Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

 

mam następujący problem z autem mianowicie, parę dni temu stojąc na światłach zauważyłem że auta wpada w jakieś wibracje, rzuca nim jak by nie palił na wszystkie cylindry choć obroty nie skaczą. Odpaliłem INPA i wykazał błędy przy sondach i problemy z wszystkimi cylindrami. Po skasowaniu właściwe w ciągu paru minut błędy wracały. Na wyższych obrotach wszystko w normie, żadnych szarpnięć ani spadku mocy. Odpiąłem więc przepływkę i wszystko ustało, a właściwie telepanie silnikiem bo żadnych innych objawów nie miał. I niby mógłbym jeździć z odpiętą przepływką ale pewnie paliłby jak smok. Pożyczyłem więc podróbkę z intercarsu i wymieniłem. Efekt teraz taki że obroty strasznie falują i parę razy na wolnych zgasł. Czasem jest ok a na kolejnych światłach obroty falują i schodzą bardzo nisko. I teraz pytanie, czy ktoś miał może podobny problem i go rozwiązał? Drugie pytanie czy mam zrobić jakąś adaptację przepływki, czytałem że może się dziwnie silnik zachowywać nawet do 200km zanim zaadoptuje nową przepływkę. Jeśli adaptacja to jak ją wykonać, mam INPE w razie czegoś ale jestem bardziej informatykiem niż mechanikiem :). Dodam że zawsze miałem mały problem przy odpalaniu że jak odpaliłem na zimnym to czasem sekundę dwie potelepało silnikiem a później było ok. Moj silnik to 3litrowy M54. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie w tym temacie.

Opublikowano

ale jak odepnę przepływkę wszystko jest ok a w przypadku zrajanych świec było dalej kiepsko, chyba że źle kombinuję. A o jakie wartości CI chodzi i czy na nowej przepływce czy na starej, sorki ale nie jestem biegły i trzeba mi jaśniej :)

... i jak sypie błędami to na każdym cylindrze a nie tylko jednym czy dwóch

Opublikowano
o jakie wartości CI chodzi

chodzi o LAMBDA INTEGRATOR tj czy mieści się w skali od 95-103. Będzie wiadomo jak uśredniacz radzi sobie z mieszanką.

Opublikowano
wyłącznie na ciepłym [90'C]!

witam ponownie

 

zamieściłem filmik z LiVE w inpie

na końcu jest to o co prosiłeś, najpierw na jałowym póżniej (okolo 1:32) przy około 4200 obrotów. Z góry bardzo dziękuję

Opublikowano

skład mieszanki ubogi... musisz szukać nieszczelności albo w dolocie, albo w układzie wydechowym. Może być tak, że przepustnica się zacina i przez to są jajca z wartością lambda. Na początek czyszczenie przepustnicy i diagnoza dolotu i wydechu.

Przepływka na jałowym prawie perfekcyjna.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

kontynuując mój problem, czy ktoś z szanownych forumowiczów może mi powiedzieć co to za ustrojstwo bo po analizie stwierdzam że ma to spore nieszczelności i zasysa lewe powietrze.

 

http://155.158.237.66/auto/IMAG1521.jpg

Opublikowano
witam moze pomoge,kolo tego zaworka jest ta czarna puszka ,wszystko siedzi razem ,a z tej puszki wchodzi do kolektora taka klapka co dzieli kolektor na dwie czesci jakby ,ona sie rusza,ta puszka jest jak pamietam dobrze na 3 torksy od dolu odkrec je i wyciagnij delikatnie,klapka nie powinna latac a gumi uszczelniajace powinny byc na swoim miejscu jak wyciagniesz to to zrozumiesz oco mi chodzi,troche ciezka ja wyciagnac bo ta klapka jest dosc dluga a w przedziale za malo miejsca,ale jezeli ja dalem rade to ty tez dasz.powodzenia.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
...kontynuując temat, wyciągnołem nieszczęsnego DISA i o dziwo rozsypał się po wyciągnięciu, tzn widać że klapka trzymała się tylko na metalowym trzpieniu od "góry" a od "dołu" luźno latała odrywając się od osi sterującej. Była pokiereszowana (uszczerbiona) więc na pewno nie było to chwilę temu. Zamawiam, wymieniam i zobaczymy co dalej. Nieszczelność powstała bo klapka wchodziła do takiej dziurki w tej prostokątnej puszcze, a jak odpadła to została dziura i powietrze dostaje się od strony ruchomego bolca. Nawiasem mówiąc wywaliłem klapkę i zamontowałem DISA ale nie podłączyłem, na przepływce po nagrzaniu trzęsie silnikiem na wolnych obrotach, na wyższych >1000 wszystko lala. Po odłączeniu przepływki jest w sumie ok ale pewnie pali jak smok :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
pragnę podziękować yoshimura01, rafti i bastaz, po wymianie DISA a tym samym usunięciu nieszczelności (bo urwana klapka zostawiła dziurę na zewnątrz kolektora) chodzi perfekcyjnie, na wolnych nie czuć że pracuje :) odpukać w niemalowane :) jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.