Skocz do zawartości

316 i 2 problemy


cikol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam 2 problemy:

 

Przy ostrzejszym ruszaniu podczas puszczania sprzęgła i dodawania gazu(czasami, nie zawsze) zaczyna walić całą budą. Jakby zachwile miała się rozpaść. Czasami również zdarza się to kiedy na 1 biegu nagle wcisnę mocno pedał gazu. Czy to może być podpora wału? Czy szukać czegoś innego?

 

Drugi problem(podejrzewam że bardziej złożony). Samochod to 316 z 86' roku. Gaźnikowe m10. Falują mocno obroty na luzie. Ale to tak że od 1tys do 1,5 tys a czasami i do 2tys! NIe dzieje się to zawsze (czasami ładnie trzyma obroty poniżej 1tys) i raczej niezależnie od temperatury silnika. Obroty falują reglarnie - z czestotliwością stałą - gdzieś tak jedno wachnięcie na sekunde. Co ciekawę podczas hamowania silnikiem czuć jak auto regularnie dodaje sobie gazu(delikatnie) z tą własnie częstotliwością - denerwuje to strasznie. Podejrzewam że problem leży gdzieś w gaźniku właśnie. Ale może ktoś się spotkał z takim problemem?(obroty znam bo mam dołożony obrotomierz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

AD1 Tuleje belki lub mocowanie dyfra.

AD2 Jak masz gaźnik to współczuje. Może zacinać się ten sterownik od przepustnicy, taka gruszka z prętem miedzy gaźnikiem a przegrodą czołową. Ale najlepiej jak byśsobie ściągnął książkę "sam naprawian e30" i tak jest dokładnie opisane co i jak i do jakiego gaźnika.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Falowanie obrotów może być spowodowane brudnym silniczkiem krokowym (zakładam że w M10 też jest).

Zazwyczaj wystarczy wymontować go, dokładnie usunąć zabrudzenia / nagar benzyną ekstrakcyjną i zamontować. 20-30 minut roboty nawet dla kogoś kto z mechaniką ma niewiele wspólnego. :wink:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam taki sam silnik co Ty. Jest zagazowany. Obroty w tych silnikach to tragedia. :)

Tak samo skaczą mi one. Podczas tych skakań słyszę charakterystyczne "pykanie" spod maski. Podejrzewam, że to ten sterownik elektroniczny. Trudna sprawa jest z tymi silnikami.

Tak przy okazji... powie mi ktoś gdzie znajdę ten silniczek krokowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma silnika krokowego w gaźniku. Jest taki nastawinik przepustnicy. Takie ustrojstwo z dużą wtyczką oraz taki małe gówno. Kurcze muszę porobić zdjęcia i wrzucić bo tak to ciężko tlumaczyć. W "sam naprawiam" jest to dokładnie opisane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.