Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, wyświetliła mi się kontrolka opisana w instrukcji ,, Usterka silnika z pogorszeniem wartości spalin" przejechałem ok 50. km po tankowaniu i pojawiła się znienacka obecnie od tej pory zrobiłem 20 km dalej świeci. Na razie leże chory więc nigdzie nie jadę do serwisu jeszcze, ale chciałbym wiedzieć co to może być. Jeśli ktoś miał podobny problem zna rozwiązanie przyczynę ewentualny koszt naprawy będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam
Opublikowano
Może jakieś paliwo lewe... Wyjeździj to co masz i zatankuj na pewnej stacji. Przegoń bubcie na jakiejś trasie, może filtr cząstek stałych się zapchał... Chyba, że go nie masz?
Opublikowano
Też tak zrobię dzięki za odpowiedź jak tylko wyzdrowieję to spróbuje wyczyścić bak, a paliwo tak jak zawsze w tym samym miejscu tankowałem verve. Admin już się poprawię na przyszłość:)
Opublikowano
tankowałem verve
gdzieś był wątek o paliwach na różnych stacjach. Podobno te vervy, ulimate'y i V-Powery to samo zło. Poszukaj na forum. Osobiście tankuję zwykłego diesla na 2 stacjach, gdzie jest duży ruch.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wlasnie pojawil mi sie ten sam problem, dzis podczas jazdy zapalila sie z nienacka ta kontrolka. Autko chodzi normalnie, utrzymuje rowne obroty, nie stracilo na mocy, poza swiecaca sie kontrolka (w strefie wskaznikow, nie na wyswietlaczu) nie ma zadnych objawow nieprawidlowej pracy silnika. Jak wybieram opcje CHECK, to pokazuje CHECK OK, wiec tym bardziej nie wiem co jest grane?

Dodam ze autko jest kupione dwa tygodnie temu, wtedy tez bylo zatankowane do pelna, a teraz jest 1/4 baku. Czy to moze byc wina jakosci paliwa, a moze DPF sie przytkal, wlasciwie odkad mamy to autko jezdzimy tylko po miescie wiec moze nalezy go gdzies przegonic po autostradzie, tylko czy to mu nie zaszkodzi jesli pali sie ta kontrolka?

 

Jakie macie sugestie?

Opublikowano

probowaliście kasować błąd na kompie? powracają?

przyczyn może być kilka: sond lambda nie działa prawidłowo, przepływomierz może przekazywać złe informacje (trzeba sprawdzić, jake przekzauje info do komputera po dodaniu gazu), pompka paliwa mogla się zamoczyć i komputer nie może jej prawidłowo wysterować.

Jak widzicie przyczyn może być kilka, ale potrzebna jest diagnoza komputerowa, aby postawić jednoznaczna diagnozę.

Opublikowano
probowaliście kasować błąd na kompie? powracają?

przyczyn może być kilka: sond lambda nie działa prawidłowo, przepływomierz może przekazywać złe informacje (trzeba sprawdzić, jake przekzauje info do komputera po dodaniu gazu), pompka paliwa mogla się zamoczyć i komputer nie może jej prawidłowo wysterować.

Jak widzicie przyczyn może być kilka, ale potrzebna jest diagnoza komputerowa, aby postawić jednoznaczna diagnozę.

 

czy to sie kasuje tak klocki?

czyli dolanie paliwa z innej stacji lub proba przepalenia DPF'a nie wiele tu pomoga, potrzebny bedzie warsztat i komputer

Opublikowano
kasuje sie interfejsem z poziomu zewnętrznego komputera.

Spróbuj jeszcze przegonić auto na dłuższym odcinku - nie mówie o dużej prędkości, ale o wiekszych obrotach np. na 4 biegu z prędkościa ok 100km/h

 

przejazdzka nie pomogla, kontrolka nadal sie swieci, pozatym brak innych objawow.

 

Kiedys w Chryslerze jak mi sie swiecila taka kontrolka to wlasnie sonda lambda wariowala ale auto zaczelo wtedy palic dwa razy tyle, a tu wsztstko wydaje sie byc w porzadku, dzis troche jazdy po miescie plus przelotka 15 min autostrada i srednia z kompa 7 l/100km.

Pompka paliwa tez chyba nie bo nie padalo ostatnio wogole i autko nie bylo tez na myjni...

Zostaje przeplywomierz ale wtedy powino go chyba dusic przy dodawaniu gazu?

 

Moze to swiece? Patrzac do ksiazki serwisowej nigdy nie byly wymieniane, co ile powinno sie to robic?

Opublikowano
Witam miałem to samo ale w 116i pojechałem do mechanika który ma pojecie i sprzet ten sam co w Bmw, powidział ze była to złe paliwo chodz tankowałem w znanej stacji powiedział ze był w bezynie olej tak wykazało ze w spalinach to sie znajdowało, nastepnie wyczyscił też przepustnice bo była tak jak mówił mocno zabrudzona i kazał zalac v power wiec tak zrobiłem i wszystko juz jest dobrze .
Opublikowano
Witam miałem to samo ale w 116i pojechałem do mechanika który ma pojecie i sprzet ten sam co w Bmw, powidział ze była to złe paliwo chodz tankowałem w znanej stacji powiedział ze był w bezynie olej tak wykazało ze w spalinach to sie znajdowało, nastepnie wyczyscił też przepustnice bo była tak jak mówił mocno zabrudzona i kazał zalac v power wiec tak zrobiłem i wszystko juz jest dobrze .

 

a zapalila ci sie zaraz po zatankowaniu?

mnie od tankowania do zapalenia sie kontrolki zeszlo 3/4 baku, zreszta zawsze tankuje na tej samej stacji (Shell) ale doleje jutro do pelna V-Power i zobacze czy kontrolka zgasnie

Opublikowano

Dotankowanie paliwa na innej stacji nie pomoglo, wiec wizyte mam juz zabookowana na srode.

 

Zastanawia mnie jedna rzecz, czy jezdzenie z wylaczona funkcja START/STOP moze mniec jakis wplyw na odczyt jakosci spalin? Teoretycznie nie powinien, ale jako ze jezdzimy z ta opcja zawsze wylaczona to napewno ilosc zanieczysczen jest wyzsza niz gdyby funkcja byla wlaczona, np w przeliczeniu na 100 km. moze to powoduje swiecenie sie tej kontrolki?

 

Jeszcze pytanie z innej beczki, gdybym chcial sobie sam odczytywac lub kasowac bledy to co byloby mi potrzebne? jaki kabelek, jaki program?

Opublikowano
Diagnoza to walniety przeplywomierz, dziwne bo nie bylo zadnych objawow, silnik rowno chodzil i nie stracil na mocy, ale czesc juz zamowiona i na jutro autko bedzie zrobione :)
Opublikowano

Jak sie okazalo babeczka sie pomylila mowiac ze to przeplywomierz, kod bledu wskazal zawor recyrkulacji spalin - EGR. Zaworek wymienili, autko odebralem wczoraj po pracy i wszystko bylo w porzadku, wieczorem jadac na silke kontrolka znowu sie zapalila :evil: podjechalem wiec od warsztalu dzis rano, sprawdzili kod bledu i wyszedl ten sam :shock: koles go skasowal i powiedzial zebym zrobil rundke autostrada na wysokich obrotach a nie wielkiej predkosci (tak jak mowil Hipo) bo stwiedzil ze moze kanaly dolotowe sa jeszcze brudne. Tak tez zrobilem, przejechalem 30 mil autostrada i kontrolka sie nie zapalila. Jednak po pracy wyjezdzajac z parkingu i po przejechaniu okolo 500 metrow, znowu sie swieci :evil:

wyglada wiec na to ze po skasowaniu bledu, poki silnik jest cieply nie ma problemu a po ostygnieciu i ponownym odpaleniu blad znowu wyskakuje? macie pojecie co to moze byc? komuter upiera sie ze to EGR ale ten jest nowy, musze znow umowic wizyte zeby wyszyscili te wszystkie kanaly dolotowe. Zaczyna mnie to irytowac, ale koleszka w warsztacie stwierdzili ze to czesta usterka i ze ten zawor lubi sie psuc w nowych dieslach. :mad2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

koniec, koncow sprawa sie wyjasnila, autko w koncu wyladowalo w serwisie BMW, jako ze warsztat dealera w ktorym auto bylo kupione nie potrafil sobie z tym poradzic. Tam wymienili sterownik do zaworu recyrkulacji spalin i teraz wszystko gra :D

Dzis z radosci az wypucowalem cale autko i zrobilem sobie rundke zeby zatrzec zle wsponienie po zastepczej Corsie :lol:

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,nie chce zaczyman nowego temtu wiec pisze tutaj!!

dzis podczas odpalania wyskoczyla kontrolka seris na czerwono, wiec weszlem sprawdzic co to jest i jest to kontrolka od emisji spalin(tak mi sie wydaje,tyl auta jest pokazany)i byla tam data ustawiona czerwiec 20011 wiec ja przestawilem za rok !!i juz sie nic nie pali!mam pyatnie o co chodzi z ta emisja czemu sie tam date ustawia,trzeba cos sprawdzic ?i na kom spalanie spadlo teraz na na trasie jadoc ok 110km/h wyszlo 4.9l a miasto 5.5l bez klimy dodam ze to jest 118d 122ps i bez dpf z gory dzieki za wszystkie info pozdro

  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok 2 godz zalezy jak masz zawalony egr (dobrze by bylo od razu kolektor za jednym rozbieraniem!ja teraz planuje ic oraz turbine ale nie moge nic znales na forum na ten temat!pozdro
Opublikowano

Myślę nad kolektorem ssącym też.

 

Na allegro jeszcze znalazłem takie dwa wynalazki do czyszczenia EGR bez rozbierania:

http://allegro.pl/valvoline-egr-turbo-cleaner-usuwa-nagar-i-osad-i1728775668.html

http://allegro.pl/wynn-s-egr-3-czysci-turbiny-zawory-diesla-w-wa-i1756039874.html

Co o tym sądzicie? Gdzieś w necie czytałem że ponoć działa, ale jakoś nie mam przekonania, cieżko mi stwierdzić jak ten brud/nagar rozpuszczony będzie wpływał na silnik.

Ale chyba nie będę kombinować tylko poprostu benzyną ekstrakcyjną przeczyszczę EGR. U ciebie było dużo nagaru, suchy czy z olejem ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.