Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Dzisiaj po wysadzeniu 3 osób nagle zapaliły mi się kontrolki od: Kontroli Trakcji, ABS, Automatycznej skrzyni biegów oraz przestały działać zegary i nie mogę uruchomić tempomatu. Po przejechaniu 200 metrów zgasiłem go i ponownie odpaliłem, Skrzynia zgasła, ale został ABS, kontrola trakcji i nadal nie działały zegary - tempomatu nie sprawdzałem. Dosłownie po 20 sekundach po kolejnych zgaszeniu i odpaleniu pogasło wszystko i zaczęły działać zegary oraz tempomat. Przejechałem około kilometr i było wszystko ok więc zostawiłem samochód pod domem na 2-3h. Następnie po 3h pojechałem się zatankować żeby jechać do pracy (do stacji mam 15km). Było wszystko ok, ale po tankowaniu i przejechaniu 500 metrów znowu się wszystko zapaliło oraz nie mogłem włączyć tempomatu. Gaszenie i zapalanie silnika nic nie dało więc zawróciłem do domu. Przejechałem od stacji jakieś 10km i zgasły kontrolki od Kontroli trakcji i ABS oraz zaczęły działać zegary, tempomat nadal nie działał. Dojechałem do domu w trybie awaryjnym skrzyni biegów, lecz nadal gaszenie i zapalanie silnika nic nie pomaga (kontrolka skrzyni pali się nadal). Jutro rano muszę koniecznie jechać samochodem do Londynu (50km) i mam nadzieje, że to dziadostwo zginie (chociaż na podróż) i zaraz potem pojadę do mechanika.

 

Proszę powiedzcie co to może być bo ja już ręce załamuje

 

Dodam tylko, że wczoraj potężnie przyłożyłem podwoziem w śpiącego policjanta.

Opublikowano

Przede wszystkim należałoby podpiąć pod kompa...ja miałem identyczne objawy.

Zapewne pokarze czujnik w tylnym lewym kole( dużo o tym na forum). Teraz kwestia znaleźć przyczynę.

Może być uszkodzony sam czujnik, może gdzieś nie stykać kostka, sam kabel potrafi gdzieś nie łączyć a w najgorszym wypadku będzie to sterownik( z roku buni wynika, że masz typ nowszy z końcówką 001) a one lubią się psuć.

Opublikowano
Jestem wlasnie u mechanika. Mowi ze najprawdopodobniej sa do wymiany lozyska z tylu. Jest to mozliwe aby od luzu na lozyskach tak wariowaly te wszystkie kontrolki?? Lozyska z wymiana kosztowalyby mnie 250 funtow czyli okOlo 1000-1100 zlotych.
Opublikowano
Zmień mechanika !!! Tak jak napisał przedmówca, albo czujnik tył lewy albo sterownik abs. U mnie był to sterownik (też mam z końcówką 001). Naprawa w PL to koszt około 200 zł, a nowy to jakieś 1400 zł.
Opublikowano

Chyba wlasnie doszlismy co jest nie tak. Najprawdopodobniej poszedl termOstat od skrzyni poniewaz to zaczyna wariowac w momencie gdy samochod postoi troche i zrobi sie cieply. W trasie jak jechalem 50 km i mial dodatkowe chlodzenie w postaci wiatru wszystkO bylo ok. Pytanie teraz. Gdzie taki termostat sie znajduje w e39 528i 1999 rok. POprosil aby zapytac zeby nie rozbierac polowy samochodu niepotrzebnie.

 

 

Ad1 to nie koniecznie nazywa sie termostat ale chodzi o czesc odpowiadajaca za chlodzenie skrzyni. Mechanik jest w stanie powiedziec mi tylko nazwe po angielsku (mieszkam w anglii)

Opublikowano
Chyba wlasnie doszlismy co jest nie tak. Najprawdopodobniej poszedl termOstat od skrzyni poniewaz to zaczyna wariowac w momencie gdy samochod postoi troche i zrobi sie cieply. W trasie jak jechalem 50 km i mial dodatkowe chlodzenie w postaci wiatru wszystkO bylo ok. Pytanie teraz. Gdzie taki termostat sie znajduje w e39 528i 1999 rok. POprosil aby zapytac zeby nie rozbierac polowy samochodu niepotrzebnie.

 

 

Ad1 to nie koniecznie nazywa sie termostat ale chodzi o czesc odpowiadajaca za chlodzenie skrzyni. Mechanik jest w stanie powiedziec mi tylko nazwe po angielsku (mieszkam w anglii)

 

Proponuje zmienic mechanika i to szybko zanim zacznie wymieniac elementy istniejace i te nie istniejace. Juz ja znam tych angielskich specjalistow. Koledzy tu pisza ze czujnik i pewnie maja racje. Jak sam nie bardzo wiesz co i jak zeby go sprawdzic to jedz do jakiegos garazu gdzie choc troche kumaja o co chodzi w BMW. Pogmeraj w necie to na pewno cos znajdziesz w swojej okolicy.

Temu specjaliscie pewnie chodzi o czujnik temperatury oleju w skrzyni. Mozesz mu powiedziec ze jest w lewym tylnym slupku na gorze pod tapicerka :mrgreen:

Zobaczymy co zrobi. Oczywiscie to zart.

Ale to troche przerazajace jak "mechanik" sie pyta takie rzeczy.

To tak jakbys poszedl do dentysty z bolacym zebem a on nie wiedzial gdzie go szukac.

Uciekaj od tego goscia zanim wiekszycg szkod i kosztow Ci narobi.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

Proponuje zmienic mechanika i to szybko zanim zacznie wymieniac elementy istniejace i te nie istniejace. Juz ja znam tych angielskich specjalistow. Koledzy tu pisza ze czujnik i pewnie maja racje. Jak sam nie bardzo wiesz co i jak zeby go sprawdzic to jedz do jakiegos garazu gdzie choc troche kumaja o co chodzi w BMW. Pogmeraj w necie to na pewno cos znajdziesz w swojej okolicy.

Temu specjaliscie pewnie chodzi o czujnik temperatury oleju w skrzyni. Mozesz mu powiedziec ze jest w lewym tylnym slupku na gorze pod tapicerka :mrgreen:

Zobaczymy co zrobi. Oczywiscie to zart.

Ale to troche przerazajace jak "mechanik" sie pyta takie rzeczy.

To tak jakbys poszedl do dentysty z bolacym zebem a on nie wiedzial gdzie go szukac.

Uciekaj od tego goscia zanim wiekszycg szkod i kosztow Ci narobi.

 

 

Tak się właśnie cały czas czy go nie zmienić. Wyjeżdżając od niego powiedział żebym pojechał do jego kumpla na komputer GT1 więc tak zrobiłem - zrobił mi to za free i wyszło że jest to "Main Engine coś tam" właśnie nie do końca wyłapałem nazwę jak mówił to przez telefon do mojego mechanika, ale miało to też związek z "Gear Box Temperature" więc coś z temperaturą w skrzyni biegów. Część z wymianą ma kosztować około 50 funtów czyli nieźle w porównaniu z tym ile miało to kosztować na początku.

 

Z innej bajki:

Jak sprawdzić czy czujnik ABS padł? Jestem w stanie zrobić to sam?

 

Decydująca kwestia odnośnie tego czy zmieniać mechanika:

Czy czujnik ABS ma coś wspólnego z łożyskiem w tylnych kołach? Chodzi mi o to czy jego działanie jest zależne od łożysk i luzu na nich?

Opublikowano
tak oczywiscie ze mozesz sprawdzic to sam wywroc samochod na dach i krec kolem zapasowym. sory ale rece opadaja to nie jest maluch ani 125p zebys mogl sobie to sam sprawdzic. jest takie cos jak interfejs diagnostyczny i polaczeniu z kompem robi on magiczne rzeczy np sprawdza czy czujka ABS-u jest sprawna i malo tego mowi ktora czy przednia czy tylna. kolega wczesniej napisal podepij pod kompa a komp prwade ci powie. jestes w angli i niema tam zadnego pl mechaniora z kompem? dziwne?! zaplac polakowi a nie za darmoche u pedryla i bedziesz widzial na czym stoisz. sory ale takie podejscie do sprawy (nie logiczne) dziala mi na nerw. :mad2:

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
tak oczywiscie ze mozesz sprawdzic to sam wywroc samochod na dach i krec kolem zapasowym. sory ale rece opadaja to nie jest maluch ani 125p zebys mogl sobie to sam sprawdzic. jest takie cos jak interfejs diagnostyczny i polaczeniu z kompem robi on magiczne rzeczy np sprawdza czy czujka ABS-u jest sprawna i malo tego mowi ktora czy przednia czy tylna. kolega wczesniej napisal podepij pod kompa a komp prwade ci powie.

 

 

Przede wszystkim polecam koledze lekturę bo za szybko się denerwuje:

 

http://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=terapie+uspokajaj%C4%85ce

 

Na pewno znajdziesz coś dla siebie.

 

Nie każdy jest taki majster żeby musiał wiedzieć, że nie da się czegoś sprawdzić. Jak masz spaloną żarówkę to możesz ją sam wymienić i nie musisz o to prosić mechanika, więc myślałem, że i w tym przypadku tak będzie.

 

jestes w angli i niema tam zadnego pl mechaniora z kompem? dziwne?! zaplac polakowi a nie za darmoche u pedryla i bedziesz widzial na czym stoisz. sory ale takie podejscie do sprawy (nie logiczne) dziala mi na nerw. :mad2:

 

Jestem w Anglii i mój mechanior to POLAK, ale on ma kompa uniwersalnego do każdej marki, dlatego więc powiedział abym pojechał "do pedryla za darmochę" na diagnostykę urządzeniem za niemal 100 000 złotych (jak już wcześniej pisałem jest to Tester GT1):

 

http://allegro.podroze.onet.pl/tester-diagnostyczny-bmw-gt1-ops-opps-icom-isis-i1379907861.html

 

Ale rozumiem, że nie musiałeś wiedzieć, że to dobry sprzęt - ja nie mam o to pretensji.

 

Z Twojego posta wynika, że skoro pedrylski komputer nie wykazał błędu czujnika ABS tzn. że ten jest ok, tak samo jak sterownik.

 

Pozostaje więc wymienić mi część o której oni gadali i tyle.

 

 

 

Nadal proszę o odpowiedź na:

 

Decydująca kwestia odnośnie tego czy zmieniać mechanika:

Czy czujnik ABS ma coś wspólnego z łożyskiem w tylnych kołach? Chodzi mi o to czy jego działanie jest zależne od łożysk i luzu na nich?

Opublikowano

szkoda ze wiesz ile ten fejs kosztuje i co to za sprzet a niewisz do czego on sluzy. zreszta twoja lektura mi czesciowo pomogla i poprostu szkoda sensu na ciebie narta.

 

 

 

ps moja lektura dla ciebie to poprostu next time :search: .

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
szkoda ze wiesz ile ten fejs kosztuje i co to za sprzet a niewisz do czego on sluzy. zreszta twoja lektura mi czesciowo pomogla i poprostu szkoda sensu na ciebie narta.

 

 

 

ps moja lektura dla ciebie to poprostu next time :search: .

 

 

Dowiedziałem się tego po Twoim poście - sam to sprawdziłem. Nie jestem mechanikiem, dlatego pytam na forum jak "niewim"- do tego one służą - aby pytać, a nie wylewać żale z dnia. Nie do końca rozumiem co znaczy, że szkoda sensu dla mnie, ale wydaje mi się, że jest to nieważne już teraz.

 

Po 2 postach jestem mądrzejszy o to, że komp pokaże każdy błąd i to wystarczyło powiedzieć zamiast atakować.

 

PS. Polecona lektura przeze mnie dla Ciebie: http://so.pwn.pl/zasady.php

 

"NARTA"

Opublikowano

witam

Kolego gdzie mieszkasz w Anglii bo jak okolice Londynu(Wembley) to posiadam INPE i możemy ewentualnie sprawdzić Twoje autko, tylko czy masz jeszcze okragłe gniazdo diagnostyczne pod maską czy OBD w kabinie? Jeżeli to pierwsze to tak bo taką końcówke posiadam.

Opublikowano
witam

Kolego gdzie mieszkasz w Anglii bo jak okolice Londynu(Wembley) to posiadam INPE i możemy ewentualnie sprawdzić Twoje autko, tylko czy masz jeszcze okragłe gniazdo diagnostyczne pod maską czy OBD w kabinie? Jeżeli to pierwsze to tak bo taką końcówke posiadam.

 

Witam Ciebie, mieszkam w Slough ale na Hammersmith jestem codziennie, więc do Ciebie mam 15 minut samochodem, ale czas tylko wieczorem niestety. Dzisiaj to GT1 podpinali mi pod okrągłe gniazdo pod maską. Zaraz napiszę na PW.

Opublikowano
Kolego, tak z czystej ciekawości, napisz jak sprawa wygląda po konsultacji z forumowiczem Zyziek, jaki jest finał twojego problemu????
Opublikowano
Kolego, tak z czystej ciekawości, napisz jak sprawa wygląda po konsultacji z forumowiczem Zyziek, jaki jest finał twojego problemu????

 

 

Ok, umówieni jesteśmy na Niedzielę wieczór, zaraz później opiszę co i jak. Finalnie we wtorek powinno być po problemie bo jadę do mechanika wymienić tą część.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Bylem juz u Zyzka i z tego co pokazywal jego komp najprawdopodobniej jest to uszkodzenie czujnika abs. Jutro Zyziek powinien przeslac mi wszystkie wyniki testow na e-mail to je tutaj wrzuce aby wypowiedzieli sie o tym ludzie z wiekszym pojeciem niż moje. Teraz tak sobie przypomnialem ze zaczelo sie to dziac po tym jak chcialem zlikwidowac skrzypienie tulei plywajacej (czy jakos tak to sie zwie) i popsikalem na slepo wd40. Jakos dwa trzy dni pozniej wlasnie zaczely wlaczac sie te kontrolki i wariowac. Czy jest mozliwe w ogole aby czujnik abs zalac tak aby przestal chodzic?? Komputer wlasnie wykazywal blad czujnika w prawym tylnim kole ktore psikalem wd40.

 

Tak przy okazji, czy ktoś mógłby mi wskazać, które z tych przedmiotów to tuleje pływające do mojej BMW: 528i 1999 rok SEDAN

 

http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=e39+bush&_sacat=See-All-Categories

 

Ps. Za wszelkie literowki przepraszam ale pisze z telefonu.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Bylem juz u Zyzka i z tego co pokazywal jego komp najprawdopodobniej jest to uszkodzenie czujnika abs. Jutro Zyziek powinien przeslac mi wszystkie wyniki testow na e-mail to je tutaj wrzuce aby wypowiedzieli sie o tym ludzie z wiekszym pojeciem niż moje. .

 

Az chce sie powiedziec "a nie mowilem".

 

Jesli to tylko czujnik, to zmienic i cieszyc sie jazda. Acha, jesli tuleje skrzypia to duza szansa ze beda do wymiany. Sprawdz czy nie maja luzow.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

Wszystkie raporty przesyłam jako dokumenty google, w razie gdyby ktoś miał problem z rozczytaniem wystarczy kliknąć "CTRL" + "+" (czyli kontol plus plus :))

 

 

Ok wygląda to tak:

 

Wszystkie błędy przed skasowaniem (pierwszy odczyt):

 

https://docs.google.com/document/d/1LT1uVfq-7JUCTpFN8pVxAeUy1CqN4UegEyCdHQ_3yvk/edit?hl=pl

 

Błedy po skasowaniu (drugi odczyt):

 

https://docs.google.com/document/d/1HIVrXySqKLm1MaXYjl4CbgOH5ttEoEOivMOyZjSg8QA/edit?hl=pl

 

Odczyt błedów ABS:

 

https://docs.google.com/document/d/14y0kot3_NwwG9E7V5O0WIuxav81zu4qMhoNE7q-IYRI/edit?hl=pl

 

Odczyt błędu skrzyni biegów:

 

https://docs.google.com/document/d/1ZtiI1BWnQtG979ANuRm6xpOcg5Cyu1y_kzkj2eO2YU8/edit?hl=pl

 

Odczyt błędu skrzyni biegów po skasowaniu pierwszego:

 

https://docs.google.com/document/d/1-6ij9mc_2UOGY0Y-DpMcEqze5bTZV9bKqSsb6_uuLRY/edit?hl=pl

 

 

I teraz proszę mi powiedzieć jeżeli ktoś się w tym rozeznaje o co chodzi (ale o so chosi) bo ja nie mam pojęcia :)

Opublikowano
Byłem u innego mechanika i najprawdopodobniej będzie pompa oleju w skrzyni do regeneracji. Powiedział, że właśnie jak pompa przestaje być wydajna w 100% to wtedy po rozgrzaniu i rozrzedzeniu oleju zapala się kontrolka skrzyni. W poniedziałek jadę zostawić samochód. Mam nadzieje, że to pomoże ;)
Opublikowano

No i po mechaniku...Samochód niestety idzie na straty - koszta naprawy praktycznie dorównują kosztom zakupu, tak więc nie opłaca się.

 

W zasadzie to posypała się większość rzeczy związanych ze skrzynią biegów.

Mechanik podpiął pod kompa i na pierwszy rzut oka mówi: "albo pompa oleju w skrzyni, albo czujniki ABS". Posprawdzał czujniki ABS, pompę i okazało się, że jest ok z wyjątkiem tego, że w momencie gdy samochód jest nagrzany to wydajność pompy spada - z tym, że ona jest sprawna. Wyciągnął więc cięższą artylerie i oto wyniki (jakiś inny komp, dobrał się do części skrzyni od dołu oraz hamownia do testowania samochodu w czasie jazdy - nie po to aby go hamować):

 

a) Błąd 4 biegu w skrzyni (podczas wchodzenia na 4 bieg samochód traci za bardzo na mocy oraz wydajność pompy spada - nie jest to spowodowane jej uszkodzeniem)

b) Brak łączności pomiędzy skrzynią biegów, a silnikiem

c) Sterownik ABS do wymiany (nie da rady naprawić)

d) Brak jakiejkolwiek łączności z ASC (błędy ABS oraz skrzyni mógł kasować z kompa, a ASC nie dawało rady w żaden sposób)

e) Dochodzi brak połączenia z tylnym prawym czujnikiem ABS (mimo iż jest sprawny)

 

Najprawdopodobniej doszło do potężnego zwarcia jeżeli chodzi o elektronikę.

 

Podkreślam, że ten mechanik mnie naciągnąć nie chciał bo po prostu zadzwonił i powiedział, że nie ma sensu naprawiać i wymienił co jest nie tak. Inny zacząłby wymieniać części po kolei dokładając kolejne koszta i w końcu wyszedłby ten 1000-1500 funtów za naprawę - koszt tego BMW w Anglii to 1500-2000 funtów. Do tego powiedział mi co mam zrobić, aby w ogóle nie być stratnym jeżeli chodzi o moją sytuację, więc w sumie mi pomógł. Za całą diagnostykę zapłaciłem 30 funtów.

 

Za każdą pomoc dziękuję serdecznie, niestety jest to koniec życia mojej E39, ale już niedługo możemy widzieć się z nieco innym modelem :)

Opublikowano

Kolego coś tu nie gra :nienie: Zbyt duże powiązanie błędów ze sobą za co może być odpowiedzialny np. tylko jeden czynnik. Ja wymieniając czujniki w tylnych kołach musiałem wykasować błędy chyba z 3 lub 4 miejsc.

Mechanik diagnozuje Ci od razu uszkodzony sterownik( nie do zrobienia??)-komp mu to powiedział :?:

Czujnik, że niby dobry ale brak łączności( do sprawdzenia ale chyba nie komputerem).... :?:

Jeśli wyciąga takie wnioski tylko po odczycie z komputera to chyba zbyt pochopnie chcesz Bunie spisać na straty :nienie:

Nie zdziwiłbym się gdyby zaproponował Ci, że możesz ją u niego zostawić za kilkaset funtów a on z ciężkim sercem :norty: , się nią kiedyś zajmie.

Wiem z doświadczenia, że Anglia to męka jeśli chodzi o mechaników, myślą, że jak nakupują trochę świecących komputerków to one za nich będą naprawiać...

Mogę się w tym wszystkim mylić ale proponuje się jeszcze nie poddawać i próbować dalej.. :cool2:

Opublikowano
To ja jeszcze dodam od siebie odnośnie pompy w skrzyni biegów...ciśnienie sprawdza się manometrem podłączonym do skrzyni a nie komputerem. Czasem może pęknąć kosz sprzęgłowy (np. czwartego biegu) i ciśnienie uchodzi bokiem, lub zawór regulacyjny ciśnienia głównego szwankuje (elektrozawór). Przydał by ci się ktoś bardziej kumaty...ale sam wiem jakie są koszty napraw za granicą :mad2: najchętniej to by wymienili wszystko na nowe.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Ja Panowie powiem tylko, że nie wiem czym on to dokładnie sprawdzał (możliwe, że i manometrem), ponieważ mnie przy tym nie było, powiedział mi m.in co zrobił, aby sprawdzić wszystko. Nie zaproponował mi aby mu sprzedać BMW tylko jak jej się pozbyć w Londynie (w mieście, w którym 70% kierowców nie powinno mieć prawo jazdy). Jeżeli chodzi o Anglię to podam mały przykład jeżeli chodzi o wymianę łożysk z tyłu (2 sztuki): Łożyska koszt 90 funtów, wymiana koszt 120-170 (w zależności o zakładu). Postanowiłem, że spróbuje jeszcze u jednego mechanika, ale jak on mi nie pomoże to niestety, ale będzie trzeba się jej pozbyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.