Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie mowimy o wyposazeniu. nikt nie powiedzial ze 750 czy 740 jest lepsza....

 

co do limuzy to czasem mozna sie zdziwic...... :twisted:

 

a co do wersji L - to jesli ktos szuka limuzymy ale o sportowym zacieciu to L odpada - zdecydowanie gorzej sie prowadzi od np 750 bez L......., raczej nadaje sie na trasy i autostrady.... i dla pasazerow o wzroscie powyzej 2 metrow jezdzacych na tylnych siedzeniach

  • Odpowiedzi 361
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
moje zdanie jest takie:

 

740 nie ma szans do 750

 

po prostu v12 jest lepsze, pod kazdym wzgledem oprocz kosztow

 

a BMW 750 ma bogatsze wyposazenie od 740

 

i to jest FAKT.

 

Komentarzem są ceny samochodów z tego samego rocznika.

Sporo jeździłem E32 750 i E34 540. Spalanie V12 po mieście na poziomie 15 litrów jest bajką. Przy takim samym sposobie jazdy V12 mi palła 28 a V8 16 litrów. Różnica masy jest, ale bardziej istotna jest nowocześniejsza konstrukcja silnika, skrzyni (niestety AGS tylkon w E34).

Zaczyna się kolejna, bezsensowna rozmowa o wyższości...

Umówmy się, że obydwie jednostki są już przestarzałe. Nowoczesne jest V10 i tego się trzymajmy.

Jeżeli Twoim marzeniem jest V12 (i samochód nie będzie do codziennej jazdy) to dlaczego masz kupować V8? Szukaj 750 najlepiej lang i w jakiejś odjazdowej wersji. Było tego trochę.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

[sorry, za offtopic ale w wolnej chwili mozesz powiedziec pare zdan o tym :)

 

 

A proszę bardzo, bedzie na zyczenie offtopic;)

BMW 728i E23, automat. Rocznik 1981. Kolor "arctic blue".

Było sprowadzone było do polski na poczatku lat 90-tych i było w posiadaniu starszego jegomoscia.

Silnik bez gazu. 2,8 litra, 185KM i automat to najprostsza odmiana "tamtych" siódemek, ale motorek naprawde spisywał sie swietnie i niejednokrotnie leczyłem na drodze ambitnych posiadaczy wspólczesnych kompakcików. Zmieniałem w nim olej (jak w innych moich autach) co 3 do 5 tys km, plus raz na rok dynamiczna wymiana oleju w skrzyni z przepchaniem go przez wymiennik ciepła w chłodnicy, wiec wszytsko spisywało sie bdb.

Auto niezawodne i niepowtarzalne. Pozatym olbrzymi w srodku, zwłaszcza ogrom miejsca na przednich fotelach.

To stylowe i swietnie prowadzace sie BMW, jezdziłem niejednym pojazdem, ale E23 naprawde swietnie trzyma sie drogi, choc walczyłem z korozja od klamek w dół. Uwazam, że blacha to była jej nasłabsza strona.

Pozatym sprawił Mi tylko jeszcze jedna bolesna niespodzianke, otóz padł kiedys którys z przekaźników i objawiało sie to w taki sposób, ze kiedy sie rozgrzał odłaczał prąd a aucie!!! Ha ha to bolesne zwłaszcza na stacji benzynowej, podjezdzam, tankuje i juz nie odpalam przez najblizsza godzine, zanim ostygł:)

I teraz najlepsze przy 500tys zrobiony miał remont motoru i w momencie rozstania miał 72X XXX tys km! Niestety czuc było, ze zblizał sie koniec ostateczny tego silnika i nalezało go ponownie rozebrac i złozyc od podstaw. Szkoda, ze tego nie zrobiłem.

 

pozdr

Tomek

 

etylina to moja witamina

Opublikowano
TomiTurbo a ile mozesz przeznaczyc na zakup samochodu?? mniej wiecej 15 000 , 20 000 ??

 

Niestety tylko około 12-13tys. Od niemiaszka mozna juz nabyc 750ke nie ze szrotu za 3-3500tys Euro. Rocznik w okolicach 1989/90.

 

pozdr

Tomek

 

etylina to moja witamina

Opublikowano
TomiTurbo a ile mozesz przeznaczyc na zakup samochodu?? mniej wiecej 15 000 , 20 000 ??

 

Niestety tylko około 12-13tys. Od niemiaszka mozna juz nabyc 750ke nie ze szrotu za 3-3500tys Euro. Rocznik w okolicach 1989/90.

 

jezeli na sam zakup auta chcesz przeznaczyc 12-13 tys to kupisz maszyne powazna :cool2: ale jesli to sa pieniazki na wszystko to troszke gorzej - musisz liczyc jeszcze - dojazd do niemiec ( blizej jak do monachium to nie ma po co jechac _ 1000 km w jedna strone :( ) , powrot samochodeam - paliwo (13 litrow na 100km v12) , oplaty zwiazane z rejstracja ( przeglady ksiazki ......) , doprowadzenie auta do uzywalnosci - oleje , plyny , filtry , swiece , klocki , czasem opony ( sam olej w skrzyni i filt to ok 400zl ...) itp itd...... :mad2: - wiec ile zostanie ci z tych 12 tys na samochod :?:

Opublikowano
jezeli na sam zakup auta chcesz przeznaczyc 12-13 tys to kupisz maszyne powazna :cool2: ale jesli to sa pieniazki na wszystko to troszke gorzej - musisz liczyc jeszcze - dojazd do niemiec ( blizej jak do monachium to nie ma po co jechac _ 1000 km w jedna strone :( ) , powrot samochodeam - paliwo (13 litrow na 100km v12) , oplaty zwiazane z rejstracja ( przeglady ksiazki ......) , doprowadzenie auta do uzywalnosci - oleje , plyny , filtry , swiece , klocki , czasem opony ( sam olej w skrzyni i filt to ok 400zl ...) itp itd...... :mad2: - wiec ile zostanie ci z tych 12 tys na samochod :?:

 

Mozna sporo negocjowac jak niemiec widzi gotówke. Nie wykluczone, ze po autko wysle jednego ze znajomych trudniacych sie sciaganiem, autko na lawete i siup. Koszty nieduze (jak za taka robote), za auto z Hamburga 1 500zl.

Opłaty najpilniejsze to ta cholerna akcyza i opłata od niepłacenia vat-u(Sic), umowe mozna "zmodyfikowac:, z mobile.de sa do sciagnieca gotowe formularze, dopisujemy "motor defekt" lub tym podobne i całosc wynosi 200euro:) W przypadku prywatnego importu celnik nie moze nawet pisnac.

Potem dopiero rejestracja, ksiazka, pzreglad. Mozna to rozłozyc w czasie:)

 

Doprowadzenie auta do uzywalnosci to juz sprawa drugoplanowa, o wiele bardziej czasochłonna z czego zdaje sobie sprawe. Robiłem juz "rebuilt" kilku aut, czy silników. Spokojnie powoli autko dostanie nowe płyny, filtry, tarcze , klocki, paski, napinacze, swiece, elementy zawiedszenia itd.

Potem usiade z piwem i bede kontemplował kształty doskonałe ;)

A no i przejade sie:)

 

pozdr

Tomek

 

wolnosc ma zapach benzyny

Opublikowano

Ty to masz cierpliwość, przejedziesz się dopiero na końcu ??? :mrgreen:

Powodzenia :cool2:

 

Aha, ja za moje auto dałem 13, a razem wyszło 19, bez gazu :D

Opublikowano
moje zdanie jest takie:

 

740 nie ma szans do 750

 

po prostu v12 jest lepsze, pod kazdym wzgledem oprocz kosztow

 

a BMW 750 ma bogatsze wyposazenie od 740

 

i to jest FAKT.

 

 

Umówmy się, że obydwie jednostki są już przestarzałe. Nowoczesne jest V10 i tego się trzymajmy.

Jeżeli Twoim marzeniem jest V12 (i samochód nie będzie do codziennej jazdy) to dlaczego masz kupować V8? Szukaj 750 najlepiej lang i w jakiejś odjazdowej wersji. Było tego trochę.

 

jakie znowu v10 ? Przeciez wiadomo ze w ogle e32 to stary samochod wiec trudno uwazac te silniki za super nowoczesne, ale na pewno nie sa przestarzale.

a skad wziales jakies v10? Wynika z tego ze konstrukcja v8 i v12 idize do muzeum, a v10 jest szczytem techniki

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Wileka dyskusja nad V8 czy V12, ale kolega napisał :

- że chce tylko V12

- oraz V8 nie kupi w przewidzianej przez siebie cenie ...

I po dyskusji - przynajmniej w temacie pytania w tym wątku.

 

A oczywiście, że V8 jest lepsze od V12 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - żartuje ... ;)

Moje zdanie jest takie - chcesz samochód do "kultu", to jak najbardziej V12 i żadne przerabianie na gaz ...

Osiągi V8 i V12 są bardzo zbliżone - V12 minimalnie mocniejszy i lepszy moment, ale też minimalnie cięższy - ogólnie, troszkę dynamiczniejszy, ale w zamian sporo mniej ekonomiczny.

V8 napewno nowoczesniejszy i nieco mniej zawodny (co wcale nie oznacza, że V12 jest awaryjny !!) lecz z drugiej strony części do V12 chyba nieco tańsze (tak ogólnie ...)

Co do "L" - jeżeli ktoś chce dynamiczny i zwrotny samochód to nie kupuje "7", tylko "5" lub "3". A z drugiej strony "L" też można nienajgorzej "wywijać" - koledzy z Klubu mogą powiedzieć jak mój "L" wykręcał na ciasnych pachołkach :) i nie musiałem nawet na nich cofać :mrgreen: Myślę, ze w prowadzeniu nie ma wielkiej różnicy pomiędzy "L" i "krótką" wersją - różnica w komforcie minimalnie jest, no i wielka róznica w ilości miejsca z tyłu. Np. nie ma problemu przejść z jednej strony na drugi, nawet jak siedzą pasażerowie na kanapie :D :lol:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
jakie znowu v10 ? Przeciez wiadomo ze w ogle e32 to stary samochod wiec trudno uwazac te silniki za super nowoczesne, ale na pewno nie sa przestarzale.

a skad wziales jakies v10? Wynika z tego ze konstrukcja v8 i v12 idize do muzeum, a v10 jest szczytem techniki

 

Owszem. Pierwsze konstrukcje V8 i V12 już dawno są jednostkami muzealnymi, czy nam się to podoba czy nie. I bardzo dobrze. Ciągle powstają nowe konstrukcje (czasem oparte na poprzednikach, czasem zupełnie nowe), coraz lepsze. To się nazywa postęp technologiczny.

Swoją drogą, jeżeli nie słyszałeś o V10 to poczytaj FORUM. Tą jednostkę podałem jako przykład szczytu techniki ( chociaż gdzieś tam daleko siedzi przed komputerami kilkadziesiąt osób i pewnie już mają pomysły jak ją unowocześnić).

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

skad Ty to bierzesz czlowieku??? jakie v10? kto stosuje v10?

Lamborghini:

v12

mercedes:

v8

bmw:

v8 i v12

 

jakie v10? w czym? w 15-letnim viperze???

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

od kiedy jest taki podzial ze v12 idzie do lamusa a v10 tylko sie teraz liczy? rozumiem podaj konkretny silnik - o to jest szczyt techniki/

ale nie mow ze samo w sobie v 10 to szczyt techniki!!!

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
BARTKOWI chyba chodzi o v10 montowane np w najnowszych bmw M !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

np o takie: http://www.seriouswheels.com/pics-2006/2006-BMW-M6-Engine-Compartment-1600x1200.jpg - wiec o czyms to swiadczy.........

 

Dokładnie. To jest nowoczesna jednostka napędowa.

 

Prawie 20-letnia konstrukcja V12 ( i kilka lat młodsza V8 ) jest jednostką starą (co nie znaczy złą). Taka jest moja wersja i będę się jej trzymał.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

no oczywiscie ze ten silnik jest super!!

 

ale ty tak piszesz jak by w ogole konstrukcja v10 byla lepsza od v12 a tak nie jest i nie bedzie nigdy!

 

tu napewno lepiej nadawalo sie v10 ze wzgledu np. na rozlozenie mas no i ze wzgledu na tysiace jakis nieznanych mi szczegolow technicznych.

Wiec nie chodzi mi o porownywanie mojego starego M70 do tego wspanialego silnika z M6, ale o to ze nic nie zastapi dwunastu cylindrow i o to ze nie odchodzi sie od tych konstrukcji - przyklad E66 - topowy model BMW ma wlasnie v12 pod maska.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano (edytowane)
BARTKOWI chyba chodzi o v10 montowane np w najnowszych bmw M !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

np o takie: http://www.seriouswheels.com/pics-2006/2006-BMW-M6-Engine-Compartment-1600x1200.jpg - wiec o czyms to swiadczy.........

 

Dokładnie. To jest nowoczesna jednostka napędowa.

 

Prawie 20-letnia konstrukcja V12 ( i kilka lat młodsza V8 ) jest jednostką starą (co nie znaczy złą). Taka jest moja wersja i będę się jej trzymał.

 

Tak nowa V10 BMW to naprawdę dzieło sztuki nowoczesnej technologii :)

Ale nie jest tak że jednostki z E32 są jak na dzisiejsze czasy strasznie przestarzałe właśnie dzisiaj czytałem o dumie i chlubie koncernu Chryslera czyli silniku HEMI który ma po dwa zawory na cylinder czyli jak V12 z E32. I z pojemności 5,7 litra osiąga moc 330 koni Czyli na jeden litr pojemności przypada 57,9 koni a w V12 E32 na jeden litr pojemności przypada ich 60 czyli 19 letni silnik BMW przynajmniej na papierze wygląda na nowocześniejszy niż najnowsze dziecko Chryslera :D

A ktoś coś więcej wie o nowej V8 BMW??

4,8 litrowy benzynowy silnik V8 o mocy 367 koni ma zastąpić w modelach serii 5 i 6 stosowaną do tej pory jednostkę 4,4 V8.

Edytowane przez NIKI
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

co do v10 - to chcialem zauwazyc ze wielu producentow widzi w tych silnikach przyszlosc - wystarczy spojrzec na nowe konstrukcje v10 mercedesa vw i innych producentow - kiedys czytalem wywiad z jednym z inzynierow z mercedesa i powiedzial ze " v10 to kompromis pomiedzy v8 a v12 .... " - to opinia tylko / az inzyniera ale pewnie cos w niej jest............

 

co do v12 - to chcialbym zauwazyc ze jeden z njalepszych i najdrozszych samochodow sportowych swiata Mclaren F1 ( cena +/- 1 mln $) porusza sie wlasnie dzieki silnikowi v12 projektu bmw - nikt sie tym w mclarenie nie chwali ( silnik ma logo Mc i inna obudowe ) ale jest to kostrukcja bmw - nie wiem tylko kto i gdzie go produkuje......... :twisted2:

Opublikowano
co do v10 - to chcialem zauwazyc ze wielu producentow widzi w tych silnikach przyszlosc - wystarczy spojrzec na nowe konstrukcje v10 mercedesa vw i innych producentow - kiedys czytalem wywiad z jednym z inzynierow z mercedesa i powiedzial ze " v10 to kompromis pomiedzy v8 a v12 .... " - to opinia tylko / az inzyniera ale pewnie cos w niej jest............

 

twisted2:

 

no i wreszcie jest odpowiedz : co jest lepsze 740 czy 750!

"v10 to kompromis pomiedzy v8 a v12"

wiec niestety v8 jest gorsze od v12 i v10 , a v10 jest lepsze od v8 a troche gorsze od v12 :)

 

 

oczywsicie nie twierdze ze mam lepszy silnik od v10 w M6.......

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

ale gadasz glupoty :duh:

 

nie wiem ale chyba nie uwazales na lekcji ' rozumienie tekstu czytanego'

 

kazde rozwiazanie ma swoje + i - to moze jak v 12 jest najlepsze to v20 to bedzie juz der best? - jakos tego nie widze.......... a v30 to juz sie nie mowi ...... itd........

Opublikowano

Niestety firmy odeszły (lub zbankrutowały) od silników V16. To były cuda. Może się mylę ale chyba ostatnie było Bugatti tak z 10 lat temu (nie mówię o firmach produkujących kilka samochodów rocznie).

Wytłumaczenie popularności V10 jest banalnie proste. Te silniki są oparte o technologię z F1 gdzie postęp jest największy.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
no i wreszcie jest odpowiedz : co jest lepsze 740 czy 750!

"v10 to kompromis pomiedzy v8 a v12"

wiec niestety v8 jest gorsze od v12 i v10 , a v10 jest lepsze od v8 a troche gorsze od v12 :)

Pod warunkiem, że liczba mniejsza jest gorsza od większej.

 

Krótkie podsumowanie:

-V8 piękne brzmienie,

-V12 piękny wygląd,

- Wersja Long - gdybym tym jeździł czułbym się jak "szofer"

- dla kultu - wyłącznie rekiny z E24 na czele (jeśli chodzi o BMW) reszta to popierdółki

Opublikowano
Widze ze juz po raz n-ty rozgorzala debata na temat V8 vs V12 :mrgreen: Niech bedzie ze V8 jest lepszy :cool2: Pisza tak bo zazdroszcza nam 12 cylindrow :mrgreen: A tak na serio to V8 malo pali i takie tam, ale jezeli ktos chce czerpac 100% satysfakcji z jazdy i jest prawdziwym koneserem to tylko V12 :!:
Opublikowano

Pod warunkiem, że liczba mniejsza jest gorsza od większej.

 

Krótkie podsumowanie:

-V8 piękne brzmienie,

-V12 piękny wygląd,

- Wersja Long - gdybym tym jeździł czułbym się jak "szofer"

- dla kultu - wyłącznie rekiny z E24 na czele (jeśli chodzi o BMW) reszta to popierdółki

 

chyba nie słyszałeś brzmienia V12 :D

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
chyba nie słyszałeś brzmienia V12

 

Uwierz mi wiem co mówię. Słyszę go codziennie, chyba że nie można go uruchomić np ostatnio gdy się zatarł przez miesiąc go nie słyszałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.