Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam pytanie, przy gaszeniu auta rzuca mi cala buda. Poduszki zostaly wymienione i poprawilo sie tylko to, iz jak stoje na biegu jalowym to nie sa odczuwalne juz tak duze wibracje. Pytanie moje zatem jest takie, czy jest to dwumas do wymiany czy kolo pasowe??

 

Acha...czy jak wszystko jest ok w dieslu to gasi sie tak jak benzyna??

Prosze o rady i sugestie.

PZDR

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

pamiętaj, ze silnik rozmieszczony jest w wzdłuż..

od rzucania budą odpowiada bardziej dwumas. koło pasowe widać gołym okiem, jak wibruje to jest do wymiany - sprawdź, czy ma luzy i będziesz wiedział. Przerabiałem oba tematy - wymiana koła pasowego i dwumasy no nowe oryginalne. Gaszenie było troche płynniejsze, ale i tak troche budą rzuciło...

Opublikowano

Dzieki za info...zeby dobrze zobaczyc kolo pasowe to musze wyciagnac wentylator, czy po sciagnieciu oslon od spodu zobacze...

Kurcze to wychodzi, ze tak i tak cos trzeba wymienic.

Czyli reasumujac nigdy diesel nie bedzie sie tak idealnie gasil jak benzyniak, prawda??

 

P.S. sprzeglo powoli szykuje sie do wymiany, wiec bede mial dostep do dwumasy wiec wtedy sie oceni.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano (edytowane)

ok.Dzieki dzis postaram sie oblookac.

 

Gasnie identycznie jak tutaj:

Edytowane przez moby85

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
Prawie kazy ma to cyk cyk na koncu -jak ogladalem filmy z googla. Ja tez mam czasem. Ale mam je juz dlugo i nie jestem pewny czy to dwumas bo na sprzegle drgan brak.
Opublikowano
Jesli to dwumas to mnie zalamales...jesli chodzi o drgania na pedale sprzegla to odczuwam takie bardzo delikatne...wiec nie wiem czy to ma znaczenie??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
Jeśli gasisz silnik z wciśniętym sprzęgłem to słychać wtedy to "cyk-cyk"? Spróbuj też na biegu i półsprzęgle gasić wtedy będziesz wiedział czy to dwumas, bo lekko go obciążysz i nie powinien być słyszany.
Opublikowano
Ja juz probowalem w roznych konfiguracjach i jak jest zimno to tego nie ma jesli silnik zimny (wiec co dwumas zimny jest ok??). A czasem mam cyc cyc a innym razem tylko cyc.
Opublikowano

W takim razie to nie dwumas takie jest moje zdanie. Dwumas odzywałby się zawsze niezależnie czy silnik zimny czy ciepły. Przy ciepłym silniku gaszenie trwa dłużej silnik wykonuje kilka obrotów więcej i wtedy występuje to "cyk-cyk". U mnie nie mam tego cykania jedynie cykanie gdy elektrozaworki otwierają żaluzję chłodnicy. Gdy silnik zimny to nie mam nawet tego słynnego "telepnięcia" budą podczas gaszenia bo silnik staje w tym momencie jak przekręcę kluczyk. Myślę, że warto sprawdzić czy kompresor klimatyzacji nie wydaje tych dźwięków gdy zaczynamy nim kręcić w drugą stronę. Sprzęgło występujące na kompresorze mogło by tak hałasować. U mnie w lecie występuje takie tyrkotanie zaraz po zgaszeniu silnika przez jakieś 10 sekund i długo zastanawiałem się co to tak, aż wreszcie zlokalizowałem, że to właśnie kompresor od klimy, a konkretnie sprzęgiełko na nim.

 

EDIT: Oczywiście to tyrkotanie występuje tylko wtedy gdy kompresor klimatyzacji był włączony podczas gaszenia.

Opublikowano
Koledzy ja wymieniłem dwumas i kompletne sprzęgło, poduszki silnika i nic to nie dało, dalej telepie tylko jak napisał kolega wyżej u mnie również jak silnik jest zimny to gasi się gładko ja natomiast nie mam tego cyk, cyk tylko terkotanie i podczas jazdy do przodu i cofaniu terkocze, grzechocze i tylko przy delikatnym operowaniu sprzęgłem, ja zlokalizowałem że to wina skrzyni biegów która ma bardzo duże luzy międzyzębne i dlatego grzechocze podzczas jazdy na jedynce i cofaniu ale i tak cały napęd pasowy wymienię i wtedy powinna być cisza, już nawet z Kolegą z forum BMW SPORT doszliśmy do tego on wymienił cały napęd pasowy silnika, dwumas i kompletne sprzęgło i poduchy i ma totalną ciszę podczas gaszenia silnika, także moim zdaniem to cykanie to raczej jakiś napinacz w napędzie pasowym lub rolka, najlepiej wymienić wszystko i mieć spokój na dłuższy czas.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Ja juz probowalem w roznych konfiguracjach i jak jest zimno to tego nie ma jesli silnik zimny (wiec co dwumas zimny jest ok??). A czasem mam cyc cyc a innym razem tylko cyc.

 

Podbudowałeś mnie strasznie - też to mam tylko na ciepłym silniku :)

 

Koledzy ja wymieniłem dwumas i kompletne sprzęgło, poduszki silnika i nic to nie dało, dalej telepie tylko jak napisał kolega wyżej u mnie również jak silnik jest zimny to gasi się gładko ja natomiast nie mam tego cyk, cyk tylko terkotanie i podczas jazdy do przodu i cofaniu terkocze, grzechocze i tylko przy delikatnym operowaniu sprzęgłem

 

Może koło pasowe? Czy przez 'terkocze' masz na myśli to 'cyk-cyk', czy taki odgłos ni to grzechotania, ni to brzęczenia w kabinie (dochodzący jak na mój gust z deski rozdzielczej, toteż myślałem, że cośtam pod deską wibruje i taki odgłos daje). To może ja się tak nie będę spinał z tym dwumasem - mam minimalne łechtanie po pedale sprzęgła (gdy nie wciśnięte). Ile szacunkowo wyjdzie pozbycie się tych luzów?

Opublikowano
Z w duszonym sprzeglem do polowy czy do konca, na biegu czy na luzie zawsze rzucenie jest takie samo....jesli chodzi o gaszenie na zimnym to przyznam sie szczerze, ze nie wiem jak jest...musze jutro sprawdzic.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Dzis zrobilem 20km i przy gaszeniu "cyk cyck" brak. Bylo rzucanie silnikiem ale to juz prawie "normalne" w tych motorach.

Ja pomysle nad napedem pasowym. Musze sprawdzic kolo pasowe i rolki bo cos czasem piszczy.

Opublikowano

temat na tyle interesujcy ze szkoda go zamykac za brak reakcji na poprawne zatytulowanie.

ale nastepny zostanie zamkniety.

Opublikowano
Kolego Moby 85 ja zauważyłem na tym filmiku że tak dziwnie kołysze silnikiem oczywiscie drgania swoja droga ale to kołysanie jest dziwne
Opublikowano

Dziekuje za nie zamkniecie tematu.Jesli chodzi o cykniecie to juz nawet nie tak istotne. Najwazniejsza sprawa jest sytaucja rzucenia silnikiem podczas gaszenia. Prosze osoby co maja 320d o wypowiedzenie sie czy maja podobnie podczas gaszenie swoich aut.

Jak dla mnie to mozliwe, ze dwumasa sie konczy, chociaz dostalem pare rad jak ja sprawdzic i u mnie te objawy nie wystepuja....co do kola pasowego to czytalem podobny temat i ludzie wymieniali kola pasowe i nic nie pomagalo. Poduszki to raczej na 100% nie, ba mam wymienione...powiem szczerze, ze mysle zeby udac sie do ASO Bmw tylko, ze oni jak mnie przyjma to wymienia wyzej opisane czesci lub jeszcze wiecej i skasuja jak za zboze...

Kurcze, moze jest ktos kto dal sobie z tym rade, bo nie wierze w opinie, ze diesle sie tak gasza, wiadomo, ze moge sie gorzej gasis niz benzyniaki, ale bez przesady...

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

już pisałem , że to kołysanie , drganie , stukanie przy gaszeniu to nie jest kwestia tylko jednego elementu , tylko kilku ze sobą powiązanych.... wymienisz jedną rzecz druga zacznie się odzywać ponieważ jest słabsza !!!!

U mnie do wymiany poszły poduchy silnika i skrzyni , potem koło pasowe , wszystkie paski i napinacz paska .... no i jest o niebo lepiej ale do pełni szczęścia brakuje jednak wymiany dwumasy .... a jak myślisz że jest jedna rzecz która za to odpowiada i ją wymienisz to mylisz się i tracisz czas....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

No to jednak inwestujemy...chcialem kupic kolo pasowe, pozniej poczytalem, ze po wymianie nic nie pomoglo, ale teraz sie przekonuje, ze juz czas...najgorsze jest to, ze czuje, ze sprzeglo juz jest slabe, wiec jak sie za nie zabiore to pewnie i dwumasa bedzie trzeba wymienic.

A powiedzcie co myslicie o regeneracji dwumasy??Czy jest to warto robic, bo slyszalem, ze jest to polowa ceny nowego?

Nie wspomne juz, ze bedzie trzeba zrobic 5 bieg bo tez na zimnym nie wraca na pozycje centralna...

Reasumujac trzeba poszukac jakis 3tys..

Trzeba jednak powiedziec, ze kazde wlozone pieniadze sprawiaja, ze kocha sie bardziej to auto i tylko BMW 4ever:)

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.