Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wstaw tłumik końcowy AC Schnitzer. Ja taki mam ori pod dyfuzor m-pakiet, tyle że już w "niemcowni" zanim auto nabyłem ktoś założył :norty:
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • Odpowiedzi 440
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Muszę poszukać jak jest z dostępnością takiego Sznycla na rynku.

Pzdr.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś zdecydowałem się na mały zakup. Ostatnio odczuwałem, że auto jest trochę zmulone. Nie był to dramat jakiś jednak lekko odczuwalne. INPA pokazała, że przepływka w max obciążeniu mierzy w granicach 900-950 jednostek. Z opisów na forach wynikało, że takie wartości oznaczają, że przepływka jest jeszcze w miarę dobra. Mimo wszystko zdecydowałem się na zakup wkładu Pierburga. Tak się złożyło, że znalazłem jedną ofertę, gdzie do sprzedaży była jedna jedyna sztuka, nówka z gwarancją za 299pln - co jest rewelacyjną ceną bo z reguły taki Pierburg oscyluje w granicach 400pln. Byłem świadomy, że może to jednak nie wina przepływki i po zmianie na nówkę różnicy nie będzie ale cóż - najwyżej byłbym stratny 3 stówy.

 

http://imageshack.us/a/img163/5572/zeqz.jpg

 

Wcześniej zapytałem tu i ówdzie czy aby ten numer wkładu pasuje do mojego auta. Potwierdziła się zgodność więc zakupiłem ów stuff, zamontowałem i się zdziwiłem jak wreszcie auto zaczęło jeździć. :shock:

O wiele lepiej reaguje na najmniejszy ruch pedału gazu. Jest żwawe i elastyczne. Obecnie INPA pokazuje w max obciążeniu, że przepływka mierzy do 1200 jednostek więc różnica kolosalna.

 

Dodatkowo zdecydowałem się, że wyczyszczę sobie zawór EGR gdyż był już usyfiony. Po przemyciu jakimś płynem do mycia silników wygląda teraz tak.

 

http://imageshack.us/a/img109/5492/78qt.jpg

 

Jutro o 5:00 rano wypad na dłuższy weekend do Besenovy żeby pomoczyć tyłek w geotermach więc na trasie zobaczę jak to wszystko chodzi w aucie.

Oprócz nowej przepływki i czystego EGRa tydzień temu u znajomego z forum wrzuciliśmy nowszy soft d sterownika silnika. Mam nadzieję, że będą to pozytywne o korzystne dla silnika zmiany.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Oprócz nowej przepływki i czystego EGRa tydzień temu u znajomego z forum wrzuciliśmy nowszy soft d sterownika silnika. Mam nadzieję, że będą to pozytywne o korzystne dla silnika zmiany.

 

Nowszy soft to tylko korzystne zmiany, a jak chcesz diametralne zmiany to "cip-tjuning" potrzebny :mrgreen:

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
jak chcesz diametralne zmiany to "cip-tjuning" potrzebny :mrgreen:

Też prawda. Zresztą kolega M-ka wie co mówi bo to on wgrywał nowszy soft. :wink:

Pzdr.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ostatnio pogrzebałem coś tam przy zdjęciach. Jedno już wrzucałem i postanowiłem trochę inaczej je obrobić. Drugie chyba nie było wrzucane - choć jakościowo trochę słabsze bo i aparat w fon wbudowany.

 

http://imageshack.com/scaled/800x600/440/3ipr.jpg

 

http://imageshack.com/scaled/800x600/819/mp3y.jpg

 

Obecnie auto już na zimówkach więc rewelki nie ma żeby fotografować ale może któregoś dnia po wizycie na myjni i znalezieniu jakiejś miejscówy przyzwoitej coś się jeszcze cyknie i wrzuci.

Pzdr.

Opublikowano

http://imageshack.us/a/img822/6455/l5we.jpg

Pzdr.

Opublikowano
Po ostatnim zdjęciu z początkiem rejestracji skojarzyłem. Jakiś czas temu widziałem tę Twoją rakietę, robi robotę, zdjęcia nie oddają całości wyrazu :mrgreen:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Azaj, to tylko 2 pierwsze znaki - zostaje jeszcze 5 pozostałych. Może kogo innego widziałeś? :8)

Dzięki za miłe słowo. :wink:

Pzdr.

Opublikowano
Wiesz, jak ktoś uwielbia E39 i zwraca uwagę na szczegóły to pomimo tego, ze Wrocław miastem małym nie jest - mało jeździ po nim czarnych E39 w M-pakiecie z tak charakterystycznymi felgami. Z moich obserwacji wynika, że teraz praktycznie we Wrocku na ulicach albo takie szrot-E39, w stylu "ważne, że jedzie i, że BMW" albo z kolei takie totalnie zadbane rodzynki.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Korzystając z faktu, że byłem wczoraj na miejscu we Wrocławiu, udałem się na jedno z targowisk (dawne Niskie Łąki, które przeniosły się w rejon Młyna koło C.H.Korona), na które co niedziela przyjeżdża z Lubina gość handlujący w internecie tym:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/22/mu53.jpg

 

Zakup dokonany i teraz znów jest cisza bo moje banany już popierdywały i zaczęły mazać.

I tak wytrzymały rok więc jak na zamienniki nie jest źle.

Pzdr.

Opublikowano (edytowane)

Ja dziś zacząłem robotę nad modem, który chodził mi po łbie od jakiegoś czasu.

Zacząłem od skompletowania potrzebnych gratów - koszt w sklepie elektronicznym: całe 9,20pln.

 

http://imageshack.com/a/img843/4500/2b0d.jpg

 

Po lutowaniu i oklejaniu kabelek wygląda tak - już wpięty w uchwyty na napoje:

http://imageshack.com/a/img96/959/0ypr.jpg

 

I od przodu:

http://imageshack.com/a/img51/1851/bp9x.jpg

 

Z podpiętym odtwarzaczem MP3:

http://imageshack.com/a/img534/1425/ropk.jpg

 

Generalnie sukces połowiczny - patent jak najbardziej działa tylko dałem gdzieś dupy bo któryś lut nie trzyma - gra mi tylko lewa strona. Podejrzenia padają na kostkę, którą wykorzystałem do wpięcia w jednostkę centralną. Była to kostka od komputera domowego. Rozstawy pinów idealnie się zgadzały ale kiepsko się lutowało te piny.

Dlatego jutro będzie jeszcze jedno podejście - tym razem podjadę do Stando kupić oryginalną kostkę AUX. Jak nie będą mieli to kupię same piny aby ciasno to wszystko siedziało w głównej kostce.

 

Aaaa - oczywiście jak w Inchcape pytałem o taki mod to kabel 200pln z hakiem + kodowanie za jakieś 400-500pln. Jak zgłębiłem temat i zdobyłem oryginalna instrukcję BMW do zrobienia tego moda to stoi tam jak byk na końcu:

"This retrofit doesn't need coding procedure".

Tak więc - bez komentarza...

Pzdr.

Edytowane przez Manolito77
Opublikowano

Dziś zrobiłem od początku jeszcze jeden kabelek. Polutowałem dokładnie, podpiałem na pinach kupionych w ASO i wszystko ładnie i pięknie działa. Dzisiejszą wersję kabelka zrobiłem bez kondensatorów i opornika ze schematu. Różnica jest taka, że:

- jak się wpina urządzenie to słychać lekki trzask

- opcja AUX jest widoczna dopiero po podpięciu do kabla urządzenia i włączeniu go (z kondensatorami i opornikiem już samo wpięcie jacka - nawet bez urządzenia - powoduje pokazanie się opcji AUX).

 

Link do mojego filmiku - pierwsze odpalenie AUX u mnie w aucie:

 

 

Pzdr.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pogoda zimowa łaskawa więc dziś wziąłem się za ogarnięcie auta.

Poszło:

- mycie ręczne na 2 wiadra

- cleaner pod wosk Auto Glym SRP

- Finish Kare 1000 Hi Temp

- na szyby poszła niewidzialna wycieraczka

- na opony Meguiars Endurance Gel

Felgi nie były jakoś pieszczone szczególnie gdyż z uwagi na niepewną pogodę (dopiero pod koniec się rozpogodziło) zależało mi na ogarnięciu lakieru.

 

http://imageshack.com/a/img13/6589/drrx.jpg

 

http://imageshack.com/a/img839/6590/gctr.jpg

 

http://imageshack.com/a/img547/3275/evz2.jpg

 

Pzdr.

Opublikowano
Gdzie myjesz to cudo z reguły?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Swego czasu jeździłem na bezdotyk przy ulicy Kępińskiej - jak jedziesz na Marino to za Shellem była świetna myjnia. Mieli genialną pianę - jak pianka do golenia, która domywała bardzo dobrze nawet przyschnięty syf. Teraz ta myjnia przeniosła się na ulicę Krakowską - niedaleko ślimaka.

Obecnie jeśli chcę umyć auto ręcznie korzystam z myjni koło marketu Leclerk. Można tam wynająć stanowisko i umyć sobie we własnym zakresie.

Pzdr.

Opublikowano
Jak nie będziesz miał kiedyś chęci na własnoręczne mycie to wpadnij do mnie (Mirków). Myjnia ręczna zaprasza :D

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W związku z tym, że ostatnio na mrozach auto odpalało mi jak Ursus C330, zrobiłem dziś podejście do wymiany świec. Dwa dni temu podlałem świece żarowe naftą, żeby zwiększyć szansę na ich odkręcenie bez zerwania.

Tu zaraz po zdjęciu kolektora ssącego:

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/850/81m8.jpg

 

Skoro zrzuciłem kolektor ssący uznałem, że wymienię wszystkie wężyki podciśnień jakie znajdują się pod nim. Kupiłem wcześniej silikonowy wężyk Samco o średnicy wewnętrznej 3mm. Tu już po wymianie wężyków:

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/594/diz0.jpg

Do wymiany zostały mi tylko wężyki między elektrozaworkiem od turbiiny a gruszką i zbiornikiem podciśnienia oraz wężyk między samymi poduszkami pod silnikiem. Ale to już wymienię sobie z kanału bo kolektor ssący w tym nic nie wadzi.

 

Przy okazji wyciągnąłem elektrozaworek sterujący zaworem EGR. Wyczyściłem mikrofiltr. Okazuje się, że sąsiedztwie tego elektrozaworka jest jeszcze jeden elktrozaworek, sterujący pracą poduszek pod silnikiem. Rozebrałem go ale nie ma on takiego filterka jak ten od EGR więc tylko przedmuchałem trochę i złożyłem i zamontowałem spowrotem.

Tak on wygląda:

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/607/cpza.jpg

 

Po tych czynnościach zabrałem się za wyczyszczenie powierzchni wlotów do silnika, na których opierają się uszczelki z kolektora ssącego - były trochę usyfione nagarem.

Po ich wyczyszczeniu nadeszła chwila prawdy - próba wykręcenia świec żarowych.

Tu dobra wiadomość - wszystkie świece puściły bez większych problemów. Niektóre kręciły się w miarę luźno, inne trochę ciężko, popiskując. Postanowiłem więc, że nic na siłę - podlałem je jeszcze trochę naftą i zostawiłem tak. Dalsza część prac jutro lub w czwartek.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Uszczelki trzymały dobrze więc nie popierdywało spalinami gdzieś na silnik i bebechy. Mimo wszystko na powierzchniach styku uszczelek z powierzchnią wlotów do silnika był lekki nagar więc to wyczyściłem, aby uszczelki po założeniu kolektora idealnie przylegały do bloku silnika.

Co do wężyków to tak jak myślałem - dotychczasowe były mega sparciałe - przy próbie ściągnięcia z króćców w większości przypadków się urywały. W dotyku były bardziej plastikowe niż gumowe.

Pzdr.

Opublikowano

Teraz wziąłem silikonowe firmy Samco - mam nadzieję, że pociągną jakiś czas dobrze. :wink:

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.