Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Koledzy czy robił ktoś z Was taki zabieg, żeby zamontować sworznie (długi i krótki HD) firmy MAYLE do wachacza LEMFORDERa. Czy jest możliwa taka podmiana? Pytam ponieważ na aukcjach nie ma sworzni LEMFORDERa tylko MEYLE. Jak uważacie, da radę to "sprasować" ze sobą?

Ps: czy robił ktoś z Was podmianę wachaczy z 2.5tds do E46 sedana?

Opublikowano

Kolego sekator87, z tego co się orientuję, to tylko firma Meyle robi wahacze, w których daje się wymieniać sworznie. W częściach innych producentów jest to element niewymienny, chociaż czytałem opinie, że da się, ale trzeba coś piłować, frezować, ciąć i giąć i ogólnie jest to dość duża rzeźba.

 

Ja też mam wybite sworznie w moich wahaczach i będę wymieniał komplet. Zastanawiam się tylko jak spisują się wahacze Meyle na polskich drogach i czy jest sens je zakładać, czy lepiej zainwestować te dwie stówy więcej w Lemfordera? Ma ktoś wiedzę na ten temat?

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja sam jeszcze nie wymieniałem wahaczy ale jak juz do tego dojdzie to wybiore wahacze Meylne bo maja wymienne sworznie a tuleje założę LEMFORDERA . Wiekszość osób na tym forum poleca taki zestaw

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
No i spoko. Też dużo dobrego słyszałem o Meyle, ale wolałem się upewnić. A wiesz może, czy jak mam zawieszenie z opcją sportową (2 cm niżej niż seria) to wahacze są takie same jak w zwykłym?
Opublikowano
mam zawieszenie z opcją sportową (2 cm niżej niż seria)

...rozumiem, że masz M-technik? Jak się jeździ na tych sprężynach, tzn. czy są twardsze niż seria, czy raczej porównywalnie do ori?

Opublikowano

To nie m-technik tylko opcja 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS i jest wręcz za miękko jak na mój gust. W poprzednim e46 miałem obniżenie 40/30 i było idealnie, wcale nie twardo, tylko na koleinach z kompletem pasażerów w środku szły iskry spod samochodu :D

 

"Opcja sportowa" jest jak najbardziej komfortowa.

Opublikowano
W poprzednim e46 miałem obniżenie 40/30 i było idealnie

a to 40/30 to jakiej firmy miałeś? Bo ja zastanawiam się właśnie nad 40/30 APEX lub ori M-Technik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i spoko. Też dużo dobrego słyszałem o Meyle, ale wolałem się upewnić. A wiesz może, czy jak mam zawieszenie z opcją sportową (2 cm niżej niż seria) to wahacze są takie same jak w zwykłym?

Mam te same zawieszenie co Ty 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS ale jeszcze wahaczy nie wymieniałem. Wydaje mi sie ze to te same co w serii bo te sportowe maja niebieska naklejkę i jest na niej znaczek M , kaja inny kont osadzenia sworzni

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
To nie m-technik tylko opcja 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS i jest wręcz za miękko jak na mój gust. W poprzednim e46 miałem obniżenie 40/30 i było idealnie, wcale nie twardo, tylko na koleinach z kompletem pasażerów w środku szły iskry spod samochodu :D

 

"Opcja sportowa" jest jak najbardziej komfortowa.

 

 

może masz ściochrane springi ?

ja mam 18 i zawias 226 i jest powiedziałbym akurat no może na zakrętach przydałaby się rozpórka kielichów

Opublikowano

Witam

kupilem sworznie na allegro mayle hd i bez zadnego problemu na prasie zamontowalem w orginalne wachacze BMW.Jezdze juz na nich kilka miesiecy i nic sie nie dzieje.

Opublikowano

używałeś do tego jakiś specjalnych urządzeń czy wystarczy zwykła prasa ???

na co należy zwrócić uwagę przy wprasowywaniu nowych sworzni ?

może zrobię eksperyment bo gdzie leżą ori wahacze i może coś pokombinuje ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
używałeś do tego jakiś specjalnych urządzeń czy wystarczy zwykła prasa ???

 

mojemu ojcu w 320d wprasowywali nowe sworznie do ori wahaczy u pierwszego z brzegu mechanika w Częstochowie, więc to nie może być jakieś trudne :)

Opublikowano
Witam

kupilem sworznie na allegro mayle hd i bez zadnego problemu na prasie zamontowalem w orginalne wachacze BMW.Jezdze juz na nich kilka miesiecy i nic sie nie dzieje.

Grzesiu wymieniłeś sworzeń zewnętrzny [krótki] i wewnętrzny [długi]?? czy z demontażem oryginalnych sworzni jest problem?? jak wygląda sprawa wprasowania sworznia w ori wahacz?? czy masz jakieś fotki przedstawiające ten "swap". Szczerze jestem zainteresowany wymianą samych sworzni, ponieważ wahacz sam w sobie jest w idealnym stanie, ale już są znaczne luzy na sworzniach i jestem zdecydowany na identyczne rozwiązanie problemu.

mojemu ojcu w 320d wprasowywali nowe sworznie do ori wahaczy u pierwszego z brzegu mechanika w Częstochowie, więc to nie może być jakieś trudne :)

no właśnie i jeśli to nie jest trudne, a widzę jest fajną i tanią alternatywą w stosunku do kpl wahacza to po co przepłacać [??] jceel czy miałbyś możliwość zrobienia fotek jak to wygląda u Twojego taty?? pozdr

Opublikowano
kupilem sworznie na allegro mayle hd i bez zadnego problemu na prasie zamontowalem w orginalne wachacze BMW.Jezdze juz na nich kilka miesiecy i nic sie nie dzieje.

Kolego zmieniales obydwa sworznie? Bo z tego co wiem to sworzen zewnetrzny da sie wymienic ale nie znalazlem nic o wymianie sworznia wewnetrznego. On jest podobno tak skonstruowany, ze wykonuje prace tylko w jednym kierunku w przeciwienstwie do sworznie krotkiego, ktory obraca sie w kazdym kierunku. Jesli go wymieniaales to powiedz czy rzeczywiscie jest tak, ze trzeba go jakos ustawic wzgledem czegos?

Szczerze jestem zainteresowany wymianą samych sworzni, ponieważ wahacz sam w sobie jest w idealnym stanie, ale już są znaczne luzy na sworzniach i jestem zdecydowany na identyczne rozwiązanie problemu.

ja tez bym wolal wykonac taka operacje niz wydawac kupe kasy na wachacze, bo jeskli dobrze licze to za cene jednego wachacza MAYLE ze sworzniami (bez tuleii) zaplace tyle co za zmiane kompletu sworzni w obu wachaczach i mozliwe, ze jeszcze na tuleje wystarczy :shock: :wink:

mojemu ojcu w 320d wprasowywali nowe sworznie do ori wahaczy u pierwszego z brzegu mechanika w Częstochowie, więc to nie może być jakieś trudne :)

Kolego jak masz mozliwosc to pokaz jakies zdjecia jak to wyglada u Ciebie

Opublikowano
Wymienialem tylko te zewnetrzne krotkie sworznie, dlugich nie wymienialem bo mam dobre ale i napewno ich tez da sie wymienic i jak zrobi mi sie luz na dlugich sworzniach to bede ich wymienial na sworznie mayle.Aby wyprasowac orgi. sworznie krotkie nalezy sciac kapturek nadlewke aluminium nastepnie wachacz na prase i go wyciskac.NIE UDERZAC MLOTKIEM>>tak samo ich wciskajac.Nie wbijacie ich mlotkiem bo od uderzenia zrobi sie luz na sworzniu.I tylko polecam taka robótke za oszczedzicie duzo kasy.Niestety zdjec z tej operacji nie posiadam ale robilem to sam w domciu posiadam mala praske.Przy wymianie sworzni zewn. zajelo mi godzine czasu.Polecam
Opublikowano
Zadnych specjalistycznych urzadzen do tego nie jest potrzebne, aby byla prasa i to wszystko... i przy wciskaniu prosze zwrocic uwage aby sworzen prosto wchodzil i zeby doszedl do konca:) ma sie oprzec kolnierz sworznia o wachacz...
Opublikowano
z tego co sobie przypominam, to w zeszłym roku we wrześniu wymieniałem łączniki stabilizatorów, tuleje wahaczy no i wahacz myle a teraz na dniach zauważyłem, że coś mi piszczy na nierównościach i przy kręceniu kierownicą w prawo i do środka w lewo jest ok, gościu na stacji diagnostycznej stwierdził, że to wina krótkiego sworznia, co mnie trochę dziwi bo przecież ma ok 5 miesięcy więc jutro jadę do innego z tym samym problemem i jeśli powie to samo to powiem szczerze, że nie będę zadowolony z tych myle, bo co z tego, że mozna kupić same sworznie i je wymienić jak będzie trzeba to robić co pół roku? :evil: a co za tym idzie, robić kolejną geometrie kół więc nie chciał bym żeby myle była firmą od pozornej oszczędności, bo z tego co się orientuje to jest na rynku od niedawna i nie wiadomo jak się sprawdzą po dłuższej eksploatacji sam się na nią skusiłem ze względu na teoretyczną "wyższą" wytrzymałość i możliwość wymiany samych sworzni, bo jeśli chodzi o cenę, to nie było aż tak dużej różnicy w porównaniu do lemfordera.
Opublikowano

tylko że u nas są specyficzne warunki , prawie jak na poligonie ....

ja za swoje wahacze zapłaciłem 700 zł i nie wytrzymały zimy ...

teraz zobaczymy czy ori wahacze da radę uratować wstawiając sworznie Meyle

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Koledzy a co myslicie o wstawieniu oryginalnego sworznia wewnetrznego LEMFORDER od E36?

Nie daje mi ta sprawa spokoju poniewaz widze, ze ten sworzen wewnetrzny na 96% da sie wymienic!

Zobaczcie chociazby ta aukcje:

http://allegro.pl/sworzen-wahacza-bmw-e36-e46-z3-z4-zewnetrzny-i1449624377.html

Wiem, aukcja sworznia zewnetrznego i to na dodatek jakiegos zamiennika, ale do czego zmierzam:

-niby nie da sie wymienic sworznia, a jednak produkt wymienny jest :wink:

-kolejna rzecz: jesli jakas firma robi produkt zamienny do czesci oryginalnej (w tym wypadku oryginalny wachacz LEMFORDER) to MUSI kierowac sie ustalonymi wymiarami, srednicami, wysokoscia itd.

-sworzen przeznaczony zarowno dla E36 jak i E46, a z tego znowu wynika, ze srednice montazowe sa takie same!

Koledzy jak dla mnie nie ma w ogóle mozliwosci zeby oryginalny sworzen od LEMFORDERA nie wszedl w oryginalny wachacz LEMFORDERA!

Moze to troche na wyrost, ale chociazby lata produkcji E36 I E46 pokrywaja sie, chodzi mi o koncowke produkcji E36, np.316i do 09.98r i poczatek produkcji E46, np.318i od 04.97r. Skoro robili takie same sworznie zewnetrzne dla E36 i E46 to czemu mieliby nie robic identycznych wewnetrznych? Tak mi sie wydaje, ze skoro pasuja zamienniki przeznaczone zarowno dla E36 jak i E46, to ori do ori MUSI.

Nawet numery OEM sa praktycznie identyczne:

Wachacz E36:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CP71&mospid=47443&btnr=31_0867&hg=31&fg=80

Wachacz E46:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=31_0865&hg=31&fg=80

 

Co o tym myslicie? pozdr

Opublikowano
Mam te same zawieszenie co Ty 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS ale jeszcze wahaczy nie wymieniałem. Wydaje mi sie ze to te same co w serii bo te sportowe maja niebieska naklejkę i jest na niej znaczek M , kaja inny kont osadzenia sworzni

 

Czyli wymiana samego McPersona z M-Tech2 na Standard niewiele da bo zabiję sworznie wahaczy? Jak dojdzie wymiana wahaczy to swap traci sens. A myślałem, że swap będzie tak samo prosty jak w E39. :/

Opublikowano
kolego zewnętrzne może sa takie same ale wewnetrzne sworznie sa inne, możesz sprawdzic po numerach

Naprawde myslisz, ze roznia sie czymkolwiek miedzy soba, przeciez to najzwyklejszy sworzen kulowy :wink: jak w kazdym innym BMW.

Opublikowano
kolego zewnętrzne może sa takie same ale wewnetrzne sworznie sa inne, możesz sprawdzic po numerach

Naprawde myslisz, ze roznia sie czymkolwiek miedzy soba, przeciez to najzwyklejszy sworzen kulowy :wink: jak w kazdym innym BMW.

Heh tych numerow to chyba raczej nie da sie sprawdzic dla E46, chyba, ze sie myle to prosze poprawic :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.