Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie publikowałem wcześniej posta bo zbieram informacje od dealerów w UK. Być może część osób to wie, ale dla tych co (jak ja jeszcze dwa dni temu) nie wiedzą, poniżej cenne (mam nadzieję) wskazówki (miejscami mogą wydawać się trochę chaotyczne, ale to są odpowiedzi na garść moich pytań, stąd akurat taki zakres wiadomości):

 

1. W UK tylko jeden dealer sprzedaje auta z kierownicą po lewej stronie (określają to jako LHD, zakładam, że od Left Hand Drive) - jest to londyński Park Lane (http://www.bmwparklane.com/). Taka kierownica nie wymaga żadnej dopłaty u nich.

2. Wszystkie zegary i wskaźniki (w tym te w iDrive) są w jednostkach metrycznych.

3. Sprawdzają aktualnie czy będą mogli zamówić auto z językiem polskim w komputerze (tego nie wiedzieli na razie).

4. Nawigacja zawiera mapy Polski, nazwy na mapie są po polsku i lektor jest polski.

5. Gwarancja jest 100% uznawana w Polsce.

6. W cenę jest wliczony dokładnie taki sam pakiet serwisowy jak w Polsce (i naturalnie można go wykorzystać na terenie Polski).

7. Mają doświadczenie w sprzedaży zagranicznej więc nie powinno być problemu z formalnościami (ale temat jeszcze z nimi rozwinę).

8. W aucie jest montowany ten sam alarm co w Polsce (jako opcja dodatkowa).

9. Servotronic jest u nich dodatkową płatną opcją (w Polsce jest w standardzie).

10. Auto można kupić tylko na oponach RSC i trzeba za nie dodatkowo dopłacić (sic!) - przynajmniej w przypadku 19". Innymi słowy - nie mogę ich nie kupić :-) bo nie wyjadę z salonu :mad2:

11. 30d ma tyle samo koni co w Polsce (258KM) mimo, że na stronie piszą, że ma 255 (to pomyłka na stronie WWW).

12. Pod rejestrację auta wydają fakturę i EU COC, które jest niby jedynym dokumentem niezbędnym do rejestracji auta w EU (jeszcze nie wiem co to jest to COC...).

 

Na razie wiem tyle - teraz przygotuję im swoje dwie konfiguracje i zobaczę co mi zaproponują...

Na starcie przy 20d oszczędziłem 33,5k, a po maksymalnym doposażeniu (dalej mi wychodzą miesięczne raty niższe niż planowałem) różnica w stosunku do polskiej ceny to aż 42tys.! Dlatego poproszę ich o wycenę 30d - zobaczymy jaki rabat dadzą (ale nie łudzę się - jednak 30d przez naszą wspaniałą akcyzę chyba pozostanie poza zasięgiem mojego portfela :cry2: ).

Opublikowano
EU COC to jest chyba "Certificate of Conformity" czyli certyfikat zgodności. Certyfikat zgodności jest oświadczeniem o zgodności z homologacją EU. Celem niniejszego dokumentu jest zapewnienie swobodnego przepływu towarów w Unii Europejskiej, w szczególności dla tych towarów, które podlegają homologacji i rejestracji. COC jest deklaracją producenta, że pojazd spełnia wymogi danego typu homologacji.Dokument zawiera informacje o pojeździe i jego producencie, numer homologacji, specyfikacje techniczne i inne dane. Zawartość COC jest określona przez przepisy UE (Poprawka IX rozporządzenia 92/53). COC mogą otrzymać jedynie samochody osobowe, motocykle i ciągniki.
Opublikowano
Czyli na polskie jest to świadectwo homologacji. Zakładam, że na jego podstawie i na podstawie faktury zakupu w PL wystawią mi (bankowi w zasadzie) kartę pojazdu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak ty liczysz te oszczędności? Uwzględniasz akcyzę, vat, transport, itp? Cena brutto jest niższa ale przecież a Anglii jest niższy VAT. Wylicz cenę netto, dolicz dodatki, które u nas są w standardzie, dolicz VAT, akcyzę i transport i powiedz skąd masz niby taką różnicę?
Opublikowano

Ano proszę uprzejmie:

Moja konfiguracja w PL (brutto): 246.522

Moja konfiguracja w PL po doposażeniu do konfiguracji EN (brutto): 255.623

Ta sama konfiguracja brutto w UK: 44.140

- VAT UK (20%): 36.783

w złotówkach (1GBP = 4,6zł): 169.201

+ PL akcyza 3,1%: 174.446

+ VAT 23%: 214.568

 

255.623 - 214.568 = 41.055

 

Gra? Rąbnąłem się o tysiąc złotych... (poprzednio liczyłem po trochę niższym kursie).

 

Co do transportu to rozważam możliwość odbioru osobistego, ale zakładam, że koszt nie powinien przekroczyć 2tys. (za tyle sprowadzałem ze Szwajcarii swoje obecne auto)...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze funt w sprzedaży jest obecnie raczej bliżej 4,7PLN

Po drugie porównujesz cenę do tego co musisz kupić a nie co chcesz

Moja konfiguracja w PL (brutto): 246.522

Moja konfiguracja w PL po doposażeniu do konfiguracji EN (brutto): 255.623

Co z tego, że kupujesz taniej skoro dostajesz coś, czego nie potrzebujesz?

Wg mnie oszczędność to maksymalnie jakieś 15kzł. Nie wiem tylko ile można wytargować rabatu w UK. Pamiętaj też, że przy sprzedaży auta nasz później kilkanaście % "w plecy" za pochodzenie "niesalonowe PL".

Opublikowano
Po pierwsze funt w sprzedaży jest obecnie raczej bliżej 4,7PLN

Po drugie porównujesz cenę do tego co musisz kupić a nie co chcesz

Moja konfiguracja w PL (brutto): 246.522

Moja konfiguracja w PL po doposażeniu do konfiguracji EN (brutto): 255.623

Co z tego, że kupujesz taniej skoro dostajesz coś, czego nie potrzebujesz?

Wg mnie oszczędność to maksymalnie jakieś 15kzł. Nie wiem tylko ile można wytargować rabatu w UK. Pamiętaj też, że przy sprzedaży auta nasz później kilkanaście % "w plecy" za pochodzenie "niesalonowe PL".

Generalnie starasz się za wszelką cenę podważyć ofertę... Ale OK - różnica przy 10gr na funcie to ok. 3-4 tys. na sumie. Co do konfiguracji to w PL tego nie kupiłem bo mnie zwyczajnie na to nie było stać - nie kupuję tego co mi wciskają. W UK wybrałem maksymalną konfigurację ze wszystkim co chciałem.

Co do odsprzedaży to bez jaj - skoro kupiłem auto nowe salonowe, jestem pierwszym właścicielem to co za różnica czy je kupiłem w Polsce, UK czy Bangladeszu?

 

Nawet jeśli oszczędność jest rzędu 15k to co? Nie warto? Dla mnie to kupa kasy...

Opublikowano

Potwierdzam - dobra opcja z zakupem w UK

Jak dzwonilem do polskich dilerow to kazdy sciemnial, ze nie warto, ze trudno odsprzedac, ze Anglik...pfff :norty:

Co do dilera na park lane to on chyba takie fury sprzedje- na mobile.de sa opisy osob, ktore takie auta zakupily, duzo taniej niz u dilerow w DE.

Aktualnie trwa modyfikacja cennikow na stronie bmw.pl - moze obnizyli ceny? Przez 2 lata bedzie taka posucha, ze musza cos zrobic.

W grudniu BMW Polska sprzedala 800 aut :cool2: , a w styczniu tylko 200 :idea:

Chociaz teraz to bedzie chyba jeszcze wiekszy syf...centrale przenosza do Austrii (tak jak ma np Nissan Polska) w Polsce zostaje tylko pare osob.

Beste Maschine der Welt
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Generalnie starasz się za wszelką cenę podważyć ofertę...

Sam jestem przed zakupem nowej X3 więc rozważam każdy za i przeciw. Nie mam żadnego interesu w podważaniu twojej opinii.

Kolejnym wartym rozważenia aspektem jest ubezpieczenie. Czy warunki będą takie same za samochód salonowy PL i taki z importu?

No i sprawa finansowania. Mnie na zakup za gotówkę nie stać. Co będzie z leasingiem? Jakie procedury no i koszty?

skoro kupiłem auto nowe salonowe, jestem pierwszym właścicielem to co za różnica czy je kupiłem w Polsce, UK czy Bangladeszu?

Niby masz rację ale w praktyce samochody importowane są traktowane w Polsce jako "gorsze".

Opublikowano
Generalnie starasz się za wszelką cenę podważyć ofertę...

Sam jestem przed zakupem nowej X3 więc rozważam każdy za i przeciw. Nie mam żadnego interesu w podważaniu twojej opinii.

W porządku - jesteśmy w tej samej sytuacji zatem :-).

Kolejnym wartym rozważenia aspektem jest ubezpieczenie. Czy warunki będą takie same za samochód salonowy PL i taki z importu?

No i sprawa finansowania. Mnie na zakup za gotówkę nie stać. Co będzie z leasingiem? Jakie procedury no i koszty?

skoro kupiłem auto nowe salonowe, jestem pierwszym właścicielem to co za różnica czy je kupiłem w Polsce, UK czy Bangladeszu?

Niby masz rację ale w praktyce samochody importowane są traktowane w Polsce jako "gorsze".

Jeśli chodzi o finansowanie - bo od niego zacznę - też biorę pod uwagę tylko leasing (kupowanie za gotówkę, nawet jak się ją ma, to skrajna głupota i działanie niczym nie uzasadnione ekonomicznie). Na razie robiłem rekonesans w necie to 2008 było 5 firm dających leasing na auto z zagranicy (i to dużych "firm": getin, bre, bodajże wbk albo ing, masterlease i efl). Teraz zapewne jest ich dużo więcej - musieli się dostosować do potrzeb rynku, a przecież firmy kupuję w UE nie tylko auta, ale też maszyny itd. więc banki muszą takie zakupy finansować.

 

Co do ubezpieczenia to nie przejmowałbym się - właśnie dlatego, że bierzemy auto w leasing. Przecież to leasingodawca przedstawia swoją ofertę ubezpieczenia (bo to on jest właścicielem auta) i pozostaje tylko podczas wyboru leasingodawcy rozpatrywać ofertę z uwzględnieniem ubezpieczenia.

 

Jeśli chodzi o odsprzedaż to nie przejmowałbym się - ja auto będę sprzedawał za 5 lat - do tego czasu sporo może się zmienić (chociażby może wreszcie zmieni się kretyński w Polsce sposób liczenia wieku auta od daty produkcji, a nie 1. rejestracji).

 

Wracając do samej ceny - ja sobie przyjąłem, że mam określony wykup, określoną chcę mieć ratę miesięczną więc zmienna pozostaje kwota wpłaty początkowej. Jeśli okaże się, że mogę zaoszczędzić np. na opony i ubezpieczenie dzięki temu, że kupię w UK to wg mnie warto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście, że firmy leasingowe sfinansują samochód zza granicy. Nie tu jest problem.

Pytanie czy koszty tego leasingu będą podobne do leasingu oferowanego przez BWM? To samo z kosztem ubezpieczenia.

Może się okazać, że przez wyższe oprocentowanie leasingu i wyższą składkę ubezpieczenia koszty się zrównają.

Trzeba poprosić o ofertę leasingu BMW i np. EFL i porównać.

Opublikowano
Na pewno się to Tobie opłaci. Tak myślę :D Czy wyjdzie Tobie to na dobre to zobaczymy. Co do leasingu, to według mnie nie dostaniesz tak dobrej oferty jak kupując w salonie w Polsce. Co do ubezpieczenia to różnica pomiędzy EFL-em a ubezpieczeniem w salonie w Polsce to ładne kilka tysięcy - przynajmniej z ofert jakie otrzymałem. I ta informacja dotyczy pierwszego roku, potem być może różnica się spłaszczy. Podsumowując na razie wygląda bardzo różowo, myślę że na tym ogólnie zyskasz - pytanie czy tyle aby w to wchodzić. Bardzo jestem ciekawy jak Tobie to wszystko wyjdzie po sprowadzeniu już auta do Polski. Co do kwestii odsprzedaży to myśle, że niestety na tym też się trochę straci. Daj znać koniecznie insane jak to wyszło :) Ja mam już zamówiony u nas więc interesuje mnie problem tak z ciekawości.
Opublikowano

Na pewno dam znać co ostatecznie wyszło bo też jeszcze nie mogę na 100% powiedzieć, że zamówię w UK. Na razie badam i porównuję oferty - dopóki nie zbiorę wszystkich informacji tu i tu to nie ma nic pewnego.

 

A jeśli chodzi o koszt leasingu oferowanego przez BMW to jest to jakaś parodia dla mnie... Zaoferowali mi 117% przy pierwszym podejściu... Nie wiem ile musiałbym z nimi wynegocjować żeby to była oferta konkurencyjna do innych leasingodawców...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jeśli chodzi o koszt leasingu oferowanego przez BMW to jest to jakaś parodia dla mnie... Zaoferowali mi 117% przy pierwszym podejściu... Nie wiem ile musiałbym z nimi wynegocjować żeby to była oferta konkurencyjna do innych leasingodawców...

Jaka wpłata/okres leasingu/wykup? Co zaoferowali inni?

Opublikowano

+ PL akcyza 3,1%: 174.446

+ VAT 23%: 214.568

 

Dla ustalenia wysokości podatku obowiązują dwie stawki akcyzy - 3,1 % dla samochodów o pojemności silnika do 2000 cm3 oraz 18,6 % dla samochodów o pojemności silnika większej niż 2000 cm3.

 

Jesli planujesz 3.0d to akcyza 18,6% powinna byc w wyliczeniach.

Opublikowano
Wiem... W Polsce na razie nie ma oferty na 30d więc nie mam do czego porównywać oferty UK... Stąd domyślnie można było przyjąć, że wyliczenia przeprowadziłem dla 20d, dla którego obowiązuje akcyza 3,1%.
Opublikowano
A jeśli chodzi o koszt leasingu oferowanego przez BMW to jest to jakaś parodia dla mnie... Zaoferowali mi 117% przy pierwszym podejściu... Nie wiem ile musiałbym z nimi wynegocjować żeby to była oferta konkurencyjna do innych leasingodawców...

Ale to normalna oferta! Jeśli przyjmiesz wpłate na poziomie 30%, okres 3 lata i wykup 1-3% to dostaniesz dużo lepszą ofertę. Ja wziąłem wpłate 20%, 4 lata i wykup 20% i też niestety mam 117%. I taką samą ofertę otrzymałem z EFL (była troszkę nawet gorsza od BMW czytaj PKO). Nie możesz więc pisać, że BMW dało Tobie tragiczną ofertę skoro przyjąłeś warunki, przez które każdy leasingodawca podwyższe oprocentowanie! Obniż wykup do standardowego 1-3% i od razu każdy da Ci trochę lepiej. Tak mi napisał gościu z EFL.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Głoś rozsądku coraz bardziej podpowiada mi: poczekaj! Pierwsza fala zamówień przejdzie to dealerzy zaczną zabiegać o klientów. Może pojawi się leasing promocyjny (jak na inne modele) a może pakiety wyposażenia? Ciekawe ile można uzyskać rabatu od ceny? Myślicie, że 10% jest realne (ja na razie dostałem trochę mniej)?

 

Skonfigurowałem sobie X3 na bmw.co.uk. Wybierając to co chciałem mieć (a dostając przy tym kilka rzeczy, których nie muszę mieć) jedynie bez podgrzewania kierownicy (trzeba wziąć cały pakiet) cena w UK po uwzględnieniu akcyzy i vatu jest niższa o około 13% od ceny w PL (nie doliczałem dodatków otrzymanych "na siłę").

Przyjmijmy, że transport skonsumuje 1% (od ceny detalicznej). Wyższe ubezpieczenie 1,5%. Droższy leasing 2%. Czyli dostając od dealera w PL rabat około 9% wychodzimy na zero... Zgadzacie się z moją kalkulacją?

 

Aby cała operacja miała sens musiałbym uzyskać dodatkowy rabat w UK.

Edytowane przez lamer
Opublikowano
Rabat narzucony od BMW Polska to maks 7%. Wysyłałem konkretne zapytania do dealerów z całej Polski i dostałem bardzo różne rabaty. Od 3 do 7%. Najlepsza oferta była od Bońkowskiego ze Szczecina - własnie 7%. Co do pierwszej fali zamówień ja bym na to nie liczył. To auto będzie się dobrze sprzedawać cały czas. Tak jak Q5, które od 3 lat się świetnie sprzedaje. I kratki tu niewiele pomogą.
Opublikowano
Głoś rozsądku coraz bardziej podpowiada mi: poczekaj! Pierwsza fala zamówień przejdzie to dealerzy zaczną zabiegać o klientów. Może pojawi się leasing promocyjny (jak na inne modele) a może pakiety wyposażenia? Ciekawe ile można uzyskać rabatu od ceny? Myślicie, że 10% jest realne (ja na razie dostałem trochę mniej)?

 

Skonfigurowałem sobie X3 na bmw.co.uk. Wybierając to co chciałem mieć (a dostając przy tym kilka rzeczy, których nie muszę mieć) jedynie bez podgrzewania kierownicy (trzeba wziąć cały pakiet) cena w UK po uwzględnieniu akcyzy i vatu jest niższa o około 13% od ceny w PL (nie doliczałem dodatków otrzymanych "na siłę").

Przyjmijmy, że transport skonsumuje 1% (od ceny detalicznej). Wyższe ubezpieczenie 1,5%. Droższy leasing 2%. Czyli dostając od dealera w PL rabat około 9% wychodzimy na zero... Zgadzacie się z moją kalkulacją?

 

Aby cała operacja miała sens musiałbym uzyskać dodatkowy rabat w UK.

Masz rację - warto jeszcze te półtora m-ca poczekać. Jeśli chodzi o rabat to pamiętaj, że w UK też na pewno coś dostaniesz więc stawiam na 10% zysku w stosunku do PL (a to jest 20k...).

 

Rafalpiasek: kurcze, to mnie zmartwiłeś - przyrównywałem do leasingu ojca na 10,5%. Zrobił mniejszą wpłatę ode mnie, ale bez wykupu - nie sądziłem, że aż tak to rzutuje na oprocentowanie. Tym bardziej, że w ich przypadku leasing BMW był ponad 5% gorszy od tego co dostali w BRE...

Opublikowano
No bardzo dużo zależy od wykupu, wykup powyżej 5% to chyba nie jest standard i za to doliczają. Ja jeszcze mam czas na wybór leasingu i przyznam szczerze, że nie szukałem daleko. Na razie porównywałem 3 opcje. Być może opłaca się zrezygnować z dużego wykupu (czytaj nie odliczać drugi raz 6000 zł VAT-u) i wybrać korzystniejszą ofertę. Będę się tym zajmował w kwietniu to będę mógł powiedzieć coś więcej.
Opublikowano

Ja właśnie dokładniej przyjrzałem się ofercie BMW:

dla 210tys., wpłacie 30%, wykupie 15% na 5 lat wyszło 117,7%. Chciałem zarówno dokonać większej wpłaty jak i (równocześnie) większego wykupu. Moje oczekiwania nie zostały nawet uwzględnione :(. Może stąd moje rozgoryczenie ich ofertą.

Opublikowano
Ponieważ maksymalny wykup na okres 5 lat to 15%, weź ofertę na 4 lata to otrzymasz 20% wykupu. Generalnie większy wykup nie jest dla firm leasingowy zbyt korzystny, dlatego pewnie bronią się przed tym większym oprocentowaniem. W EFL jest podobnie, nie wiem nawet czy jest możliwość wybrania 20% wykupu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6. W cenę jest wliczony dokładnie taki sam pakiet serwisowy jak w Polsce (i naturalnie można go wykorzystać na terenie Polski).

 

Insane, pytałeś o to Anglika czy w polskim ASO? Dopytuję się, gdyż będąc na dniach otwarty BMW Premium Selection dowiedziałem się, że PS dla auta kupionego w Niemczech nie obowiązuje w Polsce (gwarancja PS jest wydawana przez konkretnego dealera a nie centrale BMW)... Choć nie wykluczam że Polacy ściemniali, żeby przejąć zamówienia na auta z PS z Niemiec .... Taka tam teoria spiskowa :mrgreen:

 

Zastanawiam się więc czy przez analogię brytyjskie BSI jest akceptowane w Polsce?

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.