Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie no - tymi zaworkami za 140pln to ja sobie nawet głowy nie będę zawracał. Średnia cena takiego to jest w granicach 250-300 pln więc jak ktoś sprzedaje za 140pln to już loteria co to za produkt.

Co do zaworka z e90 335i to muszę zgłębić temat bo chcę uniknąć sytuacji, że wydam prawie 300 pln a okaże się, że on np przesterowuje itp bo działa na innych parametrach (w końcu przeznaczony do benzyny) niż powinien u mnie.

Pzdr.

  • Odpowiedzi 440
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wczoraj z ciekawości zrobiłem stoperem kilka pomiarów elastyczności w zakresie 80-120km/h na IV biegu. Pomiary wychodziły w przedziale 6.3 - 6.7 sek. Uśredniając daje to jakieś 6.5 sek w obecnym setupie z mocniejszą mapą i turbiną od e60 525d 177KM.

Dla porównania:

seryjne e39 525D - 7,8 sek

seryjne e39 530d - 6,9 sek.

seryjne e60 525d (177KM) - 6,5 sek

seryjne e60 525d (3.0 197KM) - 6,9 sek (co dziwne - minimalnie wolniej niż 525D 177KM) :|

Czyli jest przyzwoicie skoro względem serii urwane trochę ponad 1 sekundę w elastyczności. ;)

Pzdr.

Opublikowano
Styczeń/Luty będę chciał jechać bo jeszcze zapas na tej turbinie jest. Kupię nowy elektrozaworek, dlubnie się jeszcze mapę i powinno być jeszcze trochę przyjemniej :)
Opublikowano

Po wymianie turbiny dziś - od chłopaków z ASO-BMW.pl - przyszedł jeszcze jeden brakujący element: nowy elektrozawór sterujący turbiną. Mój przeładowywał już i nie był idealny więc dla pewności zostanie wymieniony na nówkę.

 

http://i.imgur.com/DR47UOc.jpg?2

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Daj znac po wymianie czy jest roznica, cos nie chce mi sie wierzyc, ze przeladowanie masz przez przetwornik cisnienia. Ile jednostek przeladowuje? U mnie przed programem mozna powiedziec, ze wartosci pokrywaly sie a po jest jakies 50-100 jednostek wiecej (ten sam zaworek, u mnie akurat od 335i), przejrze jeszcze ostatnie live data, bo juz nie pamietam ile dokladnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nie wiem o ile jednostek ale badał to DISem podczas jazd testowych Roger z Nysy z forum bmw-sport przed montażem nowej turbiny (na fabrycznej też przeładowywał) i po montażu nowej turbiny. Zalecił mi, że nie jest to jakaś pilna sprawa ale jak będę miał możliwość to żeby kupił i wpiął nowy zaworek.

Tak więc zrobiłem, żeby pod tym względem z nową turbiną wszystko było na błysk.

Pzdr.

 

EDIT: Zaworek już w aucoe, zrobione jazdy testowe i jest odczuwalna różnica na plus - turbo jeszcze trochę lepiej wstaje. Zakup na plus.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli jednak, ciekawe jak wyglada cisnienie doladowania na nowym zaworku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jak będę miał chwilę i warunki pogodowe nie będą pod psem to się przejadę z INPA na pokładzie i sprawdzę na drodze jakie doładowania sie logują.

Pzdr.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak z korektą programu? U Rogera będziesz robił? Pytam, bo mi też "skręcił" hybrydę i waham się gdzie jechać, bo zaproponował mi poprawkę, ale brak hamowni trochę mnie powstrzymuje..program na seryjnej turbinie robiłem w Tc-performance w Łodzi i nie wiem gdzie jechać teraz. Jest co dłubnąć, bo ustawione mam 2,52 bara a turbina, na której powstała moja w serii kręci się na 2,6. Roger mówił, że spokojnie wytrzyma 2,75 więc zapas jest ogromny, dodatkowo mam nieruszone paliwo, czym był zdziwiony w związku z wynikiem 190km/400nm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze nie byłem na programie. Roger mówił, że ponoć ma jakąś hamownię - zdaje się taką na koło i chyba tez ma jakiegoś znajomego, u którego mógłby też hamować auto. Ale to jest do zweryfikowania bo nie jestem pewien czy dobrze go zrozumiałem.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego to nie pamiętam żeby mówił, w takim razie czekam na wrażenia po. Ja jeszcze chwilę pozostanę z tym co mam, narazie wystarcza mi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wreszcie po zimie udało się odszczurzyć auto - nie mogłem już patrzeć na ten pozimowy syf. Pierwsze mycie ręczne na 2 wiadra. Szampon ADBL a po umyciu Sonax BSD. Nie kładłem nic twardszego ponieważ po zimie tu i ówdzie jakieś mikroryski sa więc trzeba je będzie przepolerować dlatego bezsensowne byłoby kładzenie wosku na to. Auto jeszcze na zimówkach ale w najbliższy weekend wpadnie już letni setup.

 

http://i.imgur.com/tKoiNFo.jpg?2

 

http://i.imgur.com/tjh11Hd.jpg?2

 

Pzdr.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś, po około 1.5 miesiąca stosowania oleju 2T podpialem auto pod INPE sprawdzić korekcje. Podchodzilem do tego sceptycznie ale dziś mocno pozytywnie się zaskoczylem. Do tej pory korekcje u mnie kształtowały się na poziomie 0.9 - 1.5 (rozgrzany silnik). Dziś korekcje wyglądają następująco:

 

http://i.imgur.com/1G1N8sO.jpg?1

 

Dodatkowo zauważyłem ostatnio, że regulator ciśnienia (ten w okolicach filtra paliwa) zaczął się pocić - swego czasu "regenerowałem" go metodą z for - włożenie dodatkowej podkładki do środka aby zniwelować ugniecenie sprężynki w tym zaworku/regulatorze.

Generalnie zamienników nie ma a nowy kosztuje coś w okolicy 600 pln. Ostatnio jednak pojawiła się opcja - regulator cisnienia EPMAN stosowany w autach trochę bardziej sportowych. W zestawie z manometrem więc na bieżąco widać na jakim ciśnieniu chodzi.

Tak to wygląda juz u mnie w aucie:

 

http://i.imgur.com/w0z5VJh.jpg?1

http://i.imgur.com/sW3eZqL.jpg?1

http://i.imgur.com/5wdnsUp.jpg?1

Mój zregenerowany regulator dawal w INPA ciśnienie 4,21 bara. Ten bez regulowania śrubą daje 4,25 i takie zostawiłem. Różnica jest taka, że na tym EPMANIE nawet przy mocnym bucie w INPA ciśnienie jest idealnie cały czas takie same - nic a nic nie spada. Czuć to także w trochę lepszej dynamice auta.

Czas pokaże jak to się będzie sprawowało. Jedyne, co mnie denerwuje to ten wieśniacki kolor ale innego nie było więc trzeba było się z tym jakoś pogodzić.

Opublikowano
Ciekawą sprawę poruszyłeś. Dużo ostatnio o tym czytałem i zastanawiam się także nad tym. Po akcji z uzywaniem liqui molly podchodze lekko sceptycznie, jednak tamten dodatek wyczyscil uklad paliwowy i przy okazji pompe cr, co skonczylo sie awaria. Co jest lepsze: olej 2T czy skydd ?
Opublikowano

Skydda nie używałem więc nie mam porównania. 2T jak widać się sprawdza więc póki co stosuję i będę stosował. U mnie płukanka LM Diesel Spulung zalana nierozcieńczona do nowego filtra paliwa nie wyrządziła żadnych szkód itp.

Pzdr.

Opublikowano

Dziś udało się umyć auto na 2 wiadra szamponem ADBL i po wysuszeniu na lakier poszło Fusso Coat od Soft 99, na opony Megs Endurance.

 

http://i.imgur.com/CaJvS5b.jpg

 

http://i.imgur.com/URtSj3o.jpg

 

http://i.imgur.com/we0NaF3.jpg

 

http://i.imgur.com/VK9FI2p.jpg

 

http://i.imgur.com/760x3YM.jpg

 

http://i.imgur.com/fMTRBXL.jpg

 

http://i.imgur.com/KehWekw.jpg

 

http://i.imgur.com/N6eGYhp.jpg

 

http://i.imgur.com/Zs7cuGy.jpg

 

http://i.imgur.com/VC29XSb.jpg

 

http://i.imgur.com/rzrluyT.jpg

 

http://i.imgur.com/eXI6111.jpg

 

http://i.imgur.com/DwloisO.jpg

 

Pzdr.

Opublikowano

Pytasz o wydajność wosku Soft99 Fusso Coat? Paaaanie - ta puszka to Ci starczy na około 30 aut. :mrgreen: Nanosząc wosk powinno się to robić jak najcieńszą warstwą. Wprawny nakładacz na auto wielkości e39 zużyje poniżej 10 g (5-6 g). Puszka ma wielkość 200 g więc około 30 aut to spokojnie powinna obsłużyć. Co do trwałości - jeśli nie korzystasz z myjni typu szczota, nie używasz jakiejś mega agresywnej chemii (loteria jest z myjniami bezdotykowymi bo raz mi się zdarzyło, że po wizycie na jednej wosk mi popłynął) to ten wosk jest w stanie posiedzieć około 4-5 miesięcy (w zimowej porze około 3 miesięcy). Jak dodatkowo myjesz auto i po umyciu go narzucisz np preparat Sonaxa - Brilliant Shine Detailer - to przedłużasz życie wosku i te 5 miesięcy trwałości jest jak najbardziej osiągalne.

Pzdr.

Opublikowano

Do felg dość dobrze sprawdzi się także wosk syntetyczny tylko innej firmy - Finish Kare 1000 Hi Temp. Jest trochę bardziej odporny na wyższe temperatury więc w felgach sprawdza się dość dobrze. Generalnie ta firma robi też woski dla przemysłu, gdzie smaruje się tym formy odlewnicze aby odlew łatwiej odchodził od formy. Tyle tylko, że oczywiście też trzeba sobie dobrać jakąś chemię do czyszczenia felg, która nie będzie jakoś mocno kwasowa, żeby nie zeżarła wosku.

Jeśli chodzi o codzienną pielęgnację skóry to trochę za duże słowo bo codziennie nie ma co skóry faszerować różnymi środkami. Ja mam alcantarę więc typowej chemii do skór nie testowałem ale z tego co czytałem dość często na forach detailingowych to ludzie bardzo sobie chwalą zestawy do skór firmy Gliptone lub Colourlock - zestawy Gliptone kosztują około 70-90 pln i jest w nich Cleaner do bezwodnego czyszczenia skóry, szczoteczka do czyszczenia cleanerem, odżywka do impregnacji skóry oraz ściereczka do nanoszenia impregnatu. Zestaw Colourlocka jest podobny, kosztuje około 100 pln i można wybrać wersję soft lub strong - w zależności od zabrudzenia skóry.

Dobrym środkiem, który można okresowo na skórę nanosić jest Leder Versiegelung od Colourlocka - też rodzaj impregnatu - który co 3 - 6 miesięcy można zarzucić na skórę dzięki czemu nie wysycha ona tak bardzo i zachowuje swój kolor i miękkość.

Pzdr.

Opublikowano

Wczoraj zabrałem się za wymianę uszczelek w podstawie filtra oleju - między podstawą filtra oleju i między podstawą filtra oleju a chłodniczką oleju i płynu chłodzącego. Objawy - od jakiegoś czasu zauważyłem plamy oleju w płynie chłodzącym. Dodatkowo spuszczenie płynu chłodzącego, zalanie układu wodą demineralizowaną ze środkiem do płukania układów, po spuszczeniu tego zalanie płynem chłodzącym właściwym (koncentrat Febi Bilstein).

Dostęp do podstawy filtra oleju niezbyt zachęcający ale po zdemontowaniu górnego węża płynu chłodzącego, odkręceniu i odsunięciu chłodniczki paliwa oraz wyjęciu plastikowego dolotu do chłodniczki paliwa dostęp zrobił się całkiem przyzwoity - śruby można odkręcić standardową (dłuższą) przedłużką do grzechotki z zestawu narzędzi.

 

http://i.imgur.com/uOFuWdt.jpg?1

 

http://i.imgur.com/WuaIYVy.jpg?1

 

Bałem się odpowietrzania układu chłodzenia bo naczytałem się jakie to trzeba czary odprawiać przy tym. Okazało się, że wystarczy zastosować się do procedury jaką ktoś zalecił - wolnego nalewania płynu do zbiorniczka wyrównawczego przy nalewaniu płynu po opróznieniu układu oraz przy dolewaniu płynu jak uruchomi się silnik. Układ wtedy bez większych problemów się odpowietrza i nie ma żadnych problemów z nim.

Pzdr.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W sobotę był powrót do tematu "podstawa filtra oleju - wymiennik ciepła". Tydzień temu wymieniłem uszczelki między podstawą filtra oleju a silnikiem i miedzy podstawa filtra oleju i wymiennikiem ciepła gdzie schładza się płyn chłodniczy oraz olej silnikowy. Oznaką było pojawienie się oleju w płynie chłodniczym oraz pocenie się na połączeniu podstawa filtra - silnik. Po wymianie uszczelek okazało się, że większa ilość oleju pojawia się w płynie chłodniczym - zapewne uszczelnienie połączeń spowodowało, że ta część oleju, która przesączała się na zewnątrz układu teraz w większej ilości mieszała się w płynem. W związku z tym w poniedziałek poszło zamówienie do chłopaków z ASO-BMW.PL na nową chłodniczkę/wymiennik ciepła (MAHLE/BMW - poprzednia była KTM/BMW) bo podejrzenie padało na jej rozszczelnienie w środku.

 

Graty zamówione, przyszły więc można zabierać się za robotę.

 

http://i.imgur.com/yHwOvOz.jpg?1

http://i.imgur.com/rX4Bovy.jpg?1

 

Strat roboty. Aby polepszyć sobie dojście do śrub podstawy filtra oleju trzeba zdemontować kilka gratów:

1. spuścić płyn (asekuracyjnie jakaś reklamówka na alternator) i odpiąć (wystarczy od strony chłodnicy i odgiąć ją sobie do góry) górną rurę od płynu chłodniczego (obrysowana kolorem żółtym)

 

2. zdemontować plastikowy dolot powietrza do chłodnicy paliwa (obrysowana kolorem czerwonym)

 

3. odkręcić i odciągnąć do góry chłodniczkę paliwa - nie trzeba odpinać od niej przewodów paliwowych bo są gumowe i można bez problemów chłodniczkę odsunąć w górę (obrysowana kolorem niebieskim)

 

4. odkręcić śrubę mocującą plastikową magistralkę płynu chłodniczego do podstawy filtra oleju (obrysowana na zielono)

 

5. odpiąć gumowy wąż płynu chłodzącego od wymiennika ciepła - od strony kabiny, wygięty w "U"

 

6. zdemontować zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego - pewnie bez tego też się da ale ja i tak zdejmowałem, żeby jak najwięcej oleju wypłukać z układu

 

http://i.imgur.com/4y4m7tX.jpg?2

 

Po zdemontowaniu tego wszystkiego mamy już dość dobry dostęp.

http://i.imgur.com/BDGIVN8.jpg?2

 

Także do śrub mocujących podstawę filtra.

http://i.imgur.com/HVRQDC8.jpg?2

http://i.imgur.com/zkaSHLY.jpg?2

 

Po odkręceniu śrub trochę manewrowania (trzeba lekko unieść też gumowy wąż widoczny na poprzednim zdjęciu)...

http://i.imgur.com/Do8bR9v.jpg?1

 

...i podstawę filtra mamy na wierzchu (tu już po odkręceniu od niej chłodniczki/wymiennika ciepła).

http://i.imgur.com/XjJMNlJ.jpg?1

 

Potem montaż wszystkiego w odwrotnej kolejności, zapięcie układu chłodniczego, zalanie wodą demineralizowaną z płynem Liqui Moly do czyszczenia chłodnic i zalanie właściwym płynem. Docelowo będę jeszcze chciał ze 2 razy wymienić płyn bo jeszcze resztki oleju pływają w układzie. Mam nadzieję, że ta uproszczona instrukcja komuś się przyda.

To na tyle.

Pzdr.

Opublikowano

Robota może niezbyt skomplikowana ale upierdliwa ze względu na czas wykonania bo trochę gratów trzeba zdemontować, spuścić płyn, przepłukać wodą, spuścić wodę , zalać nowy płyn. A i tak jeszcze ze 2 razy spuszczę płyn i przepłuczę wodą bo jeszcze trochę oleju zostało w układzie.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.