Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowy na forum.

Do niedawna poruszałem sie 1981, E23, 728i, niestety rozstalismy sie, czego żałuje. To był bład.

Zamierzam jednak kupic wymarzony i wysniony E32, 750i z lat 1988-1991, na taki tylko rocznik bedzie Mnie zapewne stac. Po samochód zamierzam pojechac do niemiec. Bedzie to 3 auto w domu i bede traktowac go raczej jako obiekt kultu niz auto to codziennej "pracy".

Niestety moja spora wiedza natemat tego auta jest czysto teoretyczna, nigdy nie miałem stycznosci z motorami V12.

Wiem, że to temat rzeka, ale prosze o wszelkie porady, opinie na temat motoru V12 i modelu E32. Na co zerknąc itd.

 

Dziekuje i pozdrawiam

Tomek

  • Odpowiedzi 361
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
po pierwsze skup sie i zerknij na V8 no chyba ze sie upierasz przy 12-tce

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Opublikowano

Generalnie marzeniem była V12 i przy niej sie upieram:)

Czytam jednak posty na forum na temat V12 i prawie kazdy krzywo patrzy na ten motorek! Czy rzeczywisce cos nie jest tak z 12kami? Oczywisce opócz niepodwazalnej mocy, kultury pracy czy odgłosu itd, ludzie wypowiadaja sie raczej negatywnie! Silniki te cierpia na jakies wady powazne? Nie straszna Mi pełna zabudowa pod maska, czy pracochłonna zmiana swiec (i koszta x 12:), chodzi bardziej o to czy v12 ki cierpia na jakies wady ukryte, lubia stanac w trasie?

Opublikowano
Wlasnie te cechy, to co jest niezaprzeczalne (....Oczywisce opócz niepodwazalnej mocy, kultury pracy czy odgłosu itd, ...) najlepiej pasuja do V8. Lepiej jednak niech sie inni wypowiedza bo moje zdanie moze byc zbyt subiektywne. Ja nie przecze ze to zly silnik i ze ma jakies wady ale do aktualnych warunkow to jest to tak zwany przerost formy nad trescia.

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Opublikowano

bo ludzie zazdroszcza V12!!!!

Moj brat mial 750iL z 88roku. Gdy ja kupil miala na liczniku 230 000. Zrobil 40 000 km w niecaly rok, jezdzac w taki sposob : albo gaz do dechy albo pelne hamowanie. Powymienial wszytskie plyny , oleje, swiece, hamulce, zawieszenie i to wszystko! Przy silniku nigdy nic nie robil, nic sie nigdy nie zepsulo, nigdy nie stanal na drodze. Ten silnik jest wspanialy i nie do zajechania (no chyba ze nie zadbasz o odpowiedni poziom oleju). Zreszta ktory silnik jest bardziej wysilony ? 5,0 300KM czy

4,0 286KM ?? I jeszcze jeden fakt : dlaczego 750 byla drozsza od 740?

Chyba nie dlatego ze byla gorsza. Oczywiscie najwazniejsze to znalezc "zdrowy" egzemplarz, a to jest trudne z kazdym samochodem powyzej 10 lat.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
V8 jest ogolnie nowoczesniejszym silnikiem ale wiecej frajdy daje V12 takze jezeli nie patrzysz na zuzycie paliwa i ogolnie koszty, a jeszcze piszesz ze auto bedziesz traktowal jako przedmiot kultu, to TYLKO V12 :!:
Opublikowano

nie wierze ze mozna w ogole zauwazyc roznice w spalaniu miedzy V8 a V12. Tzn. napewno 740 pali mniej a roznica 19 w miescie a 20,5 to naprawde zadna roznica. A 750 w trasie pali 12 L......

 

a moim zdaniem przez to ze jest nowoczesniejsze V8 to jest mniej trwale.

To tak jak np. nowe silniki 1,4 16V ktore maja ponad 100 koni. Wiadomo ze taki silnik jest mniej trwaly niz np. 2,0 115 PS

 

zreszta V12 to topowa wersja !

cp jest lepsze ? 745i E65 czy 760Li E66????

oczywiscie nie patrzac na ceny,,,,

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

moje zdanie jest takie - jedz zobacz co bedzie i kup nie silnik (v12/v8 ) tylko samochod w dobrym stanie.........

 

z tymi silnikami to jest tak - jak masz v12 - to sie cieszysz bo masz 300km,ale starszy konstrukcyjnie silnik , jak masz v8 to sie cieszysz ze masz nowszy i mniej zawodny , ale o mniejszej mocy ( chociaz 300 koni a 286 to zadna roznica).......

 

co do awaryjnosci to chodzi nie o jakies wady ukryte - tylko o rapory stacji obslugowych z ktorych wynika ze srednio silnik v12 jest bardziej zawodny od v8 - tzn czesciej zdazaja sie roznego rodzaju awarie........

 

tylko zastanowcie sie - jak bmw wprowadzilo v8 - to wprowadzilo silnik starszy i gorszy od v12?? konstrukcyjnie te silniki dzieli ponad 6 lat - a to duzo......

 

podkreslam - kup auto w dobrym stanie a nie trupa bo ma v12 :duh: bo samo v12 jezdzic nie bedzie

Opublikowano
moje zdanie jest takie - jedz zobacz co bedzie i kup nie silnik (v12/v8 ) tylko samochod w dobrym stanie.........

 

z tymi silnikami to jest tak - jak masz v12 - to sie cieszysz bo masz 300km,ale starszy konstrukcyjnie silnik , jak masz v8 to sie cieszysz ze masz nowszy i mniej zawodny , ale o mniejszej mocy ( chociaz 300 koni a 286 to zadna roznica).......

 

co do awaryjnosci to chodzi nie o jakies wady ukryte - tylko o rapory stacji obslugowych z ktorych wynika ze srednio silnik v12 jest bardziej zawodny od v8 - tzn czesciej zdazaja sie roznego rodzaju awarie........

 

tylko zastanowcie sie - jak bmw wprowadzilo v8 - to wprowadzilo silnik starszy i gorszy od v12?? konstrukcyjnie te silniki dzieli ponad 6 lat - a to duzo......

 

podkreslam - kup auto w dobrym stanie a nie trupa bo ma v12 :duh: bo samo v12 jezdzic nie bedzie

 

po pierwsze roznica w mocy to:

14 KM i 50 Nm momentu obrotowego a to juz cos! Ja nie mowie ze v8 jest zlym silnikiem ale ma mniej cylindrow i mocy od 750 wiec, przykro mi ale nie ma podejscia do v12. Twierdzisz ze 750 ma przestarzaly silnik? :) To dlaczego w E38 nadal stosowano ten sam silnik tylko rozwiercony do 5,4 litra, wiekszasc czesci w silniku jest identyczna, no i nadal, do 2001 roku mial 2 zawory na cylinder. Jesli bylby to stary zlom to chyba BMW by go nie montowala. A statystyki..... przeciez to logiczne ze 750 czesciej jest na serwisie niz 740 bo silnik v12 byl od poczatku (87r. do 94r.) do konca produkcji e32, a 740 weszla w 04.92eoku. Ktorych jest wiecej? Chyba tych ktore produkowali 7 lat a nie 2 lata. Wiec wiadomo ktore czesciej sie naprawia, nie mowiac juz o tym ze potencjalna 750 z 88 roku ma 400.000 a 740 z 93 200 000, wiec chyba starsze v12 ma prawo sie zepsuc. Ale jak porownasz modele z tego samego roku to co wyjdzie? Ze v12 dzieki swojej "starej" konstrukcji jest nie do zabicia, no ba jak dobic talki silnik?? Malo wysilony i automat....

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
zapomnialem o najwazniejszym. Jesli mialbym do wyboru stara, dobita 750 , z ogromnym przebiegiem, zaniedbana i super 740 to oczywiscie rezygnuje z trupa z v12 pod maska. Ale jesli dasz mi do wybory zadbana 750 np. z 91roku i 740 z 94r., to biore v12

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

ststystyki nie polega na tym ze czesciej sie psuje ten samochod ktorego wiecej wyprodukowano :duh: pierwsze miejsce w rankingu awaryjnosci z tego co pamietam zajmuje mercedes slk ( ale jedno z pierwszych ) - i co , ma 1 miejsce dlatego ze wyprodukowano malo egzemplazy?????????? bzdura

 

nie kluce sie v12-v8 bo to nie ma sensu ------- mi odpowiada nawer 528 z 6 cylindrami i w zupelnosci wystarczajaca moca.... a te ze samochod m wiecej cylindrow to nie znaczy ze ma lepszy silnik..........

 

zreszta nie wazne :norty:

 

fine.........

Opublikowano

Hej, no własnie V12 mimo upływu lat wciaż jest elita wsórd silników;)

Zuzycie paliwa akurat ma dla mnie najmniejsze znaczenie. Zreszta z tego co czytałem i słyszałem V12ki wcale nie sa smokami w tej kwesti.

Gaz odpada i jest to dla Mnie oczywiste, zreszta ogólne oszczednosci na gazie w takim przypadku i tak są iluzoryczne.

A propo automatycznej skrzyni biegów, czy w 750 siedzi przypadkiem model ZF4HP24? Miałem okazje poruszac sie autami z ZF4HP22 i rozbierac taką skrzynie, to generalnie niezatapialna konstrukcja.

Ciekaw jestem jak sprawuje sie to w V12tce?

 

pozdr

Tomek

 

Wolnosc ma zapach benzyny...

Opublikowano (edytowane)

w v12 jest wlasnie 4hp22/24(skrzynie bardzo podobne...) - skrzynia sprawuje sie bardzo dobrze , plynnie zmienia biegi....... jedyna wada sa 4 biegi - wiaze sie to z dlugimi przelozeniami.......... gdyby byla to skrzynia np 5hp30 to mysle ze do 100 byloby ok 0,5 mniej i spalanie tez by bylo nizsze..........

 

ze skrzyniami to jest roznie - jezeli bedzie miala stan oleju to skrzynia bez naprawy spokojnie wytrzymuje 300tys ( to jest gwarantowane) - a wiecej zalezy od stylu jazdy...........

Edytowane przez xsilver
Opublikowano
ststystyki nie polega na tym ze czesciej sie psuje ten samochod ktorego wiecej wyprodukowano :duh: pierwsze miejsce w rankingu awaryjnosci z tego co pamietam zajmuje mercedes slk ( ale jedno z pierwszych ) - i co , ma 1 miejsce dlatego ze wyprodukowano malo egzemplazy?????????? bzdura

 

nie kluce sie v12-v8 bo to nie ma sensu ------- mi odpowiada nawer 528 z 6 cylindrami i w zupelnosci wystarczajaca moca.... a te ze samochod m wiecej cylindrow to nie znaczy ze ma lepszy silnik..........

 

zreszta nie wazne :norty:

 

fine.........

 

wiem na czym polegaja statystki. Chodzi mi o to ze 750 w 80% sa starsze od 740 i dlatego wedlug statystyk czesciej sie psuja! Bo maja wieksze przebiegi. Co jest bardziej awaryjne 750 z 88r . z 400 000km na liczniku czy 740 najstarsza czyli z 92 z 200 000km? No przeciez to logiczne ze wedlug statystki wyjdzie ze 750!!!! Ale trzeba jeszcze odpowiedno spojrzec na statystyki.

Twoim zdaniem co innego jak nie liczba cylindrow swiadczy o klasie silnika?

Chodzi mi o to ze uwazam silnik v8 za wspanialy, ale strasznie nie lubie takiego najezdzania na v12. Przeciez wiadomo ze JEST LEPSZY od v8!

Swoja droga moj brat e32 750 wygral "pojedynek" z E39 540 z automatem. Do 100 byl troche w tyle, ale powyzej 120, 140 km/h poczciwe E32 odstawilo 540.......

wiec roznica w mocy jest bardzo duza, zwlaszcza ze 750il wazy 1860 kg, a mimo to E39 z 286 PS jej nie podskoczy

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

A ja powiem tak : Głupoty wypisują ludzie którzy z silnikami V12 nie mieli nigdy do czynienia.

Ja zrobiłem już kilkanaście ładnych tysięcy moim V12 i nigdy mnie nie zawiódł. To są zasłyszane zabobony i powtarzane przez ludzi którzy nie maja pojęcia o czym mówią :P

Kupując 750 masz samochód niezawodny i z najwyższej pułki. Silnik ten po modyfikacjach był wsadzany do E38 no iiiii do Rolls-Royce a to już chyba mówi samo za siebie :P:P

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

ja tez jezdzilem 'troche' v12 - 750 i 850 - i nie mialem problemow........

 

ale wy jestescie wrazliwi :dance: , zobaczycie temat v12 to idziecia do boju jak armia czerwona :mrgreen:

 

juz napisalem - kup samochod a nie silnik !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opublikowano

pewnie ze tak! Ja tylko nie rozumiem czemu ja, wlasciciel 750 umiem przyznac ze 740 jest super, ale wole v12, a wiekszosc wlascicieli 740 ciagle powtarza: 750 jest tragiczna, to wadliwy silnik!!! etc.

 

wadliwy silnik w BMW ehehehehhehehehehehehhehe!!!!! no jasne.......

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Czysta demagogia !!!

Kierowcy dwunastek wola v12 a ci od v8 tylko swoje. To akurat jest oczywiste. Ale nikt mi nie powie ze nowszy silnik jest gorszy. TO jakies bzdety a poza tym to co to za argument ze dlugo sie montuje m70. A ktora firme stac zeby projektowac i produkowac co chwile jakis nowy silnik. Modyfikuje sie starocie. BMW wprowadza tyle nowych wersji aut ze i tak sporo wydaje na badania. A jest to marka luksusowa wiec to nie jest jak u FIATA za kosztuje to pare zloty. Jakas dziwna megalomania u tych co v12 z'91 porownuja z v8 '94.

 

Podastawa to samochod a nie silnik. Bardzo bardzo prawdopodobne ze dobrze utrzymany samochod ma silnik w dobrym stanie (w niemczech). Ale jak od kazdej reguly sa wyjatki. V12 jest STARYM SILNIKIEM. Tego nie podwazy zaden argument. To nie znaczy ze zlym i nigdy tego nie powiedzialem.

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Opublikowano

moje zdanie jest takie:

 

740 nie ma szans do 750

 

po prostu v12 jest lepsze, pod kazdym wzgledem oprocz kosztow

 

a BMW 750 ma bogatsze wyposazenie od 740

 

i to jest FAKT.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
w czty jest roznica????????? ten kto siedzi z przody nie czyje roznicy - choc mi sie jezdzil gorzej 750L - to juz jest locha a nie samochod - da sie to odczuc - juz nie ma takiej precyzji prowadzenia.... - zaraz bedzie znow wojna bo ktos ma L i bedzie mowil ze L to cud swiata bo montuja go do dzis :duh:
Opublikowano

oczywiscie, te 12 cm calkowicie zepsulo wlasciwosci jezdne :)

ja odczuwam roznice siedzac z przodu w Longu, bo mam bogatsze wyposazenie(oczywiscie chodzi mi o standart nie opcje jak np. pelna skora, nivo) dzieki temu ze to L i pasazer siedzacy za mna nawet jak jest bardzo "duzy" to nie wbija kolan w moje oparcie.

Widze ze wedlug niektorych forumowiczow im drozsza wersja tym gorsza.

Na przyklad:

750 bylo drozsze od 740 ale to 740 jest lepsze pod kazdym wzgledem

do wersji Long byla doplata, ale to zwykla wersja jest lepsza.

 

rece opadaja..........

A moze 316 to najlepszy model jaki wyprodukowalo BMW????

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

A tak na marginesie BMW e32 czy 740 czy 750 to napewno nie jest sportowy samochod.

Jest szybki, ale nie sportowy. I krotka wersja to tez jak mowisz "locha".

To jest duza, ciezka, bardzo szybka limuzyna. Ale nie sztywne coupe

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano (edytowane)
w czty jest roznica????????? ten kto siedzi z przody nie czyje roznicy - choc mi sie jezdzil gorzej 750L - to juz jest locha a nie samochod - da sie to odczuc - juz nie ma takiej precyzji prowadzenia.... - zaraz bedzie znow wojna bo ktos ma L i bedzie mowil ze L to cud swiata bo montuja go do dzis :duh:

 

 

Po 1

Wersja L ma większy rozstaw osi a większy rozstaw osi = większy komfort

Po 2

Jak kolega wspomniał wersja L ma lepsze wyposażenie w podstawie

Po 3

Mi osobiście wersja L bardziej się podoba

Po 4

Siedzący z tyły maja miejsca naprawdę dużo co w krótkiej wersji wcale nie jest takie oczywiste jak na takie duże auto.

Po 5

Z tymi własnościami jezdnymi to jest tak jak kiedyś twierdziłeś że 740 jest lepsza od 750 bo jest dużo lżejsza a okazało się że różnica w wadze to zaledwie 10 kg

:duh: :duh:

Edytowane przez NIKI
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.