Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Szukam jakiś wskazówek jesli chodzi o moje 2.0d E61...Otóż ostatnio czesto kiedy na trasie sobie zrobie przerwe w podróży albo gdy stoje na światłach-faluja mi obroty...Zakres wachania tych obrotów to nie wiecej niż kilkadziesiąt obr/min ale przy tym trzesie kabina...Ogólnie mam wrażenie jakby przez ułamki sekundy nie dostawał paliwa...Nie zawsze tak jest tylko czasami i nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny (a jesli tak,to chyba czesciej dzieje sie to przy ciepłym silniku)...Nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy czy przyspieszenia,ale denerwuje to strasznie...Poza tym najechane jest juz 180tys km przy 2007r prod...Napiszcie prosze jakie macie/mieliście doświadczenia,bo boje sie że to nie jakaś mała sprawa i zniszczy mnie to finansowo...
Opublikowano

falujące obroty, mogą być przez przepuszczające wtryski, trząść samochodem może dlatego że coś nie tak jest ze świecami bądź też ich sterownikiem. Ale również może to być konwerter skrzyni biegów. Koszt wymiany w aso tego podzespołu to ponoć 5500zł, czyli może "zrujnować" :/ . Podjedź do mechanika niech sprawdzi o co chodzi, bo jak widzisz możliwości jest kilka i niektóre mogą być nad wyraz kosztowne.

 

P.S, konwerter można ponoć sprawdzić w ten sposób, że wrzucasz na sekwencję i starasz się jechać stałą prędkością bez dodawania gazu (najlepiej na tempomacie), tak aby obroty były na stałym poziomie, jeśli obroty na którymś biegu zaczną falować mimo iż nie dodajesz gazu to można domniemać, że to konwerter. To tyle co pamiętam. Być może ktoś ma jakieś inne podejrzenia.

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Kolega nie napisał jaką skrzynie ma automat czy manual? Jeżeli manual to konwentera nie ma. Jeżeli na wolnych to obstawiałbym na wtryski, u mnie jest podobnie, niedługo jadę na komputer, na wolnych od czasu delikatnie pofaluje ale budą nie czuję żeby trzęsło, tak samo pod czas jazdy na tempomacie, chociaż jest to amplituda około 15 obrotów (w ukrytum menu dokładnie można sprawdzić) widac jedynie malutkie wachania wskazówki około 1-2mm. Mam automat.
Opublikowano
No właśnie ja też mam automat...A może budą czasem zatrzęcie ze względu na te skaczące obroty?! Bo jeśli jade na tempomacie to podczas jazdy nie ma żadnych wachań obrotów... Myśle,że w przyszłym tygodniu bede musiał zawieźć auto do mechanika i sprawdzić te wtryski...Dzięki panowie za rady...mam też nadzieje,że nie zapłace za to jak za pół samochodu...
Opublikowano
Wtryski to chyba coś ok. 900zł za sztukę (cały komplet to 6 sztuk, ale nie muszą lać wszystkie). Te wahania obrotów na tempomacie mogą być tylko na jednym biegu i tylko w jakimś zakresie obrotów, więc ciężko to od razu stwierdzić. Ale ja bym stawiał na wtryski, daj znać jak rozwiążesz problem falowania, bo jest kilka osób z podobnym problemem na forum...
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
W porządku...dam znać jak się już uporam z tym problemem...Mam w ogóle nadzieje,ze się uporam...Aha-nie wiem czy to tylko złudzenie i moja subiektywna ocena,ale mam wrażenie,ze jak zalałem ON Shell Vpower to te wahania obrotów jakby występowały znacznie rzadziej...A jak zalałem zwykły ON,ale tez na dobrej stacji to było gorzej...Ot taka moja obserwacja...Dobra,odezwę się jak już coś zadziałam z tym moim autem...Pozdro...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
OK,auto oddane do warsztatu...Mam nadzieje,ze do końca tygodnia bede juz wiedział co jest z nim grane i co najważniejsze za ile mi go zrobią...troche sie boje kosztów naprawy...moze mnie to przerosnąć...Trzymajcie kciuki...
Opublikowano
No to panowie już wiem co jest grane z tymi wtryskiwaczami....Ponoć stan tych wtrysków wcale nie wskazywał na to,ze to auto poza tymi wahaniami obrotów w ogóle mogło uruchamiać...Słowem było z nimi bardzo źle...Tak brzmi diagnoza fachowców...Natomiast jeśli chodzi o koszty to niby je znam,ale dam znać jak już będę po odbiorze auta...Wtedy napisze ile mnie to ostatecznie kosztowało i czy auto śmiga jak strzała czy wahania obrotów zostały...Auto odbieram niby w piątek,wiec będę informował wszystkich zainteresowanych niemal na bieżąco...Tymczasem trzymajcie kciuki za ostateczną fakturę...
Opublikowano

Trzymam kciuki.

Swoją drogą jaki masz przebieg że auto z 2007 roku ma wtryski do wymiany?

 

Pozdr.

Who's got the key to my beema ? :D
Opublikowano
No więc właśnie, auto odebrałem dziś wieczorem...Szczerze powiedziawszy to nie miałem okazji sprawdzić go dokładnie...bo zrobiłem raptem kilka kilometrów...Jutro jadę w trasę więc jutro napisze o swoich wrażeniach...Mimo wszystko na tyle co wyczułem,to chyba jednak jest różnica...Ale jak już mówiłem-jutro napisze obszerniej...Natomiast dla zainteresowanych podaje koszta,bo wspominałem ostatnio,że je podam.Otóż za regenerację wszystkich czterech wtrysków (2.0d) zapłaciłem 2,3 tys PLN a robocizna wymontowania i zamontowania oraz ponowna szczegółowa diagnostyka na kompie kosztowała mnie nieco ponad 500 PLN...Tak wiec razem prawie 3 klocki...Nie oceniam tego,bo nie wiem ile takie roboty kosztują!Dla mnie i tak to jest dużo kasy...Mogłem sobie w to miejsce gdzieś polecieć i odpocząć pod palmami...Ale mniejsza z tym,jakoś to przeżyje! Dobra,jutro napisze jak auto przyspiesza,chodzi na biegu jałowym i ogólnie czy leci jak trzeba.Pozdrawiam!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy w 2.0d nie wymienia sie tylko końcówki wtrysku, jak np w 3.0d? Z tego co pamiętam, są dość tanie, komplet ok 1 tys PLN i jest nówka.
Opublikowano
Mnie koszty naprawy też zaskoczyły... Jak dla mnie to była dość droga naprawa.
Opublikowano
A wiec tak Panowie...Auto zmieniło sie dosc mocno...Wahania obrotów zniknęło całkowicie-silnik pracuje równo jakby świeżo...Przede wszystkim ładnie i płynnie przyspiesza!Jakiegoś wielkiego przyrostu mocy nie wyczułem,ale zmiera sie teraz po prostu równo...Natomiast jeśli chodzi o cene naprawy,to ekspertyza wtrysków wykazała,że nie wystarczy wymienić tylko końcówek wtrysków,ale właściwie trzeba wymienić wszystko poza obudową...No nie wiem,jeśli macie jakieś komentarze na temat ceny to piszcie,bo wtedy pomyśle o zmianie mechanika...Wiadomo,ze im mniej płaci się za naprawę auta tym lepiej...NIe znam sie na autach od strony mechanicznej i od strony napraw i nie wykluczam,ze mój mechanik zdarzyl sie zorientowac ze tak wlasnie jest, wiec może z tego korzysta i robi mnie na kase jak sie da i kiedy sie da.Dlatego wasza opinia bardzo jest dla mnie ważna...No cóż,najważniejsze,że auto śmiga już dobrze i mam nadzieje,że taki stan rzeczy utrzyma sie przez długi czas.Pozdrawiam zatem i obyście nie musieli wydawać takich pieniedzy na naprawy swoich BMW...
Opublikowano

Witam.

W moim e61 530d 2004r. przebieg 208000km. również falują obroty. Po wizycie w ASO BMW okazało się że mam do wymiany wtrysk na 3 cylindrze komputer pokazuje anomalie na wykresie. Jeden nowy wtryskiwacz w ASO kosztuje 1600 PLN. Przypadkiem dowiedziałem się że można kupic zestaw naprawczy firmy BOSCH do wtryskiwaczy. Czy ktoś z was panowie może coś wie na temat tego zestawu do naprawy i ile kosztuje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

W moim e61 530d 2004r. przebieg 208000km. również falują obroty. Po wizycie w ASO BMW okazało się że mam do wymiany wtrysk na 3 cylindrze komputer pokazuje anomalie na wykresie. Jeden nowy wtryskiwacz w ASO kosztuje 1600 PLN. Przypadkiem dowiedziałem się że można kupic zestaw naprawczy firmy BOSCH do wtryskiwaczy. Czy ktoś z was panowie może coś wie na temat tego zestawu do naprawy i ile kosztuje?

 

Mnie w seriwise Boscha mówili właśnie przy okazji 3.0d, że wymienia się zazwyczaj końcówki wtrysków - to pewnie ten zestaw naprawczy. Coś koło 300 PLN sztuka.

 

Ktoś bardziej zorientowany powie pewnie bardziej szczegółowo jak to wygląda.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
No niestety...usterka wróciła...Nie minął nawet miesiąc,a wszystko jest jakby nie było ruszane...Może być tak,że jest aż tak wrażliwy na jakieś słabe paliwo?!Co prawda tankuje tylko na BP i to Ultimate,ale ponoć ta stacja w moim mieście nie jest najwyższych lotów...A może przyczyna nie leży wcale we wtryskach?! Macie może jakieś inne pomysły-mam nadzieje,bo już ręce mi opadają...Wydałem kupe siana i nie mam usuniętej usterki...Szlag mnie trafia...Pomocy Panowie!
Opublikowano

Falujace obroty albo zludzenie, ze nie rowno pracuje silnik czy szarpniecia bez falowania to rzeczywiscie moga byc wtryski. Bardzo prosto to zdiagnozowac, podpina sie pod kompa i sprawdza korekty czasow wtrysku. Czasem sa ponad norme ale jeszcze do przyjecia (tak bylo u mnie) a czasem wartosci sa juz nie do przyjecia. W takim przypadku warto sprobowac czyszczenia wtryskiwaczy dolewajac czarny STP do paliwa. Przeprowadzilem taka operacje u siebie dwukrotnie i wtryskiwacz wrocil do normy. Jesli to nie pomoze to wymienilbym na nowy. Sami widzicie jak regeneracje sie koncza. Wtrysk do 2.0d kosztuje 1500-1600 zeta ale jak sie dobrze poszuka to za 1000-1200 mozna dostac. Trzeba szukac dobrych sklepow z duzym kbrotem i duzymi znizkami w hurtowniach.

 

 

Te wahniecia silnika to moze jeszcze byc kolo pasowe do sprawdzenia a takze dwumas

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

U mnie dzisiaj zauważyłem falowanie i trzęsienie budą ale tylko na Drive kiedy stoję na skrzyzowaniu, na światłach po zrobieniu kilkudziesięciu kilometrów po mieście, natomiast falowanie znika gdy wrzucę na N lub P...czy to skrzynia?

 

Pozdrawiam.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam,

U mnie dzisiaj zauważyłem falowanie i trzęsienie budą ale tylko na Drive kiedy stoję na skrzyzowaniu, na światłach po zrobieniu kilkudziesięciu kilometrów po mieście, natomiast falowanie znika gdy wrzucę na N lub P...czy to skrzynia?

 

Pozdrawiam.

 

Podbijam. Dzis mialem taka sama sytuacje. Jechalem 140 km be problemow PO zjechaniu na swiatla falowanie I trzensienie buda na D. PO postoju jakas godzina ponowna jazda I wszystko wrocilo do normy. Jakies pomysly?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.