Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od dłuszego czasu silnik, po nagrzaniu, zwłaszcza po długiej jezdzie dziwnie hałasował. Pracował jak stłumiony diesel. Dzwiek dochodził wg mnie z okolic komprsora klimy lub katalizatorów. Dodam, ze wg mnie zaczeło sie to po przelaniu oleju a o tym, ze jest go za duzo dowiedziałem sie po dłuzszym czasie. Zanim doszedłem że jest go za duzo, w innym temacie pisałem o tym stanie oleju i szukałem przyczyny ;)

Chyba jednak ten olej w nadmiarze nie był przyczyną hałasu. Byłem dzis u Pana K. Seweryna. Wstepnie powiedział, ze sie czepiam ale potem zauwazył, ze visco jest do d... Po nitce do głębka, doszedł, ze hałasuje vanos (faktycznie przy przegazówce nawet czuc mechaniczne stuknięcia z pokrywy vanosów). Kazał szybko wymienic visco bo wg niego stuki vanosów to "wynik długotrwłego przegrzewania silnika o ok 5stC". Visco zamówiłem ale nie wiem czy warto robic te vanosy. Podobno zestaw czesci to ok 1000zł+robota ale w sumie nie wiadomo czy trzeba cały robic ale tez nie wiadomo czy nie trzeba czegos więcej.

Dodam, ze moje 523i 2000r ma autentycznie 120500km. Pan Seweryn proponuje jeszcze próbę z gęstszym olejem aby nieco wyciszym hałas. Teraz jest 0W30 i wg wszelkich wskazówek taki był w Niemczech. Nie wiem czy to opłacalna operacja, moze szukac silnika? P.Seweryn po wstepnych ogledzinach powiedział, ze silnik wygląda zdrowo. Nie odnotowałem zużycia oleju. Poradzcie co robic, proszę.

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

1000zł plus naprawa?? dobra rada ZMIEŃ MECHANIKA bo ten doi cie jak młodego. Zestaw naprawczy VANOSA to teraz na allegro widziałem w promocji 250zł!!!!!! skąd ci wziął ten 1tyś nie wiem

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-vanos-uszczelki-vanosa-napraw-bmw-i1444102151.html

a kasowanie luzów na tłoczkach

http://www.beisansystems.com/procedures/double_vanos_rattle_procedure.htm

kolega naprawę kompletną VANOSA dokonał w około 4-5 godzin przy czym 90% czasu zajęło mu polerowanie na papierze.

rozbawiło mnie też długotrwałe przegrzewanie silnika......gdy VISCO nie daje rady do akcji wkracza wentylator klimy, jeżeli nie słyszałeś nigdy jak się załącza bez włączonej klimy to czyli visco dawało jeszcze rade

Opublikowano
no własnie pojechalem do tego gościa bo ma nieskazitelną opinię. Fakt, że dałem ciała niekontrolując visco. Po przegazówce załączył się went klimy a główny chodził powoli. Mechanik powiedział, zecos takiego nie powinno miec miejsca, szczególnie, ze jest -8stC. Teraz to mi zabiłes cwieka i juz całkiem nie wiem co robic ;)
Opublikowano
po przegazówkach może rzuciło gorącym na czujnik i zaskoczył ten od klimy bo gazowanie autem na postoju normalne też raczej nie jest, jak w trasie miałeś normalną temperaturę to o co biega a przy -8C jak silnik miał i trzymał normę to po kiego grzyba miało się zasprzęglać na stałe visco a z tym wentylatorem to mógł być czysty przypadek, w sumie najlepiej sprawdzisz visco w lato heheh albo jak rozbierzesz no i podjedż i się zapytaj skąd ten 1tyś wytrzasnął.
Opublikowano
.. Po przegazówce załączył się went klimy a główny chodził powoli. Mechanik powiedział, zecos takiego nie powinno miec miejsca, ..

normalnym jest ze temp. regulowana jest went. klimy, wisko zalacza sie mechanicznie wiec nie mamy na niego takiego wplywu

w zime wisko raczej sie nie zalaczy jesli masz sprawny went. klimy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od dłuszego czasu silnik, po nagrzaniu, zwłaszcza po długiej jezdzie dziwnie hałasował. Pracował jak stłumiony diesel. Dzwiek dochodził wg mnie z okolic komprsora klimy lub katalizatorów. Dodam, ze wg mnie zaczeło sie to po przelaniu oleju a o tym, ze jest go za duzo dowiedziałem sie po dłuzszym czasie. Zanim doszedłem że jest go za duzo, w innym temacie pisałem o tym stanie oleju i szukałem przyczyny ;)

Chyba jednak ten olej w nadmiarze nie był przyczyną hałasu. Byłem dzis u Pana K. Seweryna. Wstepnie powiedział, ze sie czepiam ale potem zauwazył, ze visco jest do d... Po nitce do głębka, doszedł, ze hałasuje vanos (faktycznie przy przegazówce nawet czuc mechaniczne stuknięcia z pokrywy vanosów). Kazał szybko wymienic visco bo wg niego stuki vanosów to "wynik długotrwłego przegrzewania silnika o ok 5stC". Visco zamówiłem ale nie wiem czy warto robic te vanosy. Podobno zestaw czesci to ok 1000zł+robota ale w sumie nie wiadomo czy trzeba cały robic ale tez nie wiadomo czy nie trzeba czegos więcej.

Dodam, ze moje 523i 2000r ma autentycznie 120500km. Pan Seweryn proponuje jeszcze próbę z gęstszym olejem aby nieco wyciszym hałas. Teraz jest 0W30 i wg wszelkich wskazówek taki był w Niemczech. Nie wiem czy to opłacalna operacja, moze szukac silnika? P.Seweryn po wstepnych ogledzinach powiedział, ze silnik wygląda zdrowo. Nie odnotowałem zużycia oleju. Poradzcie co robic, proszę.

Skoro twierdzisz ze masz tak niski autentyczny przebieg to po co ci zmieniac silnik?????? Myslisz ze jak zmnienisz to ten "nowy" bedzie taki idealny , ktos ci da na niego gwarancje?

Opublikowano

Przebieg przebiegiem ale chciałem tylko sie dowiedziec czy wymiana/naprawa vanosa jest opłacalna pod wzgledemkosztów. Daleki jestem od checi wymiany silnika. Z tego co zobaczyłem, dzieki pomocy kolegów, gośc chyba pod okreslenie "vanosy" podłączył tez rozrząd bo mówił o "łancuchach, rolkach itp". Przepraszam za moją ignorancję mechaniczną ale nie kazdy kto kupuje bmw musi jednoczesnie przejsc szkolenie w Monachium ;) Zapewne tez kwota 1000zł, jaka rzucił Seweryn, obejmuje takze koszty rozrządu.

Musże narazie sprawdzic visco wg testów z forum i ewent je wymienic. Reszta po tym zabiegu.

Opublikowano
Może ktos powiedziec, czy rzeczywiście podwyższone temp cieczy mogła miec wpływ na uszkodzenie vanosów a nawet rozrzadu? Czy raczej jest to wina zbyt duzej ilosci oleju w układzie? Bardziej mi pasuje olej bo od tego zaczeły sie hałasy. No i skoro różnica temp 5stC jest tak grozna to dlaczego nic nie alarmuje, wskaznik zawsze pionowo itp?
Opublikowano

wskaznik w pionie zostaje nawet jak wskoczy 98stopni jest to calkiem normalne .

teraz tak gostek chce grzebac przy łancuchu ktorego sie dozywotnio nie wymienia :mad2: jak bedziesz mial przebieg kolo 500 tys km to pomysl o łancuchu.

vanos: z regóły lecą uszczelki przy vanosie i nie trzyma to cisnienia oleju proponuje tam zajrzec zmienic uszczelki

zmien mechanika bo z tym daleko nie zajdziesz

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

"przez bosy77 » Pon Kwi 20, 2009 3:11 pm

 

Auto-Sew

 

Krzysztof Seweryn

ul.Żyzna 5, Warszawa (Zacisze)

tel.606 536 527

 

Specjalizacja only BMW,

 

Już samo miejsce pracy robi duże wrażenie, a po krótkiej rozmowie widać

że Pan Krzysztof to prawdziwy znawca tej marki.

 

Jedyny minus, to długie terminy."

 

Oto jedna z opinii o tym mechaniku. Znalazłem tez na allegro ogłoszenie e39 gdzie serwisowanie u tego goscia podano jako atut auta. I bądz tu mądry :(

Dzis próbowałem visco, i tak: na zimnym silniku, bez właczania, kręci sie z oporem prz 3/4 obrotu. Potem na 1/4 leci be zoporu i znowu przyhamowuje. Po właczeniu silnika krec sie powoli, poprzekroczeniu niebieskiego pola przez wskaznik (chyba) przyspieszyło ze 2 razy ale nie była to pełna predkosc. Potem pojezdziłem chwile, temp dosżła do pionu a wentylator krecił się żnów powoli. Pogazowałem chwilę, temp nie wzrosła na wskazniku, wentyaltor nie przyspieszył. Ten od klimy wcale sie nie włączył. Zauwazyłem pondto, ze lekko sączy się płyn na łączeniu górnej czesci zbiorniczka z dolną. Także nowy problem :(

Opublikowano

Kolego, kupuj zestaw od Beisan Systems i wymieniaj! Roboty więcej na fotkach niż w rzeczywistości. Musisz posiadać klucz pneumatyczny, bez niego powodzenia. Masz doppelvanos, więc zestawik ciut droższy.

Nie czytaj wywodów na temat visco, temperatury i samego Seweryna, tylko naprawiaj vanosa!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Sam to się nie odważę tego rozebrac ale dobrze, że ktos "kopnął mnie w d..." i zmobilizował ;)
Opublikowano
amen - jak kolega napisał wyżej i nie za tysiaka heheh a skoro masz temp w pionie to nie dramatyzuj, poczekaj do lata hehehe
Opublikowano

OK, czy znajdzie się ktos z okolic W-wy kto mógłby mi to odpłatnie zrobic? Będę oczywiscie pomagał na ile dam radę. Ja umiem popsuc nawet kowadło wiec sam tego nie tknę ;)

Jesli nie to może chociaz ktos mógłby osłuchac moją bunkę i potwierdzic/zaprzeczyc że to własnie to.

Opublikowano
Jezeli chodzi o wisko to masz dobre bo gdyby padlo to temperatura nie stala by ci rowno w pionie wiem bo mi padlo wlasnie wisko i wiem jakie byly objawy temperatura skakala grzal sie itp i nie wazne czy jest lato czy zima jakby wisko padlo to by sie w koncu grzal bo wentylator by sie nie wlaczyl a temperatura silnika by wzrastala...
Opublikowano
wspominales tez o tym ze miales za duzo oleju w silniku??ile miales ponad stan???ile km tak jezdziles??ile masz teraz oleju w silniku?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja słyszałem ze pan Seweryn to najlepszy gosc w Warszawie do naszych aut co do vanosa to 275 z przesyłka http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/523i-M52/LHD/M/1999/april/browse/engine/cylinder_head_cover/ uszczelka nr16 na rys 120zł http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/523i-M52/LHD/M/1999/april/browse/engine/cylinder_head_vanos-2/ nr19 na rys 15zł co daje 410zł jego robota 600 a ze jest dobry w tym co robi to sie ceni ale jak tylko uszczelki do roboty i nie trzeba rozbierac tłoczków dogadaj sie zeby taniej ci zrobil
Opublikowano
600zł za wymianę vanosa czyli coś co się robi w około 2-3 godziny i nic nie idzie sp... bo to tylko trzeba śrobki poodkręcać no to niezłe mają roboczo godziny w w-wie.
Opublikowano
wspominales tez o tym ze miales za duzo oleju w silniku??ile miales ponad stan???ile km tak jezdziles??ile masz teraz oleju w silniku?

 

Własnie zbyt duzy stan oleju uwazam za przyczynę. Pisałem o tym dawno w "dziwny, zbyt duzy stan oleju". Byłem przy wymianie, wlano 6,5L. Raz było na bagnecie max a innym razem 5cm ponad max i zassany korek oleju, który ciezko sie odkrecał. Myslałem, ze to odma ale nie. Borykałem sie tym az do nast wymiany, a własnie wtdy zaczeły sie juz hałasy, no ale kazdy mówił, ze to katalizator albo agregat klimy albo pompa oleju. Oddałem auto do sprawdzenia odmy. Gość sie spieszył na urlop i zawpene dlatego przez cąły dzien... zdjął oringi z bagnetu ! Twierdził, ze odma była czysta a o oringach dowiedziałem sie dopiero pod domem jak sam to zauważyłem. Wtedy było w miarę spoko bo pewnie jakos sie odpowietrzał.Ale założyłem oringi z powrotem. Ciągle nie upatrywałem przyczyny w ilosci olehju bo przeciez weszło tyle ile w instrukcji.

Nastepna wymiana, dokładnie 6.5L i ... to samo. Podjechałem trochę upuscic oleju, zeszło chyba z 0.8-1L i od tej pory olej stoi na max, korek się nie zasysa i jest ok. Tyle, ze hałas pozostał. Trochę to dziwne, ze nie wchodzi 6,5 jak piszą w instrukcji. Z kolei do szwagrowego kompakta e36 318ti wchodziło własnie 6,5L zeby stan osiągnąc ;)

Co do Seweryna to nie słyszałem o nim nic złego i dlatego nie wiem juz co myslec. Mam tylko nadzieję, że nie spradzi sie scenariusz z łancuchami. Zestaw rozrzadu nie jest strasznie drogi ale robota to juz pewnie tak. Narazie umówiłem sie u pana A. Kunca w Raszynie, wiadomo dzięki komu z Klubu ;)

Opublikowano
Co do tych 6,5l to fakt u mnie ściągali takimi ssawkami resztki oleju, zaleli dokładnie 6,5l i też ponad stan troszkę wyszło ale nie 5cm :).
Opublikowano

Jestem swieżo po wizycie diagnostycznej u Adama. Po przebadaniu Adam stawia na zawór w pompie oleju. Robił juz cos takiego w M52TU, objaw był wyrazniejszy ale po zabiegu wymiany zaworu ustał. Kolejny raz usłyszałem, ze się czepiam ale jednoczesnie, że faktycznie ta benzyna ma brzmiec a nie hałasowac ;) Uszkodzenie zaworu zostało zdiagnozowane poprzez podłączenie miernika cisnienia do pompy, po uprzednim zdjęciu filtra powietrza z obudową aby zrobic dostep. Faktycznie wskaznik wahał się wtedy kiedy spod dekla vanosów słychac było "zgrzyty". Podlączenie pod kompa nie wykazało żadnych błedów. Temp cieczy chłodzącej, oleju OK. To co da sie sprawdzic kompem w vanosach- OK. Termin grzebania w mojej niuni ustalono na 21.03.

Należą się wielkie podziekowania dla Adama za sympatyczne, profesjonalne podejscie. Pomimo natłoku zajęć, nie tylko poswiecił czas mojemu autku ale tez pokazał swoje 2 piekne bestie e24.

Po wizycie 21.03 dam ralacje czy jest juz dobrze.

Opublikowano
No widzisz.... a jednak zmiana mechanika pomogła. Czasami panowie jak sobie renomę zrobią to póżniej na niej łosi i jeleni szukają na dziwne naprawy....
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

obiecałem informowac na bieżąco więc...

Odstawiłem w sob. auto do Adama, dzis planowałem je odebrac. Wynająłem szwagra jako kierowcę i pojechałem po auto. Adam wymienił zawór w pompie oleju , olej (tak przy okazji sciągania miski) i visco, które to miałem juz wczesniej zakupione. Odpalilismy auto i było lepiej niz wczesniej ale nie do konca dorze. Po chwili, po nagrzaniu silnika, objawy wróciły! Hałas z vanosów dał znac o sobie na nowo. Do tego, ni stąd ni zowąd, doszła hałasująca szklanka, wg Adama 1szt. Nieco się przyłamałem.

Wychodzi na to, ze K. Seweryn mógł miec rację z tym przegrzaniem, zważywszy, ze Adam stwierdził,że visco faktycznie było do d...

Beemka została na kolejne dni. Planowana jest wymiana oringów w vanosach :mad2: i szklanka.

Czekam na info od Adama i dam znac co dalej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy przypadkiem tych odgłosów nie jest NAPINACZ paska?

U mnie napinacz dawał takie efekty. nawet na pedale sprzęgła to czułem.

Sprawdź koniecznie. < ruszając napinaczem . Nie rolką a całym napinaczem>

 

Może i vanosy się kończą ale na kompie by to wyszło bo one by zwyczajnie nie działały w pełnym zakresie.

ja ostatnio z kolesiem robiłem u niego w aucie vanosa. Auto miało muła a na kompie były błędy mechaniki vanosa i czujnika wałka.

Chciał wymieniać uszczelnienia ale okazało się , że ma źle złożony vanos

ustawiłem mu jak trzeba < + 14st> i błędy już się nie pojawiły a kolega jest zdziwiony mocą swojego autka.

Zadne uszczelki nie były zmieniane bo wanos działa w pełnym zakresie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.