dlugo - kiedy rozrusznik i akumulator szlag trafi - ale w cabrio nawet 320d ma 90Ah

Jedyne co mnie wkurza to drgajaca galka w manualu - drzy na postoju i rozruchu jak w Jelczu.

W porownaniu do 325d silnik przy wylaczaniu nie drzy, ale przy rozruchu :cry2:

Byc moze wynika to ze sterowania skrzyni biegow. Biegi wchodza jak malina...cos za cos :oops:

 

Gdzieś słyszałem (forum albo ASO), że N47 (177KM) tak ma (drgająca gałka) i u mnie jest identycznie....Co więcej na trzecim i piątym biegu mam dodatkowo fajne odgłosy stykającej się ze sobą skóry w okolicach gałki zmiany biegów - serwis sobie z tym nie poradził. Za pierwszym razem obkleili mi drążek taśmą tak grubo, że nie nie wchodziły niektóre biegi, za drugim razem wykroili kawałek plastików od konsoli w środku (btw. nawet nie posprzątali po tej operacji, za pierwszym razem gdy zdjąłem mieszek dziwiłem się co to za dziwne powykręcane ścinki są w środku, wyglądały zupełnie jakby były metalowe :)). Problem znika, gdy się wyjmie z konsoli mieszek (i nie wkłada do środka), albo trochę uniesie skórę do góry, jednak samoczynnie układa się inaczej i problem wraca :(. Drobnostka, ale denerwująca. Miał ktoś coś takiego i wpadł na jakieś sensowne rozwiązanie?

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozbierałem parę razy i na moje ze wzmacniacza wychodzą sygnały na poszczególne głośniki.

Jeśli się nie mylę tweetery w drzwiach są razem połączone z szerokopasmowymi. ale do weryfikacji.

W E92 tak miałem i E60 i w E46 przy Harmanie też.

Crejzus :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem więc napiszę może się komuś przyda, sygnał całym pasmem wchodzi do głosników średniotonowych i stamtąd wychodzi kabel do tweeterów i na tym kablu jest filtr.

ps Zmieniłem głośniki z przodu na 13cm u-dimension oraz subwoofery pod siedzeniami na 16cm hertz hsk i jakiejś oszałamiającej różnicy to nie ma :mad2: , tylko że ja miałem zestaw profesional jeśli ktoś się przesiada z podstawowej opcji gdzie nie ma nawet tweterów to może byc zadowolony z wymiany głośników jak ktoś ma profesionala to raczej wielkiej różnicy nie usłyszy, słuchałem ostatnio harmana w e90 i to naprawdę gra świetnie przede wszystkim wrażenie dźwięku przestrzennego robi wrażenie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po montażu zestawu Alpine jestem mega zadowolony - nie spodziewalem sie, że da to aż tak duży efekt. Dźwięk bardzo dobry, dla mnie wystarczajacy, polecam jeśli ktoś chce pewne audio za rosądne pieniądze i nie ma czasu na zabawę ze sztukowaniem głośników i wzmacniacza :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko fajnie by tego było posłuchać bo to co dla jednego jest wystarczające to dla drugiego już nie ja np. słuchałem ostatnio harmana w e90 i uważam że to byłoby dla mnie wystarczające ale słyszałem opinie ludzi którzy mówili że to lipa, także zadowolenie z czegoś to bardzo subiektywne odczucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko fajnie by tego było posłuchać bo to co dla jednego jest wystarczające to dla drugiego już nie ja np. słuchałem ostatnio harmana w e90 i uważam że to byłoby dla mnie wystarczające ale słyszałem opinie ludzi którzy mówili że to lipa, także zadowolenie z czegoś to bardzo subiektywne odczucie.

 

Wczesniej mialem 2x logic7 w e65 i teraz tez takiej szukam. Nie mam dyskomfortu w e91 z tym audio, standardowe nadawalo sie tylko odgrywania dzwiekow pdc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam radio professional ale dźwięk to generalnie dla mnie słaby jest a melomanem nie jestem. Chciałbym wymienić głośniki na lepsze w rozsądnej cenie. Jest sens czy trzeba budować audio od początku? Jakie głośniki zamiast fabrycznych jeżeli da się tylko ten element wymienić sam?

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.