Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poproszę o poprawienie mnie lub o potwierdzenie czy można tak zrobić, a więc posiadam navi biznes MASK-II, głośniki stereo - 6 szt. (E91) podstawowe nagłośnienie, czy można zamienić 4szt głośników średniotonowych na niebieskie z wersji HIFI, dołożyć tweetery z wersji HIFI, głośniki basowe pozostaja bez zmian, zasilanie tylko z nawigacji bez wzmacniarza.

-czy pod względem impedancji moze to tak grac, ze na 1 kanale bedzie podłaczony basowy + mid + wysokotonowy. navi ma 4x40watt, 4x2ohm, kazdy głośnik ma po 4ohm

- głośniki w przednich drzwiach są podłaczone szeregowo czy równolelgle.

 

 

 

a teraz gwóźdz programu zamieniłem głośniki i podłączyłem tak jak wyżej opisałem. Wszystko gra, jakość na + w porównaniu do standardu ale mam teraz wątpliwości czy jest to prawdiłowo? czy nie jest za duze obciazenie na radio w nawigacji. poproszę jeszcze raz o pomoc, wole zawczasu to zdemnotwac niz mam cos spalić..

Opublikowano

Ja miałem podobnie przez jakiś czas podłączone, z tym, że głośniki były z Logic7 ( pomarańczowa naklejka ) i nic złego się z nimi nie działo.

Ponieważ apetyt rośnie w miarę jedzenia to dołożyłem po ok roku wzmacniacz.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Poproszę o poprawienie mnie lub o potwierdzenie czy można tak zrobić, a więc posiadam navi biznes MASK-II, głośniki stereo - 6 szt. (E91) podstawowe nagłośnienie, czy można zamienić 4szt głośników średniotonowych na niebieskie z wersji HIFI, dołożyć tweetery z wersji HIFI, głośniki basowe pozostaja bez zmian, zasilanie tylko z nawigacji bez wzmacniarza.

-czy pod względem impedancji moze to tak grac, ze na 1 kanale bedzie podłaczony basowy + mid + wysokotonowy. navi ma 4x40watt, 4x2ohm, kazdy głośnik ma po 4ohm

- głośniki w przednich drzwiach są podłaczone szeregowo czy równolelgle.

 

 

 

a teraz gwóźdz programu zamieniłem głośniki i podłączyłem tak jak wyżej opisałem. Wszystko gra, jakość na + w porównaniu do standardu ale mam teraz wątpliwości czy jest to prawdiłowo? czy nie jest za duze obciazenie na radio w nawigacji. poproszę jeszcze raz o pomoc, wole zawczasu to zdemnotwac niz mam cos spalić..

wzmacniacza nie spalisz, chyba że odkręcisz na maxa , ale najpierw usłyszysz zniekształcenia (chrypienie) głośniki wysokotonowe są podłączone równolegle , przez filtr górnoprzepustowy

Opublikowano
Ale wyspiarz o czym chcesz rozmaiwaic innym niz o "odczuwalnej jakosci", o szczegolowosci sceny, o dynamice o neutranosci, o szczegolowym brzmieniu ???... ale po pierwsze to temat o audio za rozsadne pieniadze (czyli wszystko powyzej 2K wywala), ale to nie istnieje w Car audio nawet w zestawawach po 20K bo nie ma warunkow, bo samochod nie jest zbudowany pod audio tylko pod opor powietrza i wage. klatka To jest przeciez klatka faradaya, tu wszystko rezonuje i nawet jak tam wlozysz dwa milliony tony wiedzy i kasy to po ogromnych wysilkach dostaniesz system ledwa lepszy niz Messerati, za tye pieniadze to do niczego nie podobne.

 

jak slysze jakies niby najlepsze zestawy to w porownaniu nawet tylko ze nisko srednia polka tradycyjna to masz bas ktory pluje jakims szajsem niskotonowym na cala scene muzyczna, sredni ton nie ma nawet czasu sie wymknac, barwa sie zmienia w zaleznosci od szybkosci i wilgotnosci i od wlaczonej klimy lub nie a wystarczy a mowiac o detalu lub szczegolowosci sceny to kpiny, znika cie 30% sceny slyszalnej. Przeciez jako jakies super osiagniecia w car audio wymienia sie ostatnie systemy Banga w nowych BMW, ktory jest dla muzyki tym samym co Nissan Jukebox dla motoryzacji, smiesznym epizodem ladnie zapakowanym.

 

Nawet w malej przestrzeni szczelnej (sluchawki), za 2000 zl zrobisz lepsze brzmienie niz za 20000 zl w samochodzie bo to jest temat rzeka

 

Za to jezeli masz wiedze o ktorej mowisz to stworz temat i ja chetnie poslucham, tylko radze mowic prosto i dawac pelno przykladow bo inaczej to nie ma sensu bedzie nas dwoch, ale dobrze zrobione to faktycznie wzbogaci i wiedze i doswiadczenie a moze przyczyni sie do lepszego podejscia do tematu bo referencie aktualne sa katastrofalne a budowa reczna nie fabrtyczna nawet calych glosnikow do car audio jak widzialem np w Angli to mi wyglada na cos interesujacego.

 

 

huhu zdziwił byś się co można w aucie osiągnąć, no nie za 2k bo za 2k to się samego proca kupuje, ale można zrobić tam takie granie że mała bania. A scenę można z pomocą proca zrobić taką że huhu, choć to tylko ułamek POMOCY, cała reszta to instalacja testy itp chociażby z umiejscowieniem głośników ;) zachowaiem pozycji itp itd, niestety po jednej stronie czytaj po stronie kierowcy, no albo analogicznie pasażera ;). te systemy co są montowane fabrycznie w autach to śmiech na sali nawet te po 10-20-30k ( mowa o fabrycznych ). Co do basu to jedne z najlepszych BASÓW jeżeli chodzi o jakość to słyszałem właśnie w aucie ;). Nie jest tu dudnienie walenie itp, łacznie z tym, że bas najniższy był najgłebiej wręcz jakby dobiegał z okolic silnika ;), mało co ze sceny chciało spaść poniżej deski, jak i całe granie opierało się na desce. Ale tak jak mówisz to nie za 2k ;).

 

Ps. https://www.yumpu.com/pl/document/view/8475242/maxi-tuning-car-audio-system/111 to moje auto za starych dobrych czasów ;) tylko wróc 1 stronę wstecz do początku, nie jest to system za 2k, ale też nie za 20 ;).

 

ps. Instalacje rzeźbiłem sam ;)

 

 

W temacie siedzę teraz jako ciekawostki, ale uwierz, to co można w aucie zrobić jest naprawdę imponujące ze kupa domówki wymięka na przedbiegach w każdym aspekcie :)

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

No dobra Panowie.

Mam standardowe nagłośnienie z radiem professional. Kupiłem kiedyś głośniki z zestawu H/K wszytko leży i kwiczy. Chciałbym to ogarnąć i zamontować w aucie.

Powinienem kupić jakiś wzmacniac,z tweetery w drzwi przednie i suby w podłogę. Poradźcie coś. Na cudach na kiju mi nie zależy. Jakość dźwięku podobna do retrofitu Alpine mile widziana.

No właśnie jaki wzmacniacz Alpine byście polecali? Najlepiej żeby wzmacniacz zmieścił się w pod podłogą bagażnika za tylną kanapą.

Co wy na to:

http://www.alpine.com.pl/p/Products/pmx-amplifiers374/pmx-f640


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano

Temat audio jest bardzo szeroki i głęboki. Wydaje mi się, że postrzeganie dźwięku jest też bardzo subiektywne i zmienia się u każdego z czasem. Droga jest tutaj podobna jak do docenienia krwistego steka, czy do uwielbienia niuansów czerwonych wytrawnych win. Są pasjonaci, którzy lubią się tym zajmować choćby z chęci poznawania i eksperymantowania. I są tacy, którzy się tym nie interesują i nie będą mieli ochoty na to wydać nawet złotówki.

Jednak większość użytkowników samochodów nie wchodzi w temat tak głęboko, bo każdy ma swoje zainteresowania i priorytety w wydawaniu pieniędzy. Startując z najprostszego zestawu stereo, który chyba satysfakcjonuje tylko tych, którzy słuchają wiadomości i komunikatów nawigacji można dojść do satysfakcjonującego dźwięku za około 2000zł w przypadku nowych elementów, a za około 1000zł korzystając ze złowionych na Allegro. I nie mam na myśli używania staroci z Allegro, tylko sprzętu na poziomie. Do tego dochodzi jeszcze praca, którą trzeba poświęcić na montaż albo dodatkowy budżet na człowieka, który zrobi to z głową. Oczywiście nie będzie to zestaw marzeń, tylko będzie to mocny dźwięk pozbawiony zniekształceń o poprawnym brzmieniu.

Do osiągnięcia tego efektu potrzeba wykonać następujące prace:

1. Przekodowanie jednostki głównej na HiFi

2. Przeciągnięcie trzech par kabli głośnikowych z pod siedzenia do miejsca gdzie będzie się miało zamontowany wzmacniacz. Jedna będzie wykorzystywana do pobrania sygnału z pod siedzenia i doprowadzenie go do wzmacniacza, druga do połączenia wyjścia wzmacniacza z głośnikami średnio tonowym i wysokotonowym, trzecia do połączenia wzmacniacza z głośnikami niskotonowymi umiejscowionymi pod siedzeniami.

3. Doprowadzenie zasilania od akumulatora do wzmacniacza.

4. Doprowadzenie sygnału załączającego wzmacniacz (złącze Remote) od kabelka, który steruje wzmacniaczem antenowym i jest najłatwiej dostępny w okolicach tylnej kanapy.

5. Ustawienie poziomów, regulacja filtrów dolno i górno przepustowych, ustawienia głośności gongów.

 

Niezbędny sprzęt to:

1. Wzmacniacz 4 kanałowy z filtrami górno i dolnoprzepusotowymi. Ważne, żeby częstotliwości odcięcia filtrów były regulowane, a nie ustawiona na sztywno, bo 80Hz nie będzie pasować do charakterystyki głośników w miejscach fabrycznych BMW.

2. Głośniki średnio i wysoko tonowe. Jest wiele konstrukcji na rynku. Jenhert, Focal, X-Ion, uDimension, OEM BMW z HiFiPro... Słuchałem tylko kilku z nich, więc nie chcę ich oceniać. Akceptowalny poziom będzie nawet z głośnikami z systemu HiFiPro. Pamiętajmy jednak, że od ich klasy zależy jakość dźwięku najbardziej. Jest nawet dość duża różnica na plus między głośnikami z systemu HiFiPro z lat do 2009 i po 2009, kiedy były już zestawy sygnowane H-K.

3. Elementy montażowe głośników wysokotonowych, które można kupić w ASO, na Allegro lub wykorzystać elementy montażowe, które dostarczają producenci głośników dedykowanych do BMW.

4. Głośniki nisko tonowe umiejscowione pod siedzeniami. Dobry wzmacniacz wysteruje nieźle nawet OEMowe głośniki BMW z systemu HiFiPro, które tanio można kupić. Można też kupić zestaw łącznie z głośnikami średnio i wysokotonowymi dedykowany do BMW.

5. Kable głośnikowe. Nie ma sensu w takim zestawie używać drogich kabli.

6. Złącza różnego typu, zabezpieczenie prądowe.

7. Akcesoria montażowe i umożliwiające wytłumienie strategicznych miejsc.

 

Gwarantuję, że przy doborze dobrych komponentów dźwięk będzie znacznie lepszy niż z zestawu HiFi, czy Alpine Retrofit. Przy odpowiednich głośnikach i wzmacniaczu będzie na pewno lepszy niż dźwięk z HiFiPro. Podstawą jest przekodowanie sygnału na HiFi dzięki czemu uzyskujemy nie tylko niższy poziom napięcia, którym możemy zasilić wzmacniacz, ale co ważniejsze uzyskujemy dźwięk pozbawiony podbić. Te modyfikacje sygnału są niezbędne w bazowym stereo, gdzie nie ma głośników wysokotonowych i są małe słabiutkie głośniki basowe, a w przypadku zastosowania normalnych głośników i wzmacniacza dają bardzo męczące wysokie tony i dudniące basy.

 

Mając tak skonstruowany system można łatwo rozbudować go o procesor dźwięku, dodatkowy wzmacniacz i subwoofer i cały czas mieć kontrolę nad dźwiękiem.

 

Mam w tej chwili 3 różne modele BMW z lat 2006-2009. W jednym mam system HiFiPro w czystej postaci, w drugim HiFi Pro z wymienionymi głośnikami na X-ion 200, a w jednym całkowicie budżetowy wyżej wymieniony system z wzmacniaczem Alpine kupionym za 300zł i wymienionymi głośnikami na HiFi Pro + twittery HK. Miałem tez swój udział w rozbudowie kilu systemów znajomych. Wcześniej w E60 zrobiłem też częsty błąd, którym jest stosowanie konwerterów HiLo bez kodowania i zapewniam Was, że różnica jest ogromna. Jeśli nie chcecie/nie umiecie/nie macie dostępu do kogoś kto umie, to nie warto podchodzić do rozbudowy systemu audio bo cały czas będzie niesmak, że mimo nakładu $ i czasu dźwięk cały czas nie jest satyfakcjonujący. Jedynie zastosowanie dobrego procesora dźwięku może pozwolić opanować tę sytuację, ale nie zakładam, że ktoś kto chce wydać co najmniej 2000zł na procesor nie będzie chciał wydać około 10x mniejszej kwoty na kodowanie.

 

pozdrówka,

pascal

Opublikowano
obawiam się, że swoim postem kolega Pascal skutecznie odwiódł mnie od chęci zmienienia czegoś w instalacji audio mojego auta.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano

bo za dużo z tym pierniczenia.

sam tego nie ogarnę i zdaje się, aby miało to mieć ręce i nogi, nakłady $ powinny być większe niż zakładam.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
Jeśli kiedykolwiek robiłeś coś przy samochodowym audio to spokojnie dasz radę. Jeśli nigdy, to rzeczywiście możesz napotkać różne problemy.
Opublikowano
Jeśli kiedykolwiek robiłeś coś przy samochodowym audio to spokojnie dasz radę. Jeśli nigdy, to rzeczywiście możesz napotkać różne problemy.
Opublikowano

Niestety nie mam doświadczenia w tego typu pracach. Sam jestem w stanie wymienić głośniki ale "kablologia" mnie przeraża i przerasta.

Przyznam, że dźwięk podstawowego audio w E90 nie jest tragiczny. Ale zauważam różnicę pomiędzy Hi-Fi, Logic7 i Indyvidual. Trochę lepiej słyszalne wysokie tony były by mile widziane -w moim aucie.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano

Pytanko małe :P

Mam navi business i zestaw xion 200

Planuję przekodować biznesa na opcję hi fi. Czy ten czarny wzmacniacz z wersji hi fi pociągnie ten mój zestaw czy jest za słaby do subów?

Bo rozumiem że jeśli chciałbym kupić jakiś wzmacniacz to muszę szukać 6 kanałowego?

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Czy ktoś by mógł podać mi numer wtyczki do czarnego wzmacniacza hi fi (bo chce dokupic) oraz rozpiske pinów? bo na necie znajduję tylko po kolorach kabli
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Stary dzieki jestes mega :) jeszcze tylko potrzebny mi numer wtyczki
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
A jeszcze dla ścisłości to e90 pre lci i lci ma taki sam wzmacniacz hi fi i czy w e 87 tez taki sam jest? bo numer jest inny
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Takie pytanko, pewnie już sie gdzieś tutaj przewinęło.

Czy za około 1000zl można jakoś sensownie polepszyć standardowe audio w e91? Czy od razu lepiej szukać logica7?

Radio profesional ccc

Opublikowano
Można kombinować za 1000 zł (szału nie będzie) , ale myśle ze ceny logiców tak spadły że lepiej poczatować na okazję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.