Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
BMW Polska już nie istnieje więc sobie daruj :)

 

Mógłbyś coś więcej napisać na ten temat?

Z góry dziękuję.

 

BMW Polska jako firma już nie istnieje, teraz Firma z Austrii jak się nie mylę będzie sprawowała "pieczę" nad dostarczaniem do Polski samochodów, części itd. Jak będzie zobaczymy, przede wszystkim zobaczymy czy lepiej.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

  • Odpowiedzi 182
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

BMW Polska nadal istnieje i ma się bardzo dobrze-zmieniło jedynie formę prawną na oddział przedsiębiorstwa zagranicznego w tym przypadku rzeczywiście autriackiego, także napisać możesz ale czy odpiszą. :D Dane teeleadresowe także się nie zmieniły. O likwidacji BMW Polska mówiło się już od 3-4 lat, przez ten czas rzeczywiście na miejsce zwalnianych osób nie zatrudniano nowych ustalając skład BMW Polska na poziomie kilkunastu osób (20-25os) i tak pozostanie a zmiana formy prawnej to kropka nad i odnośnie tego przekształcenia.

 

Aktualne dane:

 

BMW Vertriebs GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Al. Armii Ludowej 26

00-609 Warszawa

Opublikowano
Ciekawa informacja, można wiedzieć skąd? Tą którą ja pisałem uzyskałem w jednym z autoryzowanych salonów BMW w Polsce. :wink:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano (edytowane)
Można wiedzieć :D Obsługiwałem to od strony technicznej-prawnej, gdyby BMW Polska miało się zamykać, w KRS-ie składano by wniosek o likwidację a nie o przekształcenie i zamiast dopisku oddział w Polsce napisane byłoby BMW Polska Sp.zo.o. w likwidacji. Rzeczywiście jest teraz "tylko" oddziałem austriackiego BMW Vertriebs GmbH ale dalej będzie funkcjonowało-stąd może zamieszanie wśród "załogi BMW" bo sprawa jest stosunkowo świeża. Żeby była jasność: wewnętrzne struktury, tzn. siedziba, pracownicy pozostają-zmieniła się nazwa i forma prawna-stare kości w nowym ciele :D Edytowane przez ŁukaszJ
Opublikowano

najlepiej dorwac jakies 135i sciagnac kolo stanac twoja betka obok sciagnac kolo i porownac. :)

 

ja obstawiam ze powinno pasowac bo w a3 mojego brata robilem to tez i teraz ma z s3 hamulce. :)

 

bo co moze sie roznic?

rozstaw? - watpie

przewody? - zawsze jest jakis zapas

koncowki mocujace kable itd? - malo prawdopodobne - koszty produkcji bezsensownie by wzrosly

jarzmo - na pewno sie bedzie roznic bo wieksza tarcza ale to wiadomo i trzeba kupic z zaciskami i tarczami

 

tyle chyba z podstawowych rzeczy.

 

No jeszcze rzecz jasna felgi min 17 :)

Opublikowano
najlepiej dorwac jakies 135i sciagnac kolo stanac twoja betka obok sciagnac kolo i porownac. :)

 

ja obstawiam ze powinno pasowac bo w a3 mojego brata robilem to tez i teraz ma z s3 hamulce. :)

 

bo co moze sie roznic?

rozstaw? - watpie

przewody? - zawsze jest jakis zapas

koncowki mocujace kable itd? - malo prawdopodobne - koszty produkcji bezsensownie by wzrosly

jarzmo - na pewno sie bedzie roznic bo wieksza tarcza ale to wiadomo i trzeba kupic z zaciskami i tarczami

 

tyle chyba z podstawowych rzeczy.

 

No jeszcze rzecz jasna felgi min 17 :)

 

Tak felga wiem :)

 

Też mnie to dziwi , wszyscy w ASO tacy mądrzy a nikt w Polsce nie wie co jest inne :) .

Tak jak pisałem wcześniej , powiedziano mi w Warszawie ASO że różnica może być w jakimś modele od hamulców że po 2007 rok ten moduł ma właśnie inne numery niż do 2007 .

Opublikowano

Teoretycznie porównując numery części to jedynym elementem który na pewno będzie się różnił będzie jarzmo. Poza tym wg. katalogu parts do 116i z N45 jest przewidziana możliwość doposażenia w hamulce performance a jarzma dla 1er 116i nie różnią się od tych np z 123d. Pytanie tylko czy jest Ci taki zestaw w 116i potrzebny? Może prościej/pewniej/taniej będzie zakupić zacisk z jarzmem, klockami i tarczą dedykowany do 123d/130i? Będziesz już miał tarczę 330x24mm i całkiem spory wybór tarcz np: Tarox'a jeśli nie chcesz oszczędzać. Do tego możesz wrzucić przewody w oplocie i dobry płyn i hamowanie na pewno będzie zadowalające przy niższym koszcie niż montaż zestawu Performance. Nie wspominając już o ile taniej by było gdybyś zdecydował się po prostu przełożyć oem hamulce 330X24. A jeżeli już się upierasz przy tym dużym zacisku performance to może warto sprawdzić czy nie taniej będzie kupić zestaw dedykowany do 1er od Brembo, w końcu to oni dostarczają do BMW zaciski Performance.

 

I jeszcze jedna interesująca sprawa. Sprawdźcie sobie ceny samych zacisków performance i tych z 135i. To samo pod względem konstrukcji a cena zacisków z 135i jest minimalnie wyższa od tych z pakietu performance. :)

Opublikowano
Ja w tym temacie sie bede bawic w kwietniu przed zalozeniem letnich kół wiec panowie próbujcie ja zrobie po Was :)
Opublikowano
Teoretycznie porównując numery części to jedynym elementem który na pewno będzie się różnił będzie jarzmo. Poza tym wg. katalogu parts do 116i z N45 jest przewidziana możliwość doposażenia w hamulce performance a jarzma dla 1er 116i nie różnią się od tych np z 123d. Pytanie tylko czy jest Ci taki zestaw w 116i potrzebny? Może prościej/pewniej/taniej będzie zakupić zacisk z jarzmem, klockami i tarczą dedykowany do 123d/130i? Będziesz już miał tarczę 330x24mm i całkiem spory wybór tarcz np: Tarox'a jeśli nie chcesz oszczędzać. Do tego możesz wrzucić przewody w oplocie i dobry płyn i hamowanie na pewno będzie zadowalające przy niższym koszcie niż montaż zestawu Performance. Nie wspominając już o ile taniej by było gdybyś zdecydował się po prostu przełożyć oem hamulce 330X24. A jeżeli już się upierasz przy tym dużym zacisku performance to może warto sprawdzić czy nie taniej będzie kupić zestaw dedykowany do 1er od Brembo, w końcu to oni dostarczają do BMW zaciski Performance.

 

I jeszcze jedna interesująca sprawa. Sprawdźcie sobie ceny samych zacisków performance i tych z 135i. To samo pod względem konstrukcji a cena zacisków z 135i jest minimalnie wyższa od tych z pakietu performance. :)

 

 

Tak potrzebny mi taki zestaw :)

Czyli co zamówić i jak ew. przerobić aby pasowało wszystko z pudełka BMW PERFORMANCE

Opublikowano

Mateusz , pakiet jest praktycznie zamówiony :) tylko w dalszym ciągu nie wiem jak postępować dalej gdy go dostanę . Gdyby to był jakiś seat czy vw to wiedział bym że każdy coś zaradzi :) ale nie znam osób które w razie problemów z jakimiś komunikatami na liczniku , błędami w kompie w BMW by mi pomogło , serwis napewno powie że ten zestaw nie był zalecany do tego modelu i mi nie pomogą.

 

Jeszcze mogę zrezygnować .

Co do zakupu grupowego , jest to taka rzecz że tutaj zamówienie grupowe czy każdy sam niczym się chyba nie różni.

Opublikowano

osobiscie bym sie nie martwil o bledy bo nie zmieniasz nic w ukladzie ABS a czujnik zdarica klockow w kazdym aucie dziala na tej samej zasadzie (czyt. zetkniecie z massa). Jedynie moze zmienic sie troche cisnienie w ukladzie, ale to w niczym nie przeszkadza a komputer chyba tego tez nie wychwci ze pompka troche wiecej pompuje.

 

W zestawie rozumiem że jarzmo też masz? bo bez niego nic nie zrobisz.

 

A dołacze sie do pytania przedmówcy - po co ci w 116 takie mocne hamulce? Zrobiłeś przeszczep silnika? :D

Bo w innym wypadku na mój gust starczyły by ci hamulce z mocniejszej wersji. :D

Opublikowano
Patrząc z punktu widzenia zainstalowania hamulców w aucie, nie powinno być najmniejszych problemów jeżeli do zestawu użyjesz odpowiednich jarzm. Problem może być z jednostką od DSC przy układnie hamulcowym, bo ta z 116i różni się od innych, to samo czujnik prędkości. Z drugiej jednak strony wg katalogu istnieje możliwość założenia do 116i a tu masz żywy dowód z pistonheads :http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=47&t=874726&mid=0&i=0&nmt=diver67%27s+BMW+116i+MSport&mid=0
Opublikowano
Patrząc z punktu widzenia zainstalowania hamulców w aucie, nie powinno być najmniejszych problemów jeżeli do zestawu użyjesz odpowiednich jarzm. Problem może być z jednostką od DSC przy układnie hamulcowym, bo ta z 116i różni się od innych, to samo czujnik prędkości. Z drugiej jednak strony wg katalogu istnieje możliwość założenia do 116i a tu masz żywy dowód z pistonheads :http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=47&t=874726&mid=0&i=0&nmt=diver67%27s+BMW+116i+MSport&mid=0

 

Według jakiego katalogu ?

 

Co do hamulców czy potrzebne mi są takie , jedni w samochodzie mają fotele welurowe a inni skórzane - co to za różnica jak na tym i na tym się siedzi ;)

 

Wydaje mi się że wszsytko jest w zestawie, problem polega na tym że nikt nie jest otwarty powiedzieć co i jak , dlaeczgo i po co . Bo albo się im nie chce albo poporstu nie wiedzą .

 

Ja potrzebuje takich informacji :

Zamawiaj kompletny pakiet hamulców performance .

Do tego ...... i ......

Pewność 100% spasowania i efektu końcowego .

A nie wyłożyć 7 czy 8 tysi za hamulce i mieć auto na podnośniku tydzień-dwa i kombinować nad rzeźbą , w takim wypadku chyba wolał bym zrezygnować .

 

Nie wiem nie jestem mechanikiem na hamulcach znam się tyle co każdy czyli co to tarcza , klocki , jak wymienić gdzie jest płyn . Problem w tym że nawet machanicy nie widzą co dokładnie może być nie tak .

Opublikowano

"Układ hamulcowy BMW Performance został zaprojektowany, aby ułatwić sportowy styl jazdy. Sześciotłoczkowe aluminiowe zaciski i nawiercane, rowkowane tarcze hamulcowe dają kierowcy niesamowitą kontrolę, nawet podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów po zastosowaniu układu zmniejsza się masy nieresorowane samochodu. Zaciski pomalowane w kolorze żółtym BMW Performance są widocznym elementem zwracającym uwagę. do 116i, 118i, 120i, 118d, 120d, 316i."

 

Na początku jest wymienione 116i. Cytat z oficjalnego katalogu BMW Performance.

Poza tym jak w BMW parts catalog wybierzesz żeby pokazał Ci części do przedliftowego E87 z silnikiem N45, i kierownicą po lewej stronie też w kategorii: Hamulce => akcesoria, wyświetla ten zestaw.

 

Jeżeli masz obawy, co jest zresztą zrozumiałe w momencie gdy w ASO nie możesz uzyskać konstruktywnej pomocy, ja na Twoim miejscu zarejestrował bym się na forum do którego link podałem w poprzednim poście i napisał do tego użytkownika który włożył ten zestaw do 116i.

 

EDIT: Z ciekawości zadzwoniłem do kolegi który m.in sprzedaje Brembo GT żeby zobaczyć jak oni widzą 116i i Big Brake Kit. Wg ich listy aplikacyjnej do każdego BMW serii 1 od 2004 roku można założyć takie same zestawy na 4 tłoczkowym zacisku z tarczami 328x28 lub 330x28.

Opublikowano

Te fotki z linka http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=47&t=874726&mid=0&i=0&nmt=diver67%27s+BMW+116i+MSport&mid=0

Pokazują dokładnie te zestaw o którym pisałem, zacisk tył jest szary. On pasuje do wszystkich jedynek oprócz 130i i 123d.

Dlaczego nie pasuje zestaw od 123d/130i jest dobrze opisane na niemieckim forum:

http://www.1erforum.de/tuning/warum-die-grosse-performance-bremse-nicht-kleiner-motorisierte-1er-passt-35368.html

Jak mi się będzie dziś nudzić w pracy to mogę dla dobra "nauki" przygotować krótkie streszczenie :) Chodzi o różnice z tyłu, pisałem o tym wyżej.

Opublikowano

SzybkiKuba - Dziękuje bardzo za pomoc i wyjaśnia ;)

Matii - Tobie również :) Jeżeli to możliwe i masz czas aby przetłumaczyć conieco to wydaje mi się naprawdę super rozwiązaniem .

Opublikowano

Spoko, cieszę się jak mogłem pomóc. :) Daj koniecznie znać, jak się zdecydujesz kupić i opisz przebieg zarówno montażu jak i adaptacji ( zwłaszcza adaptacji bo to to jest w Twoim temacie główna niewiadoma ) . ;)

 

 

Dziś sprawdziliśmy jeszcze z kolegą KSporta i jak oni widzą aplikacje do 116i. Do wszystkich 116i od 2004 roku idą takie same zestawy dla przedniej osi do wyboru z 6 lub 8 tłoczkowym zaciskiem i tarczą 330mm za +/- 800 funtów. Czyli zarówno Brembo jak i KSport nie rozróżniają różnych aplikacji dla aut do 2006 i po 2006 tylko do wszystkich od 2004 ładują to samo.

Opublikowano

Napewno wszystko opiszę .

Czy wrazie problemów z tymi jarzmami , można to jakoś zamówić inne , przerobić . Są to hamulce i nie chce żyć stwierdzeniem " może będzie ok"

Zestaw pewnie składa się tak jak w tym linku http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=190829

Szkoda jednak że do mojej wersji jeżeli co to będzie możliwosć zamontowania na tył zacisków szarych :(

Opublikowano

Z jedną sprawą właśnie zgłupiałem. Przy każdym zacisku jest jarzmo które jest jego mocowaniem. Przeglądając katalog części do 135i zauważyłem że nie ma tam żadnego jarzma. Ty Kamil się nie przejmuj bo oznaczać to może 2 rzeczy : albo to przegapiłem, albo duży 6 tłoczkowy zacisk jest już z nim w integralnym komplecie. Poniżej wklejam zdjęcie zacisku z jarzmem :

 

IMG_1980.JPG

http://image.eurotuner.com/f/14946527/eurp_0903_07_z+2008_bmw_135i+18mm_bolts.jpg

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=341427&stc=1&d=1263528284

 

Jutro albo w przyszłym tyg. będę w Katowicach w ASO, tam leży jeden na wystawce obejrzę czy to jarzmo jest na nim, a jak go nie będzie to poproszę o jego nr części. Tak czy inaczej musi dać się u Ciebie zamontować ze względu na fakt że wszystkie 1er mają taką samą zwrotnicę i piastę niezależnie czy jest to e82 135i czy e87 116i.

Opublikowano

Jeszcze mam takie pytanko

Jako że na dniach będę kupował koło dojazdowe a występują one w rozmiarze 16-cali ( rezygnuje z ROF/a) to czy koło dojazdowe ew. przy tarczach performance wejdzie mi ?

Wiem że felgi pasują od 17 cali w górę do tych tarcz , ale dojazdówka jest troszku inaczej wykonana stąd moje pytanie .

Opublikowano
Czy zna ktoś numer zestawu z złotymi zaciskami równiez z tył .? Bo Matii podał zestaw gdzie z tył są zwykłe .

Hej, Kamil tymi z malowanym tyłem nie zawracaj sobie głowy.

 

Wiadomo, że w "małym" zestawie Performance jest kilka wad w stosunku do "dużego" :

- nie pomalowany na złoto tylni zacisk

- tylni zacisk nie jest stałym 2-tłoczkowym od Brembo lecz zaciskiem 1-tłoczkowym pływającym od Ate

- tylnia tarcza jest mniejsza (300x20 mm zamiast 324x24 mm)

- tylnie klocki są odpowienio inne / mniejsze

 

Dlaczego nie duży Performance? bo cały tył jest inny, nie będzie ci działać np. hamulec ręczny :) chyba że masz dawcę 130i to jak przełożysz pół tyłu łącznie z dyfrem i wałem to duży Performance Ci wejdzie, ja myślę że taniej będzie "domalować" tył pod kolor przodu Performance :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.