Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Temat moze ogolny, ale chcialem sie podzielic z wami wrazeniami ze zmian w moim silniku, jakich ostatnio dokonalem i "wysluchac" fachowych rad i praktycznych doswiadczen w tym temacie.

 

I nie chodzi mi tu o ekstrema typu turbo-nitro+spadachron wspomagajacy hamowanie ;) Od tego jest "streetracing" wiec nie ta dziedzina. Interesuje mnie "szlif" silnika w sposob jaki robi to np.: ALPINA w modelu B10 3.5 z silnikem bazujacym na M30B35 z E34:

 

1. Dokladna obrobka glowicy ( polerka kanalow dolotowych i wydech.)

2. Wieksze zawory ( 47/39mm zamiast 46/38mm w serii)

3. Walek rozrzadu 280 stopni zamiast 264, o wzniosie 11,2mm zamiast 10,55 mm

4. Dluzsze korbowody ( 146mm zamiast 135)

5. Tloki Mahle o krotszym plaszczu podnoszace sprezanie z 9,0 na 9,8:1

6. Dostosowany do tego wydech ( katalizatory metalowe+sportowy kolektor wydech.)

 

Skutek?

 

B10

254KM/6000 obr 211KM seria

325Nm/4000 obr 305Nm seria

 

Pomyslalem sobie, zeby cos podobnego zrobic u siebie- no, moze te tloki i korbowody sobie daruje :D Dodam, ze moja Betty byla autem wystawowym w salonie Beemki, takim na pokaz :) i zostala wyposazona tam juz cos z B10:

 

zawieszenie, spoiler przedni, Alu 17x8,5J Alpiny

 

Ale ok, pobawilem sie lekkim tuningiem ( i kombinuje caly czas:D ), mam nadzieje, ze to was zainteresuje, pisalem o tym juz w temacie o "wycinaniu lambda", ale co mi tam:) Mam nadzieje, ze odezwie sie ktos kto "dlubal" troche w swojej Beci , interesuje mnie przede wszystkim M30 silnik.

 

Wiec:

1. Wkladka K&N zamiast oryginalnego filtra pow.

2. Kolektor wydechowy HARTGE

3. Tuning katalizatorow- czyt. wyciecie i zamiana na rurki proste :)

4. Tlumik koncowy HAMANN

 

Efekty?

Lepsze wkrecanie sie na obroty, co dziwne troche mniejsze spalanie przy spokojnej jezdzie, jest dynamiczniejszy juz od niskich obrotow, jakby lzejszy? no i do tego ten dzwiek pracy silnika :8)

Nie dalo to jakiegos super wzrostu mocy, albo tylko wzrostu odczuc mocy jak np. na magnetyzerach, strumienicach itp. itd. ;) ale, jak czytalem, juz samo pozbawienie kat'ow daje wzrost o 9KM (byly wersje E34 535i bez kata na rynek USA, ktore legitymowaly sie moca 220KM i palily ok. 1L mniej na setke), do tego kolektor wydechowy 10 KM przy tym silniku (czytalem opinie o Hamannie), wkladka daje tak symboliczna zwyzke mocy, mozna ja pominac - ale zawsze cos, chocby dla psychy:) tlumik koncowy, mysle ok. 3-5 KM. Dodam, ze te czesci sa przeznaczone wlasnie do tego modelu, sa jakies tam dane producentow tych czesci odnosnie przyrostow mocy. Ale bez hamowni nic nie udowodnie :) Zobaczymy, moze kiedys jak bede mial czas...Poki co, chodzi super, pelne zadowolenie :D i wiem, ze to jej nie szkodzi

 

Plany na przyszlosc?

Podniesienie stopnia sprezania na 9,5:1 i dopracowanie glowicy przy okazji

Walek rozrz. 276 stopni+twardsze sprezyny zaworowe

chip

 

Ciekawy tylko jestem, czy sprezanie 9,5:1 wymaga juz 98 okt.?

Bo na obecnym sprezaniu (9,0:1) moglbym jezdzic teoretycznie na 91 okt.

Ma ktos pojecie?

 

Czekam na Wasze posty, jesli cos namieszalem- walcie co i jak :)

 

Pozdro dla BMW-maniakow

 

del

 

P.S.

 

Auto ma prawie 250.000km na "szafie" ale niech ktos nie mysli, ze takie cos to juz padaka i taki tjunink go zabije i wogole jest bez sensu- niech oszczedzi sobie paluszki i klawiature. Auto jest w dobrym stanie, bylo i jest serwisowane i zadbane. Co do kondycji- ostatnio gosc w E34 540i Aut. na swiatlach troche sie zdziwil, bo tez nie mam znaczka na klapie :) A mial juz chrapke na domniemana 525i :D

Opublikowano

Bardzo fajny projekcik :wink: . Teoretycznie jeżeli uda Ci się dotrzeć do oryginalnych części (hamman,hartge) co u Ciebie powinno być dość realne jest sens się w to bawić i autko może bardzo sympatycznie jeździć. Proponuje wrzucić fotki do jednego z działów bo chętnie (pewnie nie tylko ja) zobaczyłbym to cacko :D .

Zycze powodzenia i .... cierpliwości w przebudowie autka :norty: .

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

Juz Ci pisze:

 

jak dotad:

 

Wkladka K&N 70 € z przesylka

Kolektor Hartge 200 €

Tlumik koncowy Hamann'a 210 €

robota ( wyciecie kat'ow i wstawienie rurek,

wstawienie kolektorow, wstawienie tlumika,

wkladke sam wlozylem :) ) 200 PLN

 

wszystko uzywane ale w db. stanie, o cenach nowych lepiej nie myslec

 

potem rozejrze sie za innymi czesciami, interesuja mni tylko czesci rasowych tunerow, moga byc uzywane,a jestem cierpliwy i po jakims czasie znajde cos, jak nie nia ebay'u to na e34.de lub e34m5.de albo e30.de

 

nie spieszy mi sie, jak wiesz mam zamiar nia dlugo jezdzic :D

Opublikowano

no, żebyś tylko to potem opanował :twisted:

za kolek HARTGE -200euro- naprawde niedużo...

pojechałbys na hamownie zanim, to wszytsko skompletujesz -wiedzielibyśmy, o ile wzrośnie moc... no, wiedziałbyś :mrgreen:

ale każdy pewnie z zainteresowaniem przeczytałby...

rozumiem że robocizna w Polsce (w awatarze masz że mieszkasz u wroga :twisted: )

pzdr...

Opublikowano

DEL- poprawa przyspieszen w ALpinie B11 3.5 to nie tylko silnik- nie zapomnij włozyc sobie dyfra o przełozeniu 3,73 :1 :cool2:

 

naprawe warto - ja teraz wlasnie rozgladam sie za jakims krótszym dyfrem np 3,45:1 - taki jak był w ALPINIE B11 4.0 :mrgreen: ale ciezko to znalezc w dobrym stanie ,a nowy dyfer to cenowy kosmos

 

a paliwo i sprezanie- B10 3.5 ma 9,8 sprezanie i jezdzi normalnie na 95 ..

Opublikowano
DEL- poprawa przyspieszen w ALpinie B11 3.5 to nie tylko silnik- nie zapomnij włozyc sobie dyfra o przełozeniu 3,73 :1 :cool2:

 

naprawe warto - ja teraz wlasnie rozgladam sie za jakims krótszym dyfrem np 3,45:1 - taki jak był w ALPINIE B11 4.0 :mrgreen: ale ciezko to znalezc w dobrym stanie ,a nowy dyfer to cenowy kosmos

 

a paliwo i sprezanie- B10 3.5 ma 9,8 sprezanie i jezdzi normalnie na 95 ..

 

Swieta prawda! :cool2: :modlitwa:

 

Z poczatku myslalem, ze mam dyfer od Alpiny, bo ma szpere 25%. Pozniej poczytalem, ze 535i mial to seryjnie z przelozeniem 3,64. Krotszy dyfer bylby bardziej na miejscu, biegi sa dla mnie troche za dlugie i po miescie pociskam raczej tylko na 3-ce. jesli zmieniac biegi przy, powiedzmy, 3000obr. to u mnie wychodzi z 3 na 4 przy ok 80-90 km/h, na 5 ok. 110-120. Przy 50-60 km/h na 4-ce jest ponizej 2000obr. wiec szkoda meczyc silnika. Co do takiego dyfra cena ok. 200 €, na ebayu jest teraz nawet do E34 B10 Biturbo, kilka Alpin i M do E30, a nawet skrz. biegow Alpiny pasujaca do E21, E28, E30, E34 do M20 silnika, ale stoi juz ok. 400€ 9h do konca.

 

Nie znalazlem tabeli na forum dotyczacej przelozen dyfrow do E34.

Na E34.de jest taka: (kliknijcie, bedzie lepiej widac, bo jest przeskalowana)

 

%5B604%3A480%5Dhttp%3A//img484.imageshack.us/img484/4367/diferencjal7lp.jpg

 

 

Frank, ja cos znajde do B11 4.0 dam Ci znac bo przegladam przynajmniej raz dziennie

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam znowu,

 

jesli kogos interesuje zmiana walka w M30B35 na bardziej sportowy, to przeczytalem ostatnio, ze ostrzejeszy walek (272 stopnie zamiast 264) posiadaja mniejsze silniki M30 z modeli E12, E23 i E24 (pojemnosci 2,8-3,3). Jest to, mysle, udany kompromis tuningu z zachowaniem kultury silnika przy niskich i srednich obrotach. I to na oryginalach BMW :)

 

Do tego znalazlem goscia, ktory aktywnie startuje w DTM na E30 320iS (7- krotny mistrz Niemiec. nazywa sie Conny Konschack), na jego stronie internetowej mozecie looknac:

 

http://people.freenet.de/pro-auto/startseite.htm

 

Skontaktowalem sie z nim i po opisaniu przeze mnie zmian w silniku, jakie chce dokonac i czesciowo juz dokonalem, obiecal mi zaprogramowac chipa za cene ok. 100 Euronow. Wiem, moze to takie virtualne programowanie chipa na odleglosc, ale typ ma doswiadczenie i wie co robi. Gwarancje daje raczej tez. Coz, zobacze pomysle...

 

acha:

 

Znalazlem kompletna glowice od E23 728, mysle, ze ja "wciagne". Ma ktos ochote na taka glowice, ale bez walka :) ? Podobno dobra, nie przegrzana, 198 tys. przebiegu, kompletna (z kolektorami wyd. i ssacymi), zdjeta z silnika z uszkodzona panewka.

 

Pozdrawiam

 

del

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witaj DEL Ja nie na temat ;powiedz prosze jaki masz dokładnie rozmiar opon

Mam takie same felgi 8.5" i 9.5" tylko,ze w E32 i chciałbym ustalic jakie faktycznie maja tam byc gumy.

Frank i Jelito juz kiedys mi pisali ale nie moge znalesc tego postu.

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witaj DEL Ja nie na temat ;powiedz prosze jaki masz dokładnie rozmiar opon

Mam takie same felgi 8.5" i 9.5" tylko,ze w E32 i chciałbym ustalic jakie faktycznie maja tam byc gumy.

Frank i Jelito juz kiedys mi pisali ale nie moge znalesc tego postu.

 

Czesc Miras,

 

ja mam wszystkie felgi 8,5j x 17, gumy 235/45 R17.

 

Oryginalne 17-tki Alpiny B10, B11, B12 mialy rozmiary: 8,5J x 17 przod, 9,5-10J x 17 tyl, ogumienie 235/45 przod + 255/40 lub czesciej 265/40 na tyl (B10 V8 340KM i legendarna B10 BiTurbo 360KM).

 

U Ciebie wystarczylyby na tyl 255/40, jako ze Twoje felgi na tylnej osi ma ja szerokosc 241,3 mm (1 cal=2,54cm), 265/40 to raczej przerost formy nad trescia, sa drozsze po pierwsze, po drugie po co? 255-tki poradza sobie doskonale z przeniesieniem mocy 735i E32.

 

265-tki pogorsza moim zdaniem elastycznosc na wyzszych biegach, zwiekszajac przy tym niepotrzebnie zuzycie paliwa. No dobra...Ich plusem jest to, ze sa szersze :) , ale sens mialyby raczej w 750i.

 

 

Pzdrawiam

del

Opublikowano
DEL- poprawa przyspieszen w ALpinie B11 3.5 to nie tylko silnik- nie zapomnij włozyc sobie dyfra o przełozeniu 3,73 :1 :cool2:

 

naprawe warto - ja teraz wlasnie rozgladam sie za jakims krótszym dyfrem np 3,45:1 - taki jak był w ALPINIE B11 4.0 :mrgreen: ale ciezko to znalezc w dobrym stanie ,a nowy dyfer to cenowy kosmos

 

a paliwo i sprezanie- B10 3.5 ma 9,8 sprezanie i jezdzi normalnie na 95 ..

 

nie wiem czy wiesz FRANK ze przy automacie nie ma opcji zmiany dyfra... tzn zmienic mozesz ale serwis skrzyn zaprasza .... nie bede tlumaczyl dlaczeko bo to chyba oczywiste

Opublikowano
DEL- poprawa przyspieszen w ALpinie B11 3.5 to nie tylko silnik- nie zapomnij włozyc sobie dyfra o przełozeniu 3,73 :1 :cool2:

 

naprawe warto - ja teraz wlasnie rozgladam sie za jakims krótszym dyfrem np 3,45:1 - taki jak był w ALPINIE B11 4.0 :mrgreen: ale ciezko to znalezc w dobrym stanie ,a nowy dyfer to cenowy kosmos

 

a paliwo i sprezanie- B10 3.5 ma 9,8 sprezanie i jezdzi normalnie na 95 ..

 

nie wiem czy wiesz FRANK ze przy automacie nie ma opcji zmiany dyfra... tzn zmienic mozesz ale serwis skrzyn zaprasza .... nie bede tlumaczyl dlaczeko bo to chyba oczywiste

 

nie wiem czy wiesz XSILVER , ze np kolega MrThomsen z forum 7er.com wsadził do 740 dyfer z 750 - 3,15 :1 i jezdzi bez problemu juz ponad 40 000 km . Moze troche wiecej praktyki a mniej teorii :roll:

 

zapytaj go , jesli masz jakies wątpliosci , bo ja nie mam ochoty na kolejne spory.

Opublikowano

3.15 to nie 3.45 ..........

 

problem w tym ze po zmianie dyfra mozesz przekraczac dopuszczalne obroty skrzyni na poszczegolnych przelozeniach - a to prowadzi do bardzo szybkie jej zuzycia ... pozatym skrzynia moze zmieniac zle biegi , gubic sie itp....

 

powiedzmy ze 3.15 w 740 jeszcze ujdzie -bo roznica jest kolo 0.2 ... jednak ja bym i tak nie ryzykowal

Opublikowano

przeciez oprogramowanie silnika i skrzyni tez mozna zmienic ...

 

na e34.de ludzie sobie np AGS dokładają - po prostu wyciagają np z rozbitej 540iA E34 '95 z AGS co potrzeba i masz np w E32 740 AGS .

 

A co do dyfra 3,45 - nie wiem na 100% jak to jest , bo Alpin B11 4.0 było w sumie 7 i ciezko o jakies uzywane czesci :lol:

 

dyfer z 735iA tez ma 3,45 ale nie mam pojecia czy pasuje- nie znam nikogo , kto zamontował do 740 dyfer 3,45 wiec nie bede sie spierał. Ale na pewno da sie zrobic. Zostaj kwestia za ile i czy warto a to juz inna broszka.

Opublikowano
dyfer z 735 powinien pasowac - maja takie same przeguby na wale - Z25 ... polosie tez maja takie same ... moze byc jedynie roznica w 735 z manualem - moze miec ciensze polosie - ale wtedy wystarczy zmienic flansze z twojego dyfra - wiec nie ma problem .....
Opublikowano
Dzieki DEL Lubie tak wyczerpujace odpowiedzi.Twoja wiedza jest naprawde duza,bardzo mi pomogłes. :clap: :cool2: :cool2: :cool2:
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

sprawa wyglada tak - mozesz jeszcze jezdzic 100tys a poze pasc jutro....

 

u mnie 5hp18 padla po 230tys , u kolegi po 260tys - mimo prawidlowej obslugi ...

 

z tego co sie orientuje to te skrzynie robia takie przebiegi - 200-300 tys

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

WITAM

 

A JA MAM TO CO MAM I SIE CIESZE. TO ZNACZY CIESZYLEM DO DZIS,

PONIEWAZ CHCIALEM KUPIC KOPUŁKE I PALEC A TU OKAZUJE SIE ZE SA INNE, PALEC NASÓWANY A NIE PRZYKRĘCANY TAK JAK W STANDARDOWYM 535. TERAZ MAM ZAJ@@ISTY PROBLEM BO NAWET W BMW O CZYMS TAKIM JAK NASÓWANY PALEC NIE SŁYSZELI. NAWET JAK STOII JEST PIĘKNA :modlitwa:

POZDRAWIAM

Edytowane przez RoniN35

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.