Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pytanie odnosnie czujnikow zuzycia :) przy wymianie kolek na letnie zauwazylem ze sa dwa czujniki ... jeden na przedniej osi drugi na tylniej .... dobrze widzialem ?? musze kupic bo klocki sie prawie skonczyly ;/ i przy okazji nowe tarcze zapodam to te juz maja wglebienia :mrgreen:

ktos poleci zestaw ktory nie bedzie pylil ?? bo przy ost :mrgreen: niej wymianie w ASO zalozyli mi textara i pyla jak nie powiem co :mad2: felga co chwile matowa jest :mad2: :mad2: :mad2: :duh:

  • Odpowiedzi 182
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

Ja wymieniłem teraz tarcze i klocki,

Pytałem u znanego w regionie Karola, który się specjalizuje w BMW jaki jest koszt zakupu i wymiany klocków i tarcz, wycenił mi na 1320zł.

Zdecydowałem się jednak wymienić w serwisie BMW w Szczecinie, i cena była dla mnie bardzo przyjemna :mrgreen: łączny koszt z rabatem 20% na części i robociznę to 1400zł

Więc wydaje mi się że nie jest tak źle :D

Polecam :cool2:

Opublikowano

Witam,

Ja wymianiałem ostatnio na tyle tarcze + klocki + czujnik wszystko z ATE. Tarcze koło 500 zł, klocki 250 zł, czujnik coś koło 60 zł, pasta do klocków 5 zł.

Wymianiałem sam więc robocizny nie płaciłem. Wycena w m-cars w Krakowie coś koło 1700 zł bez rabatów.

 

pytanie odnosnie czujnikow zuzycia przy wymianie kolek na letnie zauwazylem ze sa dwa czujniki ... jeden na przedniej osi drugi na tylniej .... dobrze widzialem ??

dobrze widziałeś... na każdej osi jest jeden czujnik - na tylnej osi jest na prawym kole (po stronie pasażera) a na przedniej nie pamiętam - chyba też na prawym.

 

Pozdrawiam,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za komplet na cały samochód (tarcze, klocki i czujniki) firmy ATE w sklepie z reklamy na banerze forum zapłaciłem 1100 zł. Robocizna w przyzwoitym warsztacie za całość nie powinna kosztować więcej niż 200-250 zł. Fabryczne klocki z tyłu były TEXTAR-a.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

to i ja cos napisze o moim zestawie ktory zamowilem :)

- tarcze przod ATE + klocki ATE + czujnik

- klocki ATE + czujnik

 

calosc wyniosla mnie 886zl z uwzglednieniem rabatu i przesylki wiec cena dosc dobra :)

czesci zamawiane z http://www.iparts.pl/

 

a tutaj wymina tarcz i klockow co prawda od 3-er ale co do 1-er bedzie tak samo :)

http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=29&t=30079

  • 8 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

heja

rozumiem, że czujniki są jednorazowe i trzeba je wymieniać przy każdej wymianie klocków?

Jeżeli tak, to czy po wymianie nie zapalą mi się kontrolki od hamulców?

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Hmmm, a jak sprawa wygląda z czujnikami zużycia klocków z tyłu?

Ostatnio rozbierałem zaciski i tylko z prawej strony samochodu klocek był podłączony , natomiast z lewej strony kabelka do podłączenia klocka nie była, jedyny przewód elektryczny jaki widziałem to coś podobnego jak z prawej strony, tylko wchodziło do zacisku. Jak powinno to wszystko wyglądać?

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Odgrzebuje temat. Zabieram się za wymianę tarcz i klocków z przodu. Przekopałem forum, opinii tyle co wątków. Panowie, z perspektywy czasu i doświadczenia, jakie tarcze i klocki polecicie? Jazda raczej spokojna w mieście, raz w miesiącu 1000 km autostradą i drogami krajowymi. BMW e87 118D.
Opublikowano

Tarcze Zimmermann czyli to samo co ori.

Klocki lepiej Zimmermann lub ferodo.

 

Textar to już nie to co kiedyś,teraz to made in Japan także jakość drastycznie spadła.

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziś zmieniłem tarcze przednie na Borg&Bek. :D Zobaczę co to warte. :8)

 

Pierwsze tarcze ori, których nikt przede mną nie zmieniał, biły. Tzn. trzepało kierą.

Zamówiłem nowe z ASO. Po 10 tys. też zaczęło trząść kierownicą. Dotrwałem na nich do ponad 30 tys.km. :norty:

Nie reklamowałem ich, bo... wysyłka do PL kosztuje i czas oczekiwania...

Klocki hm... Apex. Twarde, jeżdżę na nich już 3 lata i połowy nie zużyłem.

 

Teraz kupiłem z miejscowego sklepu tarcze. W razie czego, oddam. Wezmę drugie. Robocizna moja.

 

Ale czytając założony temat, zastanawiam się, czy nie założyć w przyszłości... no właśnie, co?

Już nie chodzi mi o jakieś performance, bo jazda "na emeryta", ale może coś większego?

A jeśli coś większego, to od razu pytanko... czy nie trzeba będzie kupić jeszcze większego jarzma proporcjonalnie większego do większego zacisku?

 

Jak zmieniałem w e34 ze zwykłych na większe (z 540-ki), to jarzma też trzeba było przełożyć z 540-ki.

Inaczej zaciski by się nie zmieściły. :?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
mozesz zalozyc przod z 330d np ewentualnie z 335i/d ale to sie wiaze z 18" na zawsze ;)
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze rozumiem, że do tych nowych tarcz założyłeś te klocki APEX, które były na poprzednich tarczach ? :>

 

Tak te same, co były na poprzednich. Czyżby te klocki (Apex) były winne krzywieniu się tarcz?

 

 

Mozna wsadzić 4 tłok pług and play z fki

Dzięki! Rozejrzę się za takimi. :D

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Sam bede wkładał f kowe do 123. Przod jest pług and play natomiast z tyłem jest troszke rzeźby. Uprzedzajac pytania bmw performance wleci do moje z3 w coupei

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano

Tak te same, co były na poprzednich. Czyżby te klocki (Apex) były winne krzywieniu się tarcz?

 

Tarcze są z żeliwa, nie krzywią się ;P

Przegrzewasz je stosując używane klocki na nowe tarcze i efektem tego jest wyczuwalne bicie na kierownicy ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to już nie wiem... :mrgreen:

Pierwsze ori. tarcze zdjąłem, bo trzepało kierownicą. Widać było wyraźnie fałdy na tych starych tarczach.

Zamówiłem nowe tarcze ATE i wtedy też założyłem nowe klocki APEX'a.

Po 10 tys.km już zaczęło trząść przy hamowaniu.

 

Teraz na nowych tarczach zrobiłem ok. 1 tys.km. i nic nie trzęsie przy hamowaniu. No, ale to jeszcze za wcześnie na wnioski.

Hamulców nie oszczędzam. Jak ma się coś powichrować, to niech to się stanie jak najszybciej. Będę reklamował w razie defektów. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
czesciej niz w deszczu hamulce krzywia sie po zatrzymaniu np na swiatłach.. taka sytuacja.... jedziemy z duza predkoscia.. mocne hamowanie. stajemy i trzymamy noge na hamulcu... tarcza gorąca ale calkiem inaczej stygnie na wolnym obszarze a calkiem inaczej pod zacisnietym gorącym klockiem . i po tarczy... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.