Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś miałem pierwszą moją dłuższą podróż moim BMW 318 TDS.

Jechałem autostradą i się zdziwiłem ze max prędkość to 160km/h

Do tej prędkości wszystko jest oki. Auto pięknie się rozpędza i bez problemu osiąga 160km/, ale gdy wskazówka przekroczy 161km/h auto wyraźnie traci moc.tak jak by była jakaś blokada. Pozostaje 160km/h i nic więcej.

Co może być przyczyną takiej blokady? Czy bywały może jakieś blokady założone na pompe wtryskową?

Coś go wyraźnie blokuje przy tej prędkości ale co?

Ile wasze 318 TDS jechały najszybciej?

Opublikowano

moze to byc usterka pompy wtryskowej - sprawdz przy ilu obr/min auto jedzie 160km/h, po czym sprawdz czy na 4biegu badz innym biegu obroty i pompa funkcjonuja poprawnie po danej ilosci obrortow/min.

troche moze malo wyraznie to napisalem ale mam nadzieje ze wiesz o comi chodzi. dla rozjasnienia dodam ze mojemu znajomemeu w mietku pompa chodzila tylko do 3,5tys obr a dalej nie bylo efektu przyspieszenia i nie dalo sie uzyskac wiekszych obrotow - glowica pompy do wymiany.

Clear for take off!
Opublikowano

miałem cos takiego i w dodatku dokładnie przy tej samej predkosci w swojej 325tds.

Problem tkwił w układzie paliwowym a dokładnie chodziło o to ze zaworek zwrotny oryginalny nie trzymał paliwa i paliwo wracoło sie od pompy na zgaszonym silniku, co za tym szło to układ sie zapowietrzał( widziałem bombelki powietrzaw przewodzie przy samej pompie.

 

Usunąlem tą usterke przez zamontowanie dodatkowego zaworka zwrotnego koszt 30zł miedzy filtrem paliwa a pompa wtryskowa.

I juz teraz nie mam tego problemu leci tyle i pisza w instrukcji.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

Sprawdziłem i na niższych biegach auto super sie rozpędza i można go kręcić bez żadnych problemów do czerwonego pola.

osiągnięcie czerwonego pola na obrotomierzu np na 3 biegu - bez problemu.

Natomiast na 5 biegu - max. 160 km/h (coś około 4.5tys/obr)

Opublikowano

miałem to samo zrób to co Ci pisałem sprawdz układ paliwowy pod kątem zapowietrzania( pęcherzyki w przewodach paliwowych) i zamontuj zaworek.

 

Będzie OKI

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4,5tyś w dieslu? To i tak bardzo dużo... może miałeś zmieniany dyfer i dlatego tak jest? Inne przełożenie i mniejsza prędkość maksymalna...
Opublikowano (edytowane)
w mojej 325tds czerwone pole obrotomierza to jak dobrze pamietam to ponad 4,8tys obrotów, przy 3 tys mam równe 140km/h Edytowane przez bialy2005

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na serio te diesle tak kręcą? Ojciec ma mondeo tdci i kręci się go do ok 4-4,4 tys ale to juz nei chce jechac najlpiej tak do maks 3,5tyś. ale moze w bmw jest inaczej :)
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

tds bmw to nie jest jakis tam zwykły diesel powiem nawet tak jak słysze prace silnika 1,9 tdi z 2002 w passacie mojego brata a zwłaszcza jak jest zimny to normalnie uszy bola nie wspominajac forda normalnie ciagnik]bmw 1,8 tds czy zimny czy ciepły chodzi podobnie cicho i nie klekota jak reszta diesli a po za tym ja swoja bumka czasami lubie zamykac obrotomierz 5,5 tys/min nawet czesto słychac wtedy przyjemny dzwiek wydobywajacy sie z pod maski

Opublikowano

jeżeli masz przy 160 km/h aż 4500 obrotów to cos chyba jest nie tak, ponieważ 318 TDS, przy 4400 obrotów ma max moc- czyli w okolicach 90 PS, dalej moc już nie wzrasta, poniewaz prędkość jest w pewnym sensie pochodną mocy- wynika z tego że chyba nic wiecej nie wykręcisz.

Ja moją 318 TDS jechałem najszybciej narazie również w okolicach 160, poniewaz nie ma w moich okolicach dróg na których można by sie bezpiecznie poruszac szybciej :-).

Katalogowa prędkośc maksymalna to 182 km/h, ale bądźmy szczerzy: 318 tds to nie jest samochód wyscigowy i wspomniane 160 wystarczy do sprawnego poruszania sie po naszych "autostradach"

Opublikowano
W mojej 325tds jest dokładnie tak samo. Na 5 biegu rozpędzam się do 163 może przy 3,5 tys obrotów i dalej nie chce iść. W sumie nie potrzebujęszybciej jeździć ale chciałem dowiedzieć się jak ten problem rozwiązać. Czy wystarczy tylko wymienić zaworek zwrotny? Czy może potrzebna jest jakaś ingerencja w pompę?
Opublikowano
No to macie coś nie tak z tymi waszymi dieslami - nie znam się na dieslach, ale kilka lat temu miałem przyjemność pojeździć kumpla 524TD i ten samochód bez problemu osiągał prędkość 200km/h, chociaż katalogowa prędkość max to 192km/h. Napewno coś nie tak jest z samochodem Prezesso - 2,5 TDS i jeszcze w budzie trójki powinien śmigać jak benzyna :wink:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
On śmiga śmiga ;) Lepiej jak benzyna nawet ;) Ale jak osiągnie ta 160-163 to mam odcięcie. Cóż - spróbuję ten zaworek założć i może pomoże...
Opublikowano

oo widze ciekawy temat.

ja mojego 318tds przegonilem na autostradzie i tez sie zdziwilem. pieknie przyspieszala do 170, a po przekroczeniu 170 wskazowka staje :worried:

katalogowo powinna poleciec ponad 180 wiec cos jest nie tak jak u innych userow :cry2:

Bumier

http://img340.imageshack.us/img340/1074/bumier2.png

Opublikowano

widze że to jakaś plaga wśród 318tds.

Ja mam ten problem od 2 lat i objawy niemalże identyczne (prędkośc 170-150km\h i nagle calkowity brak pary wystarczy troszke popuscic i trzyma predkosc swietnie ale nie pojdzie wiecej :duh:

Ale jest światełko w tunelu w zeszłym roku w czsie powrotu z saksów coś mnie podkusiło i spuściłem jej cugle - poszła gładko do 192km\h (obrotomierz pokazywał 4,3 tys.obr\min) tyle że to jednorazowa akcja-teraz znów jest ten problem.

Jeśli ktoś się z tym skutecznie uporał to pomóżcie!!!

 

ps. wszystkie testy wykonywano w niemczech

Opublikowano (edytowane)

ja dzis troche pogoniłem, ale zabrakło mi drogi żeby rozpędzic więcej niż 160, pocieszające jest to, że przy tej prędkości miała w poniżej 4000 rpm. (zapas pod pedałem jeszcze był)

 

Co sie okazuje : do 160 przyspiesza płynnie a potem już wolniej ale idzie, po prostu żeby rozbujac do ok 180 potrzeba baaardzo długiej prostej....

Edytowane przez sebos76
Opublikowano
ja nie pamietam ile mialem obrotow przy 170, ale u mnie to wygladalo jak odciecie pompy paliwowej... przyspieszala ladnie i w pewnym momencie po prostu stop. "bujanie" nie wystepowalo :/

Bumier

http://img340.imageshack.us/img340/1074/bumier2.png

Opublikowano
dziwna sprawa, moja 318tds na autobahnie po dluzszym rozbiegu bujnela sie do prawie 200, chyba cos ma robione z softem...

gnojowka pedzona rakieta:D

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Opublikowano

Witam, ja mojego 325 tds' ika spokojnie do 190 rozpędzam (rzadko ale zdarza się :8) ), wskazówka obrotomierza około 4000, z tym że chcąc iść dalej spod maski wydobywa się dziwny pisk, jakby powierza zasysanego (coś podobnego do tego kiedy rurę odkurzacza się zatka) :?:. Jak na razie nie przeszkadza mi to, bo takie prędkości na naszych drogach to rzadkość, ale może ktoś spotkał się z takim problemem :? .

 

A co do słabych osiągów, to chyba nie ma złotej receptury - ale polecam zatankować dobrej jakości paliwko :cool2: , kontrole filtrów i sprawdzenie turbinki.

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
witam mam ze swoja e36 325 tds taki sam problem tyle ze przy 200km/h do 200 buja sie ladnie po czym rowno po przekroczeniu tej predkosci mam odciecie zaznaczam ze obrotow jeszcze mam zapas wiec niewiem co jest nie tak z tym autkiem
Opublikowano
Moja 318tds na niemieckije autostradzie poszla 170 ale zdawalo sie ze jeszcze bym wyciagnal troche ...wlasciwie nei martwi mnie to bo u nas ciezko znalezc droge na takie predkosci ;/
Opublikowano
ja w swojej 320d e 46 150 ps przy 3000 obr mam 160 i bez zadnych problemow 215km/h i wtedy jest nieco ponad 4tys a myśle ze uklad dolotu powietrza filtr przepływka jest u was do sprawdzenia mialem to w golfie4 tdi przyspieszenie było piekne a max zaledwie 180 po wymianie filtra i przeplywki zroibiło sie 200km/h
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

rok temu sprowadzalem z niemiec polo 94 1.0 benzyna - jezdzik jak maluch ale to nie o tym. Na autobahn jezdzik pedził ok 165km/h - kiedy tylko wlalem mu naszego cudownego paliwa w slupsku autko nagle przestalo osiagac 140km/h i tak juz mu pozostalo do dnia dzisiejszego.

Także to osiaganie obrotów na nizszych biegach jest normalne, ale wraz ze wzrostem prędkosci wzrasta opór aerodynamiczny - co z połaczeniem beznadziejnego paliwa daję nie osiąganie max speed ;)

Za kilka dni prześmigam mojego TDS i powiem co i jak ;)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Ja cisnąłem dzisiaj swoja 318tds touring. i...

max 150km/h ,zreszta bardzo opornie... ale...

jechałem pod prad huraganowi p.t. EMMA :) ... no i najlepsze,ze przy tej predkosci opor powietrza był taki,ze wyskoczył mi przedni kierunkowskaz.

DRAMAT!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.