Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 182
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
tarcze i klocki na pewno nie warto kupowac przez salon bo ceny sa kosmiczne, wyrwane z kosmosu :) taniej przynajmniej o 50% wyjda orginalne klocki i tarcze brembo ;p
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

no to ja jestem przed kolejną wymianą klocków hamulcowych i tarcz, a zatem pozwole odgzrzać troche temacik.

 

Poniższe informacje mogą się co niektórym przydać:

NIE KUPUJCIE: klocków hamulcowych ATE na tył do zestawu performance - u mnie przetrwały okolo 15tys. km!!!

Jeśli chodzi o przód też jest ATE niby mam jeszcze coś koło 10 tys km do przejechania czyli łącznie 25tys. km (niby nie jest zle) ale po 2 mocniejszych hamowaniach się niestety przegrzewają.

 

Jeśli chodzi o tarcze:

Było pisane że performance to takie same jak w 135 (lub 130) nie do końca prawda zaciski są może takie same(wiadomo nie sa żółte itp) lecz nie wiem jak z jarzmem bo tarcze z przodu są o 8mm mniejsze od performance a z tyłu o 4mm. Nie dużo ale zawsze coś.

 

Tyle jeśli chodzi o moje doświadczenia eksploatacyjne, teraz przymarzam się do wypróbowania innego zestawu:

- Klocki Przednie JURID 310

- Tarcza Przednia 338x26

- Klocki Tylne TEXTAR T4235

- Tarcze Tylne Wentylowane 324x22 (może się skusze aby były jeszcze nawiercane)

 

Autko fabrycznie na czymś takim jeździ i przejechało ponad 70tys km lecz ceny w stosunku do ATE są zabójcze, choć i tak w stosunku co do salonowych to o polowe tańsze.

Opublikowano

Zapytam sie was moze doradzicie warto zakładać na tył tarcze nawiercane czy lepiej pozostac przy zwykłych jesli chodzi o koszta to nawiercana jest 2 razy drozsza.

 

Nawiercanie daje ze tarcza sie mniej grzeje ale czy tyl tez ulega takim nagrzaniom jak przod?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Sluchajcie, przeczytalem caly topic i sie pogubilem juz. Obecne hamulce w 118d sa tragiczne zwlaszcza jak sie jezdzi poza miastem wiec nadszedl czas na zmiane. Z tego co tu czytam zbytnio nie ma dobrej alternatywy dla performance. Teraz pytania :)

1) rozumiem ze wszystko jest plug&play ?

2) min to 17 cali takze 17 z m pakietu 207m zmieszcza sie ? bo to czasami roznie bywa

3) w zestawie sa dodatkowo stalowe oploty ? jak nie jest opcja dołozenia ? ktos przetestowal ?

4) zastanawiam sie tez nad kupnem samego przodu

5) kto ma dobre rabaty w aso? bo mi wycenili za 8,5k bo niby euro drgnelo troche w gore

thx za pomoc

Opublikowano

Czytam ze jest w 118 bida z hamulcami i tak sobie mysle: wymieniał moze ktos razem z tarczami cały zestaw czyli płyn, uszczelniacze cylinderków i przewody elastyczne?

BMW tak sobie lubi zrobic to i owo ze trzeba wymieniac z korzeniami zeby chodziło jako tako.

W e39 założyłem nowe tarcze i klocki (całkiem-całkiem niezłe) i było tak, no... w sumie to tak samo jak przed wymianą.

A potem wymieniłem całą resztę za +200 (jak wyżej) i zrobił się hamulec jak w pociągu. Jak hamuje to pedał praktycznie się nie poddaje. Taki anty-francuz się zrobił... Czuje się jakbym miał hamulec zamocowany do maski :)

Mur-beton.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Ostatnio zauważyłem dziwne zjawisko, mianowicie przy hamowaniu z prędkości ok. 80,90 km/h i większej czuje takie chrobotanie hamulców na tylnej osi.

Sprawdzałem tarczę i klocki, wyglądają jeszcze okey (klocki troszkę zdarte ale jeszcze ok 6mm jeszcze jest ) Wydaje mi się że klocki trą o wewnętrzny rant tarczy.

Zastanawiam się czy wymienić klocki, jeżeli tak to czy przy wymianie klocków muszę również wymienić czujnik klocków ?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Jakiej firmy są montowane klocki/tarcze seryjnie w 118d? oraz czy "oryginalne" od firmowych zamienników tych z internetu różnią się tylko logiem BMW?

 

Dzięki za odpowiedź!

Opublikowano
Witam,

 

Jakiej firmy są montowane klocki/tarcze seryjnie w 118d? oraz czy "oryginalne" od firmowych zamienników tych z internetu różnią się tylko logiem BMW?

 

Dzięki za odpowiedź!

 

nikt tego nie wie, nikt nie jest w stanie tego udowodnić. Jedni mówią, że ATE bo ATE robi system hamulcowy, zaciski itd, inni mówią, ze TEXTAR czy Jurid bo dostarcza klocki więc przy okazji też tarcze. Jeszcze kiedyś słyszałem, że Zimmermann bo tarcze były pokrywane jako jedne z pierwszych coatingiem antykorozyjnym a tak tez było w nowych autach.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Ja właśnie kupiłem komplet tarcze i klocki z ATE i mój wujo,który specjalizuje się w robocie bawarek mówi,że to właśnie ATE są standardowymi produktami do BMW.Swoją drogą to świetnie to hamuje.Z innej beczki pytanie-wiecie może jak wyłączyć czerwony wykrzyknik od hamulców,który jest na desce rozdzielczej?Wymieniłem sobie i tarcze i klocki i czujnik a to dalej świeci...
Kubica GO!
Opublikowano
Z fabryki wyjeżdża na tym co w danej chwili najbardziej opłaca się BMW kupować. Wyjechać może na ATE, a po dwóch latach kupując w ASO element po numerze część może już pochodzić od innego producenta. Tak samo jest z oponami, olejami i całą masą podzespołów lub el. eksploatacyjnych w aucie. Dostawcy się zmieniają.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź!

 

Ja właśnie kupiłem komplet tarcze i klocki z ATE i mój wujo,który specjalizuje się w robocie bawarek mówi,że to właśnie ATE są standardowymi produktami do BMW.Swoją drogą to świetnie to hamuje.Z innej beczki pytanie-wiecie może jak wyłączyć czerwony wykrzyknik od hamulców,który jest na desce rozdzielczej?Wymieniłem sobie i tarcze i klocki i czujnik a to dalej świeci...

 

Chodzi Ci o to ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=QvpNhTjfZ9Q

 

Ponoć jak chcesz resetować klocki to musisz mieć wymieniony czujnik klocków bo inaczej wyskoczą błędy (tak jak na tym filmiku...)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ponoć jak chcesz resetować klocki to musisz mieć wymieniony czujnik klocków bo inaczej wyskoczą błędy

 

to prawda panowie ?

sam za niedlugo bede wymienial klocki i tarcze bo sa na wykonczeniu :mrgreen:

nie chcialbym sie pozniej zdziwic i dokupywac czujniki ? czy od razu kupic nowe czujniki ? jak to sie ma do wymiany ? w poprzednim aucie nie mialem takiego czegos jak czujniki ? patrzac po cenach za same czujniki wydam kolo 300zl :duh: czujniki tez nalezy wymienic przy wymianie czy stare moga zostac ?

Opublikowano

wymień czujniki taka jest moja rada, nie muszą to być oryginały z ASO mogą być zamienniki a cena 40-50 zł. np(http://www.czesci.autotrader.pl/lista-czesci/czujnik-zuzycia-klockow-hamulcowych,bmw,1-e81-e87-od-2004-09,118d-122km,16-5114-17930-100631.html stare czujniki ponoć da się również zamontować, ja nie próbowałem bo miałem ucięte przewody :x

mnie również czeka wymiana 4 tarcz( 97 000 jeszcze nie zmieniałem) i klocków jak wybierzesz konkretny zestaw napisz ile kosztował i jak hamuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujniki są absolutnie jednorazowe. Jest kilkanaście wątków na forum E90 na ten temat i problemów jakie się z tym wiążą.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
witam kolegów, mam pytanko czeka mnie wymiana klocków z przodu czy w każdym kole jest ten czujnik zużycia klocków? Czy tylko od kierowcy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.