Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kieruję to pytanie do posiadaczy E46 touring 330xd 184KM w automacie. Myślę że ktoś się znajdzie.

Bo coś mi się wydaję że moja spala cosik za dużo, ale chciałbym mieć porównanie. Robię trasy ok 25km (do pracy) rano na mrozie po południu koło zera. (czyli przy takiej pogodzie jaką mamy za oknem). Jazda mieszana (zdarzają się wyprzedzania z kickiem, po drodze 3x światła i ew chwila w korku). Rano praktycznie nie ma szans żeby osiągnął 90st C.

Spalanie waha mi się w okolicy 11,5-11,7L (wg wskazań komputera), realnie też mieści się w 12L (wg dystrybutora), ale czy to aby nie za dużo?? A jeśli tak to co może być przyczyną?

Dodam, że przed zimą wymieniałem przepływkę (orginał) ale nie robiłem żadnej adaptacji, czyściłem też wtedy filterki na zaworkach co sterują turbiną (te siateczki, pewnie wiecie o co chodzi), ale i tak czeka mnie chyba ich wymiana bo zdarza się im zawiesić i zmulić autko podczas przyspieszania (wtedy podeptam po gazie i po chwili znowu śmiga ;) ) i ja tu dopatruję się możliwego nadmiaru spalania (o ile takowe faktycznie jest).

Czekam na info ile powinna spalać....

Pozdrowienia dla wszystkich posiadaczy tej marki ;)

Opublikowano
Robię trasy ok 25km (do pracy) rano na mrozie
Rano praktycznie nie ma szans żeby osiągnął 90st C.

Rozumiem, że pomimo przejechania 25 km rano (bez względu na temperaturę na zewnątrz) samochód nie osiąga temperatury roboczej? Jeśli tak to zacznij od sprawdzenia/wymiany termostatu (termostatów? - nie wiem czy w Twoim modelu jest termostat EGR).

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano
Robię trasy ok 25km (do pracy) rano na mrozie
Rano praktycznie nie ma szans żeby osiągnął 90st C.

Rozumiem, że pomimo przejechania 25 km rano (bez względu na temperaturę na zewnątrz) samochód nie osiąga temperatury roboczej? Jeśli tak to zacznij od sprawdzenia/wymiany termostatu (termostatów? - nie wiem czy w Twoim modelu jest termostat EGR).

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

Zgadzam się z Kolegą, zacznij od wymiany termostatu głownego a potem termostatu EGR jeśli taki masz, moja buńka rówmież ciężko miała z osiągnięciem odpowiedniej temperatury i po wymianie termostatów jest super, ja mam do roboty 15 kilometrów a teraz przy temperaturze -5 stopni moja buńka już po 8-10 kilometrów osiąga pion, kolega widzę z Pszowa a ja jestem z Żor to rzut beretem więc możemy zrobić małe spotkanko i obadać i podyskutować na nurtujące cię tematy. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
moje 330d 184KM rozgrzewa się od zera do pionu na dystansie ok. 5-6 kilometrów spokojnej jazdy przy aktualnych temperaturach. warto sprawdzić jeszcze elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego.
Opublikowano

jeżeli cały czas jeździsz na niedogrzanym silniku to spalanie masz normalne

 

nienormalne jest to że tak ci długo się nagrzewa , mi max pod 5-6 km wskazówka stoi w pionie podobnie jak koledze , czy to jest 0 czy -20 z moich obserwacji wynika że nie ma to znaczenia . Prawdę mówiąc diesel mnie tu zaskoczył bo nagrzewa się w podobnym czasie co w moich poprzednich benzynach , słyszałem wcześniej opowieści że są problemy w dieslach z nagrzewaniem - ja w becie tego nie widzę - może dlatego że to duży silnik R6 , 320d podobnie się nagrzewa ?

Opublikowano
Panowie, po 5km, nie wykręcając powyżej 2000rpm macie pion na temperaturze? :shock: to może ja mam upadły termostat, bo w moim 2.0D po takim dystansie (<=2000rpm) nie osiągam nawet pierwszej białej kreski na temp :duh: Auto ostatnio miało solidny przegląd i podgrzewanie płynu nie budziło zastrzeżeń :cry:
Opublikowano
Panowie, po 5km, nie wykręcając powyżej 2000rpm macie pion na temperaturze? :shock: to może ja mam upadły termostat, bo w moim 2.0D po takim dystansie (<=2000rpm) nie osiągam nawet pierwszej białej kreski na temp :duh: Auto ostatnio miało solidny przegląd i podgrzewanie płynu nie budziło zastrzeżeń :cry:

 

sprawdź termostaty, bo to zdecydowanie nie jest w normie. co do mojego stylu jazdy - od zimnego startu do osiągnięcia pierwszej białej kreski na wskazówce temperatury nie przekraczam 2000rpm, kiedy już przekroczy rozpoczynam normalną jazdę.

 

w 320d 150KM mam identycznie, więc to nie kwestia silnika.

Opublikowano
do pionu na dystansie ok. 5-6 kilometrów spokojnej jazdy

 

Prosze jakiś filmik dokumentujący jazde na tym dystansie bo tez nie uwierze że samochód nagrzewa Wam sie w 5 - 7 min. w zimie :) Spokojnie na youtobe sie powinien zmiescić ;)

Do pracy mam 5km i jakim autem bym nie jechał nie nagrzewa sie na full :)

Opublikowano

Pomijajac kwestię ewentualnego niedogrzania, to jakiego spalania powinien sie spodziewac autor postu ?

320d 136ps w automacie w ta pogodę pali 10l w miescie.

 

ps. co do nagrzewania się, to w moim przypadku po tych 5-7min auto osiąga temp roboczą, aktualnie jest od 0 do -4.

Opublikowano

Tak do czasu nagrzewania się auta. Wymieniłem 2 termostaty przed zimą oraz płyn chłodniczy. Rano po nocy parkowania pod chmurką przy -6 odpalam auto i wyjeżdżam na drogę, później 1,2,3,4,5 obroty do 2000obr/min, klimatronik włączony na 18 stopni nawiew na auto, podgrzewacz sprawny, układ poprawnie odpowietrzony, żaluzje na chłodnicy zamknięte. Temp roboczą czyli wskazówka w pionie osiągam dopiero po 15km. Możliwe, że uda się osiągnąć 5-7km, ale chyba przy wyłączonym klimatroniku, ale wtedy podgrzewacz elektryczny nie działa, więc wcale szybciej nie powinno być. Chciałbym się dowiedzieć jaki poprawny jest czas nagrzewania, ale proszę podajcie więcej czynników odpowiadających za czas nagrzewania. Dla przykładu przy tej samej temp. zewnętrznej auto garażowane w +10 nagrzeje się szybciej niż auto po nocy przy -6.

 

EDIT: najważniejszego zapomniałem, piszcie też czy wasze auta to wersje z elektrycznym podgrzewaczem czy webasto, to też ma ogromne znaczenie.

Opublikowano
Otwieram Ruch Poparcia Niedogrzanych silników po 5-7 min jeżdzie. :D

 

nie 5-7 min a 5-7 kilometrów! przejechanie tej trasy w Krakowie zajmuje mi conajmniej 15-20 minut...

Opublikowano

jceel ale chyba chodzi o jazde a nie kulanie sie gaz/hamulec.

Napisałem 5-7 MIN. bo tyle zajmuje normalne (do2000obr.) przejechanie dystansu 5-6 KM. Tyle jade do pracy, nie przez miasto :) Dlatego tak przyrównałem km do minut.

Upieram sie żeby ktoś nagrał jak przy takich normalnych warunkach silnik nagrzeje mu sie do pionu po 6km. Pochyle czoła i pójde do garażu szukać usterki :wink:

Pozdrawiam.

Opublikowano
jceel ale chyba chodzi o jazde a nie kulanie sie gaz/hamulec.

Napisałem 5-7 MIN. bo tyle zajmuje normalne (do2000obr.) przejechanie dystansu 5-6 KM. Tyle jade do pracy, nie przez miasto :) Dlatego tak przyrównałem km do minut.

Upieram sie żeby ktoś nagrał jak przy takich normalnych warunkach silnik nagrzeje mu sie do pionu po 6km. Pochyle czoła i pójde do garażu szukać usterki :wink:

Pozdrawiam.

 

zależy co uważasz za "normalne". w każdym większym mieście jadąc do pracy osiągasz średnią prędkość w porywach 25-30km/h, o jeździe 60km/h = 1km/min można zapomnieć :roll:

 

natomiast jako że aktualnie jestem u rodziców na wsi :8) sprawdziłem rozgrzewanie się silnika w takich właśnie warunkach czystej drogi i jazdy niezmąconej zatrzymywaniem się. pion pojawił się dokładnie po 9 kilometrach albo 8 minutach jazdy z prędkością dochodzącą do 80km/h.

Opublikowano

Do pracy (5km) nie przekraczam 60km/h i tych 2000obr. i tak jak mówiłem żadne auto mi sie nie nagrzało do tego umiówionego pionu jadąc do pracy.

Inna sytuacja gdy jade gdzieś dalej to nagrzeje auto od 10km do 15km w zaleznosci gdzie skręcam od domu, bardziej w góre czy bardziej w dół :) 9km teraz myśle że by mi sie nie udało.

Chyba trzeba by zrobić tą samą trase bo inaczej to każdy będzie miał swoje zdanie.

Temat poszedł w inną strone :mrgreen:

Pozdrawiam

Opublikowano

Panowie ale skupiliście się na na tej temperaturze. Ja dzisiaj też dałem rade osiągnąć pion po ok 15km. 22st ustawione wewn. bez klimy z zamkniętym obiegiem. Z tym że to nie było 2000 obr ;) i temp zdarza się później spaść...

Ale generalnie co z moim spalaniem? Powinienem coś z tym robić? Spalają wasze xd-ki mniej ??

Opublikowano
Panowie ale skupiliście się na na tej temperaturze. Ja dzisiaj też dałem rade osiągnąć pion po ok 15km. 22st ustawione wewn. bez klimy z zamkniętym obiegiem. Z tym że to nie było 2000 obr ;) i temp zdarza się później spaść...

Ale generalnie co z moim spalaniem? Powinienem coś z tym robić? Spalają wasze xd-ki mniej ??

 

Skoro temperatura spada po rozgrzaniu to na 100% termostat do wymiany.

Opublikowano (edytowane)

A czy z tego względu powinien wyskoczyć jakiś błąd na kompie http://serwis-tv.com/programowanie.html ?? Bo raczej takowego nie ma...

Chociaż tam może być coś nie tak bo jak kupiłem autko był problem z chłodniczką oleju, miała przebicie i olej poszedł do układu chłodzenia. Sporo razy wszystko płukałem ale jest możliwość że gdzieś na termostacie zostało. Orientujesz się może jaki jest koszt takiego termostatu ??

Edytowane przez aresag
Opublikowano

U mnie jest tak: po dokładnie 9 minutach i 3.7km (przy temperaturze na zew. +3C) wskazówka dopiero opuszcza niebieskie pole (całą drogę rpm <= 2000 i Vmax=65km/h). Jak będę gmerać przy sprzęgle to sprawdzę też termostat i dam znać :)

 

Dzięki za zwrócenie uwagi na problem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kreska w pionie stoi u mnie już przy 75 st na teście 7.0 A mechanik powiedział że termostat w porządku i nie wymienił na nowy. To co teraz mam sprawdzić? :duh: EGR nie mam.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Przetestowałem u siebie ,temperatura na zewnątrz -6 po 5 km kreska stała w pionie temperatura na teście nr 7 = 70 stopni , po 2 km doszła do 85 i później się wahała od 84-88 więc pewnie to jest normalna temperatura pracy silnika , porobiłem zdjęcia ale nie wiem jak to wkleić tutaj

 

więc tak jak pisałem klekot podobnie się rozgrzewa do benzyny , może to właśnie zasługa dużego silnika R6

foty:

 

1. http://img88.imageshack.us/i/72860978.jpg/

2. http://img248.imageshack.us/i/90458649.jpg/

3. http://img842.imageshack.us/i/47188341.jpg/

4. http://img121.imageshack.us/i/45033215.jpg/

5. http://img696.imageshack.us/i/52540567.jpg/

6. http://img140.imageshack.us/i/43574671.jpg/

7. http://img46.imageshack.us/i/66420238.jpg/

8. http://img808.imageshack.us/i/43352189.jpg/

 

czyli jak na zdjęciach widać wskazówka ma pion przy 70 stopniach i u mnie była już po 5 km przejechanych , niestety na teście nie było km pokazanych - po prostu uwierzcie mi na słowo że tak u mnie jest , ale dla niedowiarków mogę jutro porobić foty z km i wskazówką temperatury , choć zawsze można powiedzieć że stałem w korku , otóż nie wyjechałem po 9 i prawie nie stałem w korku , ale prędkości nadzwyczajnie nie rozwijałem bo nie ma gdzie , normalna jazda po mieście , stanie na świtałach itd

do mechanika jechałem wymienić tarcze i klocki z tyłu :) kontrolka już mnie nie denerwuje :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.