Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem nowym na tym forum oraz jest to moj pierwszy post. Mam do was ogromna prosbe .. otoz zamierzam niebawem kupic BMW 3 E90 z 2 litrowym motorem diesla i mam do was kilka pytan :

 

1. Czy jest bardzo duza roznica miedzy 2.0 163 konnym a 177 konnym .. 163 konny ma chyba wtrysk bezposredni a 177 konny common rail . Ktora opcja jest lepsza ? w ktorej mneijsze spalanie i mniejsza awaryjnosc ?

2. Co psuje się najczesciej w 2 litrowych jednostkach diesla 163 i 177 konnego z naciskiem wiekszym na 163 konie . ?

3. Jak czesto wypala sie DPF i czy robimy to sami czy w serwisie ?

4. Jakiego oryginalnego przebiegu moge sie spodziewac przy kupnie z niemiec rocznika 2005-2006 ?

5. Ogolnie chcialbym sie dowiedziec co tylko jest mozliwe czyli wszytskie niedociagniecia BMW (w silnikach 2.0d) ktorych koszty nie sa male i bedzie trzeba je robic przy okreslonym przebiegu jakie auto przejechalo ?

6. Oraz wszystko o manualnej skrzyni w tych modelach ?!

7. Jakie jest prawdziwe spalanie tych 2 motorów ? na miescie oraz na trasie ? Chodzi o wasze doswiadczenie

 

 

Prosze was o to poniewaz raz juz kupilem oczywiscie innej marki auto i mialem z nim tysiace niespodzianek :)

 

 

Z gory dziekuje i przepraszam jezeli nie w tym miejscu zalozylem post-a .

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witaj, odp. na wszystkie pytania masz w forum, poczytaj to znjadziesz co cię intersuje...

 

z punktu technicznego, statystycznie 2.0d 163km by BMW jest zdecydowanie mniej awaryjny od odpowiedników konkurencji audi/mercedes/volvo

 

wszystko inne to już kwestia wyboru, właściwego używanego samochodu, identyczne dla wszystkich marek...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

no rozumiem

 

oczywiscie szukam caly czas ... chcialem sie dowiedziec co najbardziej siada w tych silnikach no i nie wiem czy wszystkie punkty ktore napisalem beda tak na forum ... jakby ktos chcial prosze napisac spalanie i reszte punktow :)

Opublikowano

Kolego tak wersja 163KM jak i 177KM sa na szynie common rail.

Spalanie zalezy od tego jaka masz noge. Jak zobaczysz w w/w temacie to jednym auto pali po 5.5l/100km a innym 10l/100km.

Odpowiem Ci na kilka pytan bo w sumie fajne sa :norty:

1. Nie, opcja ta na ktora Cie stac.

2. Znajdz temat u usterkach w E9x.

3. Komputer komputer i wogole do wszystkiego komputer prawie.

4. Przebieg auta zalezy od tego czy kupisz z leasingu czy od prywatnego wlasciciela. http://www.mobile.de i sprawdz sobie :search:

Jesli chodzi o przebieg tych samych aut w polsce to 100tys z niewielkim okladem bo w polsce czy kupujesz auto 4 letnie czy 8 letnie czy 16letnie to wszystkie maja po 100tys z niewielkim okladem :norty: a szczegoly na http://www.otomoto.pl

5. Jakie niedociagniecia? Jak cos mowisz to pytaj konkretnie?

6. Co chcesz wiedziec o manualu? Manual jest manualny i ma 6 przelozen.

7. Spalanie:patrz wyzej

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6. Co chcesz wiedziec o manualu? Manual jest manualny i ma 6 przelozen.

 

Ze wszystkich odpowiedzi, ta wydaje sie byc najbardziej kompletna :D

Opublikowano (edytowane)

1. 163 i 177 KM to dwa mocno różniące się silniki, widać to od razu na pierwszy rzut oka. 177 to nowa, jeszcze aktualna konstrukcja(choć moc podniesiona jest już do 184 KM). Obydwa to CR, (wszystkie od końca 2001 to CR).

Spalanie wg producenta jest około 1 litra mniejsze w 177 KM, (w rzeczywistości za mało jeździłem tym 177, w dodatku tylko automatami).

Mając wybór wziął bym pewnie ten 177 KM.

Trudno powiedzieć który jest mniej awaryjny, ale ja wskazał bym na starszą konstrukcję - 163 KM

2. Co psuje się w silnikach...trzeba uważać przede wszystkim na jakość ON, pamiętać o filtrach i odpowiednim oleju. Nie zapominać o turbinie, tzn nie "wstawiać" na zimnym silniku i chłodzić turbo po szybkiej jeździe.

Czasami za szybko sypią się koła pasowe - nawet po 50 tyś km.

3. DPF wytrzymuje przy odpowiednim użytkowaniu ponad 200 tyś km, dobija je przede wszystkim jazda tylko po mieście. Wskazana jest co jakiś czas np co 2 tygodnie dłuższa, w miarę szybka jazda autostradowa - kilkadziesiąt km. Wypalanie serwisowe DPF (poza ASO to koszt około 150 zł).

4. Przebieg to sprawa indywidualna. Z roczników 2005/6 realny przebieg przy autach z DE to 200-300 tyś km. Przebieg poniżej np 180 tyś km to wg mnie okazja (chyba że ktoś kupuje od sprawdzonej osoby i jest pewny niższego przebiegu).

5. Czytaj to forum, a dowiesz się baardzo dużo o E9x. Niedociągnięcia to np. psujący się centralny zamek.

6. Skrzynie manual są ogólnie OK w E9x, ale mogło być też trochę lepiej tzn mniej haczenia przy zmianie biegu np z 1 na 2. Sprzęgło przy normalnym użytkowaniu wytrzymują spokojnie 200 tyś km.

 

7. Moje średnie spalanie (ale w 2.0d 150 km - w 163 km pewnie podobnie) to 6,3 l/100 km przy w miarę rozsądnej jeździe i odcinkach najczęściej po 25 km+25 km dziennie czyli krótkich - 10 km miasto i reszta poza miastem. (w E91 330d wychodzi mi około 6,7 L/100km).

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

ja od siebie bym dodal:

8.padajace dysze od spryskiwaczy.

9.problemy z centralnym zamkiem....

10. parujace reflektory.....

Opublikowano

Przypomniałem sobie jeszcze o rozszczelniających się kolektorach ssących (słynne klapki w kolektorach już zostały trochę poprawione i urywają się dużo rzadziej).

O awarii spryskiwaczy reflektorów słyszy się niestety dosyć często, ale ogólnie to pikuś ;-)

-najgorsze są awarie centralnego zamka.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Kolego, po pierwsze, jak parę osób już zaznaczyło, wyszukiwarka czyni cuda, możesz znaleźć sporo ciekawych i fachowych informacji na tym forum.

Co do Twoich pytań, żeby nie wyszło za ponuro - ja 320d 163KM zrobiłem prawie 200.000 km i poza drobiazgami nie miałem problemów. Silnik całkiem całkiem (choć 177KM to już odczuwalna różnica), bardzo fajne zawieszenie, manual też bez zarzutu. Zużycie paliwa w trasie ok. 5-6 litrów, miasto 8-9. Ja przy dość ciężkiej nodze i proporcji miasto/trasa 60/40% miałem średnie spalanie ok. 7 litrów. Jeździłem wcześniej A4 2.0TDI 140KM i BMW jest znacznie lepszym samochodem, praktycznie pod każdym względem. No, może poza tym, że nie jest specjalnie przestronny, ale rozumiem, że to bierzesz pod uwagę.

Bez względu na to, co wybierzesz, dużo radości życzę.

Opublikowano

dziękuję wam wszystkim za odpowiedzi....

To ze napisalem ze jest to wtrysk bezposredni a nie CR wywnioskowalem z tabeli nizej

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E90

 

Jesli chodzi o przebiegi z nimiec szukam auta z przebiegiem do 140 tys z czym jest pare takich aukcji gdzie jest ksiazka serwisowa i do konca auto bylo serwisowane nastepnie podaja numer VIN i mozna sprawdzic mniej wiecej do jakiego czasu bylo auto serwisowane i przy zakonczeniu serwisowania jaki mialo przebieg a jaki ma teraz .... :) a moze robia jakies przekrety i z VIN-em i ksiazkami ( o podrabianiu ksiazek slyszalem ale ze VIN i w serwisie cos nie tak to nie ) moze wy cos wiecie wiecej

Opublikowano

Witam.

Szukając wymarzonego auta kieruj się przede wszystkim rozsądkiem, a nie tylko przebiegiem, książkami serwisowymi itp.

 

Auto z większym przebiegiem nie zawsze musi być bardziej dojechane niż to, które ma teoretycznie mniejszy przebieg i właściciela który nie dba o swoje auto, nie wie jak nim jeździć aby go nie zajeździć :wink:

 

Każde auto z mocniejszym silnikiem (zwłaszcza diesla i zza zachodniej granicy) oraz bogatym wyposażeniem (np navi) = najczęściej duży przebieg ale kręcony za to głównie na autostradach (co wiąże się również z mniejszym wyeksploatowaniem auta).

Pewnie nie w każdym przypadku tak jest (ale w większości właśnie tak). Jeśli ktoś mało jeździ i głównie po mieście to kupuje auto z mniejszym i ekonomiczniejszym silnikiem.

 

Uwierz mi, że stan auta bardziej cieszy niż jego niski przebieg (w bardzo wielu przypadkach nieprawdziwy, nawet w autach spoza polski).

Znam ludzi w Niemczech którzy liczników nie kręcili...ale za to wykręcali linki od licznika w swoich autach i spoglądali tylko na obrotomierz (gdybym nie widział tego na własne oczy, to też bym nie uwierzył).

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia w szukaniu auta.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dziekuje wam ale odpowiecie mi czemu na wikipedi 163 konny silnik nie jest common rail?>

 

Prawdopodobnie błąd, common rail był już w E46 w 2001 r.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dziekuje wam ale odpowiecie mi czemu na wikipedi 163 konny silnik nie jest common rail?>

 

Bo wikipedia to maszynka do zarabiania kasy dla wlasciciela, a nie "źródło wiedzy" w sieci.

 

Jak chcesz, to zaraz wpisze tam, że 163 konny silnik działa na parę wodną.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co za gosc... ile jeszcze osób ma napisać, ze po 2001r nie kupisz BMW z silnikiem NIE BEDACYM common rail? To nie Audi, żeby do 2030 produkowali pompowtryski.

 

Ten po lewej to 177KM lub 184KM (nie mam pewności, nie widziałem 184KM jeszcze), ten po prawej to 163 KM.

Opublikowano

To ja coś dodam od siebie, nie trzymaj sie kurczowo granicy przebiegu bo to nie jest wyrocznia stanu samochodu, moje auto jak kupiłem miało 180 tyś.odkupione z komisu BMW w Belgi jak robiłem przeglad prerzedzakupowy w ASO we Wrocku stwierdzili jednoznacznie że stan auta jest bez jakiejkolwiek skazy blacharsko i mechanicznie potwierdzili że auto musiało jezdzić po bardzo dobrych drogach, jak narazie omineły mnie przypadłości typu : centralny zamek,dysze spryskiwaczy,blokada kierownicy, parujące reflektory, etc.

Ale wymieniłem, swiece żarowe (dwie były spalone) cały napęd paska czyli rolki napinacz oraz ostatnio termostaty.

Mam silnik 163KM w automacie obecny przebieg 210 tyś ostatnio na przeglądzie a ASO nie znalezli absolutnie nic co by kwalifikowało sie do naprawy-wymiany,morał taki ze te samochody odpowiednio traktowane nie straszne im przebiegi rzedu 200 tyś.

Opublikowano
dziekuje za odpowiedzi . a z tymi zdjeciami tak wyszlo bo nie zauwazylem odpowiedzi ze juz ja zamiesciliscie.... sluchajcie a jak mozna w tych autach zobaczyc czy silnik sie zagrzal czy nie ? kontrolki nie ma wiec ?
Opublikowano
są ukryte opcje w komputerze, trzeba wejść o odblokować opcje i wszystko jest: temp płynu, obroty itp jest temat na forum poszukaj...to nie boli:D
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.