Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czesc,

 

rozpoczynam proces myslowy dotyczacy zakupu BMW w USA. Prawdopodobnie bede mogl sprowadzic samochod na mienie przesiedlencze - bedzie musial byc zarejestrowany w stanach przez 6 miesiecy. Zakup mialby nastapic za kilka miesiecy.

 

Rozwazam 535xi (najlepiej touring, ale ich jest strasznie malo) i X5. Pewnie zdecyduje sie na 535xi, bo X5 srednio mi sie jezdzi. Patrze na oferty - bede pewnie celowal w rocznik 2008. Przedzial cenowy na dzis, to mniej wiecej 25-35k $.

 

Moje pytania / watpliwosci:

 

- gdzie szukac ofert poza ebay?

- najbardziej bylbym zainteresowany samochodem, ktory ma niewielkie uszkodzenia (walniety zderzak, przerysowany jakis element), ale powinien byc jezdny - czy takim samochodem mozna jezdzic w stanach?

- czy kupujac samochod w stanach trzeba go jakos bardzo "przeswietlac"? wydaje mi sie, ze jest cos takiego jak carfax (?) i tam chyba sa zapisane wszelkie "zdarzenia", ktore mial samochod... chyba w USA sie nie przekreca licznikow? rocznik 2008 ma naczesciej 30-50k km... poza tym czy ASO podaja historie serwisowa?

- z tego co widze, w USA podaje sie rok modelowy np. 2008 (chyba pierwsza rejestracja miala wtedy miejsce), ale na tabliczce znamionowej jest najczesciej 2007 - pod jakim rokiem zarejestruja taki samochod w PL?

- na co zwrocic szczegolna uwage przy zakupie?

- jakie sa koszty rejestracji, ubezpieczenia na ok. 6 miesiecy?

- ile kosztuje transport do PL?

- czy ktos ma taki samochod w PL? jak sie sprawuje silnik, x-drive?

 

dzieki i pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzieki, dlaczego nie nyc? jakos drog, czy jeszcze cos?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Ja odpowiem Ci tylko na dwie kwestie:

 

- rok modelowy, w USA auto jest 2008, a produkcja auta 2007, po sprowadzeniu do Polski wpiszą Ci w dokumentach 2008 rok. W wielu krajach jest taka praktyka stosowana, że data pierwszej rejestracji ew. rok modelowy jest nadrzędny :)

 

- na co zwrócić uwagę jeszcze? Znieczulić się na puste gadanie co niektórych użytkowników nt. aut z USA, podobnie "ASO" o tym, że sterowniki nie są kompatybilne, że nie pasują części, że nie ma softu, że nam się nie chcę, etc. To w 99,9% brednie. Zerknij na posty użytkownika thekrzych, on ogarnął swego czasu temat BMW z USA, i pomógł mi rozwiać wątpliwości, bo też posiadam E46 ze Stanów.

 

Gdybyś miał jakieś pytania to zapraszam na PW.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
dzieki, dlaczego nie nyc? jakos drog, czy jeszcze cos?

glownie jakosc drog.w nyc sa w tragicznym stanie,a wiekszosc amerykanow wogole nie uwaza jak po nich jezdzi, i jak parkuje,zderzaki zazwyczaj poobijane.

ja szukalbym auta raczej gdzies na glebokiej prowincji. :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czesc,

 

rozpoczynam proces myslowy dotyczacy zakupu BMW w USA. Prawdopodobnie bede mogl sprowadzic samochod na mienie przesiedlencze - bedzie musial byc zarejestrowany w stanach przez 6 miesiecy. Zakup mialby nastapic za kilka miesiecy.

 

Rozwazam 535xi (najlepiej touring, ale ich jest strasznie malo) i X5. Pewnie zdecyduje sie na 535xi, bo X5 srednio mi sie jezdzi. Patrze na oferty - bede pewnie celowal w rocznik 2008. Przedzial cenowy na dzis, to mniej wiecej 25-35k $.

 

Moje pytania / watpliwosci:

 

- gdzie szukac ofert poza ebay?

- najbardziej bylbym zainteresowany samochodem, ktory ma niewielkie uszkodzenia (walniety zderzak, przerysowany jakis element), ale powinien byc jezdny - czy takim samochodem mozna jezdzic w stanach?

- czy kupujac samochod w stanach trzeba go jakos bardzo "przeswietlac"? wydaje mi sie, ze jest cos takiego jak carfax (?) i tam chyba sa zapisane wszelkie "zdarzenia", ktore mial samochod... chyba w USA sie nie przekreca licznikow? rocznik 2008 ma naczesciej 30-50k km... poza tym czy ASO podaja historie serwisowa?

- z tego co widze, w USA podaje sie rok modelowy np. 2008 (chyba pierwsza rejestracja miala wtedy miejsce), ale na tabliczce znamionowej jest najczesciej 2007 - pod jakim rokiem zarejestruja taki samochod w PL?

- na co zwrocic szczegolna uwage przy zakupie?

- jakie sa koszty rejestracji, ubezpieczenia na ok. 6 miesiecy?

- ile kosztuje transport do PL?

- czy ktos ma taki samochod w PL? jak sie sprawuje silnik, x-drive?

 

dzieki i pozdr

 

Co do aut to całe USA masz na autos.yahoo.com.

 

Jeśli chodzi o uszkodzone auta to źródłem są w sumie prawie tylko aukcje z firm ubezpieczeniowych. Są dwie bardzo duże firmy aukcyjne mające oddziały w całych USA. Co do aut całych to jest jedna też duża z autami z leasingów, banków itd. Żeby tam kupić musisz być zarejestrowanym dealerem itd.

 

"Prześwietlasz" na carfax.com lub autocheck.com.

 

Nie jest prawdą to co napisał kolega cam3k, że zawsze auto ma produkcję niższą niż rocznik modelowy. Czasami tak jest, ale nie zawsze. Mniej więcej w połowie roku, czasami pod koniec, czasami wcześniej trafiają do sprzedaży modele z następnego rocznika i wtedy faktycznie data rejestracji i produkcji jest niższa od rocznika modelowego. Co do rejestracji w Polsce to jest różnie. Zależnie od stanu USA z jakiego auto pochodzi, na title'u jest wpisany rocznik pierwszej rejestracji lub nie. Teoretycznie diagnosta powinien ustalić datę produkcji auta na pierwszym przeglądzie i taka trafi do dowodu rejestracyjnego. Czasami uda się to ominąć, ale z tym jest różnie.

 

Przy zakupie podstawą jest "prześwietlenie" auta w autocheck lub carfax bo to Ci powiem prawie wszystko.

 

Transport do PL kosztuje różnie, zależnie czy płynie z LA, Miami czy NY. Generalnie od 1000$ do 1500$ wraz z dokumentami i odprawą. Musisz też pamiętać o transporcie w USA z miejsca zakupu do portu (a dokładnie firmy, która auta pakuje do kontenerów i wysyła), chyba że sam go dostarczysz. Jakby co to daj znać, mam bardzo dobrą firmę co Ci się wszystkim zajmie i nie poniszczy auta.

 

BMW z USA są identyczne jak europejskie więc sprawują się tak samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sory za laickie pytanie ale co w takiej np.e60 jest do zmiany zeby dostosowac ja do wersji europejskiej czy spalanie jest podawane w galonach itp. i czy mozna zegary zmienic na europejskie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależnie z jakiego stanu auto pochodzi, światła przednie świecą płasko lub po europejsku. Najczęściej nikt tego nie przerabia ale teoretycznie powinno się. Nie jestem pewny jak jest w E60, ale E90 z niektórych stanów mają czerwone migacze z tyłu i trzeba wymieniać lampy.

 

Wszystko co jest elektronicznie wyświetlane można przeprogramować, od komputera po nawigację. Zegary można też wymienić, ale po co? Kilometry są razem z milami na tarczy, więc nie powinien to być problem w codziennym użytkowaniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stamtąd to tylko na mienie przesiedleńcze, inaczej się nie opłaca.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dzieki wszystkim za odpowiedzi!

 

poczytalem sobie na forum amerykanskim - silnik N54 ma wade: pompa wysokiego cisnienia + wtryski. Szacuje sie, ze w ok. 5% samochodow z tym silnikiem elementy te "padaja". BMW przedluzylo gwarancje na te elementy do 10 lat / max 120k mil. Ciekawy jestem jak to wyglada w PL - wyslalem maila do BMW Polska, ale na razie bez odpowiedzi.

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mysle, ze to nie jest gwarancja bmw us tylko bmw ag, bo w koncu te silniki sa rowniez w samochodach kupowanych w europie, tylko, ze w polsce temat moze byc zupelnie nieznany, bo N54 nie za wiele na rynku

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie do końca. W USA koncerny dają zupełnie inne warunki gwarancyjne niż w EU. Dlatego auto z USA po sprowadzeniu do EU podlega warunkom europejskim. Nawet jak w USA masz 7 lat gwarancji to w Europie masz normalnie 2 lata. Wiem bo duża część aut jakie sprowadzałem z USA miała tam jeszcze gwarancję a w Polsce była traktowana już na zasadach europejskich. Chociaż np Volvo dopiero po jakimś czasie poszło po rozum do głowy, bo był krótki okres, że uznawali okres gwarancji amerykańskiej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiem, ze tak jest co do zasady - bmw ma w usa 4 lata gwarancji, dodatkowo mozna wykupic 2 lata... w przypadku normalnej gwarancji faktycznie w eu uznaja tylko 2 lata

 

to o czym pisalem to wedlug mnie troche inna sprawa, blad konstrukcyjny - zobaczymy czy odpisze bmw

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.