Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Napełnienie klimy dwustrefowej to koszt 150 PLN z odgrzybieniem i to w Łodzi, także nie wiem skąd ta cena się wzięła u kolegi wyżej. Lukpo, postaram się napisać kilka zdań wieczorem, znam te auta już na pamięć, tak jak i silnik M70, także kilka cennych uwag się przyda. Jednakże nie mogę nic powiedzieć na temat silnika M60, ponieważ nie miałem z takim do czynienia, koledzy którzy mają się pewnie wypowiedzą.
pozdrawiam Bartek
  • Odpowiedzi 361
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

no samochód fajny drogi bo ja dałem 8 tys ale przy tym aucie blacha musi byc perfekt bajerów ma sporo silnik v8 250 koni polecam ale jak by był w automacia tak jak ja mam bo go nie utrzymasz ja swojego nie moge utrzymac jak by był w automacie to by był szybszy ponieważ w automacie masz tryb sport ekonomiczny i zimowy jak jest umnie ktos mnie wyprzedza to włanczam sport i go nie ma :D :cool2: . Samochód polecam http://otomoto.pl/bmw-750-il-highline-unikat-okazja-C15866075.html ale zobacz jeszcze rządową 7 ale wybór należy dla ciebie.

Pozdrawiam Norbert

Opublikowano (edytowane)

Więc napiszę parę rzeczy:

 

- blacha, generalnie te auta nie rdzewieją wogóle, jeżeli są garażowane przez całe życie, jedynym mankamentem są listwy dolne drzwi, które lubią szybko złapać rdzę, dobrze by było się przyjrzeć przy zakupie, nowe listwy to ok. 80 PLN za sztukę, a są cztery, trzeba je wymienić zawsze!! Pod listwami może być rdza, należy to zrobić, jeżeli nie zrobił dotychczasowy właściciel i rdzewieje to już świadczy o tym, że nic nie wie o tych autach

 

- auto należy sprawdzić miernikiem lakieru, norma to 100um, ale na tynych ćwiartkach i dachu lubi być 80um. Maks to 150um, często na drzwiach. Powyżej 200um już napewno malowane.

 

- o silniku M60 nic nie napiszę, bo nie czuję się kompetentny

 

- skrzynia automat, jest nie do zdarcia, jeżeli się dba to jest zupełnie bezawaryjna, natomiast przy zakupie należy zwrócić uwagę, żeby nie szarpała, ani na kick downie, ani przy gwałtownych hamowaniu, jeżeli szrpania będą nieznaczne to jest szansa, że to tylko olej, jeżeli szarpie, to remont, czyli można obcinać cenę spokojnie o ok. 3tyś. Sprawdzić olej, musi być czerwony, lub jego odcień, ciemny to duże zaniedbanie właściciela, skrzynia raczej do remontu.

 

- wydech raczej nie koroduje, jeżeli są małe ogniska to nie przeszkadza, jest dobra dostępność oryginalnych używek, u mnie wydech poza końcowym ma 22 lata i jest jak nowy, ostatni wymieniłem, bo skorodował w jednym miejsciu zewnętrzny płaszcz i źle się z tym czułem :)

 

- zawieszenie przednie jest pancerne, do sprawdzenia tuleje górnych wahaczy przednich oraz wszystkie drążki kierownicze, generalnie zawieszenie nie jest drogie w naprawach, jeżeli nic nie było zrobione to koszt całkowity wszystkich części na przód to maks 2tyś

 

- zawieszenie tylne jest jeszcze bardziej pancerne, do sprawdzenia tuleje wózka z tyłu, w większości wybite, ponadto luz poprzeczny na wahaczach tylnich, zawieszenie NIVO wbrew pozorom bardzo trwałe, niedużo droższe w wymianie niż tradycyjne na dobrych amortyzatorach

 

- bardzo ważne jest, aby w aucie nie było dużych wibracji podczas przyspieszania, ja wymieniłem już wszystko i ciągle są i znam wiele osób, gdzie niewielkie są, więc uznaję to za mus. Jeżeli są duże to krzyżaki na wale, są niewymienialne, ale dobry slusarz zrobi, ale jest to niewdzięczna naprawa, nowy wał kompletny 3.6tyś, regenerowany ok 1.5tyś

- dyferencjał, ważne, musi być suchy jak pieprz, jeżeli nie jest to dyfer albo jest do wymiany(jeżeli wyje nawet bardzo cichutko) albo będzie, bo chodził z niedoborem oleju. Żadnych łożysk nikt nie wymieni w dyfrze, bo to i tak nie przyniesie dobrego rezultatu, kupić używany sprawny to sztuka, do mnie do 750 w końcu musiałem kupić po raz trzeci z auta, które miało 100kkm przebiegu z Niemiec, za ponad 1,3tyś, bo te z Polski za 400 PLN to były śmieci. Ponadto w dyfrze nie można wymienić uszczelniacza od strony wału, bo później będzie wył, także jak tam leci to koniec.

 

- elektryka z elektroniką, tu jest największy problem, te auta miały skomplikowaną elektronikę jak na tamte czasy, było super, ale lata lecą, a elektronika nie lubi stać na dworze, pomyślcie sobie jakby się telewizor cieszył jakby przez 20 lat działał na tarasie, w elektronice pada wszystko, u mnie padł licznik, moduł komfortu, moduł przekaźników, moduł świateł, moduł kontroli, moduł ABS i to w okresie 2 lat. Profilaktycznie upgreadowałem już wszystkie inne komputery. Jestem elektronikiem z zawodu i nie mam problemów z naprawą, jeżeli natomiast zleca się to odpłatnie to może być drogo, a rozwiązaniem jest podmiana modułów na używki, a te też są stare i koło się zamyka. Żaden elektronik nie naprawi tych modułów, bo często znalezienie usterki to parę dni szukania, a kto za to zapłaci.

 

- najważniejszą rzeczą jest natomiast sprawdzenie auta na kompie w BMW ASO, czy nie ma błędów, nie na kompie z jakąś INPĄ czy CARSOFTEM

 

Teraz podsumowanie, gdyby nie fakt, że kupiłem to auto w celu kompletnej odbudowy i trzymania jako eksponat(jak byłem młodym chłopcem, e32 weszło na rynek i od razu się zakochałem), to ilością napraw byłbym załamany, wiem o czym piszę, ponieważ mieszkałem kilka lat w stanach i przerabiałem wszelkie luksusowe auta, corvetty, cadillaci, lexusy i inne ciekawe auta, jakością i bezawaryjnością BMW e32 nie dorosło nawet do pięt tym autom, no może trwałoscią blachy i plastików. Nie na darmo o modelu e32 750il mówi się w stanach, że to model, na którego swego czasu było stać tylko prezydenta, przez e32 rynek BMW w stanach niemalże się załamał na początku lat 90tych. Jedno jest pewne, jeżeli jesteś perfekcjonistą i lubisz jak wszystko jest w należytym porządku, to odpuść sobie ten model, szkoda nerwów, musisz pamiętać, że nawet najmłodsze auto ma w tej chwili 16 lat. Jeżeli natomiast masz do tego auta sentyment i finansowo masz dużo nadwyżek to czemu nie, kolejna zabawka do kolekcji.

Edytowane przez ttrol
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Witam jeżeli miałbym kupować 7 teraz to napewno nie m70 mam przed sobom rachunek który zapłaciłem u mechanika prawie 40 pozycji ceny takie sobie nie sprawdzałem ale suma poraża.Powiem tylko ze koszt wymiany wszystkich części przewyższył wartość auta no ale trudno.
Opublikowano
Hej, ale to, że koszt jakiejkolwiek większej naprawy w tych autach już dawno przewyższa wartość auta, przecież tu nie o to chodzi(przy ostaniej stłuczne z OC, rzeczoznawca Warty wycenił mi auto na 3900 PLN, i to tylko dlatego, że za nowe opony dołożył 700 PLN :)). Możesz napisać co robiłeś w tym M70, że taka duża cena, warto się dzielić takimi informacjami na forum. Czy to była profilaktyka, czy jakaś usterka. Należy pamiętać, że utrzymanie dużego silnika jest zawsze kosztowne, a w szczególności starszych wiekiem.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

http://otomoto.pl/bmw-750-il-highline-unikat-okazja-C15866075.html ale zobacz jeszcze rządową 7 ale wybór należy dla ciebie.

 

 

Ładne autko ale nie chcę 5.0. Kolega ma 850 i mała głupota kończy się tysiącem złoty. Poluje głównie na v8.

Serdecznie dziękuje wszystkim za porady. Tak czy siak autkiem pojadę do serwisu BMW żeby mi je sprawdzili. Lepiej wydać kilka stówek i być spokojnym niż później ładować kasę...

Pozdrawiam Łukasz

PS: teraz mam mętlik w głowie bo kolega sprzedaje e38 735 w idealnym stanie i nie wiem co brać :?:

Opublikowano
E38 to ja bym wolał w wersji 740i , E32 z resztą też 4.0L . Jakby nie było V8 najlepiej brzmią według mnie :cool2: .Na hamowniach silniki 4.4 litra uzyskują ok.300KM a fabryka podaje 286KM . Zastanawiam się po co większość posiadaczy szpeci te klasyczne limuzyny spoilerami ,czarnymi szybkami i lampami ring & led , lekki festyn .
Opublikowano
No ta zielona wygląda sensownie. Nawet uszczelkę w drzwiach kierowcy ma niewybitą, co się nie zdarza. Myślę, że warto obejrzeć.
Bring More Women
Opublikowano

niech se ja wsadzi gdzies. fotele nawet nie elektrycznie a z tylu kanapa grzana o co tu chodzi ;/ znaczkow alpina naklejone i 1 juz z rok oglasza ja gdybym nie kupil swojej to wzial bym ja z mojego linka do tego sekwencja nawet jak by sie rozleciala to bym na niej nie stracil a nawet jak by przyszlo dolozyc to warto bo kupiona tanio.

Tak i 15 400 zobaczycie jak ja bym porobil jak moja na zdjęciu wygląda i tez moge wystawić 30 tyś nawet :8)

Ja to mam full w srodku a nie ktos pisze ze ma ful a tu zegar i fotele reczne

Opublikowano
kaczydj masz dziwne podejście do tematu, polecasz koledze, żeby kupił M70 z gazem za 5 tyś i mówisz, że by nie stracił jak się rozpadnie. Przecież po tym misz maszu jaki ma pod maską mogę śmiało powiedzieć, że to auto na wstępie wymaga 10 tyś, żeby doprowadzić to do jazdy, jeszcze koszt wyrzucenia gazu. Nie możesz polecać silnika M70, takiego nie posiadając, ponieważ nie zdajesz sobie sprawy ile kosztuje doprowadzenie go do ładu, czego 99% osób nie robi, bo wychodzą z założenia takiego jak Ty, czyli nie dokłada się do auta kilkukrotnej jego wartości. Dzięku takim kierowcom mamy tyle szrotu na rynku. Odnoszę wrażenie, że kolega tetelo pragnie kupić auto, które będzie mu długo służyć i które doprowadzić chce do perfekcji bez względu na koszty. Jeżeli nie ma się takiego celu, należy 750 odpuścić, bo to jest studnia bez dna. Należy kupić 730 i cieszyć się silnikiem niekosztującym w eksploatacji niemalże nic. Należy pamiętać, że e32 750 to auto, które ma wszystkie cechy auta youngtimer, czyli jeszcze znikoma wartość, gigantyczne koszty utrzymania ( niemalże identyczne jak e65 ) oraz niebywała radość z posiadania auta w stanie idealnym.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
miałem 5.0 ten silnik puki dobry jest to jest super koszty utrzymania to jak utrzymać dwa silniki naraz wymiany części są podwójne ;p nie koniecznie ta bema moze chodzic lepiej niz te po 10 tys a jak sekwencja jest to niech juz bedzie co ci da wyrzucenie gazu juz jej tego nikt nie odbierze co na nim wyjezdzila wiec po co...
Opublikowano
krotko jezeli jest zawieszenie hydrauliczne to jezeli samochod jest twardy to gruchy po 380pln lemfordera i zawiecho jest jak nowe, natomiast zle amortyzatory to juz duuzy koszt a poza tym miernik poprzedniego wlasniciela. Ja mam 840 szesc biegow i tu moge przytaknac manualowi ale manual w takiej limuzynie to zle sie kojarzy.
Opublikowano
Witam i zaczyna jest trochę pisania drążek środkowy 335.00----łącznik stabilizatora 98.00--wahacz górny prawy lewy 500.00--drążek kierowniczy prawy lewy 2 razy 140.00=280.00---tuleja wspornika 62.00---uszczelka silnika dekiel pr+lew 220.00---tuleja uszczelniająca dekle 34.00---świece iskrowe 12szt 216.00---tarcze hamulcowe przód 520.00---klocki hamulcowe 220.00---czujnik zużycia klocków 24.00---pasek alternatora 69.00---pasek kompresora 44.00---chłodnica wody 490.00----poduszki skrzyni 40.00 simering uszczelnienia skrzyni tył 46.00---simering wybieraka 28.00---przewód odmy 2 razy 32.00=64.00---przewód przepływomierza 20.00--- filtr oleju 62.00---olej silnikowy mobil 168.00---oring przewodów skrzyni 10.00---uszczelka misy olejowej misy górna 80.00---uszczelka misy olejowej dolnej 51.00---oring miarki oleju 6.0---oring czujnika oleju 9.00---akumulator ciśnienia /kula/ 198.00---olej do wspomagania 72.00---opaski przewodów 24.00----przewód zasilający pompę 70.00---podkładki pod przewód 16.00---przewód do akumulatora 160.00---opaska kuli 42.00---przekażnik świateł 40.00---zbieżność 120.00---toczenie mocowanie kuli 90.00---koncentrat do chłodnicy 58.00---- ===4586..00zł do tego dochodzi jeszcze robocizna ale to już inna bajka.Pozdrawiam.
Opublikowano (edytowane)
Witam, w zasadzie nie jest źle, to wszystko już mam za sobą, po prostu zrobiłeś dużo rzeczy na raz. Mam małe pytanie, ponieważ zakładałeś akumulator ciśnienia układu hamulcowego, czy miałeś twardy pedał podczas gwałtownego hamowania. Pytam, bo mam ten objaw, ale jeździ mi się bez problemu, a kula leży w pudełku i czeka na wolną chwilę. Obstawiam kulę i dlatego kupiłem, ale dobrze by było jakbyś mnie upewnił w przekonaniu. Zastanawia mnie tylko kula, ponieważ masz auto po lifcie i nie ma możliwości wstawienia kuli z silnika M30, ponieważ masz wejście i wyjście. U Ciebie ewidentnie jest samoróbka i ciekawy jestem jaka kula kosztowała 198 PLN, kiedy ATE to ok 700 PLN, a oryginał 1200 PLN. Jeżeli to była używka, to jaki sens dorabiania mocowania. Edytowane przez ttrol
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Witam panowie kula jest od cytryny xm podejrzewam natomiast części faktycznie są drogie w lutym wymieniałem drążek środkowy kupiłem na allegro za niecałe 200.00zł w lipcu do wymiany hehe auto użytkuje 2 razy w miesiącu bo tak jestem w domu piątek i sobota przez te 2 dni zrobię niecałe 200km . Co do kuli pedał jest twardy jak się gwałtownie hamuje jest to tymczasowe szukałem orginału i dalej szukam tylko nie przez allegro.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, postanowiłem napisać jeszcze parę rad, może się komuś przydadzą.

 

Jeśli chodzi o silnik M70B50, tak na szybko mogę napisać:

 

- silnik pali dużo oleju, nawet jeżeli są wymienione uszczelniacze zaworowe oraz odma, spalanie przy dynamicznej jeździe to minimum 0.5 L/1000km, trzeba się z tym liczyć

 

- silniki te nie są super szczelne, także po zakupie należy wymienić uszczelki pod dolną i górną miską oraz simmering wału korbowego od strony skrzyni

 

- po zakupie należy zdjąć pokrywy, a co za tym idzie kolektory dolotowe(drogie uszczelki pod kolektory, zawsze parcieją, nowe to prawie 2000 PLN, można uszczelnić silikonem), należy dokręcić śruby olejowe kanałów smarujących wałek rozrządu, śruby się zawsze odkręcają, taka wada tego silnika

 

- silniki te są bardzo wrażliwe na niesprawności układu chłodzenia, po zakupie do wymiany wisko, termostat, pompa jeżeli test strumienia w zbiorniku wyrównawczym jest słaby(strumień ma być ciągły nie przerwany podczas pracy na rozgrzanym silniku)

 

- w silniku należy wymienić świece i przewody, to jest koszt 2500 PLN z Beru lub 500 PLN z Janmora, ja jeżdżę na Janmorze, jest ok

 

- bezwględnie należy samochód sprawdzić na komputerze w ASO, wszelkie błedy silnika wiążą się dużymi wydatkami, jednakże naprawdę to błąd lambda control, czyli wypadanie zapłonów jest zawsze w tych silnikach o ile ktoś nie wymienił układu zapłonowego i sąd lambda na nowe(koniecznie faktura, części muszą być markowe), jeżeli układ zapłonowy jest od nowości auta, to ja bym takie auta omijał, ponieważ właściciela nie było stać na utrzymanie auta

 

- ponadto sprawdzić należy luz na krzyżakach wału, praktycznie jest zawsze w tych silnikach z dużym przebiegiem i otrym katowaniu, owocuje to wibracjami podczas jazdy, niestety można to zrobić tylko po zdjęciu całego układu wydechowego, poza katalizatorami, nowy wał 3600 PLN, ja regenerowałem w firmie zajmującej się wałami 1460 PLN

 

- sprawdzamy przepływomierze, na rozgrzanym silniku odkręcamy wtyczkę, silnik powinien się zachwiać, ale wrócić do normy, jeżeli połowa zgaśnie, albo nie będzie żadnej reakcji, przepływomierz padnięty, używka 400 PLN, są dwa

 

- sprawdzamy, czy nie jest twardy hamulec po wyłączeniu silnika, jeżeli tak, to do wymiany akumulator ciśnienia układu hamulcowego, koszt 1100 PLN ASO lub 850 PLN ATE do sprowadzenia z Niemiec

 

- sprawdzamy poziom płynu wspomagania i NIVO w zbiorniku wyrównawczym, musi być co najmniej połowa, płyn musi być zielony lub żółty w zależności od rocznika, jeżeli jest czerwony, auta nie kupujemy, sprawdzamy dokładnie czy nie leje NIVO po przewodach

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
750 jest fajna ale oprucz sporego spalania nie spodziewałem sie ze są aż tak duże koszty utrzymania myslę ze jeśli ten silnik jest dobrze serwisowany to jest bardzo dobry a swoje lata ma wiec trzeba dołożyć a części tanie nie są...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.