Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie ponieważ moja e60 ma dziwny objaw .

Przy dodawaniu gazu bez znaczenia czy jest to bieg 2,3,4,5 w momencie obrotów ok.3200-4000 tys obrotomierz gwałtownie skacze , wcześniej tego nie było myślałem że to po prostu koła się ślizgają ale przy 80km/h i włożeniu 5 biegu jest to samo . Co może być powodem ? Skrzynia manual przebieg ok. 84 tys km .

Pomiędzy obrotami ok. 3200 a 4000 obrotomierz gwałtownie idzie do góry a auto wydaje mi się bardziej zamulone , po czym po przekroczeniu 4 tys wydaje mi się że dostaje kopniaka i idzie do przodu .

Opublikowano
hmm jakieś dalsze przypuszczenia ?

Orientacyjna cena w ASO komplet z montażem ?

Objawy wskazuja na sprzeglo moim zdaniem... Jakby sie slizgalo w tym zakresie obr co podales.

Kpl. sprzeglo w aso to jakies 3-4k zl.

Mozliwe ze w tym wszystkim tez jest jakas zasluga chip'sa...

Opublikowano

Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale od jakiegoś czasu miałem problem z 1 biegiem nie mogłem go wrzucić . :( dopiero za 2-3 razem wchodził i to bez względu na to czy auto było zimne czy rozgrzane czasami działo się zaraz po odpaleniu a czasami po całym dniu jazdy . Od jakiś 2 dni problemu nie ma za to pojawiło się właśnie coś "ala" slizganie sprzęgła .

 

 

Przy takim przebiegu jest to realne że sprzęgło pada w bmw ? Można jakoś domowym sposobem sprawdzić czy to napewno sprzęgło ?

 

Hmmm zasługa chipsa nie sądze w poprzednim samochodzie Mitsubishi również przy takim przebiegu 80 tys km robiłem sprzęgło a w tamtym aucie dłubane nic nie było .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można jakoś domowym sposobem sprawdzić czy to napewno sprzęgło ?

 

Sposób zaczerpnięty z forum: Podjedz do jakiegoś wyższego krawężnika, włącz 3 lub 4 bieg i zacznij ruszac jesli zgasnie to sprzęgło ok a jesli nie zgasnie to ślizga.

Opublikowano

Wczoraj robiłem podobnym sposobem

Zaciągając ręczny i ruszając z 5 biegu , efekt - auto gaśnie .

 

Czyli raczej nie sprzęgło ? Możliwe żeby chip się sypną mapa czy coś ?

Opublikowano
Nowe info , gdy auto stoi na luzie i wcisnę pedał gazu dochodzi auto wkręca się na obroty 2,5 tys obr, dalej nie idzie . Ale po jakimś czasie wkręca się bez problemu do odcięcia po czym gdy tylko jade samochodem i wejdzie na ok. 3300 obr do 4000 tys po zatrzymaniu się na ludzie znowu kręci tylko do 2.5 obr .
  • 2 lata później...
Opublikowano
Mam podobne działanie w e60 535 bi turbo auto gdy stoi na luzie odpalone i wcisnę pedał gazu na maxa to wkręca się do 4tysięcy obrotów -czy to normale zjawisko i nie powinny obroty iść dalej :?: :?:
Opublikowano
Normalne (chyba?) działanie, wygląda na to że takie jest ograniczenie na biegu jałowym, bez obciążenia. U mnie jest tak samo, za to podczas normalnej jazdy silnik wchodzi bez problemu na wyższe obroty, powyżej 4000.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.