Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam w compakcie elektryczne szyby ale obydwie uszkodzone, W związku z Tym chciałbym się dowiedzieć czy mechanizmy podnoszenia szyb są takie same jak w innych wersjach e36? Czy może lepiej bawić się w ich prostowanie?

 

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu. Następnym razem otrzymasz ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano
Zanim zmienisz spróbuj po prostować, ślizgi wymienić jeśli trzeba itp, u mnie raz ramiona zawinęły się dosłownie w ósemkę jak po kupnie szyba opadła i usilnie próbowałem zasunąć :P prostowane "na oko" młotkiem i kombinerkami działa już 3 lata także może nie warto od razu wymieniać, prostuj po kawałku i próbuj bo pół centymetra robi dużą różnicę :wink:
Opublikowano

mattiss realoem w takim razie w tym względzie musi się mylić (choć sprawdziłem i fakt, nr seryjne są te same) :)... mechanizm podnoszenia szyby są inne w Compactach. Sedan i Touring, podobnie zresztą jak Coupe i Cabrio mają części wymienne między sobą.

 

Drzwi w Compactach są nieco dłuższe i przy montowaniu mechanizmu z sedana i Toruringa jest konieczność dodatkowego nawiercania (chyba, ze z moimi drzwiami jest coś nie tak).

 

W kwestii pytania kolegi, podnośniki szyby można znaleźć na allegro w cenach od ok 150 - 200 PLN. ewentualnie poszukaj gdzieś na złomach itp, czy nie mają BMKi w wersji Compact, jeżeli tak to pewnie taki mechanizm zdobędziesz za ok 80-100 PLN/sztuka... Prostowanie niczego nie da... i tak mogą się pogiąć ramiona.

 

Choć doświadczenie kolegi wyżej pokazuje, że mogę się mylić... ;)... U mnie po prostowaniu, pogięły się ramiona od razu, może dlatego, że miałem je nieco pęknięte...

 

Pozdr.

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ja właśnie w moim compakcie rozebrałem drzwi żeby po zimie wreszcie zabrać się za naprawienie szyby pasażera (przymarzła i pogieły się ramiona). Rozebrałem drzwi, zorientowałem się jak działa mechanizm, ale... nie mam pojęcia jak go wykręcić z drzwi :/ śruby są chyba od wewnątrz, i na dodatek nie wiem jakim kluczem mam je atakować. Na "macanego" nie są to ani krzyżaki, ani płaskie, ani torxy... więc co?? A może coś źle robię? Od widocznej strony nie ma żadnych łepków śrub. Prostowanie bez wyjmowania raczej nie ma sensu, zresztą i tak chyba wstawię nowy mechanizm.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
Prostowanie bez wyjmowania raczej nie ma sensu, zresztą i tak chyba wstawię nowy mechanizm.

 

Ma sens, ja bez wyjmowania wyprostowałem takie ósemki dwoma młotkami że by się fizolofom nie śniło że to będzie działać, i działa już dwa lata. Prostujesz ramiona i po kawałeczku sprawdzasz czy szyba wypada z prowadnic czy dobrze idzie.

Opublikowano
A jeżeli bez wyjmowania Ci się nie uda, to wiedz, że mechanizmy trzymają się na nitach, które musisz rozwiercić. Potem już można skręcić na śrubach.
Opublikowano
Hmmm rozwiercanie nitów trochę mnie odstrasza. A macie jakąś sprawdzoną technikę na prostowanie tych ramion? Próbowałem obcęgami ale to cholerstwo strasznie sprężynuje. Boję się żeby mechanizmu nie uszkodzić...
Opublikowano

Moim zdaniem w tego typu sytuacjach lepiej się poświęcić, przełamać strach i operować na czymś, co można sobie wygodnie położyć na kowadle / wkręcić w imadło... generalnie mieć pełną mobilność. Klepanie / wyciąganie obcęgami elementu, który jest zamontowany jest rozwiązaniem bardzo, ale to bardzo prowizorycznym - i może się udać, jak w przypadku Kolegi ufo000000, ale w skrajnych sytuacjach możesz też pogiąć drzwi [blacha karoserii punktowo jest słabsza, niż mechanizmów, więc jeśli "ciągnąc obcęgami na chama" coś się ma odkształcić, to prędzej odkształcą się drzwi same w sobie].

 

Kolejna kwestia, odnośnie naciągania - jak sam zauważyłeś - blachy sprężynują. Więc pozostaje klepanie. Kolega ufo000000 proponował dwoma młotkami - i to jest sensowne rozwiązanie.

 

Anyway, zrobisz jak uważasz. Rozwiercanie nitów nie jest tak straszne, jak się wydaje.

 

 

Przemyśl sobie, czy jesteś pewien, że zdołasz to dobrze wyprostować bez ściągania - bo jeśli nie, to rozwiercając nity, wkręcisz później śruby, które będziesz mógł w razie czego bezinwazyjnie zdemontować.

Opublikowano
Jeśli już miał bym się bawić w wyciąganie mechanizmu to na pewno nie po to by go prostować a po to by go wymienić na nowy w stanie idealnym, dlatego bo prostowanie jest sprawą prób i błędów, odgięcie ramion kilka mm w jedną czy drugą stronę robi ogromną różnicę i nawet wyjęty mechanizm wyprostowany niby idealnie będzie przejawiał dziwne zachowania. Dlatego trzeba stary mechanizm uleczyć a nie wymieniać :P jak się chcę to się da :twisted:
Opublikowano
Zgadza się, ale wyciągając, naprawiając [metodą prób i błędów, po kilka mm] i składając [właśnie na śrubach] może się udać, może się nie udać. Jak się nie uda, to wkłada nowy ;)
Opublikowano

Drzwi w Compactach są nieco dłuższe i przy montowaniu mechanizmu z sedana i Toruringa jest konieczność dodatkowego nawiercania (chyba, ze z moimi drzwiami jest coś nie tak).

Czy jeszcze ktoś mógłby to potwierdzić? Bo mechanizmów od sedana jest więcej dostępnych, poza tym są tańsze... Na allegro są nawet nowe zamienniki za 120 zł. A z kolei jak szukam od compacta to na zdjęciach na allegro pojedyncze egzemplarze różnią się między sobą... więc sam już nie wiem. Może to kwestia rocznika?

Opublikowano
Mechanizm w compakcie i sedanie jest taki sam, zarówno elektryczny jak i manualny. W Realoem mają jednakowe numery: 51331977609 dla elektrycznego lewego, 51331977610 dla elektrycznego prawego. W zeszłym roku montowałem w swoim compakcie 1997 r. elektryczne szyby i mam w nim podnośniki z sedana z 1993 roku, wszystko pasuje a długość drzwi i szyby nie ma znaczenia. Różnicą na zdjęciach z allegro, która Cię zapewne martwi jest dolne mocowanie, w nowszych modelach jest ono zgięte w kształcie litery S a stare jest proste, mimo to wszystko pasuje bez problemu, szybę można wyregulować i działa jak trzeba. Silniczek sobie zmienisz, bo trzyma się na trzech śrubach, w starych jest razem z modułem i ma jedną wtyczkę, a w compakcie sa dwie wtyczki o ile się nie mylę, ale jeśli masz sprawny silnik to nie ma to znaczenia. Nie będą pasowały ramiona z coupe i cabrio, bo są inne.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wreszcie wymieniłem wczoraj to cholerstwo i chciałem się podzielić kilkoma informacjami:

 

1. Kupiłem na allegro używany podnośnik z sedana i był IDENTYCZNY jak mój w compakcie (to znaczy, z tą różnicą, że mój miał pogięte ramiona :) ). Tej samej firmy (Brose), wybity ten sam part nr, ten sam kształt i wymiary. Nie wiem z którego roku był sedan, ale patrzyłem po zdjęciach żeby wizualnie podnośnik wyglądał tak jak mój.

 

2. Te nity są tak cholernie twarde, że męczyliśmy się z nimi 2,5 godziny wraz ze znajomymi mechanikami, którzy na codzień naprawiają śmigłowce ;) Po drodze stępiło się jedno wiertło. Nawet w tym podnośniku szrotowym, który kupiłem, wciąż siedziały na wpół rozwiercone nity. Widać ktoś się wk**wił i w końcu wyciął blachę z drzwi.

 

3. Trzeba się nagimnastykować, żeby wsadzić ślizgi w prowadnice w szybie, a potem wpiąć w nie ramiona i jeszcze założyć takie zawleczki. Kupiłem nowe ślizgi na allegro, rzekomo oryginalne (po 7,50 sztuka), bardzo ciężko było zapiąć je na tych kulkach (do dziś ręce bolą), może się wyrobią w miarę używania.

 

4. Na wszelki wypadek nowy podnośnik skręciłem na śruby, żeby w razie awarii (odpukać) oszczędzić sobie tego frustrującego rozwiercania.

 

Dziś szyba hula, że aż miło. Nawet jakby lepiej niż z tym starym podnośnikiem. Wymieniłem całość, razem z silniczkiem, i teraz szyby zamykają się jednocześnie. Wcześniej jedna była wyraźnie wolniejsza.

 

Podsumowując: NIKOMU NIE ŻYCZĘ USTERKI PODNOŚNIKA SZYBY. To naprawdę uperdliwe do wymiany :)

Opublikowano

3. Trzeba się nagimnastykować, żeby wsadzić ślizgi w prowadnice w szybie, a potem wpiąć w nie ramiona i jeszcze założyć takie zawleczki. Kupiłem nowe ślizgi na allegro, rzekomo oryginalne (po 7,50 sztuka), bardzo ciężko było zapiąć je na tych kulkach (do dziś ręce bolą), może się wyrobią w miarę używania.

 

 

nie trzeba, sie gimnastykowac, zle do tego podszedles.... jak sie nie posmaruje to ciezko wchodza w prowadnice, jak juz czesc wejdzie, to mozna wsadzic w dziure slizgu srubokret i nim dopchnac.

Co do slizgow i mechanizmu, to wsadzasz slizg z zalozona zawleczka w prowadnice, potem celujesz glowka od mechanizmu w dziure slizgu(mozna sobie pomoc klinami, aby odpowiednio ustawic szybe), po czym palce dloni zaginasz za mechanizmem a ramie mechanizmu dopychasz czescia dloni znajdujaca sie pod kciukiem(ogolnie: dlon wsadzamy i ukladamy tak jakbysmy chcieli uniesc prowadnice z ramieniem) i ... pstryk wszystko jest na swoim miejscu i nie polamane

 

temat szyb w swoim compact'cie walkowalem kilka razy bo rowniez mam pogiete ramione(to jakas porazka)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.