Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 440
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gratulacje! U mnie za 3 dni rodzina się powiększa :D

 

Więc się wyjaśniło - chip robiłeś, żeby dodatkowa masa (dziecko + wózek) nie miała wpływu na osiągi :lol:

Co do rydwanu - z paskami na felgach bardziej charakternie wyglądał.

Opublikowano

Dzięki za dobre słowa. Mod softu tak jak napisane - aby stosunek mocy do wożonej masy dalej był korzystny. :mrgreen:

Mała póki co jest w miarę stabilna - po zjedzeniu 3-4 godziny śpi jak zabita :)

Trzymam kciuki za zbliżające się narodziny u innych. :wink:

Opublikowano

My akurat kupilismy BeSafe X-Landera - też bardzo fajny i wysoko oceniany fotelik/nosidełko. :wink:

Pzdr.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Szukałem przyczyny stukania z przodu na nierównościach (zwłaszcza na kostce brukowej) w swoim e39. Wymieniłem już wahacze proste, łączniki stabilizatorów, gumy stabilizatorów, górne mocowania amortyzatorów + osłony i odboje. Teraz przyszedł czas na wahacze górne - tzw. "banany".

 

http://i.imgur.com/0Galy7E.jpg?1

 

Ku mojej uciesze okazało się to strzałem w dziesiątkę. Wreszcie nastała piękna cisza. Wahacze po wyjęciu i majtaniu sworzniami w rękach nie wykazywały żadnych luzów (nawet brechą były na aucie macane i też nie widać było luzów). Tuleje gumowe też nie wyglądały na popękane (wymieniałem je jakieś 4 lata temu). Jednak gdzieś była jakaś minimalna lipa bo na aucie stukało.

Jutro na 9:00 umówiona wizyta w zakładzie aby ustawić zbieżność/geometrię i powinno być git.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie chyba też to pójdzie niedługo.

 

Wymieniane górne mocowania, amory, sprężyny, dolne wahacze, końcówki i drążki.

 

Na początku myślałem, że maglownica, bo ma lekki luz, ale jadąc na skręconych kołach dalej postukuje, więc chyba to to.. albo łączniki stabilizatora, które wyglądają również dobrze. ;)

Opublikowano

U mnie magiel wykluczyłem bo stukalo mi tylko kiedy prawym kołem jechałem po dziurach, z lewej strony była cisza. Wymieniłem oba wahacze żeby nie wracać do tematu.

Pzdr.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jako, że miesiąc temu urodziła mi się córa, uznałem, że trzeba pomyśleć o jej wygodzie - aby jej słońce za mocno w oczy nie raziło. Dlatego przyszedł czas na przyciemnienie bocznych szyb. Tylna szyba zostanie przyciemniona za 3 tygodnie. Folia to 3M FX 5

 

http://i.imgur.com/psyGfm6.jpg?1

http://i.imgur.com/JmikDE4.jpg?1

 

Spec, który folię "instalował" mówił, że jest bardzo dobrej klasy (folię kupowałem ja sam) i bardzo przyjemnie się ją formuje i klei.

Pzdr.

Opublikowano
Są tacy, którzy kleja bez wyciągania szyb bocznych. Ten konkretny gość wyciągał szyby bo uważa, że można wtedy wszystko dużo dokładniej zrobić, podocinac, powyklejac. Tylną szybę bedzie też robił (naturalnie juz bez wyciagania jej :) )ale pewnie po 10 czerwca bo się wtedy chajta (to narzeczony mojej kumpeli z pracy) i teraz mają trochę spraw na głowie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wczoraj był wolny dzień więc umyłem auto, wyglinkowałem, przeleciałem Menzerną 2500 (celem miało być lekkie odświeżenie lakieru) - będzie potrzebna poprawka Menzerną 3000 bo gdzie niegdzie po samej 2500 zostały lekkie "duszki" i na koniec Soft99 Fusso Coat (robi robotę ten szpej lepszą niż FK 1000 Hi Temp - podbicie głębi koloru, szklistości i metaliku oraz efekty "wodne" lepsze niż FK).

Nie było czasu specjalnie na jakieś duże ilości zdjęć więc kilka z efektów.

 

Glinka na poziomych płaszczyznach była trochę bardziej brudna (na pionowych nie było tyle syfu).

http://i.imgur.com/sfjZ2f8.jpg

 

Próbowałem uchwycić 50:50 ale widać tylko bardzo lekkie odświeżenie lakieru (miał delikatnie szarawy odcień i teraz zyskał czerń).

http://i.imgur.com/WHnAdl3.jpg

http://i.imgur.com/m1fF2kT.jpg

 

Efekt finalny:

http://i.imgur.com/u6xlZIg.jpg

http://i.imgur.com/CYqLlgh.jpg

http://i.imgur.com/VbUl0hx.jpg

http://i.imgur.com/sRytuIV.jpg

http://i.imgur.com/6ac5USl.jpg

http://i.imgur.com/VdQEJC8.jpg

http://i.imgur.com/eAWya77.jpg

http://i.imgur.com/rH4okpT.jpg

 

Kropelki bardzo przyjemne:

http://i.imgur.com/yi2uRZF.jpg

 

Na zdjęciu tego tak nie widać ale w słońcu ziarno metaliku bardzo odżyło:

http://i.imgur.com/070xKV0.jpg

 

Zostały jeszcze koła i plastiki zewnętrzne bo nie były ruszane gdyż zrobił się wieczór.

Pzdr.

 

EDIT:

 

Przedwczoraj i wczoraj zabrałem się w końcu za odseparowanie kloszy z lamp przednich mojego e39. Niestety mam już lampy, które klejone są płynną gumą/klejem do szyb, który trzeba fizycznie rozciąć bo nie jest podatny na podgrzanie. Generalnie robota mego żmudna i czasochłonna. Pierwsza lampa zajęła mi 7 godzin (po 6 godzinach udało mi się zdjąć klosz) - robota polegała na odcięciu kawałka kołnierza obudowy lampy, który zasłaniał spoinę. Potem żmudne podcinanie kleju różnego rodzaju nożami, ostrzami itp. Z drugą lampą poszło szybciej bo już miałem obczajone co i jak - po 3 godzinach klosz miałem już na wierzchu.

 

http://i.imgur.com/10RxR6w.jpg?1

 

Powodem tej operacji były klosze brudne od środka w stopniu, który strasznie mnie denerwował i był nieakceptowalny. Wyglądało to tak:

http://i.imgur.com/WtX3XNJ.jpg?1

http://i.imgur.com/CaHe5wC.jpg?1

 

Tu już klosz po umyciu od wewnątrz.

http://i.imgur.com/VkByTTd.jpg?1

http://i.imgur.com/8gLUUei.jpg?1

 

Największym plusem operacji jest to, że teraz klosze skleiłem butylem (dokładnie tym czego używali fabrycznie w lampach do 2001 roku) więc w razie potrzeby wystarczy podgrzać spoinę i odchodzi bez większych problemów. No i wygląd samych lamp dużo lepszy. Jeszcze z zewnątrz je trochę przepoleruję i będę malina.

 

Przy okazji robót odświeżyłem kierownicę bo już miejscami pozłaził bezbarwny lakier i skóra robiła się matowa/wytarta. W ruch poszedł zestaw Colourlocka - teraz kierownica ma na całej powierzchni równy, lekko satynowy look. Wygląda lepiej niż przed zabiegiem. Jestem ciekaw jaka będzie trwałość tego zestawu.

 

http://i.imgur.com/Sqbm0Py.jpg?1

Pzdr.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Dziś po opłukaniu auta na myjni (na lakierze Soft99 Fusso Coat) udało się zrobić parę fotek.

 

http://farm9.staticflickr.com/8466/28282301933_620a961e23_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8896/28866310416_3901ac5c58_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8681/28822271031_2c90204212_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8863/28866310176_2e97238540_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8521/28897364465_acb9ace81c_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8895/28866310006_c91bb5cd98_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8756/28897364175_0bfde03016_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8720/28866309556_35a4450d69_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8292/28612632220_5255aac3ae_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8635/28792723222_07b9a41fc4_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8693/28612631800_4c0207ce01_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8169/28612631550_d783b69718_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7719/28897363915_1d4282f26f_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8625/28282300773_66d7efe94a_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8651/28897362705_d963c300f3_b.jpg

 

Pzdr.

Edytowane przez Manolito77
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dziś sprawna akcja: mycie ADBL Shampoo + QD Finish Kare 425, na oponach Megs Endurance. Przejrzałem mój magazynek chemii do auta i odkurzyłem tego FK 425. Przyznam, że może nie jest tak trwały jak Sonax BSD ale look daje lepszy.

Zdjęcia telefonem więc profi to nie jest.

 

http://i.imgur.com/fbw3T2Q.jpg?2

 

http://i.imgur.com/o1vPJlF.jpg?2

 

http://i.imgur.com/pcz37hD.jpg?3

 

Pzdr.

Opublikowano

Dotarły graty od chłopaków z ASO-BMW.pl:

- tarcze Textar PRO HC - wysokonawęglane

- klocki Textar kierunkowe

- czujnik klocków Textar

 

28852459892_ce22450f8a_c.jpg

 

W ubiegłą sobotę montaż i już na aucie:

28338115444_a74d87cf1c_c.jpg

28671396890_6c0c36d0ba_c.jpg

 

Zabrakło czasu na pomalowanie zacisków i porządne umycie felg ale na to też przyjdzie czas.

Pzdr.

Opublikowano

Dziś posiedziałem trochę nad modem - może nie jakiś mega mod ale przydatny.

Automatyczne otwieranie klapy z kluczyka - wszystko działa bardzo sprawnie i bezproblemowo. Graty potrzebne do tego:

- nowe siłowniki klapy (chyba, że ktoś ma w miarę świeże/wymienione niedawno) - ja kupiłem firmy FA Krosno

- sprężynki ze strony Impex Ready (nr: 2S19065)

- metalowe główki do gniazd kulistych (plastikowe są mało stabilne i mogą popękać od większego naprężenia po zamknięciu klapy)

 

Sprężynki trzeba przyciąć bo nie ma szans aby w pełnej długości umożliwiały zamknięcie klapy.

Ja przycinałem po kawałku i pasowałem do momentu aż klapa się domknie. Generalnie wyszło, że zrobiłem 3 cięcia od miejsca gdzie kończy się fabryczny zwój.

 

Działa to tak:

 

 

Tak wygląda:

29002073172_ca4c8e10e8_c.jpg

Pzdr.

Opublikowano

Dziś odświeżenie alcantary. Była niedawno prana i zostało trochę kołtunów. Tylko część zebrała golarka. W ruch poszedł drobny papier ścierny. Efekt mnie zadowala.

 

Przed:

29254986321_70d3ca4b11_c.jpg

 

Po:

28712917943_41ca19ee52_c.jpg

 

Przed:

29254986081_e11cc52e69_c.jpg

 

Po:

29333840695_3d023876fb_c.jpg

 

Zdjęcia gwoździem papiakiem więc nie ma szału.

Pzdr.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dziś została do auta zaaplikowana nowa turbina - nowsza konstrukcyjnie, wydajniejsza, zdolna dmuchnąć dużo więcej niż fabryczna przy max parametrach. Turbo to Garrett GT2056V z e60 525D 177KM.

Przy okazji zostały wywalone 2 katy - te zaraz za turbiną, żeby nowa miała lżejszy oddech. Oczywiście turbo zostało przygotowane pod moje auto - muszla zimna obrócona tak aby można było bez problemu podpiąć moje fabryczne węże olejowe - zasilanie i powrót.

Tak wyglądają obie turbiny - na pierwszy rzut oka wydają się być tej samej wielkości jednak nowa jest minimalnie większa - zwłaszcza od strony wydechowej. No i wirnik strony zimnej ma podwójne łopatki zamiast pojedynczych.

Zdjęcia robione telefonem - wyszły trochę kupowate a nie przejrzałem ich czy dobrze wyszły.

http://i.imgur.com/T7OKibd.jpg?3

 

http://i.imgur.com/bqKTi1y.jpg?1

 

Nowa dmuchawka:

 

http://i.imgur.com/hHhs7DD.jpg?2

 

http://i.imgur.com/EkZMwJe.jpg?3

 

Na chwilę obecną nie mam zdjęcia jak to już wygląda po montażu ale dorzucę z czasem.

Po montażu odbyte 5 jazd w celu dostrojenia turbiny sztangą aby pracowała w odpowiednim zakresie obrotów. Wreszcie uzyskany zadowalający efekt. Obecnie nowe turbo ustawione tak, że wstaje minimalnie wyżej niż fabryczne (fabryczna około 1700 obr, nowa około 1800-1900 obr).

 

Wrażenia z jazdy: bez porównania lepiej. Nowe turbo jak juz wstanie to robi to znacznie sprawniej i poza tym ciągnie mocno 4 - 4,5 tys obr. (fabryczne turbo przy 3500 obr dostawało zadyszki i kończyło się dobre przyspieszanie).

Na chwilę obecną turbina pracuje na mojej mocniejszej mapie - nie była ona edytowana. Z racu wydajniejszej turbiny jest potencjał aby tą mapą jeszcze lekko wyedytować. Po montażu nie zakłądaliśmy hamowni drogowej bo pogoda się skisiła i spadł śnieg więc nie było sensu.

Póki co w pełni zadowolony z roboty jaką wykonał Krzysiek z Nysy (aka Roger-Nysa).

Pzdr.

 

EDIT:

I jeszcze foty z komory silnika.

 

http://i.imgur.com/YKRV6YW.jpg?3

 

http://i.imgur.com/PJDiOPP.jpg?2

 

http://i.imgur.com/jlmcq0k.jpg?3

Elektrozaworek od turbo jak widać zamontowany jest wyżej bo ta turbina nie miała mocowań na niego (sterowana była elektronicznym nastawnikiem). Póki co zamontowane w takie a nie inny sposób ale jak będę miał chwilę to zajmę się kosmetyką tego i na spokojnie porobię jakieś mocowania i zamontuję to bardziej docelowo.

Grucha/zbiornik podciśnienia zamontowana też trochę innym uchwytem ale z kanału też sobie to ogarnę w jakiś inny sposób - na spokojnie.

Opublikowano

Super mod :) W przyszłym tygodniu moja turbina także leci, ale tylko do regeneracji - strach robić jakieś mody w 530d z automatem, skrzynia by skończyła się pewnie, więc lepiej zapewnić zdrową serię.

 

Widać, że auto jest mocno zadbane. Oby tak zostało. Pozdrawiam ! :)

Opublikowano

To prawda - automat trochę jednak ogranicza mody więc lepiej nie ryzykować i mieć zdrową serię. U mnie jeszcze jakiś potencjał jest. Muszę jeszcze tylko elektrozaworek sterujący turbiną wymienić bo trochę przeładowuje (przeładowywał także fabryczne turbo) i widać, że już nie pracuje tak dobrze, jak powinien. Nowy zaworek powinien lepiej pilnować przeładowywana na górze i być może troszkę dół będzie jeszcze minimalnie lepiej wstawał. Choć tu będzie potrzebna jeszcze delikatna korekta na sztandze.

Przy regeneracji turbo ważne aby robili to na dobrych częściach (przynajmniej Mellett) no i na porządnym sprzęcie i wyważarce żeby kręcić turbinę na maxa na ile pozwala sprzęt a nie tylko na roboczych obrotach jakie panują w aucie.

Pzdr.

Opublikowano
Turbina poleci tam, gdzie była pompa CR regenerowana - Turbotec. Właściciel warsztatu ich poleca i mówi, że robi tylko tam. Z pompą mu zaufałem, z turbo chyba też tak zrobię. Nie są najtańsi, ale za darmo nic nie ma.
Opublikowano

Jeśli zakład sprawdzony to tym lepiej.

Dziś 0 sobota - postanowiłem zrobić szybką akcję z wymianą oleju bo skoro turbo wstawione nowe to mocno wskazane jest aby olej był także nowy (niektóre zakłady regenerujące turbiny od wymiany oleju na nowy uzależniają wystawienie gwarancji). Po ostatnich wydarzeniach z moją fabryczną turbiną została mi cała litrowa bańka Motula + trochę ponad pół drugiej więc postanowiłem dokupić bańkę 5 litrową + filtr i zrobić szybką akcję z wymianą.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odnośnie przetwornika ciśnienia (elektrozaworek) to polecam od e90 335i, mój fabryczny działał bez zarzutu (po założeniu do innego auta banana na ustach właściciela) a po zmianie zauważalna różnica, szybsza reakcja i wrażenie jakby przybyło jakieś 30nm momentu :wink: nie wiem czy u Was w e39 też tak jest, ale ja wątpię w dobrą pracę pierburgów z alledrogo za 140,- w hurtowni kosztują przeszło dwa razy tyle.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.