Skocz do zawartości

[e39] 525d 2003 M-Pakiet ~195KM 400Nm


Manolito77

Rekomendowane odpowiedzi

opa-pl: możesz spróbowac coś w kolor właśnie tytanowy/grafitowy. Z tego co kojarzę to te kolory są spokojnie dostępne jeśli chodzi o malowanie proszkowe.

Ewentualnie klasycznie w srebrny metalik.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 440
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Możesz też iśc w taki kolor jaki jest np na oryginalnych felgach od e39 M5. Coś takiego:

 

http://farm2.static.flickr.com/1336/1184322352_71a60779a3.jpg

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też iśc w taki kolor jaki jest np na oryginalnych felgach od e39 M5. Coś takiego:

 

http://farm2.static.flickr.com/1336/1184322352_71a60779a3.jpg

 

Pzdr.

 

Szczerze, to właśnie o czymś takim myślałem. Teraz tylko rozeznanie i do roboty. :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Good Rain. Kosztowały coś około 60 pln. Wystawiał je na Allegro gośc z Lubina w dolnośląskim.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Good Rain. Kosztowały coś około 60 pln. Wystawiał je na Allegro gośc z Lubina w dolnośląskim.

Pzdr.

 

Cena za komplet, czy za sztukę? Jak ze skutecznością przy mocnym jak i delikatnym deszczu?

Rozumiem, że montaż bezproblemowy na oryginalnych uchwytach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem je w moim mieście i jest to cena za 2 szt. Narazie kupuje oryginalne bo nie wiem jak one są wytrzymałem.

Ściągasz jedynie to plastikowe ramię i nowa wycieraczka wchodzi w dwie dziurki które są w ramieniu wycieraczki. To taka zasada jak zakładanie wycieraczek na śrubę. tylko estetyczniej to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam ich już około pół roku i spisują się bardzo dobrze. Montaż bez problemu - trzeba tylko wypiąc te plastikowe, dodatkowe ramionka/spoilerki i wyciągnąc z głównych ramion takie plastikowe wkładki/tulejki bo inaczej ten zaczep od Good Rainów się nie zmieści. Po tym zabiegu wszystko pasuje idealnie.

Co do zbierania wody to zbierają bardzo dobrze. Na początku przy około 160 km/h i powyżej lekko mi podwiewało wycieraczki i czasem na środku nie zebrały dokładnie. Okazało się jednak, że poluzowały mi się śruby od ramion. Po dokręceniu ich wycieraczki mocno przylegają do szyby i zbierają dobrze.

Ktoś gdzieś pisał, że ponoc można bez problemu z tych bananów wyciągnąc same gumki i podmienic potem na nowe. Ja tak na szybko je oglądałem i wydaje mi się, że jest to jak najbardziej możliwe.

Cena to oczywiście za komplet 2 szt. wycieraczek.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Bosch twin to są zwykłe wycieraczki z ramionami.Po założeniu nowych zaczynają przeskakiwać po 3 m-cach.A aero twin (banany) kosztują 130 zł i jeszcze nikt ich nie przetestował,czy czasami też po 3 m-cach nie powędrują do śmieci tak jak te zwykłe.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosch twin to są zwykłe wycieraczki z ramionami.Po założeniu nowych zaczynają przeskakiwać po 3 m-cach.A aero twin (banany) kosztują 130 zł i jeszcze nikt ich nie przetestował,czy czasami też po 3 m-cach nie powędrują do śmieci tak jak te zwykłe.

 

Rozumiem, czyli nie ma sprawdzonej opini o produkcie hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jakbym zakupił te Bosh Aero Twin to i tak trzeba by coś porzeźbic bo nie wiem czy da się z tych Boschów wyciągnąc samą gumę i wstawic ją do tych bananów Good Rain. Ewentualnie trzeba by jakoś wrzeźbic mocowanie do Good Rainów, żeby chwytało te Aero Twiny.

Z drugiej strony, jeśli te zwykłę Bosche są tak kiepskie to jakoś nie chciałoby mi się sprawdzac na sobie, czy banany w ich wykonaniu są lepsze czy tak samo kiepskie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po dzisiejszej, małej kosmetyce auta. Dokładne umycie i nałożenie wosku Colli 476S.

 

http://img338.imageshack.us/img338/6223/graphic4m.jpg

 

http://img829.imageshack.us/img829/2805/graphic3m.jpg

 

http://img441.imageshack.us/img441/6302/graphic2cu.jpg

 

http://img23.imageshack.us/img23/8847/graphic1kd.jpg

 

I to było na tyle.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nareszcie fotki pierwsza klasa :cool2: . Zawsze twierdziłem że to jedna z najładniejszych e39 na forum.

Poproszę o więcej fotek :)

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z sesji kosmetycznej więcej fotek nie ma bo już łapy bolały od mycia i picowania. :mrgreen:

Ale na początku lipca będzie powtórka operacji bo dziś doszedł jeden specyfik, który powiększył moją kolekcję kosmetyczną dla auta - DODO JUICE Lime Prime.

Wtedy postaram się kilka fotek więcej dac.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno się zastanawiam nad szybami. Póki co chcę jeszcze mechanicznie auto dopieścic. Co do wyglądu wizualnego to na pewno przed szybami pierwsza w kolejce będzie jakaś końcówka wydechu zamiast fabrycznej kiełbachy. Ale ciśnienia na to jakiegoś kosmicznego nie mam więc powolutku. :wink:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koniecznie czerwony pasek dookola auta, gdzies na wysokości listewek - fajnie sie skomponuje z felgami

szyby przyciemnic tak delikatnie a nie dresiarsko niemal na czarno.

 

Generalnie nie jestem zwolennikiem stonowania wygladu, ale tu mozna conieco ożywić design

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z paskiem czerwonym na aucie to juz troche za duzo jak dla mnie wiec nie bede eksperymentował. :wink:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sobota upłynęła pod znakiem wymiany oleju, filtru powietrza oraz filtru odmy. Do tego doszło na koniec ogarnięcie komory silnika bo już zapuszczona była dośc znacznie. Poniżej krótka foto relacja.

 

Oczywiście podstawa to narzędzia. Dobrze, że przyszły szwagier zakupił swego czasu zestaw Proxxona to jest czym kręcic. ;)

http://img651.imageshack.us/img651/6905/narzedzia.jpg

 

 

Zaczynamy od wymiany oleju. Najpierw trzeba wypuścic Bumie płyn ustrojowy.

http://img204.imageshack.us/img204/3323/olej1.jpg

 

 

Następnie odkręcenie pokrywy filtra. Ważne - tylko za pomocą nasadki bądź specjalnego uchwytu jaki używają w ASO. Odkręcanie kluczami płaskimi lub oczkowymi (dośc kiepski dostęp) grozi bardzo łatwym uszkodzeniem plastikowej obudowy. Nasadka 36 kosztuje około 10-20 pln więc nie warto ryzykowac.

http://img834.imageshack.us/img834/8798/olej2.jpg

 

 

Zużyty filtr.

http://img15.imageshack.us/img15/7156/olej3.jpg

 

Miejsce usadowienia dużego oringu (niektórzy bardzo często nakładają go pod samym kołnierzem ale wtedy nie spełnia on swojego zadania i są przecieki a najczęściej w trakcie dokręcania oring zostaje uszkodzony).

http://img442.imageshack.us/img442/6636/oring1.jpg

 

 

Zdjęcie rowka, który specjalnie został zrobiony w gwincie aby oring można było łatwo podważyc śrubokrętem i go zdjąc.

http://img824.imageshack.us/img824/223/oring2h.jpg

 

Po zdjęciu kopułki filtra oleju warto resztki oleju wytrzec szmatką.

http://img821.imageshack.us/img821/1741/olej4.jpg

 

Potem wszystko zakłądamy (nowy oring, nowy filtrI i skręcamy kluczem dynamometrycznym na 25 Nm.

 

 

Czas na filtr odmy. Zaczynamy od wypięcia wtyczek od wtrysków i odkręcenia listwy z kablami od wtyczek - trzeba ją odsunąc na bok aby można była wyjąc obudowę odmy. Obudowa odmy przykręcona na śruby imbusowe wiec filozofii wielkiej nie ma.

http://img31.imageshack.us/img31/2976/odma1.jpg

 

 

I mamy dobry dostęp do obudowy odmy.

http://img442.imageshack.us/img442/1600/odma2.jpg

 

 

Tu wyjęta już obudowa odmy. Filtr nie był w najgorszym stanie bo wykazywał jeszcze oznaki faktury gąbczastej. To pewnie zasługa wymian tego elementu co 2-3 zmianę oleju. Nie raz już widywałem filtr wręcz oblepiony smolistą ciapą.

http://img696.imageshack.us/img696/9554/odma3.jpg

 

 

I założony już nowy filterek. Wskazówka - łatwiej jest włożyc oring na okrągły pierścień w środku obudowy i potem na to wsunąc filterek. Do tego oczywiście nowe uszczelki pod obudowę (i oring i uszczelki są w zestawie z filtrem). Oring i uszczelki lekko przesmarowałem olejem (tu szkoły są różne więc jak kto uważa - niektórzy zakładają na suchara, inni lekko zwilżają te elementy olejem.

http://img820.imageshack.us/img820/6561/odma4.jpg

 

 

Teraz nowy filtr powietrza...

http://img403.imageshack.us/img403/2472/fpowietrza.jpg

 

 

...i po zakeceniu śruby spustowej w misce (z nową alu podkładką/uszczelką) można nalewac nowy olej (tu akurat na zdjęciu jeszcze się załapał stary filtr powietrza).

http://img703.imageshack.us/img703/6087/olej5.jpg

 

 

Ponieważ buszowałem w kanale przez przypadek (zaglądałem na tył auta) znalałem odpowietrzenie wlewu paliwa/baku więc jakby ktoś szukał kiedyś to znajduje się ono za tylnym prawym kołem (przynajmniej u mnie).

http://img88.imageshack.us/img88/7749/odpowietrzenie1.jpg

http://img525.imageshack.us/img525/2318/odpowietrzenie2.jpg

 

 

Po wymianie oleju oczywiście podpiąłem kabelek/INPĘ, żeby skasowa inspekcję. Wchodzi się we właściwy model i zdaje się w opcjach Nadwozia jest coś takiego jak IKE. Wchodzi się w to i tam są inspekcje do skasowania. Przy okazji sprawdziłem korekcje na wtryskach i póki co nie jest źle.

http://img96.imageshack.us/img96/2066/wtryski.jpg

 

I na koniec to co lubię - ogarnięcie komory silnika.

Było tak:

http://img138.imageshack.us/img138/5271/komora1.jpg

 

Teraz jest tak - co mi się bardzo podoba :D

http://img844.imageshack.us/img844/1018/komora2.jpg

 

Odśweżony wygląd plastików gum itp jest dzięki temu środkowi Auto Glyma - Rubber & Vinyl - jest przeznaczony także do sprzątania komory silnika (plus do tego różne pędzelki, szmatki i woda z jakimś środkiem myjącym).

http://img444.imageshack.us/img444/408/komora3.jpg

 

I to chyba wszystko. Jeśli o czyms zapomniałem to dopiszę.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W ubiegłą sobotę wreszcie udało się zrealizowac proces nawoskowania auta w sposób POPRAWNY, z wszystkimi wymaganymi wcześniej etapami aby efekt był trwały. Poprzednia - czerwcowa - próba nie była zbyt udana (bo i zrobiona trochę na skróty) i wosk po 2 tygodniach spłynął. Dlatego teraz było:

- mycie wstępne na bezdotyku

- piana aktywna Magifoam

- mycie ręczne na 2 wiadra

- glinka ValetPRO żółta

- cleaner Dodo Juice Lime PRime

- wosk Collinite 476s

Do odgruzowania zostały jeszcze koła i listwy.

Efekt wyszedł taki:

 

http://img11.imageshack.us/img11/7122/3mano.jpg

 

 

http://img36.imageshack.us/img36/7630/4mano.jpg

 

 

http://img38.imageshack.us/img38/2966/2mano.jpg

 

 

http://img829.imageshack.us/img829/5806/1mano.jpg

 

Dziękuję za uwagę.

 

EDIT: Dziś (10.07.2012) była jeszcze mała podmiana. Pierdółka ale dośc mocno denerwująca mnie już od jakiegoś czasu. Chodzi o sprężynę od klapki wlewu, która po przymknięciu latała dośc luźno. :zly:

Podjechałem więc do serwisu BMW Stando i za całe 4,50 pln kupiłem nówkę. 10 minut roboty i klapka wreszcie po przymknięciu siedzi mocno na swoim miejscu i nie lata jak żyd po pustym sklepie.

 

Po zdemontowaniu klapki (wolałem ją odkręcic bo nie widziałem jak od strony karoserii jest zamocowana ta sprężyna więc nie chciałem nic urwac.

 

http://img585.imageshack.us/img585/1200/wlew.jpg

 

A tu widac o ile była rozciągnięta moja sprężyna względem nowej. Niby nie dużo ale jednak powodowało znaczną różnicę.

http://img831.imageshack.us/img831/7725/zoomj.jpg

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeeeee nie jest jeszcze taka diabelska :wink:

Normalne, czarne e39. :)

Dzięki za komentarz. :wink:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to Anioł w diabelskiej skórze:) to nie jest zwykłe BMW- tylko porządna i zadbana Bestia:) ja o swoją też dbam, może niedługo okuję jakieś ładne i większe alu bo na razie standardowe "BMW LA wheel, star spoke 83". na chwilę obecną szkoda bo kupiłem 4 nowe buciki. ale Twoje autko pierwsza klasa!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.