Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, skoro tu piszę to zapewne domyślacie się że jest jakiś problem ;( Mój problem dotyczy DSC i ABS. Mianowicie, lekko przychamowując na suchej nawierzchni pedał hamulca dziwnie się zachował, jakby się włączył ABS bez powodu i coś "strzeliło", "walnęło". Po tym odgłosie zapaliły się kontrolki: ABS i DSC :(. Czasami słychać że coś, gdzieś "trze", "ociera" ale jeszcze nie zlokalizowałem co takiego. Wiem, że najlepiej jak podjadę do warsztatu i podłaczę się pod komputer. JUTRO TO UCZYNIĘ. Piszę bo może ktoś miał już takie zdarzenie i mi podpowie gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam
Opublikowano
W tych autach często pada sterownik ABS lub cewki elektrozawórów. Na allegro masz masę aukcji o naprawie tego elementu. Koszt chyba 270 zł. Ale oczywiście zacznij od kompa.
Opublikowano
jak coś strzeliło i teraz trze no to raczej nic z elektroniką a pewnie coś urwałeś - zwal koła i patrz.
Opublikowano
U mnie gdy zapaliły się ABS i DSC też myślałem że siadł sterownik przy pompie ABS. Co prawda u mnie nic nie tarło. W moim aucie siadł czujnik (sensor) abs w przednim kole z prawej strony. Nie wiem ale gdy coś trze w kole to możliwe że siadło ci łożysko. Jedną z przyczyn nie działających poprawnie sensorów jest wiele :zabrudzony sensor (resztki metalu) , zły kontakt w złączce przy kole , wadliwy sensor lub żle dobrany (pamiętaj nigdy nie sprawdzaj sensora żadnymi miernikami , opornikami tj. takie bydle które możesz w ten sposób zepsuć :twisted: pamiętaj o kolorach wtyczek zawsze muszą być takie jak przed wymianą :8) radzę kupować oryginały nie zamienniki (możesz potem żałować podwójnie wydanych pieniędzy ). Zanim ruszysz do mechanika sprawdż sam nie raz drobnostka którą możesz sam usunąć mechanik wykasuje cię jak za naprawę poważnej usterki. Poszukaj na stronach naszego forum a jest naprawdę gdzie , tu znajdziesz odpowiedzi prawie na wszystko , sądzę że na pewno ktoś ci jeszcze odpisze z inną podpowiedzią (zawsze korzystam z podpowiedzi forumowiczów każdej -można powiedzieć ze praktyka jest najlepszym nauczycielem i to jest prawda ). Już kończę miłego majstrowania

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Opublikowano

:search: , a znajdziesz 50 tematów o tym samym.

Wymień czujnik(i) - sprawdź na kompie które, kup oryginały lub zamienniki za ok 300 PLN, jedź dalej i nie marudź :mrgreen:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Może po prostu uderzyło Cie coś z drogi i np. uszkodziło czujnik...? Mojego kolege ostatnio potraktował kamień spod kół i wywalił mu w eskorcie dziurę w skrzyni wielkości pięśći! Jak bym nie widział, to bym nie wierzył :duh:

Jedź na komputer, niech sprawdzą co i jak pokazuje, a później na diagnostykę, niech zobaczą zawieszenie. Małe koszty - pewność w diagnozie.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Nowe wiadomości ;/ po diagnostyce nic nie wyszło, że są jakieś błędy. Nic się nie wyswietla na licznikach, a pedał hamulca nadal "boksuje", coś pyka podczas hamowania. Dzisiaj po pracy rozkręcam wszystkie koła i sprawdzam co się dzieje. ;/ Może są inne podpowiedzi co do mojej usterki? pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, mam to samo.

Jadę, ABS, ASC chodzą. Zaczynam hamować na suchej drodze i to delikatnie, i słyszę że ABS odbija, czuć to pod nogą.

Prawdopodobnie odpuszcza przednie lewe koło. Jest efekt dźwiękowy jakby coś pukało, albo tarło.

Jak wyhamuję w ten sposób do zera, to oba układy się wyłączą.

Po ponownym odpaleniu zazwyczaj sytuacja wygląda podobnie.

Problem pokazuje się tylko przy ujemnych temperaturach.

Na kompie zero błędów, ale mam zamiar zabrać się za czyszczenie czujników, bo zakładam że to ich wina.

Opublikowano
Kolego, mam to samo.

Jadę, ABS, ASC chodzą. Zaczynam hamować na suchej drodze i to delikatnie, i słyszę że ABS odbija, czuć to pod nogą.

Prawdopodobnie odpuszcza przednie lewe koło. Jest efekt dźwiękowy jakby coś pukało, albo tarło.

Jak wyhamuję w ten sposób do zera, to oba układy się wyłączą.

Po ponownym odpaleniu zazwyczaj sytuacja wygląda podobnie.

Problem pokazuje się tylko przy ujemnych temperaturach.

Na kompie zero błędów, ale mam zamiar zabrać się za czyszczenie czujników, bo zakładam że to ich wina.

 

Najpierw zobacz na kompie może któryś uwalony jest. Demontaż to nie jest skomplikowana sprawa, ale te czujniki lubią się rozpadać. Mi po podłączeniu pod kompa pokazało lewy przód, a miałem takie objawy jak Ty kolego. Wziąłem od znajomego, który ma szrot używkę od angola na próbę no i niestety przy demontażu stary czujnik mi się rozpadł nie pomogło wd40 i inne specyfiki. Zarzuciłem używkę i działa wszystko, dałem za nią 40zł. W sumie na razie nie mam zamiaru zmieniać na nówkę,skoro działa to po co 400 stówy ładować

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No na kompie nic nie pokazuje, zero błędów.

U mnie też odnoszę wrażenie że to lewy przód.

Spróbuje pogrzebać, może mi się uda naprawić :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak ABS chodzi, to czujniki przy kołach są okej.

Trzeba szukać gdzie indziej.

Najlepiej na kompa jechać i podpiąć samochód.

Opublikowano
Są nowe wrażenia, mianowicie po skasowaniu błędów związanych z czujnikiem prawym tylnym od ABS-u i poduszek. Pojeździłem dwa dni i znowu problemy ;(. zapaliły się te same kontrolki do tego jeszcze przestał działać prędkościomierz, kompuer nie pokazuje spalania. Na dodatek zaczęło w pewnym momencie coś szarpać całym samochodem i coś zaczeło bić ( czuć że coś z przodu) zazanczam że na diagnostyce wychodzi że prawy tył. Co to może być? na dodatek teraz ten predkościomierz :( Miał ktoś już taka sytuację? Czekam na każdą podpowiedź.
Opublikowano
Jeśli walnięty jest prawy tył to nie będzie pokazywać prędkości...... i licznik kilometrów chyba też nie będzie działał..... o ile dobrze pamiętam po objawach u siebie

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Byłem na kompie i pokazało mi, że uszkodzony prawy tylni czujniki ale predkościomierz działa. Może tak byc?
Opublikowano
coś tam jest nie tak, przy prawym tyle prędkościomierz nie powinien działać..... póki nie zrobisz porządku z czujnikiem to nie za bardzo będziesz wiedział czy to czujnik czy sterownik

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

kolego, miałem to samo: świecił abs i dsc.

Walnął mi prawy tylny czujnik (w sumie to sam go uszkodziłem przy próbie wyjęcia). Prędkościomierz działał. Kupiłem nowy w sklepie za 90zł i dalej wywalało błąd. Kupiłem na allegro używany za 100zł i dalej lipa. Nie miałem pojęcia co sie działo. W końcu podjechałem do gościa co rozbiera bmw i powiedział że ten używany to nie jest od e39. Dał mi oryginał do e39 (100zł), wsadziłem go na miejscu i jest wszystko ok. Nie kupuj nowych poza ASO (nawet te po 250 nie zawsze działają). Znajdz kogoś kto ma e39 na części, podjedz i podłącz na miejscu (10 minut roboty) i zobacz czy zgaśnie błąd. Jeżeli nie działa Ci prędkościomierz to padł tylny lewy czujnik (albo ząbki przy łożysku). Z tego co znalazłem na forum to moduły DSC nie ulegają awarii (co innego ASC).

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano

Czujnik był sprawdzany przez mechanika za pomocą miernika - pokazywał wartości (podobno) prawidłowe. Prędkościomierz raz działa raz nie działa w zależności czy się świecą czy się nie świecą kontrolki.

 

 

kolego, miałem to samo: świecił abs i dsc.

Walnął mi prawy tylny czujnik (w sumie to sam go uszkodziłem przy próbie wyjęcia). Prędkościomierz działał. Kupiłem nowy w sklepie za 90zł i dalej wywalało błąd. Kupiłem na allegro używany za 100zł i dalej lipa. Nie miałem pojęcia co sie działo. W końcu podjechałem do gościa co rozbiera bmw i powiedział że ten używany to nie jest od e39. Dał mi oryginał do e39 (100zł), wsadziłem go na miejscu i jest wszystko ok. Nie kupuj nowych poza ASO (nawet te po 250 nie zawsze działają). Znajdz kogoś kto ma e39 na części, podjedz i podłącz na miejscu (10 minut roboty) i zobacz czy zgaśnie błąd. Jeżeli nie działa Ci prędkościomierz to padł tylny lewy czujnik (albo ząbki przy łożysku). Z tego co znalazłem na forum to moduły DSC nie ulegają awarii (co innego ASC).

Opublikowano
Czujnik był sprawdzany przez mechanika za pomocą miernika - pokazywał wartości (podobno) prawidłowe. Prędkościomierz raz działa raz nie działa w zależności czy się świecą czy się nie świecą kontrolki.

 

Z tego co kiedyś wyczytałem jakiekolwiek próby sprawdzania tych czujników przy pomocy jakichkolwiek urządzeń z reguły kończą się awarią czujnika.

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.