Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam wielki poblem z samochodem. Od jakiegos czasu grzeje mi sie silnik. Dzis w serwisie kolejny raz wymieniłem termostat. Tym razem Wsadzili oryginalny , bo wczesniej miałem zamiennik za 50 zł i myslałem ze moze dlatego cos było nie tak. Pochodził dobrze ok 500 km i sie zaczął znowu grzac. Pierwszy raz zauwazyłem jak po ok 2 dniach stania poszedłem go odpalic i odsnieżyc pochodził chwilke na benzynie tak ze sie zagrzał i przełączyłem na gaz. Chodził dobrze,ale po chwili zaczeło telepac budą i zgasł. Temperatura była prawie na czerwonym. Otworzyłem maske i trysnęło gazem. Od tamteo moment w czasie postoju i jazdy miejskiej grzał sie silnik i z nawiewów leciało zimne powietrze. Na trasie było wszystko ok poza paroma wyjatkami. Dzisiaj wymieniłem termostat i obudowe termostatu. Samochod spisywał sie super i w nagrode ze tak fajnie sie nim jezdzi postanowiłem jechac na myjnie umyc go. Nie gaszac silnika ( bo po co skoro jest ok ) umyłem samochod. Wrzuciłem wsteczny i zaczęło trzasc budą i zgasł. Odpaliłem go na benzynie i po przejechaniu ok 500 m wskazówka temperatury znowu wedrowała blisko czerwonego pola. Znajomy doradził zeby przejechac sie na samej benzynie i wyeliminowac udział gazu w tej usterce, ale to nic nie dało. Dalej sie grzeje. Jak ktos ma jakis pomysł co to moze byc to bardzo prosze o pomoc. Ja juz nie mam pomysłow
Opublikowano

A wiskoza? Jesteś pewny, że jest sprawna?

U mnie, wiskoza działa tak:

Jak silnik po jeździe ostygnie i jest letni to wiatrak od chłodzenia obrócę jednym palcem, ale jak silnik jest nagrzany to 1palcem baaardzo ciężko zakręcić wiatrakiem. Oczywiście nie pchamy paluchów na pracującym silniku bo możemy mieć nie miłe zaskoczenie.

Jak auto stoi całą noc pod chmurką na mrozie to wisko też może stawiać opór, pewnie wynika to z tego, że na mrozie ciecze gęstnieją.

 

Sprawdź wiskozę i poziom płynu chłodniczego skoro termostat jest na 100% ok.

Ewentualnie może pompa wody? Zbyt mała wydajność obiegu wody i nie nadąża chłodzić. Ale to chyba mniej prawdopodobne niż wiskoza.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
Po wymianie termostatu wszystko było ok. Jak jade i silnik mam cieply to na gaz sie nie chce przełączyc i leci zimne powietrze. Przy awarii wiska chyba takich objawow nie ma? Czy jest szansa ze mam uszkodzony reduktor który wprowadza gaz do układu chłodzenia i przez to psuje sie termostat? Bo awaria zawsze nastepowała jak miałem przełaczony na gaz, a objawy ewidentnie wskazują na uszkodzony termostat.
Opublikowano

Hmmmm reduktor to może być dobry trop, może pękła jakaś membrana czy coś i tak się właśnie dzieje.

Jaką masz instalację i reduktor?

Skoro jeździsz na PB, to może zrób majstersztyk i odepnij węże wodne od reduktora i złącz je ze sobą za pomocą jakiejś rurki/złączki, na pewno kupisz takie coś w każdym sklepie z częściami.

Jak objawy ustąpią to masz winowajcę.

P.S. Tylko może zakręć butlę z gazem, bo jak reduktor faktycznie jest nie szczelny to może ci się ten ulatniający gaz zapalić czy coś, dla pewności lepiej zakręcić.

 

Tylko trochę mnie dziwi jak reduktor lpg może powodować przegrzewanie silnika, no bo LPG jest bardzo zimne podczas zmiany stanu skupienia z ciekłego na lotny, więc dostawanie się LPG do układu chłodzenia powinno go teoretycznie jeszcze mocniej ochładzać.

 

Ja w Mercedesie miałem taki objaw, że silnik przy temp. poniżej -5*C się nie dogrzewał podczas jazdy na LPG, na Pb było ok, włączałem LPG kilka minut i temperatura spadała. Działo się tak dla tego, że gaz chłodził parownik, a ten z kolei odbierał ciepło z układu chłodzenia. Na parowniku miałem takie pokrętło do regulacji przepływu wody przez reduktor i po prostu zmniejszyłem przepływ wody i temperatura wróciła do normy nawet przy -10 stopniach, mniej na szczęście w ostatnim okresie czasu u nas nie było i nie sprawdzałem jak będzie poniżej -10*C

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
A może po prostu trzeba porządnie odpowietrzyć układ chłodzenia? Skoro z nawiewów leci zimne powietrze pomimo wysokiej temperatury silnika, i na gaz nie przełącza. U mnie zanim odpowietrzyłem układ to też nie było ciepłego powietrza i na gaz nie przeskakiwało, jeśli jest zapowietrzony to parownik lubi też zamarznąć, a powinien być ciepły, gdy śmiga już na gazie. Na forum dużo jest o tym. Spróbuj, ja bym to obstawiał. Ogarnij ten temat, bo jazda z takim problemem nie służy silnikowi. A silniki bmw są bardzo wrażliwe na przegrzanie.
Opublikowano
Dzisiaj byłĺem u mechaników którzy wymieniali mi termostat i jak rozkrecili układ to zasmierdziało gazem. Na 99 %jest to reduktor. Dałem samochod do mechanika który zakładał mi gaz. Jutro napisze czy był to uszkodzony reduktor na 100 % Dziekuje za pomoc
Opublikowano
Witam, skoro odkręcili termostat i zaśmierdziało gazem to chyba zapowietrzenie gazem z reduktora, nie uważasz djdolar.
pozdrawiam Bartek
  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam!Moim problemem jest podobnie przegrzewanie silnika i kipi mi plyn spod korka wlewu na chlodnicy jak tylko wylacze silnik od razu wylewa plyn z chlodnicy gaz czasami tez szaleje ,szarpie samochodem przy jezdzie na obrotach ok2500-3000 na jakimkolwiek biegu czasami ma taki kaprys ze zaslabnie na moment a za chwile dostaje kopa:/Z gory dzieki za odpowiedz i mam nadzieje ze to nkie uszczelka pod glowica:(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrób test na zawartość spalin w układzie chłodzenia, to będziesz pewny co siadło.

A zawsze możesz zakręcić gaz na butli, odpowietrzyć silnik i spróbować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.