Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, niedługo zamierzam dołączyć do grona posiadaczy BMW :) Tylko przed zakupem mam do was prośbę abyście pomogli mi dokonać dobrego wyboru i uniknąć problemów. Pytanie 1 jaki model najlepiej brać na dzień dzisiejszy? Mam na myśli np. 525 530 itd... pytanie 2 jaki silnik będzie najlepszy (tania eksploatacja, dobre osiągi, niskie spalanie) benzyna, diesel czy turbo diesel? i pytanie 3. Czy przy wyborze duże znaczenie ma przebieg?? Czy opłaca się brać np taki z przebiegiem 200 tyś?? Dziękuje za każdą pomoc i pozdrawiam.
Opublikowano
No dobra to może inaczej zapytam, który z silników będzie najtańszy w eksploatacji :P i czy opłaca się brać z takim przebiegiem?
Opublikowano

powiem krótko kup coś innego, BMW nigdy nie było i nie będzie "ekonomiczne" zwłaszcza jeżeli chodzi o koszt części i naprawy "kilku" lub nastoletniego auta - nieuniknione.

 

to tyle

 

 

PS. diesla z przebiegiem 200tyś to chyba E60 od 2005 wzwyż szukaj bo E39 to jakoś nie wierzę że znajdziesz z takim przebiegiem, ale powodzenia

jak koniecznie chcesz BMW w dieslu to tylko nie w automacie bo wtedy już tanio nie będzie zwłaszcza jeżeli chodzi Ci o "osiągi"

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano

Tani diesel to pojęcie względne. Wszystko zależy w największej mierze od tego, jak był traktowany przez poprzedniego właściciela. 525d/530d osiągi mają bardzo zadowalające (ze wskazaniem na 530d z racji trochę większej pojemności) przy bardzo umiarkowanym spalaniu ON. Ale - jeśli był to samochód niewłaściwie eksploatowany (silnik butowany kiedy jeszcze zimny, bo ostrej jeździe odrazu gaszony zamiast odczekać te 30-40 sekund aby turbina się schłodziła/wyhamowała) to szybko popadniesz w koszta, które Twoje oszczędności z paliwa pochłoną z nawiązką taką, że będziesz na duuuużym minusie. Musisz się liczyć z tym, że nowoczesny diesel ma kilka dość drogich elementów, które w przypadku awarii ciągną po kieszeni. dodatkowo diesel wymaga częstszego serwisowania na bieżąco - filtry oleje, itp. Kupując diesla z rocznika 2003 musisz się liczyć z przebiegiem MINIMUM 230-240 tys km. Jeśli przebieg będzie niższy i nie będzie to odzwierciedlone w stanie auta oraz wyższej cenie to możesz być pewien, że przebieg został "zaktualizowany" do polskich warunków i wtedy możesz być jednym z wielu, którzy będą potem mówić, że BMW to tandeta bo np turbina pada przy 200 tys km a zaraz po turbinie cała reszta (choć w rzeczywistości auto może mieć przebieg realny około 400 - 500 tys km). Jeśli masz taki wybór to unikaj skrzyni automatycznej - chyba, że masz całkowitą pewność, że w danym egzemplarzu była ona właściwie eksploatowana i od początku olej wymieniany. W innym wypadku raczej będzie to bomba z opóźnionym zapłonem. O ile w 525d te automaty jeszcze jakoś funkcjonują to już przy 530d lubią padać gdyż jest to skrzynia od Opla (produkcji GM) i niestety nie jest ona przystosowana do tak sporych mocy i momentów obrotowych jakimi dysponują silniki 530d BMW. Skrzynie te są tu po prostu na granicy swojej wytrzymałości a jeśli jeszcze ktoś podniósł chipem moc w silniku to jest to już wyjątkowo ryzykowna mieszanka.

Benzyna pod tym względem nie jest tak skomplikowana i bardziej idioto-odporna. Jeśli chcesz obniżyć koszty benzyny możesz zaaplikować instalację LPG (nie wnikam kto jaką ma opinię na temat LPG bo to Ty będziesz decydował co zrobić) ale musisz pamiętać aby była to instalka raczej z górnej półki bo inaczej będziesz miał ciągłe problemy z silnikiem.

Czy diesel czy benzyna możesz być pewien, że będzie to silnik o wysokiej kulturze pracy i bardzo dobrych osiągach (no chyba, że kupisz 520i lub 520d - te silniki raczej nie są demonami osiągów, dodatkowo 520d ma raczej średnią kulturę pracy - tylko 4 garnki w rzędzie - w porównaniu do diesla o większej pojemności, mającego 6 garnków w rzędzie).

Pzdr.

Opublikowano

Poczytaj forum, a sam stierdzisz, że zdecydowana większość postów dotyczy kłopotów z dieslami. Nie jestem przeciwnkiem diesla! Trzeba jednak wiedzieć, do czego diesle tworzono. DO TRASY, długiej, fajnej trasy. Jak śmigasz po mieście, do pracy i spowrotem, po drodze z przystankiem po dziecko - odpuść.

Benzyna pali zdecydowanie więcej, ale to sprawdzona i trwała konstrukcja. Szybko się nagrzewa, łądnie pracuje, a w połączeniu z luksusem w środku daje na prawdę wspaniałe doznania z jazdy.

ALE każdy BMW klasy 5 to drogi samochód. Napakowany elektroniką, z wieloma rozwiązaniami zwiększającymi komfort jazdy, ale wpływającymi na zwiększoną ilość części, czujników, systemów itd., które zawsze moga się zepsuć. Jeśli dodasz do tego fakt, że dobrego BMW mało kto sprzedaje, a zadbanego jeszcze rzadziej, to widzisz, jak to wygląda.

Chcesz tanio i bez kłopotów? Kup Opla (też dobry samochód). Chcesz z klasą? Kup BMW. Tanio, prosto i z klasą? Kup telefon w Erze :mrgreen:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
ja mysle ze najbardziej ekonomiczny silniczek to bedzie 3 litrowy dizelek. Ale to tylko moja opinia :)

Coś na poparcie (tak z doświadczenia)?

Opublikowano

najbardziej ekonomiczny bedzie ten, ktory jest w najlepszym stanie - najmniejsze wydatki na narpawy

 

a jak chodzi o zużycie paliwa, to w e39 model 520d jest nie do pobicia

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Witam, niedługo zamierzam dołączyć do grona posiadaczy BMW :) Tylko przed zakupem mam do was prośbę abyście pomogli mi dokonać dobrego wyboru i uniknąć problemów. Pytanie 1 jaki model najlepiej brać na dzień dzisiejszy? Mam na myśli np. 525 530 itd... pytanie 2 jaki silnik będzie najlepszy (tania eksploatacja, dobre osiągi, niskie spalanie) benzyna, diesel czy turbo diesel? i pytanie 3. Czy przy wyborze duże znaczenie ma przebieg?? Czy opłaca się brać np taki z przebiegiem 200 tyś?? Dziękuje za każdą pomoc i pozdrawiam.

 

1.ile masz kasy?

2.miasto czy trasa?

 

a co miales na mysli diesle czy turbo diesel:)

 

ps.zreszta kolega Manolito wyjasnil dokladnie jak to jest:)

Opublikowano
ekonomia a eksploatacja auta o ktora pytal kolega to dwie rozne rzeczy. wiec powiem ci tak zawiecha zalezy jaka firma 500-1000zl raz w roku. oleje filtry ok 500zl co ok 12k km. i jak dobry i zadbany to tylko ropa!!! i do przodu. ja mam 280k km obecnie i benia smiga jak by miala 3 latka usmiech od ucha do ucha. porzadny wlasciciel to priorytet i podstawa.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
Jeżeli naprawde chcesz BMW to poszukaj dobrze i cierpliwie 525d 530d sprawdzone pewne ekonomiczne,a jeżeli chodzi o wydatki póżniej to dużo zależało bedzie od ciebie.Wszscy dobrze pisza że te autka mają dużo gadżetów i organów skłonnych kiedyś klęknąć jak w kazdym wozie ale tego nikt nie wie kiedy i co padnie.Za to jazda i wrazenia rekompensują wszystko,komfort prestiż ekonomia spalania przy tych osiągach nie do pobicia i wazne można kupic bube w miare dobrych pieniążkach.KUP 525d 530d DBAJ i ŚMIGAJ.pozdr
Opublikowano
1.ile masz kasy?

2.miasto czy trasa?

 

1. 25 tyś ale myślę że jakby naprawdę coś porządnego trochę drożej kosztowało to bym już przebolał

2. Miasto a dokładniej szkoła - dom - sklepy - wypady z kolegami

 

Ja jestem nastawiony na to że czekają mnie wydatki, i dlatego próbowałem się dowiedzieć przy jakim silniku będą one najniższe :) Bo ta furka jest warta każdego grosza

 

Skrzynie tylko manualną będę brał.

 

A co sądzicie o E46?? Bo w sumie te 2 mam do wyboru tylko nie znam się na tych autach a biorę pod uwagę osiągi/moc/spalanie/luksus/wielkość.

Opublikowano
e39 jest wieksza sle waga w stosunku do e46 przy takim samym silniku jest podobna. e46 jest sztywniejsza wiec bardziej odczujesz nasze drogi, na Twoim miejscu rozejrzalbym sie za 530i lub 330i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego zastanów sie czy bardziej komfort czy sztywnosc,zwinnosc i mniej miejsca w srodku mozna tez e39 Mpakiet tak naprawde czy to e46 czy e39 zadbana i w dobrych pieniadzach jest ciezko znalezc jak zdecydujesz sie na benzyne warto do niemiec sie przejechac zapłacisz wiecej ale bedziesz zadowolony dobrze tez od kogos z forum kupic
Opublikowano
Witam. To zabrzmi tendencyjnie,bo właśnie sprzedaję e39, 523i, 96r.na Motooto pl.pod nr.ogłoszenia: C17374714.Miałem e36,1.8 w benzynie (trochę mało mocy). obecna 523i 170KM mieści się między 2,0 a 2,8 a spalanie mniejsze(zwłaszcza w mieście).Moja bunia jest skromna jeśli chodzi o "wypas" ale jest zadbana i ma stosunkowo mały przebieg. Martwi mnie to,że większość osób nie wierzy w ten przebieg ale na co dzień jeżdżę Transporterem T4.Jeśli mieszkasz w pobliżu Wrocławia to możesz zobaczyć ją w realu i odbyć jazdę próbną( na autostradzie 220 km/h(musiałam hamować bo za duży tłok na dwóch pasach. Jeśli masz sporo kasy to polecam z e39, 5,28 192KM,zadbane to też moje marzenie.Przed kupnem wjedż na kanał do mechanika niech sprawdż podwozie.Zwracaj bardziej uwagę na silnik i podwozie.Pozdrawiam i życzę bezpiecznej jazdy każdym modelem BMW.
Opublikowano
kolega ze str. poprzedniej dobrze to wytlumaczyl.Ja dodam, żebys po prostu pojechal do jekiegos komisu chociaz i pojezdzil roznymi modelami.Pomimo ich mozliwych wad, raczej wrazenia z jazdy zachowasz, zwlaszcza roznice miedzy e46 a e39.podobnie z silnikami.Ja raczej proponuje benzyne, ewentualnie z gazem dla obnizenia kosztow, silnik powiedzmy 2,8?2,5?Musisz sie przejechac i zobaczyc co ci podchodzi.
Opublikowano

Land, zobacz to i sam zdecyduj:

viewtopic.php?f=69&t=115311&start=135

 

Zobacz mój post - ten z tabelką porównującą koszty. Z tego wynika jasno że licząc TYLKO PALIWO przy przebiegu 30.000 km rocznie - diesel jest oczywiście najtańszy, w skali roku jest to oszczędność na poziomie około 3 tys zł w porównaniu z mocną benzyną. Pytanie tylko czy to dla Ciebie dużo, i ile wydasz DODATKOWO na utrzymanie diesela. Bo bankowo STARY diesel będzie cię kosztował dodatkowe pieniądze (bieżący serwis + częstsze naprawy i nerwy). Jeśli chcesz przeznaczyć ponad 25 tys zł na zakup, to znaczy że masz rozsądek i chcesz kupić coś w przyzwoitym stanie :-) aczkolwiek nastaw się na około 28 tys jeśli szukasz czegoś naprawdę zadbanego... i polecam kupić na zachodzie.

 

Moim zdaniem jeśli będziesz jeździł głównie po mieści i zrobisz około 20 - 25 tys km rocznie - bierz benzynę!!!! Większa frajda, ładne brzmienie, BEZPROBLEMOWY SILNIK.

 

Diesel polecam, ale tylko z przebiegiem nie większym niż 150 tys km w momencie kupna.... inaczej szybko zrobi się z tego skarbonka. więc generalnie e39 odpada ;-)

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Opublikowano

Bierz to co bedzie w najlepszym stanie, nie wazne czy e46 czy e39. Oba to bardzo dobre auta.

 

Jesli masz do wydania ponad 25 tys zł to mozesz spokojnie szukac 318i po lifcie (po 2002 roku). Swietny silnik - mocny, oszczędny. E46 po lifcie ma bardzo fajny wyglad, poprawiono w nim pewne rzeczy niedopracowane w poprzednim modelu. Co wazne - 318i znajdziesz bez problemu z prawdziwym niskim przebiegiem. Da sie znalezc takie z przebiegiem ok 130-170 tys km, co w wypadku jakiegokolwiek diesla, jak i e39 (w tej cenie) jest niemozliwe.

 

Najlepiej tak jak radzili przedmówcy - przejedz sie kilkoma i sam wybierz co uznasz za stosowne, biorąc pod uwage koszty paliwa i ewentualnych napraw.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.