Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Otwieram Ruch Poparcia Niedogrzanych silników po 5-7 min jeżdzie. :D

 

nie 5-7 min a 5-7 kilometrów! przejechanie tej trasy w Krakowie zajmuje mi conajmniej 15-20 minut...

 

Nie zauważyłem :D . Ja do pracy mam 8 km i dojeżdżam w ok 10 min. Jednak w tym czasie silnik mi się nie dogrzewa do optymalnej temp. przy obecnych mrozach. Troszkę brakuje.

Opublikowano
to że diesel nagrzewa się podobnie jak benzyna to zasługa wyłącznie elektrycznego podgrzewacza....

 

Dokladnie. Gdyby nie podgrzewacz przy tych temperaturach po 10 km może ktoś by miał z 50 stopni.

Czyli jeśli termostat dobry a silnik się nie nagrzewa to może coś z podgrzewaczem?

Opublikowano

Koledzy zastanawia mnie jedna rzecz odnośnie zdjęć które zamieścił kolega matt662 a mianowicie na zdjęciu 1 i 3 kiedy to samochód stoi na luzie kolega ma niskie obroty - u mnie w takim wypadku podgrzewacz podnosi obroty do 900. O ile na zdjęciu pierwszym można byłoby to tłumaczyć tym że podgrzewacz się jeszcze nie włączył to na zdjęciu trzecim już minęło kilka minut więc powinny obroty wzrosnąć.

pytanie do kolegi jak miał ustawiony klimatronik, na jaką temp i jaką moc?

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano

nie pamiętam ale zwykle rano przy takich temperaturach mam ustawiony klimatronic na auto na 24 stopnie plus ogrzewane siedzenia , jak mi się ciepło zrobi zmniejszam nam 19-20 stopni , co do mocy to klimatronic rządzi zwykle to jest 3/4 ,mocy ale steruje automatycznie ,

 

co do obrotów na luzie to prawdę powiedziawszy nie zwracałem uwagi bo ani nie są wysokie dla mnie ani mi nie wachlują jak w benzynie, są stałe i nawet nie drgną , a czy są właściwe to nie mam pojęcie - koledzy którzy dłużej mają napewno więcej mogą powiedzieć , ja mogę poobserwować czy się zmieniają czy nie ,

Opublikowano

Jam mam w prawdzie wersję 204km i manual.

 

Warszawa dziś po południu, - 10 st C, auto stało ok 9 godzin. Jazda spokojna do 2000 rpm, włączone tylko ogrzewanie fotela.

 

http://img138.imageshack.us/img138/3479/img0145e.jpg

By comret at 2011-02-25

 

Po 3 minutach i 1 km.

http://img29.imageshack.us/img29/4333/img0146kq.jpg

By comret at 2011-02-25

 

Po 10 min :D.

http://img220.imageshack.us/img220/2805/img0147fz.jpg

By comret at 2011-02-25

Opublikowano
Jam mam w prawdzie wersję 204km i manual.

 

Warszawa dziś po południu, - 10 st C, auto stało ok 9 godzin. Jazda spokojna do 2000 rpm, włączone tylko ogrzewanie fotela.

 

w normie. u mnie jest identycznie, kiedy mam wyłączony climatronic. jeśli jest włączony, to przy temperaturze -10 obroty spadają

dopiero jak się nagrzeje do temp roboczej (czyli wskazówka stanie w połowie).

Opublikowano
Upieram sie żeby ktoś nagrał jak przy takich normalnych warunkach silnik nagrzeje mu sie do pionu po 6km.

Jak widać zajęło to raptem 3 km w mieście przy -10. Bez pałowania gdzie auto sporo stało na światłach co widać po średniej :D.

 

jeśli jest włączony, to przy temperaturze -10 obroty spadają

dopiero jak się nagrzeje do temp roboczej

 

Muszę sprawdzić, ale zazwyczaj nie włączam ogrzewania zanim się nie rozgrzeje.

Opublikowano

comret i to jest właśnie prawidłowe nagrzewanie.

Mój osiąga pion po 5-6 km w zimę,w lato troszkę wcześniej.

Jazda jest w mieście ok.50-60km/h bez stania na światłach.

Przestawiam na czerwone kropki jak wskazówka zejdzie z niebieskiego pola,bo dopiero wtedy działa ogrzewanie.

Temperatura jest ustawiona cały czas na 20 stopni.

Jednak na otwarcie termostatu trzeba jeszcze trochę poczekać - jakieś 3km.

 

Wolniej się rozgrzewa jeśli wyłączymy podgrzewacz wody - ustawimy 16 stopni na climatronicu bądź całkowicie go wyłączymy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Comret- odblokuj ukryte funkcje i wtedy sprawdź temperaturę ;) U mnie też strzałka stoi pionowo a temp to ok 75 st....

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Już to robiłem i wiem, że do pełnego nagrzania brakuje jeszcze chwilę. Pytanie jak szybko, mnie zajęło to 10 min i niespełna 3 km w mieście przy -10 i wychłodzonym silniku (temat dotyczy pośrednio poziomu wskaźnika). Średnia wychodzi masakryczna, mniej niż 18km/h (W-wa godziny szczytu, ścisłe centrum).

 

Stan w pionie który pokazałem to tak jak piszesz ok 75 st, maks jaki widziałem u siebie w testach 88 st.

 

Moja wypowiedź dotyczyła raczej tego typu problemów...

Do pracy (5km) nie przekraczam 60km/h i tych 2000obr. i tak jak mówiłem żadne auto mi sie nie nagrzało do tego umiówionego pionu jadąc do pracy.

Tu masz relację jak rozgrzewa się młodszy brat w E60 z podaniem temp.

http://forum.bmwautoklub.pl/viewtopic.php?p=79333#79333

 

Zakładam, że moje 330xd jest zdrowe pod tym względem ;)

 

Ps. Zrobiłem test z ukrytym obc. Max 86 st C osiągnąłem po 15 minutach i 6,1 km przy -8,5 st C. Wskazówka w pionie po 10 min i 74 st C.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok, dzięki za wyjaśnienia.

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.