Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W Polsce oznaczenie RL obowiązuje dla aut produkowanych od 2011 roku, ale nie obowiązuje ono dla świateł dziennych załączanych modułem. Wystarczy tu fabryczna homologacja reflektora. Policjant nie ma prawa prosic o jakies homologacje,

Święte słowa !!!

też już o tym pisałem i też była dyskusja

a po prostu fabryczne reflektory w autach przed 2011 nie muszą mić oznaczenia RL czy DRL

w ubiegłym tygodniu robiłem przegląd rejestracyjny i diagnosta nawet o to nie zapytał a przy zapalaniu silnika włanczają mi się dzienne

oczywiście nadal będą koledzy co sądzą że legalne są tylko chińskie ledowe które po paru tygodniach mają większość ledów spalonych

przepraszam koledzy za potężne odgrzanie kotleta, ale zabrano mi dowód za brak owego RL na kloszu( mam aktywowane dzienne w e39) i potrzebuje podstawy prawnej do Waszych wypowiedzi, aby moc sie czyms podeprzec na stacji diagnostycznej

serdecznie dziekuje za pomoc!

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Ciekawe!

Od 3 lat żaden diagnosta na stacji nie przyczepił się, że mam DRL, nawet nie sprawdzał homologacji na to!

Zawsze policjantom można powidzieć, że samochód przeszedł przegląd, wiec skoro przeszedł, to jest dopuszczony do ruchu.

Aha, zabranie dowodu rej. za brak RL? Kpina.

Powinienes dostać conajwyzej mandat za brak jazdy na światłach mijania, ew. za jazdę na światłach długich. Mogliby zabrac, jeslibyś miał spalone obie zarówki od mijania, albo nie miał w ogole reflektorów

Opublikowano

Pięć lirów mniej ;) Moja bez świateł to paliwo produkuje zamiast spalać ;)

Przecież spalanie łatwo sprawdzić, jest w testach opcja chwilowego spalania, można sprawdzić przy włączonych i wyłączonych światłach i zapewniam, że nie ma ŻADNEJ różnicy. No, pewnie jakaś jest, ale znacznie poniżej skali. Marginalna wartość, którą nie warto się przejmować. A jak dla kogoś to taki problem, to polecam nie używać radia, tylko w bagażniku wozić cygana z akordeonem - zawsze to jakaś muzyka, a 0,01 litra mniej spali bez radia ;)

 

Co do tej homologacji itd., to jest coś takiego, że muszą ją mieć samochody wyprodukowane po wejściu w życie tych przepisów. E39 ma fabryczną możliwość uruchomienia świateł dziennych i mnie to kompletnie nie interesuje, że tam nie ma homologacji, skoro te światła są. To tak, jak bym sprawdzał po kupieniu, czy aby na pewno mogę włączyć światła mijania w samochodzie, bo może producent nie wiedział co robi i założył złe. Są to używam i tyle. A Policja też sprawdza raczej nie homologację, a poprawność działania i montażu, czyli odległości od ziemi i krawędzi samochodu, czy się zapalają z zapłonem i czy gasną po zapaleniu świateł mijania.

  • Moderatorzy
Opublikowano
wozić cygana z akordeonem - zawsze to jakaś muzyka

Ostatnio u nas po autobusach latają we dwóch cyganiaków. Muszę przyznać, że ładnie grają. Jak przejadą tak z ćwierć kursu to potem na pętli flaszka mi się marzy bo mam wrażenie jak bym był na weselu :D

Tylko oni chcą kasę za to granie :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Czy jak macie aktywowane światła dzienne, to czy gasną one np. po włączeniu ręcznego lub czy je można w jakiś sposób szybko wyłączyć ?
Opublikowano
I jaka cena tego modłułu co podsyłał ktoś fotki ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Czy jak macie aktywowane światła dzienne, to czy gasną one np. po włączeniu ręcznego lub czy je można w jakiś sposób szybko wyłączyć ?

 

Nie można, jedynie wyłączyć zapłon, albo załączyć światła mijania.

 

Ja mam też taki moduł na sprzedaż sterowany uP.

Szczegóły na PW

  • Moderatorzy
Opublikowano
Czy jak macie aktywowane światła dzienne, to czy gasną one np. po włączeniu ręcznego lub czy je można w jakiś sposób szybko wyłączyć ?

Można. Podłącza się moduł pod jakiś przewód czujnik ręcznego. Któryś na forum Jeepa to podłączył i ma wrzucić film z montażu :cool2: ale to z dodatkowym dokładanym modułem.

Aktywując DRL to chyba nie bo wszyscy co aktywowali to nie mają takiej opcji.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Cichy, można jak dokładasz dodatkowy moduł w to wyposażony, w fabrycznym bmw tego nie przewidzieli.
Opublikowano (edytowane)
Co Ty , dzienne to przecież wielka wygoda jest :D , moja żona po jakimś czasie ich użytkowania zapomniała jak się załącza światła mijania i powiedziała, że się zepsuły. :D Edytowane przez adamsaba
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak ja w przeciągu dnia jeżdżę 1 godz. max 1,5 godz. i jest to przeważnie jazda ciągła :D

Bardziej mi są potrzebne w tamtym dalekosiężne jak latam po nocy.

Sam rozumiesz :cool2: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Czy jak macie aktywowane światła dzienne, to czy gasną one np. po włączeniu ręcznego lub czy je można w jakiś sposób szybko wyłączyć ?

 

Nie można, jedynie wyłączyć zapłon, albo załączyć światła mijania.

A czy jest taka możliwość,żeby gasły dzienne po włączeniu pozycyjnych :?: u mnie gasną po włączeniu świateł mijania a chciał bym czasem pojeździć na samych ringach :norty: niestety w takiej sytuacji to nie możliwe :(

Opublikowano

No to troszkę lipa :( właśnie mam zamiar zmienić żarówki w ringach i się zastanawiam,które wybrać czy te mocne np.25W tak,żeby świeciły w miarę jasno w dzień i czasami na nich polatać jako dzienne,czy takie z 5W które by były tylko i wyłącznie tak jak ma być jako pozycyjne :?:

 

W takim przypadku chyba zakupię te 5W bo jakoś mi się nie bardzo chce dokładać jakiś moduł,chyba że.... jest to nie dużo roboty to może bym i nad czymś takim pomyślał :?: sam już nie wiem :roll: :mrgreen:

Opublikowano

sorki - myślałem że chcesz żarówki wymienić

ja miałem markery pierwszej generacji i nie wiem jaką miały moc ale koledzy mówili że mocno się grzeją i wypalają gniazda w reflektorach

mi nie wypaliły ale mocowania się potopiły (w samych markerach)

pisza to bo jak nowe mają 25W to i grzać muszą się więcej

może ktoś takie ma i podpowie jak się sprawują ?

Opublikowano

Te LEDy w markeraach nie maja wiecej niż 1W, jest tam 4szt, wiec max 4W. Ale mimo wszystko to i tak sporo swiatla daje, duzo wiecej niz halogenowe H6W.

Takze 4W powinno odprowadzić ciepło dość skutecznie, szczegolnie ze te pierwsze markery (za 250zł/kpl) mają obudowę aluminiową, będącą radiatorem.

Mimo wszystko ogromna cena, skoro za 1-go LEDa można dać ledwie pare zł (markowe, CREE!)

 

Kurde, tak sobie myślę :roll: może sam takie zapodam do swojej?

Jednak jako DRL bez homologacji reflektora bym tego nie uzywał. O ile długie na 22% jakoś przechodzi przez policję, tak swiecące mocniej ringi już niekoniecznie

Opublikowano

Też się mocno zastanawiam czy nie zakupić tych pierwszych (za 220zł.komplet :wink: ) tylko właśnie cholernie drogie :mad2: jeśli chodzi o używanie ich jako DRL to też bym ich cały czas w ten sposób nie używał,tylko od czasu do czasu :wink: dlatego chciał bym żeby była opcja,że po włączeniu postojówek gasły ori DRL i świeciły tylko ringi :norty: wtedy według mnie był by sens założyć te mocne markery,ale jeśli tylko na postojówki to te drugie (125zł.komplet) też powinne dawać radę i stówka zostaje w kieszeni :wink: ech sam już nie wiem :roll:

 

A jak wygląda sprawa z dołożeniem tego modułu,ciężki temat czy łatwizna :?: bo jeśli to nie dużo roboty i nie duże koszta to bym już wiedział które zakupić :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.