Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
lac lotosa do motoru to juz trzeba byc odwaznym :duh: , zeby silnik padl po 100km to chyba musialbys wlac wode zmiast oleju , co bys nie wlal to na krotka mete tego nie odczujesz , to sie odbije po jakims czasie
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tez raczej zastanawialbym sie nad wlaniem Lotosa do motocykla, nie chodzi juz nawet o jakosc.

 

Oleje do motocykli sa troche inne, a to dlatego, ze silnik "motoru" ma zwykle wspolne smarowanie silnika ze skrzynia, musza wiec zawierac dodatki uniemozliwiajace poslizg sprzegla, wiec na zwyklym samochodowym oleju mozna wprobowac jak to by sie jezdzilo motocyklem w automacie ;)

 

I nie jest dostepny jeszcze Lotos do motocykli

 

Dodam jeszcze, ze motocyklowe silniki sa bardziej "wysrubowane" niz samochodowe, zwykle osiagaja duzo wiecej niz 100KM z 1 litra pojemnosci przy obrotach rzedu 9000-14000, a to wymaga wiekszej stabilnosci przy wyzszych obrotach ze wzgledu na zrywanie sie filmu (olejowego oczywiscie :D ) Do tego silniki motocyklowe eksploatuje sie raczej w tylko lecie, wiec zakres temperatur tez jest inny...

 

 

Pozdro

Opublikowano

Jak niedawno kupiłem Dodge-a poprzedni właściciel zalał go właśnie Lotosem 10W-40 jeździłem na nim do wymiany czyli ok. 5 tys. km i nie było z nim żadnego problemu ale....

Ten olej ma bardzo dziwną konsystencje powiedziałbym że był rzadszy niż Mobil 5W-50 którego leje do BMW .

Dlatego przy wymianie darowałem sobie go i zalałem do Valvoline MaxLife 10W-40 i jak na razie jest O.K

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
A ja do swojego M30 leje TYLKO I WYLACZNIE Mobil Super M 15W40. Zmieniam go co 6-8 tys km. Przy przebiegu 245 tys. km nie ubywa nic oleju miedzy zmianami. Uzywam mineralnego, poniewaz do tego "prehistoryka" (ktos kto zna historie tego silnika, wie o czym mowie) rzadszy olej nie bardzo sie nadaje i konstrukcja tego silnika (luzy fabryczne itd.) preferuje raczej 15W40. Opinie takie czytalem np. na forum E30 na temat swap'u silnika 3.5 do E30, jego eksploatacji i tuningu. Wazne jest to m.in. jak czesto sie go zmienia, ja to robie czesto, zreszta cena tego oleju nie zabija:) Co do specyfikacji jakosci, to ten Mobil legitymuje sie SL/CF wiec bdb. Lepszym rozwiazaniem do E34 535i bylby olej 15W60 np. Motul Le Mans niestety nie jest juz produkowany a byl o tyle lepszy, ze zapewnial wieksza stabilnosc filmu olejowego przy wyzszych temp. (lato) i wyzszych obr. Z wlasnego doswiadczenia polecam marke Mobil, Castrol mineralny za bardzo "szlami" silnik-opinia moich "mechaniorow" :)

 

To co wyzej napisalem odnosi sie do silnikow M30, nowoczesniejsze silniki wymagaja raczej rzadszych olei, ale i tu sklonilbym sie raczej w strone Mobila, z doswiadczenia- wczesniej mialem Escorta 1.8 td 90 KM przerobionego na ok. 110 KM (podniesione cisnienie na sprezarce, wieksza dawka paliwa itd. ) Zrobilem nim 120 tys. km (jak go kupilem mial 90 tys.) i lalem tylko Mobil Super S 10W40- zero problemow, auto raczej bylo mocno eksploatowane przeze mnie z zachowaniem kardynalnych regul co do jazdy na zimnym silniku, zmian oleju co 10 tys. uzywalem rowniez dodatku do oleju Liqui Moly MoS2 czyli dwusiarczek molibdenu. Po moich 120 tys. sprzedalem auto sasiadowi z przebiegiem 210 tys. km, silnik oslabilem do poziomu seryjnego 90KM i gosciu smiga juz ponad rok, jezdzi do niemiec i jest total happy, jak jestem w domu w PL widze go codziennie. Silnik pracuje super! A wiec moje zdanie: MOBIL

 

Pozdro i narta :D

 

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

ja równiez mam przekonanie do mineralnego 15 W 40

stosuje go juz od 8 lat w róznych moich samochodach i nigdy nie mialem zadnych problemów - jesli wymiany sa przestrzegane co 10 tys to nie ma zadnego problemu silnik jest bez zanieczyszczen i na elementach mechanicznych i stałych nie osadza sie paskudny nagar który np przy zastosowaniu lotosu jak równiez innych jego pochodnych powoduje zawężanie kanałów olejowych ps. nawet remont takiego silnika jest nieprzyjemny jak sie widzi czarny nalot na jego elementach wewnetrzych

ja zostaje przy mobilu naprawde jest ok! :cool2: :cool2:

Opublikowano
a ja jak kupiłem swoją byłą 730 '91 M30 B30 z przebiegiem 168 000, to miała zalany MObil 1 0W-40, ja lałem ten olej przez nastepne 60 tys, obecny własciciel dalej leje ten olej ( autko ma juz ponad 240 tys ) i silnik chodzi jak zegarek. Suchy, nie bierze oleju ...Nie ma co przesadzac z rozmyślaniem nad rodzajem oleju - wazne ,zeby go na czas zmieniac :cool2:
Opublikowano
Zeby nie rozciagac tematu. Moge wlac 15w40 do mojej ukochanej czy nie? (mowo o MOBILU) Nie chodzi o finanse tylko o to czy moze troche silniczek bedzie ciszej pracował? Ci co mieli do czynienia z M30 to wiedza ,że ta jednostka napedowa do najcichszych nie nalezy, i czasami to co by sie wydawało ze zaszkodzi moze wręcz pomóc. TO wkoncu nie jest 24v i jak kolega słusznie go nazwal to jest "PRAHISTORYK"
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano

zgodnie ze specyfikacją powino być 6,5 litra

 

5W/30 zimny klimat

10W/40 umiarkowany -czyli jak w Polsce

15W/40 gorący

dla w/w olei o klasyfikacji SH/A2-96

 

bądź dla oleju syntetycznego

 

10W/60 syntetik SH/A3-96

 

 

 

__________________________________________________________

proszę Tomasz Staszewski

 

 

:shock: :shock: :shock: :o

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
Ja nie chce byc zlosliwy, ale mnie teoria dla vw nie interesuje. Chodzilo mi o praktyke z M30.Oleju wchodzi 5.8l a nie 6.5l :duh:
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano

Zalanie silnika M30 olejem 15W w niczym nie pomoże jeżeli rozchodzi się o głośność pracy. Jest to olej mineralny co sprawi, że będzie się bardziej spalał a co za tym idzie utworzy on specyficzny nalot osadzający się na elementach wewnątrz skrzyni korbowej i głowicy.

Olej półsyntetyczny to max w gęstości jaki powinieneś stosować i ma on właściwości płuczące.

Mobila nie polecam, gdyż stał się bardziej popularny niż zwykły lotos i przyciąga wielu oszustów. Po za tym rozlewany jest w Polsce a z tego powodu traci na reputacji.

Moge Ci polecić Petro Canada Duron, gdyż jak pisałem już sam na nim jeżdżę (M50 2,5l) i wyciszyła mi się hydraulika zaworowa jak i również nie tylko mnie a jest znacznie tańszy od mobila i innych tam markowych oleji.

Opublikowano
A co byście powiedzieli o olejach ze stajni carlube. Przez jedną wymianę miałem okazję na tym jeździć (5w40). Obecnie mam zalanego mobila 5w50 i zadziwia mnie jego gęstość na zimno. Jest prawie jak woda.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano

Miras - Marcin Kierkus zadawał pytanie, o twoje zdanie nikt nie pytał?

 

a jeśli chodzi ilość oleju do silnika M30 wchodzi 5,75l (z filtrem) ku ścisłości jak chcesz coś powiedzieć na forum to zweryfikuj swoje wiadomości ...

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
dexter21 a kto jest "ojcem sukcesu" tej firmy czy to jest samodzielna firma czy wchodzi w skład jakiegoś konsorcjum - szczerze mówiąc nie spotkałem się z takową marką :?:

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
dexter21 a kto jest "ojcem sukcesu" tej firmy czy to jest samodzielna firma czy wchodzi w skład jakiegoś konsorcjum - szczerze mówiąc nie spotkałem się z takową marką :?:

 

na to pytanie Ci nie odpowiem bo nie wiem :P ale .... pozwole sobie zacytować ......

Triple R 15W-50 FULLY SYNTHETIC MOTORSPORT OIL

 

W całości opracowany przy współudziale firmy LOTUS MOTORSPORT i przetestowany na torach rajdowych. Zatwierdzony jako olej wyścigowy.

- Stosowany przez LOTUS MOTORSPORT w rajdowej wersji ELISE.

- Odpowiedni do sportowych, nastawionych na wysokie osiągi silników, zapewnia im maksymalną ochronę.

 

także mysle ze nie jest taki zły :wink: , napewno lepszy od lotosa , bp itp :wink: , wszystko jeszcze zalezy od tego ile kosztuje a chodzi mi o to czy nie jest podejzanie tani

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano

temat dalej otwary CARLUBE - rozpuszczę wici może ktoś coś szepnie w mojej okolicy

 

myślę że to jednak w porażającej ilości przypadków w Polsce jak i na świecie cena jest miarą jakości (czyli im więcej lub tanie tym lepszy) - odchodząc od tematu

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
No i prosze! Doinformowałem sie i moge stwierdzic ze LOTOS lub BP lepiej sie umie zareklamowac niz CARLUBE. A ty Tomboss co? Siedzisz przed prospektem E32 ,ze na setki sie rozliczasz. A do GOLFA to Ty aby wiesz ile tego oleju masz wlac :mrgreen:
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Frank,

 

ta Twoja zdjeciowka "Schnitzel" jest ze e34.de?

Jesli tak to brakuje podpisu:

 

 

AC Schnitzel: Ojcze wybacz im, bo nie wiedza, co tuninguja...

 

Schnitzer-Schnitzel a tyle zabawy ;)

 

ale tylko wtedy, jesli jest to domowy schabowy :D

 

Niebiesko-biale pozdrowienia

 

del

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jaki olej będzie lepszy z petro canada? Duron 5W40 czy European 5W40? Do M50, jeżdzi teraz na 5W50 Mobil1. I czy ten olej 5W40 jest gęstszy czy rzadszy?
Opublikowano
A jaki olej będzie lepszy z petro canada? Duron 5W40 czy European 5W40? Do M50, jeżdzi teraz na 5W50 Mobil1. I czy ten olej 5W40 jest gęstszy czy rzadszy?

Rzadszy :)

Opublikowano

Od ponad roku silnik w moim autku zalewam półsyntetykiem Midland 10w40,od tego czasu zrobiłem 40tyś km(auto ma przebieg 235tyś),silnik pracuje cicho nic nie stuka,żadnych ubytków :dance:

a na dodatek jest sporo tańszy od Mobila czy Castrola :wink:

Opublikowano
witam! chcialbym podłaczyc sie do tematu kupiłem becie318i e36 jakies dwa miesiące temu jak przyjechała z niemiec miała 225tys przebiegu i była zalana mineralnym shellem15w40 niewiele myśląc zalałem takim samym było w miare ok na zimnym stukanie przez ok 30 sek ale teraz gdy sie zrobiło zimno to stuka tez tylko na zimnym jakies 4-5minuty. Z tego co wyczytałem na tym forum to ten olej nie powinien znaleść sie w tym silniku co robić :?: mój mechanik twierdzi ze zalanie olejem syntetycznym moze spowodować rozszczelnienie sie silnika i duuużże problemy.co robic lac dalej minerała czy ryzykować :?: prosze o rade :!:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.