Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Mam problem z moją 320d 1999r 136km Problem polega na tym : gdy zostawię samochód na wolnych obrotach (Postój około 10min i w zwyższ) gdy zabieram się za jazdę za mną pojawia się gęsty ciężki niebieskawy dym tylko przez około 500metrów później jest ok moim zadaniem tak jakby przy wolnych obrotach nie był w stanie wydmuchać wszystkich spalin dopiero przy mocniejszym gazowaniu je wydmuchuje ale to jest tylko gdybanie.

 

Nie wiem co o tym myśleć i dlaczego się tak dzieje dlatego proszę was o pomoc może ktoś już z czymś takim się spotkał, dodam ze wszystkie filtry i olej jest zmieniony zawór erg czyszczony i inne filterki turba i erg też

 

 

Z góry dziękuję wszystkim za odp pozdrawiam Seba

Edytowane przez sebastiancbr900
Opublikowano
Nie widzę żadnych wycieków ani ubytków wody ani oleju, spalanie około 7l kompa nie mam zeby sprawdzić spalanie. :( mam ją od niedawna nawet nie wiedziałem ze takie samochód jak bmw moze nie mieć kompa dlatego nie zwracałem na to uwagi po czym chciałem sprawdzić temperature na zewnątrz nie wiedziałem gdzie ona się znajduje w rezultacie wyszło ze nie posiadam kompa :(
Opublikowano
Odmy nie zmieniłem , myślisz ze to może być przyczyną ?

Bardzo możliwe...tym bardziej jak nigdy nie była serwisowana. Możliwą przyczyną mogą być uwalone w oleju katy, no i najmniej optymistyczny scenariusz to turbo.

chciałem sprawdzić temperature na zewnątrz nie wiedziałem gdzie ona się znajduje w rezultacie wyszło ze nie posiadam kompa

a masz manetkę BC??

Opublikowano
zauważyłem też ze ma różne dziwne wahania ciągu , raz od dołu dobrze ciągnie a raz tak mniej płynnie (jeżdżę na delikatnym muskaniu gazu i super płynnie jedzie bez mieszania biegami a raz muszę depnąć by jechać)
Opublikowano
Odmy nie zmieniłem , myślisz ze to może być przyczyną ?

Bardzo możliwe...tym bardziej jak nigdy nie była serwisowana. Możliwą przyczyną mogą być uwalone w oleju katy, no i najmniej optymistyczny scenariusz to turbo.

chciałem sprawdzić temperature na zewnątrz nie wiedziałem gdzie ona się znajduje w rezultacie wyszło ze nie posiadam kompa

a masz manetkę BC??

 

 

 

Czyściłem filtr zaworu turbo i miałem wirnik odkryty , sprawdzałem luzy i czy łopatki są całe i jak się kręci , Moja diagnoza wygląda ze turbo jest w dobrej kondycji.

Opublikowano
zauważyłem też ze ma różne dziwne wahania ciągu , raz od dołu dobrze ciągnie a raz tak mniej płynnie (jeżdżę na delikatnym muskaniu gazu i super płynnie jedzie bez mieszania biegami a raz muszę depnąć by jechać)

Co do tego problemu "wahania ciągu" może się okazać, że przepływomierz do wymiany lub jeśli jest nowy reprogramowanie sterownika, ale póki co to tylko podejrzenia.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o to BC gdzie znajduje się włącznik kierunków to nie mam tego.

no to nie będziesz wiedział jaka jest tem i wszystkie opcje boardcomputer. Musisz się zaopatrzyć w taką manetkę i ją aktywować.

Opublikowano
zauważyłem też ze ma różne dziwne wahania ciągu , raz od dołu dobrze ciągnie a raz tak mniej płynnie (jeżdżę na delikatnym muskaniu gazu i super płynnie jedzie bez mieszania biegami a raz muszę depnąć by jechać)

Co do tego problemu "wahania ciągu" może się okazać, że przepływomierz do wymiany lub jeśli jest nowy reprogramowanie sterownika, ale póki co to tylko podejrzenia.

 

 

Wypinałem przepływkę i samochód był strasznie słaby po wpięciu odzyskał sprawność, z tego co czytałem to gdyby była uszkodzona to po odpięciu samochód powinien lepiej jechać nie mylę się ?

Opublikowano
Jeżeli chodzi o to BC gdzie znajduje się włącznik kierunków to nie mam tego.

no to nie będziesz wiedział jaka jest tem i wszystkie opcje boardcomputer. Musisz się zaopatrzyć w taką manetkę i ją aktywować.

 

 

 

Wiesz może jakie to mniej więcej koszta ? i jak to aktywować ?

Opublikowano
Wiesz może jakie to mniej więcej koszta ? i jak to aktywować ?

to pytanie zdecydowanie powinieneś skierować do Kolegi Trandolf, Kameleon3000 którzy w moim mniemaniu są fachowcami od wszelkich elektronicznych zabiegów w tym modelu :cool2:

Opublikowano

Wypinałem przepływkę i samochód był strasznie słaby po wpięciu odzyskał sprawność, z tego co czytałem to gdyby była uszkodzona to po odpięciu samochód powinien lepiej jechać nie mylę się ?

 

Taki test da ci poprawną odpowiedź jeśli przepływomierz jest całkowicie uszkodzony, lecz gdy fałszuje pomiary, może dojść do przeładowania, a wtedy sterownik silnika stara się zmniejszyć ciśnienie doładowania i stąd ten ubytek w ciągu. Miałem identyczny problem, u mnie okazało się, że przepływomierz z wadą fabryczną fałszował dane. Po wymianie na nowy BOSCH już bez wady i reprogramacji sterownika silnika pod nowy przepływomierz auto wreszcie nie szarpie ciągiem. Poczytaj ten wątekhttp://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=133595 są tam też filmiki pokazujące jak sprawdzić przepływomierz za pomocą DIS-a. I mam tutaj na myśli przepływomierz który źle wskazuje, a nie całkowicie zepsuty. Poza tym kopcenie na czarno może być właśnie spowodowane złymi wskazaniami przepływomierza.

Opublikowano

Witajcie pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

 

Po dłuższych konwersacjach doszedłem do wniosku ze zaglądne do katalizatora, nie wyglądał na bardzo zasyfiony według mnie ale jednak nie przylegał dokładnie do obudowy tłumika i postanowiłem go wywalić.

Powoli zabrałem się za wykuwanie go ze środka, została czysta obudowa filtra :).

Wygląda na to ze po tym zabiegu bmw lepiej jedzie ale więcej będę wiedział wieczorem jak zrobię więcej km wtedy opisze czy całkiem objawy przeszły.

 

 

 

trandolf przepływka też mnie zastanawia jednak zobaczę co bedzie po wywaleniu kata.

Opublikowano
zrobiłem już parę kilosów i jest mała poprawa po wywaleniu kata złapie jeszcze muła raz na parę kilosów ale wystarczy pododawać parę razy płynnie gazu i przechodzi muł, znacie może kogoś w Krakowie kto by mi sprawdził czy to rzeczywiście przepływka ?
Opublikowano
Jeżeli chodzi o to BC gdzie znajduje się włącznik kierunków to nie mam tego.

no to nie będziesz wiedział jaka jest tem i wszystkie opcje boardcomputer. Musisz się zaopatrzyć w taką manetkę i ją aktywować.

 

 

 

Wiesz może jakie to mniej więcej koszta ? i jak to aktywować ?

koszt manetki to ok 60-80zł ! można aktywować Disem albo NCSem!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
ja miałem podobna sytuacje z tym dodawaniem gazu okazało się ze zasłonięcie egru pomogło.

aha.. a co teraz się dzieje z rejestrem błędów i pomiarem boost i masy powietrza???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.