Skocz do zawartości

Co daje upgrade oprogramowania sterowników w E65


Marcus 1959

Rekomendowane odpowiedzi

W tym wątku proszę własne spostrzeżenia po upgrade sterowników w E65 oraz innych "E"

 

Kilka dni temu wykonałem wymianę oprogramowania sterowników w swoim aucie do najnowszego z możliwych poziomu integracji.

Auto przed upgrade nie miało żadnych symptomów niesprawności oprócz pojawiających się regularnie zapisanych błędów w różnych sterownikach.

Po dwóch tygodniach,które upłynęły od flaszowania nie ma ani jednego zapisanego błędu.

 

Za wcześnie jeszcze,żeby ocenić wpływ wymiany oprogramowania na dynamikę,zużycie paliwa ale już dzisiaj pewne jest ,że silnik lepiej współpracuje ze skrzynią biegów,tj zmiana biegów następuje teraz dokładnie w tym momencie w którym trzeba..Wcześniej bywało różnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upgrade sterowników sporo zmienia w E65 .Nie jest to bardzo widoczne ale np.nie występują zawieszenia systemów.

Sam mam przeprogramowany pojazd i śmiga bez problemów. Spalanie na takim samym poziomie ,dynamika podobnie ale się nie wiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upgrade sterowników sporo zmienia w E65 .Nie jest to bardzo widoczne ale np.nie występują zawieszenia systemów.

Sam mam przeprogramowany pojazd i śmiga bez problemów. Spalanie na takim samym poziomie ,dynamika podobnie ale się nie wiesza.

 

Dodam jeszcze,że modele z pierwszych lat produkcji (2001-2004) miały mnóstwo usterek oprogramowania,które można łatwo usunąć poprzez upgrade sterowników. Samochody wyprodukowane później też niestety nie były pozbawione tych wad. Ostatnia "paczka" oprogramowania do E65 ukazała się w końcu 2010 roku i jak znam życie jeszcze będą poprawiali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Czy wymiana oprogramowania grozi uszkodzeniem sterownika? Słyszałem takie opinie podobno serwisy bmw o tym informują a wymiana sterownika to pewnie kilka tysięcy, czy ktoś z was wie czy to prawda ?

 

Jeśli sterownik jest w pełni sprawny a sprzęt do programowania ma wszystko co powinien to na pewno nic złego się nie stanie.

W Polsce problem polega na tym,że Beemki często są samochodami po tzw przejściach. Mają powkładane nie w pełni pasujące do siebie sterowniki,są psute przez kolejnych "fahofcuff" i wtedy możemy mieć kłopoty..W ASO dobrze o tym wiedzą i na wszelki wypadek zabezpieczają się przed kosztami przerzucając całą odpowiedzialność materialną za ew. problemy na klienta.

 

Tak na marginesie, co można powiedzieć o samochodzie/jego stanie technicznym/ ,który został "uwalony" podczas programowania choć wcześniej w tym samym warsztacie,tym samym sprzętem i rękami tego samego diagnosty przeprogramowano bardzo dużo samochodów i z żadnym problemów nie było....?

Edytowane przez Marcus 1959
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszne brednie wypisujecie.

 

Problem z flashowaniem sterowników w E65 nie jest związany z "waleniem" auta, to nie jest fiat 126p, który działa OK jeśli nie został niechlujnie złożony z 10 innych. Przykrość przy flashowaniu może Was spotkać nie tylko u Mieczysława w szopie, ale również w ASO na aucie które było / jest 100% bezwypadkowe, jeżdżone do kościoła, przez dziadka z wermachtu, itp. Główną przyczyną problemów ze sterownikami jest sieć, po której sterowniki się komunikują (i flashuja). Zakłócenie w sieci i mamy problem.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Oriented_Systems_Transport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszne brednie wypisujecie.

 

Problem z flashowaniem sterowników w E65 nie jest związany z "waleniem" auta, to nie jest fiat 126p, który działa OK jeśli nie został niechlujnie złożony z 10 innych. Przykrość przy flashowaniu może Was spotkać nie tylko u Mieczysława w szopie, ale również w ASO na aucie które było / jest 100% bezwypadkowe, jeżdżone do kościoła, przez dziadka z wermachtu, itp. Główną przyczyną problemów ze sterownikami jest sieć, po której sterowniki się komunikują (i flashuja). Zakłócenie w sieci i mamy problem.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Oriented_Systems_Transport

 

Rozumiem,że użyte sformułowanie "Główną przyczyną" w tym poście umieszczone zostało nie przypadkiem a CELOWO.Jeśli tak było to z treści powyżej wynika ,że źródeł problemów podczas programowania jest wiele z czego najczęstszą jest sieć ,w której owe sterowniki pracują.

Z tak postawioną tezą przez Kolegę oczywiście się zgadzam .

Forum BMW nie jest specjalistycznym forum informatycznym i w związku z tym treść postów musi być taka ,żeby była "przyswajalna" przynajmniej dla większości odwiedzających to miejsce a to jest już bywa poważnym "wyzwaniem" ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.