Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poprosze o pilna porade... Mam mozliwosc kupienia BMW E12 za niewielkie pieniadze. Podobno stan dobry, ale roznie bywa... co mam sprawdzic? jaka czesc moze byc najdrozsza? W ogole jak jest z dostepnoscia czesci? Samochod to E12 1.8 gaznik.

 

Pomozcie i powiedzcie czy da sie to normalnie uzytkowac, czy koszt czesci mnie zje :cry:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
na Allegro widziałem E12 seledynową z silnikiem 2.8, jeśli jeszcze nie poszła to zastanów się nad nią, facet chciał coś około 8 tys pln za nią a była dość fajna, miała nawet klimę :shock:
Opublikowano
facet chciał coś około 8 tys pln za nią a była dość fajna, miała nawet klimę :shock:

 

Marco, to zależy, czy 8 tys. PLN można uznać za małe pieniądze ;-)

 

Krzysiek_wawa:

"Stan dobry", to już brzmi groźnie. Zapewne właściciel określa stan dobry, jak na ten rocznik w domyśle.

 

To jest już wiekowy samochód, padać może w nim wszystko. BAAAAAARDZO wiele zależy od poprzednich właścicieli. Jeśli dbał, nie będzie większych problemów. Jeśli jednak traktował go bezdusznie, czysto użytkowo, serwisował najtaniej jak się da i sztukował po kosztach, to czeka Cię małżeństwo z piękną, ale wredną "kobietą". :twisted2: :twisted2: :twisted2:

 

Jeżeli chcesz mieć E12 jako jeden, jedyny samochód, do jeżdżenia na co dzień do pracy, to marnie cię widzę. :x Mając 20-, 30-letniego klasyka, bezpieczniej mieć inny samojazd do dyspozycji, choćby Trabanta. :8) No chyba, że staruszkowie są ci gotowi w każdej pożyczyć własny sprzęt.

 

No i mam jednak nadzieję, że mechanika nie jest Ci obca. Umiejętność samodzielnego grzebania przy samochodzie, w przypadku klasyków oszczędza masę pieniędzy.

 

A po zakupie spraw sobie dobrą książkę serwisową. Polskojęzycznych nie ma, ale niemiecko- i angielskojęzyczne są do zdobycia, choć drogie. Nowy Manual Reapir Haynesa (najlepszy podręcznik naprawczy), to koszt 170 PLN w księgarni www.pelta.com.pl Ale wystarczy cierpliwie szukać po Allegro, czasem coś tańszego, używanego wyskoczy.

 

BTW, E28 tylko wygląda podobnie jak E12. To są jednak sporo różniące się samochody.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Tak jak pisał Rapid tego modelu Bmw nikt nie sprzedaje tanio jeśli jest w dobrym stanie chociaż okazje się zdarzają :think: .Druga sprawa to to że 518 to tylko 4 cylindry i te modele zarówno w E12 jak i E28 osiągają najniższe ceny.Również uważam że jeśli myślisz o codziennym użytkowaniu E12 to odpuść ten temat.Ale jeśli masz zdroworozsądkowe podejście to ja przede wszystkim sprawdziłbym podszybia,kielichy z przodu,podłogę kabiny w okolicach przednich siedzeń,podłogę bagażnika,progi.Z elementów mechanicznych to poczytaj poradnik jak kupować Bmw do znalezienia na forum - myślę że to wystarczy... :wink:

Jeśli chodzi o dostępność części to myślę że jeśli chodzi o E12 będzie bardzo,bardzo ciężko... :( Po pierwsze ceny części idą z wiekiem w górę za tzw.leżakowanie.Na większość i tak trzeba czekać bo są specjalnie sprowadzane z najróżniejszych krajów świata... a poza tym większość może już nie być wogóle niedostępna :mad2: .Np. do E28 zamawiane przeze mnie części 3 miesiące temu już są niedostępne :? .Jest w Polsce kilka nielicznych salonów lub miejsc którym zawieruszyły się jakieś cześci w magazynach (oryginały)-dużo szukania.Na szrotach też cieżko bo jest tego bardzo bardzo mało...Ceny...Hhhhmmmm jak chcesz mieć takie auto to musisz je Kochać :mrgreen: a to piękne uczucie :cool2: .Bo nie wyobrażam sobie pakowania do E12 tanich zamienników :duh: .

P.S.Bardzo ważne są detale i kompletność całego auta.Bo szukanie brakujących części trwa czasami bardzo długo albo jest bardzo kosztowne(sam szukałem zderzaka 7 miesięcy :twisted: w ASO 2050zł).

Zabawa z Yougtimerami marki Bmw jest dużo cięższym tematem niż autami np.Mercedesa... :8)

Opublikowano

W aso sa wszystkie czeci (przynajmniej zarzekaja sie ze przez 30 lat 100% dostepnosc czesci). Z tego co wiem to do m20 i m30 czesci sa nawet jako zamienniki.

Jak bedziesz sprawdzał to przyjzyj sie dokladnie: kielichy, podłuznice, podłoga, progi, dół drzwi, podszybie.

Znam kilka osob ktore eksploatuja e12 na codzien i nie nazekaja. Ale bardzo dobre zabezpiecznie antykorozyjne to podstawa. Reszte sie da naprawic.

Sam staram si eeksploatowac e21 na codzien co dlanie ktorych zakrawa na herezje. Ale samochod jest poto aby nim jezdzic a nie zeby stalo.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.