Skocz do zawartości

kupiłem auto - co wymienić ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem 525d automat (2001r) z przebiegiem 170 tys km. Chcę zrobić kapitalny przegląd, wymienić wszystkie płyny, filtry itd.

I tak na poczatek:

- olej silnikowy+filtr

- płyn do chłodnicy

- filtr paliwa

- filtr kabinowy

- sprawdzic płyn hamulcowy

- ???

 

no właśnie co jeszcze ??? może przy tym przebiegu pownienem sprawdzić/wymienić coś jeszcze ??? jak wyglada eksploatacja automatycznej skrzyni biegów w tym modelu - co ile wymienia sie olej (o ile w ogole sie wymienia) ??? Za wszelkie sugestie bede bardzo wdzięczny

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filtr powietrza ;) Sprawdź temperaturę zamarzania płynu w chłodnicy i jak bedzie ok to nie ma co wymieniać i tak samo z hamulcowym tylko tam temperaturę wrzenia. Możesz też wymienić olej od wspomagania. Co do skrzyni i dyfra to nie wiem jak jest u Ciebie...
Opublikowano
sprawdź stan tarcz i klocków hamulcowych, jeśli masz klimę to jej szczelność i w razie potrzeby nabij ją (w zimie też trzeba ją włączać co jakiś czas na ok. 15 minut), może jeszcze świece zapłonowe sprawdź, czy nie kwalifikują się do wymiany, opróżnij popielniczki i jazda:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może jeszcze świece zapłonowe sprawdź, czy nie kwalifikują się do wymiany,

 

świece żarowe ewentualnie bo to diesel ;)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam - 525d w e39 - fajne auto - ja proponuję tak:

- olej silnik na półsyntetyk chyba że wiesz co było wlane, to wtedy albo to co było albo 1 segment wyżej ale nie przechodz z minerala na full syntetyk od razu,

- filtry - silnik, kabina, powietrze, ON,

- płyn hamulcowy na NOWY!!!!!

- sprawdz i ew. dolej olej do mostu i do wspomagania (patrz instrukcja jaki dolać),

- wymiana na mobila 911 płynu chłodzącego - polecany do Beemek,

- skrzynia i tu zależy jaką masz - ale filtr i olej na nowy ale właśiwy dla danego typu - uważaj co wlejesz - sprawdz typ skrzyni i zalecany olej i INNEGO !!!! nie wlewaj - tu masz trochę info:

www.automat.pl

popytaj Sebasta z forum to podpowie Ci co wlać - ma obcykany ten temat.

 

To chyba tyle.

 

Pozdro - Krzysiek.

 

P.S. Sprawdz też klocki ham., grubości tarczy ham., amorki, opony, wyważ koła, i powinno być ok. Przyjemnej jazdy.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

Dzięki chłopaki już prawie wszystko wiem. Został jeszcze temat oleju w dyfrze i automacie - wie ktoś coś konkretnego na ten temat ??? A może od razu będzie ktoś w stanie polecić jakiś olej (nie chce wlać jakiegoś badziewia) ???

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Mam pytanko, orientuje się ktoś, czy w e36'97 z klimą jest tylko filtr kabinowy, czy jeszcze jeden ten pod przednią szybą.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Jeszcze jedna rada - uważaj na paliwo - zalewaj tylko na pewnych stacjach - chociaz wiem że to problem - te silniki są bardzo czułe na jej jakość.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zauwazyliscie, ze samochod 4 letni ma taki sam przebieg jak wszystkie15-20 letnie sprzedawane na allegro i gratce? Po prostu 200 000 to jest przebieg, ktorego takie samochody jak BMW nie uznaja! Zegary sa tak ustawione, ze jak jest 199 999 to leci jeszcze raz chyba od poczatku! :liar: :jawdrop: :shock:
Opublikowano

jeżeli jest to 4 letnie auto to najprawdopodobniej jest wciąż serwisowane zgodnie z harmonogramem, więc wymiana poszczególnych filtrów etc. bez

czegania na zapalenie się magicznej lampki INSPECTION jest delikatnie mówiąc mało racjonalne, zarówno INSP 1 jak i 2 ma precyzyjnie oznaczony harmonogram wymian

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Opublikowano
Zauwazyliscie, ze samochod 4 letni ma taki sam przebieg jak wszystkie15-20 letnie sprzedawane na allegro i gratce? Po prostu 200 000 to jest przebieg, ktorego takie samochody jak BMW nie uznaja! Zegary sa tak ustawione, ze jak jest 199 999 to leci jeszcze raz chyba od poczatku! :liar: :jawdrop: :shock:

 

Dlatego właśnie kupiłem auto w Niemczech. W Polsce wszyscy dziwnym zbiegiem okoliczności jeżdzą max 20 tyś km rocznie, a ja nie mam czasu i chęci bawić się w Sherlocka Holmesa i sprawdzać każde auto czy nie ma przypadkiem najechanych 5x więcej.

Opublikowano
No i bardzo dobrze! Ale z tymi 170 000 w 4 lata to tez niezle Niemiec dal czadu! Moj compact jest z 1997 i mam 150 000 (oryginalne), no ale to jest miejski samochod. Na sprzedaz, notabene.
Opublikowano
Zauwazyliscie, ze samochod 4 letni ma taki sam przebieg jak wszystkie15-20 letnie sprzedawane na allegro i gratce? Po prostu 200 000 to jest przebieg, ktorego takie samochody jak BMW nie uznaja! Zegary sa tak ustawione, ze jak jest 199 999 to leci jeszcze raz chyba od poczatku! :liar: :jawdrop: :shock:

 

Dlatego właśnie kupiłem auto w Niemczech. W Polsce wszyscy dziwnym zbiegiem okoliczności jeżdzą max 20 tyś km rocznie, a ja nie mam czasu i chęci bawić się w Sherlocka Holmesa i sprawdzać każde auto czy nie ma przypadkiem najechanych 5x więcej.

 

albi mogę cię zapewnić że w Niemczech jest taki sam proceder również upowszechniany odkąd Polacy masowo wykupują samochody. Osobiście również to widziałem nie mówiąc o tym że ze świeczką szukać samochody z przebiegiem ponad 200 000 w Niemczech :jawdrop:

Opublikowano
no coz.... wszedzie mozna trafic na oszolomow cofajacych licznik o 100000 km. Ale bez przesady w Niemczech jest calkiem sporo aut ktore maja np 300000 km i wiecej wystarczy poprzegladac mobile.de
Opublikowano

robiłbym wszystko co pisałeś tylko nie wymieniał bym płyny chłodniczego (ewntualnie dolałbym trochę koncentratu dla zwiększenia stężenia) po wymianie płynu zaraz szlag trafi pompę wody - będzie ciekła - w żadnej instrukcji obsługi nie zaleca się wymiany płynu tylko ich uzupełnienie

 

a jeśli chodzi o diesla to blok silnika jest staliwny (a nie duralumnium) także taki płyn może mieć i dwadzieścia lat i nic się tam nie stanie (byle by nie zamarzł) :idea:

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

staliwo jest to stop stali i węgla (a właściwie żelaza, węgla itd.)

 

duraluminiu jest to stop (miedzi z aluminium)

 

o to pytasz - że staliwny (bo staliwny pracuje przy 25 atmosferach, a alumniowy ewentualnie 15 i poza tym bardzo dobrze odprowadza ciepło - które w dużym stopniu jest emitowane w beznyn. silnikach)

 

nie dziwiło się nigdy to że silnik diesla jest zawsze cięższy od benynowego! - to jest efekt zastosowania materiału

 

a co do płynu to szkoda kasy na pompę wody - to z praktyki

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.