Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Colli przerabiałem - tez fajny i daje trochę inny efekt wizualny: Colli bardziej podbija ciemny kolor. FK 1000 Hi Temp daje trochę bardziej szklisty efekt.

Generalnie 2 bardzo porównywalne woski - tak samo łatwo się ja aplikuje, FK może odrobinę łatwiej poleruje no i dla mnie zaletą FK jest to, że po wypolerowaniu nie ciągnie tak mocno kurzu jak Colli (wiosną i latem jest to dość upierdliwe bo na drugi dzień auto wygląda mocno zakurzone - oczywiście po jednym/dwóch myciach efekt przyciągania kurzu znacznie maleje).

Oczywiście są jeszcze woski naturalne, które dają jeszcze lepszy efekt wizualny jednak nie są aż tak odporne. Ja osobiście idę na kompromis i wolę woski syntetyczne pokroju Colli czy FK bo ich efekt wystarcza na znacznie dłuższy okres eksploatacji - kosztem odrobinę mniejszego WOW w efekcie wizualnym.

Pzdr.

  • Odpowiedzi 440
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wosk poleruję RĘCZNIE aczkolwiek maszynowo też można tylko trzeba mieć kilka sztuk odpowiednich padów z mikrofibry, żeby co jakiś czas zmieniać na świeży (jak jednym będziesz to robił to się szybko woskiem zapcha i zamiast go spolerować będziesz ciągle rozcierał/rozmazywał wosk).

Pzdr.

Opublikowano

Uważam, że jest bardzo ok. Pamiętam, że w czasach kiedy jeszcze używałem tych wosków koloryzujących Sonaxa w dużych butlach to tamto jak przyschło to była męka. Plusem takiego FK 1000 Hi Temp jest fakt, że możesz cale auto nim wysmarować i na spokojnie robić "test palca" żeby wiedzieć gdzie już można śmiało polerować wosk.

Pzdr.

Opublikowano (edytowane)

Dziś w aucie wrzucona nowa mapa - w okolicy 195KM. Robiona przez jednego z użytkowników innego forum, który zajmuje się tym już parę lat. Jestem w szoku jak to teraz zwija asfalt. :shock:

Dziś jeździłem na mokrym asfalcie przy dodatniej temperaturze i na fabrycznej mapie tak przy 2200 obr. od czasu do czasu mrugnęła kontrola trakcji. Po wrzuceniu nowej mapy od 1800-1900 obr. kontrolka świeci się non stop a auto niekiepsko wciska w fotel. :shock:

Za jakiś czas podjadę na jakieś rolki żeby obadać jakie kreski wyszły.

Generalnie zadowolenie na maxa. ;)

Edytowane przez Manolito77
Opublikowano
Opublikowano

Dam znać. Z tego co jednak widzę to z reguły po remapie ludzie piszą, że spalanie im spada o około max 0,5 l/100km. Wczoraj jak wracałem do Wrocławia to na podstawie wskazówki tez mi się wydawało, że trochę mniej dygnęła w dół. Ale to mało dokładne.

Pzdr.

 

EDIT:

Dziś zrobiłem pomiar testowy na drodze aby mieć porównanie z tym co zmierzyłem przed modyfikacją mapy (pomiar robiony stoperem stąd widełki pomiarowe):

Przyspieszenie 80-120 km/h na IV biegu.

 

Przed modyfikacją (suchy asfalt):

7.9 - 8.4 sek (fabrycznie podawane jest 7,9 sek)

Po modyfikacji (mokry asfalt):

6.8 - 7.3 sek

 

Różnica mocno odczuwalna. Pomiaru 0-100 nie robiłem bo na mokrym asfalcie trakcja świeci się prawie non stop i kaganiec mocno hamuje auto więc nie było sensu.

Opublikowano
Dziś w aucie wrzucona nowa mapa - w okolicy 195KM. Robiona przez jednego z użytkowników innego forum, który zajmuje się tym już parę lat. Jestem w szoku jak to teraz zwija asfalt. :shock:

Dziś jeździłem na mokrym asfalcie przy dodatniej temperaturze i na fabrycznej mapie tak przy 2200 obr. od czasu do czasu mrugnęła kontrola trakcji. Po wrzuceniu nowej mapy od 1800-1900 obr. kontrolka świeci się non stop a auto niekiepsko wciska w fotel. :shock:

Za jakiś czas podjadę na jakieś rolki żeby obadać jakie kreski wyszły.

Generalnie zadowolenie na maxa. ;)

 

 

W takich chwilach żałuje, że mam benzynę. Mała zmiana mapki i paręnaście kucy więcej :(

Opublikowano
Mała zmiana mapki i paręnaście kucy więcej :(

Nawet więcej niż "paręnaście" - optymalny program daje jakieś 30-35 :wink:

Pzdr.

Opublikowano
Kurna... miałem ogarniętą listę zakupów i modów na najbliższy czas, wszystko elegancko rozplanowane, tylko czekać na wiosnę. Teraz przez Ciebie wróciła myśl o podniesieniu mocy i znając mnie, zapewne wskoczy na pierwsze miejsce. Dzięki! :twisted:
Opublikowano

rafal99, tez mi to jakiś czas chodziło po głowie :wink:

ambience, każdy silnik ma swoje wady i zalety. To jedna z zalet diesla (oczywiście nie można zapominać o tym, że nowsze benzyny są w wielu wypadkach już także uturbione i tam również można dość łatwo sobie polepszyć stosunek mocy). :wink:

Opublikowano

Tu masz rację - benzyny z lat produkcji e39 niestety zbyt wiele nie oferują w kwestii podniesienia mocy. A jeśli chce się to zrobić w miarę skutecznie to są już potężne koszty (jesli np w grę wchodzi uturbienie takiej benzyny).

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://vf-engineering.com/e46-m3/

 

Coś takiego do M54 3.0 R6? Ciekawe czy by się nadało, no i po takim upgrejdzie czy automat da radę :shock: Może kiedyś spróbuję :8)

Opublikowano
http://vf-engineering.com/e46-m3/

 

Coś takiego do M54 3.0 R6? Ciekawe czy by się nadało, no i po takim upgrejdzie czy automat da radę :shock: Może kiedyś spróbuję :8)

 

Ja mam tą sama skrzynie co ty ? :) w m52 max bylo 2,8 192konie. Nie wiem czy ta sama skrzynia szła do m54. Bo w moim przypadku graty z m54 i moc będzie wyższa

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

W ostatni czwartek robiłem serwis olejowy w swoim aucie plus wymiana filtra paliwa i zalanie go preparatem Liqui Moly Diesel Spulung do czyszczenia wtrysków aby silnik pochodził na nierozcieńczonym LM-ie. Dziś podłączyłem INPĘ żeby posprawdzać parametry i korekcje wtrysków i jestem pod wrażeniem. Muszę przyznać, że ten środek robi robotę (wcześniej zalewałem to do baku ale korekcje jakoś specjalnie się nie zmieniały).

Do tej pory moje korekcje - rozgrzany silnik - kształtowały się (maksymalne odchylenia) na poziomie -1,1 do +1,0.

Teraz wygląda to następująco:

 

Pomiar robiony już na rozgrzanym silniku. Generalnie jestem pod bardzo pozytywnym wrażeniem.

Pozostałe parametry też ok - maksymalne doładowanie (w chwilowym peaku) to 2430, przepływka w maksie daje 1230 jednostek, progówka na postoju ma 4,19 i nie spada poniżej 4,00.

Nowa mapa siadła też dobrze bo dziś na pustym kawałku autostrady pojechałem 240 km/h więc jakoś to jedzie. :wink:

 

Udało się także odświeżyć i założyć na auto letnie koła. Czerwone paski zdjęte bo były już trochę potargane.

http://i.imgur.com/TIjqFKb.jpg?1

Pzdr.

Opublikowano

Jak myślisz, co ile tankowań to stosować?

 

Od razu zrobić to metodą jaką Ty teraz to wykonałeś, czy najpierw spróbować z bakiem? Generalnie żadnych problemów z wtryskami chyba nie mam, korekcji nie sprawdzałem ale auto jeździ okej.

 

Czy też najpierw radziłbyś mi sprawdzić korekcje ?

Opublikowano
Moje korekcje też nie były jakieś tragiczne. Zrobiłem to bo akurat zmieniałem filtr paliwa a poza tym auto miało zmodyfikowaną mapę silnika więc uznałem, że dobrze by było go przeczyscic. Możesz z ciekawości sprawdzić jakie masz.
Opublikowano

Tak - mam świeże zdjęcia.

Jako, że 13-go kwietnia urodziła mi się córa i dziś można ją było odebrać ze szpitala, postanowiłem, że trzeba rydwan po zimie trochę w końcu ogarnąć.

 

http://i.imgur.com/fDtX8oa.jpg?1

 

http://i.imgur.com/bxbBMDd.jpg?1

 

http://i.imgur.com/nFha9ek.jpg?1

 

http://i.imgur.com/R9Pz7ni.jpg?1

 

http://i.imgur.com/maRbAfh.jpg?1

 

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.