Skocz do zawartości

audio za rozsadne pieniadze w e90


pan_prezes_skora

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Panowie kolejna kwestia-jestem w trakcie robienia instalacji i nie za bardzo wiem do którego pinu w kostce podpiąć się z remote, żeby wzmak dostał sterowanie? Pacjent to e91 2007 z navi business harman/becker mask II. Jest w stanie ktoś pomóc?

 

P.S. Pin 13 już sprawdziłem i niestety nie ma na nim żadnego napięcia niezależnie czy radio/navi jest włączone czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety na pinie nr 13 nie ma żadnego napięcia, przynajmniej u mnie... A czy dobrze kombinuje, ze gdybym podpial sie do pinu nr 15,czyli normalnie do zasilania radia/navi to wzmak dostawałby napięcie do momentu uśpienia samochodu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martiso co w takim razie proponujesz, skoro na pinie nr 13 nie ma żadnego napięcia? Moze coś zle mierzylem w co watpię ale sprawdzę to jeszcze raz. Jesteś na 100% pewien, ze po włączeniu radia na pinie 13nastym powinno sie pojawić napięcie 12V?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie robienia instalacji w E81, ale zasady są identyczne we wszystkich BMW z tamtych lat.

Mam przeciągnięte do bagażnika kable z sygnałem pobranym pod siedzeniem i kable wracające z sygnałem do głośników drzwiowych i osobne do głośników pod siedzeniem.

Wykorzystując fakt, że miałem pozciąganą tapicerkę, ale jeszcze nie dobierałem się do panelu środkowego to doprowadziłem sobie cienki kabel dwużyłowy z bagażnika w okolice przedniego fotela i panelu środkowego. Dwużyłowy jest dlatego, żebym tymczasowo (zanim dojdę do "pinu trzynastego" :) ) mógł sterować włączaniem i wyłączaniem wzmacniaczy. W tej chwili, po zrobieniu instalacji prądowej jedną żyłę wyżej wymienionego kableka podłączam we wzmacniaczu do złącza z prądem z baterii, a drugą do złącza remote. Na końcu kableka, pod siedzeniem założyłem sobie przełącznik, w którym można wyczuć stan (włączony/wyłączony) bez patrzenia na niego. Dzięki temu, zanim rozłożę panel przedni i docągnę tam mój częściowo doprowadzony kablelek, mam możliwość sterowania wzmacniaczem. Choć nie wiem, czy w ogóle ten kabel będę tam przeciągać, bo pomyślałem sobie, że słuchanie audio napędzanego kilkoma mocnymi wzmacniaczami bez włączonego silnika może doprowadzić do szybkiego rozładowania akumulatora. Dlatego najprawdopodobniej wykorzystam napięcie doprowadzone do złącza "zapalniczki", które jest w bagażniku. W tym złączu pojawia się napięcie w momencie włączenia zapłonu, czyli w normalnej eksploatacji samochodu podczas włączenia silnika. Może takie rozwiązanie będzie też dla Ciebie dobre?

Wadą takiego rozwiązania jest to, że nie słychać w głośnikach nic do czasu włączenia zapłonu. Mi to nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie pojawia się na pinie 13 wcześniej niż włączenie radia. Zasilenie na remote pojawia się po otwarciu auta pilotem a nie jak odpalasz radio :) Może to zależy jeszcze jaki masz system stereo, HIFI czy L7. Ja miałem HIFI z wzmacniaczem w bagażniku i na 1000 % remote było na 13 pinie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie pojawia się na pinie 13 wcześniej niż włączenie radia. Zasilenie na remote pojawia się po otwarciu auta pilotem a nie jak odpalasz radio :)

 

Wiem, wiem dlatego pobranie prądu ze złącza zapalniczki podałem jako szybką i łatwą do zrobienia alternatywe z opisaną przeze mnie wadą. ;)

 

A tak BTW, to napięcie remote wezme z tego złącza zapalniczki i je odłącze od tego gniazda, a do samego gniazda pociągnę nowy kabelek, dzięki czemu w gniazdku zapalniczki będzie cały czas napięcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie pojawia się na pinie 13 wcześniej niż włączenie radia. Zasilenie na remote pojawia się po otwarciu auta pilotem a nie jak odpalasz radio :)

 

Wiem, wiem dlatego pobranie prądu ze złącza zapalniczki podałem jako szybką i łatwą do zrobienia alternatywe z opisaną przeze mnie wadą. ;)

 

A tak BTW, to napięcie remote wezme z tego złącza zapalniczki i je odłącze od tego gniazda, a do samego gniazda pociągnę nowy kabelek, dzięki czemu w gniazdku zapalniczki będzie cały czas napięcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz stereo to masz na pinie 10 !

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=260265

Autor tego posta mógł mieć na myśli HiFi opisując system "Standard". Na rynku amerykańskim HiFi do jakiegoś czasu było standardową, najniższą wersją audio, ale to nieważne, bo...

 

...po zainteresowaniu się dziś Waszymi postami przeglądałem WDS, później zagraniczne fora w poszukiwaniu innego miejsca, bliżej bagażnika skąd można pobrać sygnał załączający wzmacniacz.

 

I jest! :idea: :idea: :idea:

 

Jest kabel, który załącza wzmacniacz anteny. Kabelek ma kolor czarny, jest bardzo cienki i najłatwiej się do niego dostać za prawym (od strony pasażera )boczkiem kanapy tylnej wśród innych kabli. Zszedłem do garażu, wyciągnąłem ten boczek (operacja zdjęcia tego boczku zajmuje około 15 sekund) i ujrzałem ten kabelek. Nie przeprowadzałem jeszcze pomiarów, czy to na pewno działa, ale skoro na WDS też taki kable jest oznaczony, to nie może to być nic innego. Te osoby, których auto nie ma opuszczanych oparć tylnej kanapy, muszą zdjąć całe oparcie.

 

Jutro spróbuję ten sygnał wykorzystać do wzbudzania wzmacniacza i może zrobię jakąś fotkę. To będzie najlepsze rozwiązanie - eleganckie, wygodne, a co najważniejsze, nie trzeba dobierać się do "radia" i przeciągać kabelka przez całe auto.

 

pascal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny cienki kabel, który znalazłem po prawej stronie auta za osłoną przy tylnej kanapie, to jednak fałszywy trop. Nie pojawia się tam napięcie w odpowiednim momencie. Podejrzane dla mnie było to, że ten kabel miał przenosić sygnał włączający wzmacniacz anteny, a nie było z tamtej strony kabli antenowych.

Przeniosłem się więc na lewą stronę auta(od strony kierowcy). Zdjąłem osłonę w ciągu tylnej kanapy. Ujrzałem tam też czarny cienki kabel i to w towarzystwie kabli antenowych. Zrobiłem pomiar, który pokazał, że to jest to, czego szukałem. Pojawia się tam napięcie po otwarciu auta i jest tam przez cały czas, kiedy silnik pracuje. Napięcie znika kilka minut po zaryglowaniu auta lub kilka minut po braku aktywności.

 

Zrobiłem podłączenie wykorzystujące konektor, który pozwala podłączyć dodatkowy kabel, bez przecinania dawcy sygnału. Dodatkowo złącze wyposażyłem w bezpiecznik, o bardzo niskiej wartości, który zabezpiecza podłączenie. Przy chęci wysterowania tym kablem większej liczby urządzeń lub kiedy przełączanie wymaga większego prądu polecam wpięcie w układ przekaźnika.

Załączam fotki. Mam nadzieję, że to się komuś przyda.

 

Adrian

 

http://autode.pl/bmwaudio/bmwremote1.jpg

http://autode.pl/bmwaudio/bmwremote3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie pod temat zeby nie zakladac nowego

Pacjent e90 chcialbym wrzucic logic 7, mam chyba audio standard bo ne widze wzmacniacza chociaz tweetery mam i graja, jak kupie same 2 sredniotonowe w drzwi L7+tweetry L7 to da cos ekefektu? Orientuje sie ktos moze czy sredniotonowe z drzwi to maja ten sam nr czesci co glosniki z tylnej polki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent e90 chcialbym wrzucic logic 7, mam chyba audio standard bo ne widze wzmacniacza chociaz tweetery mam i graja, jak kupie same 2 sredniotonowe w drzwi L7+tweetry L7 to da cos ekefektu? Orientuje sie ktos moze czy sredniotonowe z drzwi to maja ten sam nr czesci co glosniki z tylnej polki?

 

Sprawdź najpierw po VIN, jaki miałeś oryginalnie system grający, bo jeśli masz grające tweetery, to albo masz HIFI (czyli musi być wzmacniacz po lewej stronie bagażnika) albo ktoś coś wcześniej przerabiał. Czy na pewno tweetery grają? Głośniki w drzwiach są inne niż w na tylnym parapecie.

 

Zakładając, ze masz bazowe audio - stereo, to dołożenie głośników od L7 będzie miało kilka wad:

- głośniki w systemie bazowym nie mają zwrotnicy. Po zamontowaniu głośników od L7 będziesz miał tylko zabezpieczenie głośnika wysokonowego kondensatorem (filtr górnoprzepustowy)

- zestaw bazowy ma małą moc (nie chodzi nawet o to, że zagrają odpowiednio dobrze, ja je rozkręcisz mocniej)

- w ogóle nie zmienisz tego, jak zagra bas

- głośniki wysokotonowe zagrają zbyt "ostro", ponieważ sygnał płynący z "radia" ma podbite wysokie (basy również)

- tego nie jestem pewien, ale w konfiguracji bazowej głośnik niskotonowy i średniotonowy są podłączone równolegle, przez co wzmacniacz w radiu musi wysterować niskie obciążenie 2ohm. Dołącząjąc do tego jeszcze głośnik wysokotonowy podłaczasz kolejny głośnik równolegle przez co jeszcze bardziej zwiększasz natężenie, co w ekstremalnym przypadku może doprowadzić do uszkodzenia wzmacniacza w radiu - to jest tylko moje przypuszczenie.

 

Mimo, że głośniki w L7 mają znacznie lepsze brzmienie, niż te ze stereo, to w takiej konfiguracji nie będziesz się cieszył dobrym dźwiękiem. Robiłem taki test, ze zamieniłem wszystkie głośniki (łącznie z basowymi) z systemu stereo na te z L7 i słuchałem efektów zanim podłączyłem wzmacniacz, także piszę opinię z własnego doświadczenia.

 

Dla porównania wklejam też fotki zrobione podczas moich eksperymentów.

 

Tutaj głośnik drzwiowy z HiFiPro(Logic 7) i z systemu bazowego:

 

http://www.autode.pl/bmwaudio/glosniki3.jpg

http://www.autode.pl/bmwaudio/glosniki4.jpg

A tutaj porównanie głośników basowych (HiFiPro, Audiosystem, Bazowe Stereo):

 

http://www.autode.pl/bmwaudio/glosniki1.jpg

http://www.autode.pl/bmwaudio/glosniki2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy to na pewno wina kabla RCA i jego poprowadzenia w aucie. Może się okazać że sam kable rca jest słabej jakości. Ja miałem helixa AFC i była cisza (zero brumienia i świstów) z tym że podłączałem go w bagażniku z tyłu i kable rca miały ok 80 cm długości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, tylko w jaki sposób to sprawdzić? Poza tym Ty miałeś trochę inny konwerter, ja mam AAC.2 ale podobno ten tez jest ok. Sam kabel rca jest raczej dobrej jakości- potrójnie ekranowany Phonocar platinium, który u znajomych w innych samochodach sprawdza sie znakomicie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz wszystko i sprawdź w kabinie nie wsadzając kabla w progi lub pod wykładziną, a jeżeli już poprowadziłeś kabel weź inny i sprawdź tak jak pisałem jeżeli będzie gwizdało to nie jest problemem kabel a np. wzmacniacz lub sam konwerter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało prawdopodobne, żebyś kablem zbierał duże zakłócenia. Czy te zakłócenia w jakikolwiek sposób się zmieniają, czy są stałe? Jak już musisz stosować przetwornik Hi-Lo, to najlepiej, jak najdalej puścić sygnał głośnikowy kablami głośnikowymi, nieprzetworzony. Dopiero przy samym wzmacniaczu podłączyć przetwornik HiLo.

Stawiam, tak jak martiso, że problem polega bardziej na złym kablu. Sam lutowałeś końcówki, czy to gotowy kabel? Czy przetowornik HiLo ma jakiekolwiek połączenie z masą auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.