Skocz do zawartości

320d - Niebieski dym i chwilowy brak mocy w trakcie jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Witam.

Od jakiegos czasu dzieje sie cos bardzo niedobrego.

Mianowicie w trakcie jazdy (czasem zdarza sie to jak jadę równo, ale cześciej jak np odpuszczę lekko gaz) auto jakby tracilo moc ... po chwili ja odzyskuje ... ale we wstecznym lusterku widze niebieski dym.

 

Szukałem juz na forum czegos podobnego ale wszyscy opisują problemy z dymem zaraz po uruchomieniu.

 

Dodam że auto nie bylo garazowane od pazdziernika do konca grudnia. W tym momencie stoi w garazu gdzie jest 10 stopni a itak objawy sie powtarzają.

Olej wymieniony 15tys temu razem z odmą. (akurat odmę będę chciał wymienic bo mechanik okazał się być @#!$!#!).

 

Czy to mogą być świece ?

Proszę o pomoc.

Opublikowano
świece nie mają z tym żadnego związku. Sprawdź luz poprzeczny wałka turbiny oraz czy w wydechu nie pływa olej. Moim zdaniem padła Ci turbina.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ale to w przypadku padnietej turbiny to by chyba nie szedł ? Ogolnie jezeli wcisnie sie gaz to idzie... nie sprawdzalem granic mozliwosci ale ponad 160km/h to bezproblemowo. Czytalem jeszcze ze to moze byc wina przeplywki albo wtrysków. Kurde sam niewiem co myslec ... przeszla mi przez mysl turbina ale mialem nadzieje ze to tylko czarny scenariusz. :(:(:(:(
Opublikowano

sprawdź jeszcze raz odmę - może jest "zasyfiona" i nie ma odpowiedniego odpowietrzania. W takiej sytuacji ciśnienie szuka sobie wyjścia. Może zdarzyć się tak, że na uszczelniaczu turbo puszcza olej i go próbuje spalić..

Zobacz prosze jeszcze rury od IC, czy jest w nich olej.

Opublikowano
sprawdź jeszcze raz odmę - może jest "zasyfiona" i nie ma odpowiedniego odpowietrzania

zgadza się :cool2: i oczywiście najlepszym sposobem jest odkręcić korek oleju na pracującycm silniku i obserwować co się dzieje. Jeżeli będzie BUCHAĆ dymem/parą i pluć olejem na zewnątrz etc tzn że fiterek, albo odpowietrznik sam w sobie jest zapchany/uszkodzony.

 

To że auto ma odejście nie oznacza, że turbo jest OK... tzn spełnia ono swoją główną rolę, jednak jej uszczelnienia są uszkodzone i przez to jest wyciek oleju albo na stronę gorącą gdzie olej jest smażony na gorących elementach turbiny, albo wtłaczany przez sprężarkę do dolotu przez co jest on spalany i stąd też niebieski dym.

 

Sprawdź: luz wału turbiny, wzrokowo czy jest ten olej, odpowietrznik [przez korek]. Można też się pokusić o sprawdzenie kompresji, ale to po wykluczeniu w/w możliwych przyczyn.

pozdr,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.