Skocz do zawartości

audio za rozsadne pieniadze w e90


pan_prezes_skora

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie da rade wsadzić te głośniki INFINITY REF-4032CF REF4032CF na przednie drzwi bez żadnych przeróbek?

http://allegro.pl/infinity-ref-4032cf-ref4032cf-auto-hi-fi-w-wa-i2467373486.html

 

poszukaj jaka glebokosc maja te glosniki

szukaj lepiej 13cm miszcza sie bez problemu a zagra duzo lepiej

http://img718.imageshack.us/img718/4625/prezes24.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj jaka glebokosc maja te glosniki

szukaj lepiej 13cm miszcza sie bez problemu a zagra duzo lepiej

 

jeśli chciałbym wsadzić głośniki 13cm to potrzebna jest jakaś przejściówka aby głośnik dobrze się wpasował ?

czy bezpośrednio przykręcać na wystające 3 bolce z wewn. strony panelu drzwi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Chciałbym zamontować tubę i wzmacniacz do mojego e90 z radiem business . Wzmacniacz mam 2 kanałowy jakiś stary i tuba z Blaupunkta.

1. Skąd mam wziąć sygnał do wzmacniacza ? Bo z tego co wiem radio nie ma wyjścia RCA? Potrzebny ten konwenter z alledrogo za 15-20zl (bo wydaje mi sie ze to jakaś lipa? Czy nie będzie problemu z czujnikami parkowania ( mam przód i tył)

2. Potrzebny jest tez remote, czytałem gdzieś na forum ze kryje się pod pinem 13 . Czy to prawda? I czy od razu wzmacniacz będzie działal po wsadzenia kluczyka i włączeniu radia czy dopiero po kilku sekundach?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, widzę że macie pojęcie w temacie, poradźcie proszę co zmienić w przypadku navi business i głośników wersja hi-fi lci, żeby lepiej grało bo gra tak se, mimo ze ja specjalnie umuzykalniomy nie jestem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie przy Hi-Fi zmieniłem subwoofery pod fotelami na te z L7 (pasują Plug&Play) oraz dołożyłem drugi wzmacniacz do ich zasilenia. Ten fabryczny nie da rady, ponieważ subwoofer z Hi-Fi pracuje na 2ohm a ten z L7 na 4ohm. Przez chwilę miałem taki zestaw i grało to nawet gorzej. Instalacja drugiego wzmaka nie jest skomplikowana, ogranicza się wyłącznie do bagażnika. Tam jest podłączenie pod akumulator oraz pod seryjną instalację i wzmacniacz. Każdy salon CarAudio Ci to ogarnie. Ostateczny efekt jest naprawdę zauważalny, aż potrafi wytrzepać bebechami.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie przy Hi-Fi zmieniłem subwoofery pod fotelami na te z L7 (pasują Plug&Play) oraz dołożyłem drugi wzmacniacz do ich zasilenia. Ten fabryczny nie da rady, ponieważ subwoofer z Hi-Fi pracuje na 2ohm a ten z L7 na 4ohm. Przez chwilę miałem taki zestaw i grało to nawet gorzej. Instalacja drugiego wzmaka nie jest skomplikowana, ogranicza się wyłącznie do bagażnika. Tam jest podłączenie pod akumulator oraz pod seryjną instalację i wzmacniacz. Każdy salon CarAudio Ci to ogarnie. Ostateczny efekt jest naprawdę zauważalny, aż potrafi wytrzepać bebechami.

 

Pozdrawiam

 

Dzięki, Ile taka zabawa kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subwooferów poszukaj na Allegro, albo najlepiej u kolegi tomekt1981 z forum - ma dojście do nowych oryginalnych, sporo osób (w tym ja) u niego zamówiło. Potrzebujesz dodatkowo wzmacniacz dwukanałowy z wejściem HI-input (drugi dokładany wzmacniacz, podłączasz pod wyjście na subwoofery, a subwoofery do drugiego wzmacniacza). W moim wypadku wybór padł na AUDISON SR 2. Niezbyt drogi o wystarczającej mocy, dodatkowo zmieścił się idealnie do lewego płytkiego schowka w bagażniku pod podłogą (to było główne kryterium). Za montaż z okablowaniem zapłaciłem około 300 zł.

 

Plusem całej instalacji jest brak kompletnego wybebeszania samochodu i możliwość powrotu do serii. Całość jest niewidoczna dla oczu i nie zajmuje miejsca (jak np. dodatkowa skrzynia w bagażniku). W poprzednim samochodzie miałem wielką skrzynię w bagażniku. Nie ma co porównywać, ale tamto to była przesada. Subwoofery z L7 są naprawdę wystarczające.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy przy wymontowaniu subofera z pod siedzenia kierowcy trzeba zdejmować fotel?

subofer i harczy, trzeszczy także pewnie go szlag trafił i chiałbym je wymienić już na L7

odkręciłem dwie śrubki które są bliżej pedałów lecz do tych następnych nie umiem się dostać.

Przerabiał to ktoś? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam jeszcze jedno pytanie, dzisiaj chciałem sprawdzić co ja tam mam za audio w tym aucie, sprawdziłem w bagażniku, mam ten prosty wzmacniacz z radiatorem do 1/3 i chciałem zerknąć co za subwoofery tam są i "nasłuchując" przy fotelu, stwierdziłem że chyba nie mam subów bo nic nie słychać ani nie czuć. aż zdemontowałem fotel i maskownicę żeby zobaczyć, okazało się że są, ale nawet przy puszczeniu "Enter sandman" z cd z basem na maxa i podkręconą siłą dźwięku z suba nie dochodzą żadne dźwięki a przy położeniu ręki na nim ledwie smyra choć przy tym utworze to powinno chyba kopać, czy to tak ma być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym e9x pod siedzeniami są suby.

Reszta jak w rozpisce:

 

- Base/Stereo: 4 Mids + 2 underseats, no amp

- HiFi (Option 676): 4 mids, 2 underseats, 2 or 4 tweeters, analog amp

- Top Hifi/Logic 7 (Option 677)/Harman Kardon (Option 688): ~13 speakers, plus digital amp

- Enhanced Premium Sound / Individual Audio (Option 752) (Brochure): ~16 speakers, digital amp

 

Możesz teraz rozkodować VIN http://www.rubmw.ru/vincode/eng/ i upewnić się co do opcji jaką posiadasz.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym e9x pod siedzeniami są suby.

 

tak też sądziłem, ale skoro ich nie było słychać/czuć to myślałem że albo ktoś wymontował albo się wypięły wtyczki czy coś.

Czy to normalne że suby z opcji 676 (taką mam) tak słabo działają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Panowie,

możecie polecić jakiś sensowny warsztat caraudio we Wrocławiu? Pojechałem sobie wczoraj na Przedmiejską gdzie kiedyś passata robiłem a tu zonk, firma nie istnieje...

 

 

We Wrocku i w ogole chyba na Zdolnym Slasku najlepsze jest Extreme Car Audio :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
No niestety dojazd koślawy jest, ale naprawde warto, a jak bedziesz mial szczescie to zobaczysz kilka ciekawych perelek u niech przed warsztatem :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

możecie polecić jakiś sensowny warsztat caraudio we Wrocławiu? Pojechałem sobie wczoraj na Przedmiejską gdzie kiedyś passata robiłem a tu zonk, firma nie istnieje...

 

Firma się VIP audio nazywała, poszukaj może zmienili siedzibę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie, jeśli chcecie zrobić to dobrze i zgodnie ze sztuką powinniście po pierwsze przekodować Wasze radyjka czy też nawigacje z STEREO na HI-FI (nie dot. business nie da się ich przekodować na hi-fi).

 

Pozbędziecie się wtedy fatalnej korekcji dźwięku wprowadzonej z uwagi na niską jakość głośników i brak wysokotonowych z przodu i z tyłu.

 

Po przekodowaniu na hi-fi otrzymacie czysty sygnał bez korekcji nadający się do dalszego wzmocnienia. Jest tylko mały haczyk – użyty wzmacniacz musi posiadać wejścia „balanced differential inputs”.

Sygnał taki przyjmą wzmaki Alpine z serii PDX, Zapco czy też JL Audio.

 

Zapoznajcie się z informacjami na e90post.com Jest tam wiele opisów jak to zrobić dobrze.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia :cool2:

 

To jak rozumiem z zestawem dedykowanym alpine to nie dziala?

 

Niestety nie. Jeśli założysz zestaw Alpine i przekodujesz na hi-fi to stracisz dźwięk z tylnych głośników, ponieważ Alpine napędza tylko przód + subwoofery.

 

W nowszych autach, które mają bazowe stereo tylko z 6 głośnikami (bez wysokotonowych, nie dot. radyjek business) trzeba przeprogramować (nie przekodować) jednostkę sterującą tj. radyjko lub navi aby pozbyć się podbicia tonów wysokich (z uwagi na brak wysokotonowych głośników) oraz wyrównać poziom głośności czujników parkowania, pani z nawigacji i dzwonków :D

 

 

Czyli jeżeli mam auto z 2008-10-20 (vin WBAWD11060PW14185) radio professional

 

I wsadzę audio system gladen http://allegro.pl/gladen-one-200-bmw-do-e60-e90-3-way-montaz-wroclaw-i2585244923.html

+ wzmacniacz http://allegro.pl/crunch-gtx4600-4x150wrms-bestintest-pilot-wroclaw-i2592634127.html

 

+ adaptery/konwertery

 

bądź taki? (który lepszy?)

http://allegro.pl/zapco-c2k-2-0x-i2595316916.html

 

czy takie podłączenie będzie wymagało przekodowania, bądź wpinania na sygnał przedwzmacniaczowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Przekodowanie jest zalecane, ponieważ radio w trybie STEREO ma dość mocno podbite tony wysokie z uwagi na brak głośników wysokotonowych. Jeśli sygnał o takiej charakterystyce poddasz wzmocnieniu oraz podłączysz zestaw odseparowany to zagra to bardzo nienaturalnie. Góra będzie bardzo ostra i "jadowita". Stracisz przyjemność ze słuchania muzyki w aucie... nie wspomnę o zniekształceniach....

Przekodowanie na HiFi spowoduje, że na wyjściu z końcówki mocy otrzymasz sygnał o płaskiej charakterystyce, pozbawiony korekcji o poziomie napięcia max. 5V... Ten typ sygnału dopiero nadaje się do dalszego wzmocnienia…

Odezwij się na PRIV to postaram Ci się pomóc abyś nie musiał stosować drogich wzmacniaczy z tzw. „balanced differential inputs”…

 

:cool2: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a jakie glosniki polecilibyscie na tylna polke? Mam doposazony zestaw alpine z radiem professional, przod i suby jak dla mnie sa wystarczajaco dobre, ale standardowe tylne glosniki w polce ktore pozostaly to tragedia. Chcialbym pozostac przy 10 cm srednicy (zeby uniknac koniecznosci rozwiercania i kombinowania jak to w polke wsadzic). Jednoczesnie teraz te glosniki graja na fabrycznym wzmaniaczu (tj. wbudowanym w radio; wzmak alpine zasila przod). Czy jest sens je wymieniac na cos lepszego niz seria, czy moze oplaca sie w to bawic tylko jesli dokladalbym dla nich dedykowany wzmaniacz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przy pomocy kolegi prmax przekodowaliśmy moje radio Pro z Stereo na Hi-Fi .

W końcu dźwięki są zrównoważone a nie jeden wielki mix sopranu i basu który miałem zamiast w subach to szło na midy w drzwiach ,tragedii nie było ale wiedziałem że nie gra jak powinno .

 

 

Wielkie dzięki Przemek - POLECAM kolegę

http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.