Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
zimmermann czy textar do ebc to ma raczej daleko... uzywalem ebc turbogroove i jest przepasc. obecnie mam oe bmw i to taki kompromis jakosci i ceny.
  • Odpowiedzi 182
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jesteś w sporej mniejszości w takim razie ;) Wystarczy poczytać opinie na forach gdzie dyskutują ludzie biorący udział w TD czyli auta często po ponad 500km i tam o EBC nikt nie chce nawet słyszeć. Osobiście również dobre kilka razy się przejechałem na nich a raz tak na poważnie na Nurburgring, gdzie o mało co nie doszło do wypadku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zimmermana kupowałem w Niemczech. :mrgreen:

Od dłuższego czasu obserwuję dyskusje i przerzucanie się argumentami. Wniosek nasuwa się taki, że kupno tarcz, to loteria.

 

Co do strzykawki i wężyka, to ja też to stosuję, ale przy wyciąganiu starego płynu ze zbiorniczka.

Sam to obsługuję. :mrgreen:

 

Nie mam żadnych urządzeń do pomiarów bicia. Za późno. Te pieniądze poszły na eksperymenty z tarczami różnych producentów.

 

Ale z tym wygrzewaniem tarcz, to dobry pomysł! :cool2: Możliwe, że wreszcie cwaniacy przestaną na mnie zarabiać.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Zimmermana kupowałem w Niemczech. :mrgreen:

Od dłuższego czasu obserwuję dyskusje i przerzucanie się argumentami. Wniosek nasuwa się taki, że kupno tarcz, to loteria.

 

Raczej powiedziałbym, że loterią jest montaż, który niestety 90% mechaników wciąż przerasta :)

 

Przez 25 lat prowadzenia serwisu układów hamulcowych i w tym czasie wymiany kilkunastu tysięcy kompletów nie trafiła nam się żadna reklamacja :D Można by powiedzieć, że mamy szczęście ale jakoś szóstki w totka jeszcze nie udało mi się trafić :mrgreen: :mrgreen: Być może to przez to, że odbyliśmy więcej szkoleń przez te lata niż niejeden "mechanik" przepracował godzin :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lewian_pl, bardzo pomocny wpis, ale tylko dla tych, którzy mają blisko do Ciebie. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Mialem tarcze od lewian.. montaz prawidlowy a sie pokrzywily..... natomiast pozniej wlozone w piekarnik przetoczone I wiecej problemow z tym nie bylo... swiadczy to o oszczednosciach w procesie technologicznym wytwarzania tarcz... ale co ja sie tam znam ;)
Opublikowano
Poogladaj sobie watki o moch samochach moze czegos sie douczysz ;)
Opublikowano

Do kolegi wioletta narzedzie do pomiaru bicia to must have jesli chcesz fachowo zrobic wymiane. Tarcza piasta na sucho I wszystko kluczem dynamometrycznym w odpowiedniej kolejnosci.

Kolego lewian poczytaj ksiazke z materialoznawstwa o przemianach w zeliwie w okreslonych temp. I czasach. Zrozumiesz dlaczego piekarnik sporo ratuje :)

Opublikowano
Kolego lewian poczytaj ksiazke z materialoznawstwa o przemianach w zeliwie w okreslonych temp. I czasach. Zrozumiesz dlaczego piekarnik sporo ratuje :)

 

Dziękuje ale pozostanę jednak przy prawidłowym montażu, skoro na tyle tysięcy przypadków nie miałem problemu to nie mam potrzeby kombinować z wygrzewaniem tarcz w piekarniku ;)

Opublikowano
I tak niech zostanie I ja zostane przy swoim sposobie montazu ktory wlasciwie w 100% pokrywa sie z instrukcja zalaczona do produktu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odkąd poczytałem o staranności montażu, zawsze staram się, by kontakt tarczy i piasty nie "zakłócił" nawet kurz. :idea: A co dopiero jakaś tam farba, czy smar. Nie wspomnę o resztkach rdzy, błota, czy innego brudu.

 

Tarcze (kilka kompletów) przed upływem 10 tys. km. biją! Dlaczego nie biją od razu, czy po 1 tys. km.?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Bo w zeliwie siedza naprezenia... po zalozeniu zazwyczaj jezdzimy spokojnie by sie ulozylo.. dostaje temperatury I wychodzi szydlo z worka.. te trzymanie w, piekarniku ujednolica strukture pozniej przetoczysz I jezeli struktura odlewu jest jednorodna to tarczy juz nie wykrzywi... zdarza sie I tak ze w materiale wystepuje cementyt.. mam taka jedna tarczE ktora wytrawilem I widac jak rozne struktury sa na powierzchni.. sporo tego przez wiele lat zrobilem I wcale nie jest tak rozowo jak kolega lewian opowiada :)

Edit: moj ojciec jest prof. z odlewnictwa wiec chcac nie chcac troche wiedzy z tego dzialu liznalem...

Opublikowano
Tak w skrócie, jeśli chcesz wiedzieć nieco więcej - kiedyś kiedy nie sprzedawało się wiele tarcz bo aut było mało a jeśli już były to na bębnach to odlew zanim trafił na linię produkcyjną po to by naprężenia z procesów odlewniczych odpuściły. Dziś nie jest to możliwe dlatego tak ważny jest proces tzw docierania, układania czy jak kto chce to nazywać. Jeżeli montaż zostanie wykonany prawidłowo, układ działa sprawnie a proces docierania zostanie wykonany prawidłowo to nie ma prawa się dziać coś złego. Czasami nawet nie wiemy a mamy lekko zapowietrzony układ, uszkodzoną uszczelkę odpowiadającą za cofanie tłoczka, skorodowane suwaki czy jeszcze co innego i najzwyczajniej w świecie klocki cały czas delikatnie muskają tarcze co jest niewyczuwalne podczas jazdy ale doprowadza do przegrzania materiału, zmiany jego struktury a finalnie pojawienia się bicia podczas hamowania (nie, nie ma to nic wspólnego ze skrzywieniem tarczy). Inny przypadek to wybite jarzmo/zacisk lub nieidealna powierzchnia styku tarczy z piastą co po przebiegu 1-2 czy 3 tysiecy km doprowadza do powstania różnic w grubości tarczy odczuwalnych jako bicie na kierownicy ;) Także zanim ktoś napisze, że mu się tarcza wygięła to błagam - wyznacz 12 punktów po promieniu w jednakowej odległości od krawędzi zewnętrznej i zobacz czy grubość w tych punktach jest taka sama ;)
Opublikowano
I taki post to mi sie podoba :) u mnie akurat wszystko niby bylo ok.. ale jednak te oszczednosci z procesu wyszly na jaw... I dlatego ogarnalem to sobie sam a nie bawilem sie w reklamacje :) I cieszylem sie z prawidlowo dzialajacych hamulcow pozdr.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przez 25 lat prowadzenia serwisu układów hamulcowych i w tym czasie wymiany kilkunastu tysięcy kompletów nie trafiła nam się żadna reklamacja...

 

A ja całe życie w szachy grałem. :lol:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

lewian zacytuje wikipedie:

Wyżarzanie stabilizujące (stabilizowanie) – przeprowadzane w temperaturach pomiędzy 100÷150 °C i trwa od kilku do kilkudziesięciu minut, w stosunku do wyrobów odlewniczych w celu usunięcia naprężeń odlewniczych i zapewnienia niezmienności wymiarów ---> tu w zastepstwie stosujemy piekarnik. i po tym procesie toczymy.

Gdyby to nie bylo wystarczajace, prosze skonsultuj sie z ojcem dla ulatwienia podam link.http://eksperci.polsl.pl/eksperci/szczegoly.php?scbpos=&eid=1238& Powolaj sie na Bartosza Cholewe.. nie poszedlem w edukacje przez cale zycie i jestem jedynie projektantem maszyn przemyslowych. ale bardzo mi z tym dobrze bo dzieki temu mam czas zeby robic to co lubie czyli grzebac w garazu :)

Opublikowano
lewian zacytuje wikipedie:

Wyżarzanie stabilizujące (stabilizowanie) – przeprowadzane w temperaturach pomiędzy 100÷150 °C i trwa od kilku do kilkudziesięciu minut, w stosunku do wyrobów odlewniczych w celu usunięcia naprężeń odlewniczych i zapewnienia niezmienności wymiarów ---> tu w zastepstwie stosujemy piekarnik. i po tym procesie toczymy.

Gdyby to nie bylo wystarczajace, prosze skonsultuj sie z ojcem dla ulatwienia podam link.http://eksperci.polsl.pl/eksperci/szczegoly.php?scbpos=&eid=1238& Powolaj sie na Bartosza Cholewe.. nie poszedlem w edukacje przez cale zycie i jestem jedynie projektantem maszyn przemyslowych. ale bardzo mi z tym dobrze bo dzieki temu mam czas zeby robic to co lubie czyli grzebac w garazu :)

 

Ale po co miałbym to robić ? :) Ja nie mam żadnych problemów z tarczami :8)

A era toczenia jak dla mnie odeszła razem z polonezami, zbyt mocno cenię bezpieczeństwo swoje i bliskich by praktykować druciarstwo tym bardziej jeśli chodzi o tak ważny układ jak hamulcowy.

Opublikowano
no nie zartuj sobie to niby jakiemu procesowi surowy odlew tarcza w fabryce jest poddawana jak nie toczeniu? widziałes kiedys surowy odlew? skoro u mnie po toczeniu tarcza po montazu ma bicie rzedu 0.02mm to uwazasz za druciarstwo?? koncze dyskusje bo widze ze sie nie dogadamy.
Opublikowano
no nie zartuj sobie to niby jakiemu procesowi surowy odlew tarcza w fabryce jest poddawana jak nie toczeniu? widziałes kiedys surowy odlew? skoro u mnie po toczeniu tarcza po montazu ma bicie rzedu 0.02mm to uwazasz za druciarstwo?? koncze dyskusje bo widze ze sie nie dogadamy.

 

No ale skoro fabryczna jest ok to po co miałbym ją toczyć ? :mrgreen: Nie ogarniam ;)

Opublikowano
EBC takie dobre ? Textar czy Zimmermann zdecydowanie lepszy ;) Miałeś okazje już testować czy opierasz się na czyjejś opinii ?

 

Mialem okazje sam spalic klocki textara aftermarket latem 2011r. podczas goracego lipca...

Co do EBC to nie znam kompletu ktory by ulegl zuzyciu zanim nadejdze sprzedaz auta.

Bardzo dobre klocki tak jak raybestos.

 

PS.Dla ciebie link lewian :

 

http://www.hawkperformance.com

MADE IN PRL
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.