Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów. Wiosna zbliża sie wielkimi krokami więc chce zakupic do mojej E 90 nowe felgi aluminiowe (ori z ASO) padło na rozmiar 17" co o tym myślicie ? Czy nie jest to za duza felga na nasze drogi ?. Dodam jeszcze ,że poprzednim moim autem była E46 i miałem tam wstawione 18" przyznam ,że jezdzilo sie okropnie, strasznie tłuklo (wahacze wystarczaly mi na 3 miesiące bo duzo jezdze). Wydaje mi sie ze 17" to taki kompromis miedzy wygladem a komfortem. Prosze was o szczere opinie, a jesli juz sie zdecyduje to jakie opony polecacie (odpadają ROF bo za twarde) ,chodzi mi o jak najmiekszą gume. Pozdrawiam !
Opublikowano
Co do felg to myślę, że 17" to dobry kompromis na nasze drogi, przynajmniej zapewniają trochę komfortu, który w e90 i tak nie jest najlepszy z uwagi na twarde zawieszenie. Musisz zdecydować, czy liczy się wygląd czy minimum komfortu. Są tacy dla których 18" to za mało i zakładają 19 :duh: , nie wiem jak oni jeżdżą tym na polskich drogach i wyglądają trochę śmiesznie w tym modelu
  • Moderatorzy
Opublikowano
Są tacy dla których 18" to za mało i zakładają 19 :duh: , nie wiem jak oni jeżdżą tym na polskich drogach i wyglądają trochę śmiesznie w tym modelu

 

 

Hmm jak masz sedana czy kombi to ok. Ale w coupe w M-pakiecie najmniejsza felga to 18''. A 18 czy 19 to już bez znaczenia. I tak jest twardo. :). Ale 17'' to moim zdaniem minimum w E90-93

Opublikowano
Tak jak piszesz coupe w M-pakiecie, ale M rządzi się już innymi prawami i tam już co najmniej 18, Takim autem rzadko kto jeździ na co dzień nie mając drugiego lub trzeciego w garażu bardziej komfortowego
Opublikowano
U mnie w gre wchodzi max 17" i i tak sie zastanawiam . Z e46 pamietam co to znaczy duza felga ,owszem wyglada to ładnie ale na takim profilu niestety nie da sie jezdzic.
Opublikowano

Nie wiem jak Wy Panowie ale ja zmieniając z 16 RFT na 18 też RFT aż jako takiej różnicy w komforcie nie odczułem bo tak czy tak i tak jest bardzo twardo...ale wygląd auta bez porównania :cool2:

A co do 17 a 18 cali to wg mnie wszystko zależy od opony jaką założysz bo co za różnica 225/45R17 a 225/45R18???

Żadna... :)

Opublikowano
z bo co za różnica 225/45R17 a 225/45R18???

Żadna... :)

Przeciez nie mozna wstawiac tego samego profilu przy rożnej wielkosci felgi bo zmieniasz tym samym srednice calego kola ,czyli jest źle , zle wskazania licznika itd... . Z drugiej strony jak patrze na wasze posty czyli mowicie ze 18" ,19" jest w sam raz utwierdzam sie zeby kupic 17" ... . Teraz jezdze na 16" stalowe felgi zima. Mam nadzieje ,ze jak zmienie na 17" nie bedzie wielkiej róznicy bo to troche kosztuje i nie chce wtopic.

Opublikowano
Nie robie 150000km ale wiem co znacza ogromne felgi i jak wplywają na zuzycie samochodu. Bardzo cenie sobie komfort jazdy takze felgi powyzej 17" w ogole nie wchodzą w gre. Nie lubie jak mi coś puka albo trzeszczy.
Opublikowano
18 cali to minimum w E90, ja jeżdze na 19 calach i komfort jest taki sam jak teraz na zimowych 16 calach runflat..i nic nie trzeszczy :)
Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Opublikowano
Są tacy dla których 18" to za mało i zakładają 19 :duh: , nie wiem jak oni jeżdżą tym na polskich drogach i wyglądają trochę śmiesznie w tym modelu

 

 

Hmm jak masz sedana czy kombi to ok. Ale w coupe w M-pakiecie najmniejsza felga to 18''. A 18 czy 19 to już bez znaczenia. I tak jest twardo. :). Ale 17'' to moim zdaniem minimum w E90-93

 

Mam identyczne zdanie, u mnie nie na 18" RoF jest nawet przyjemniej niż na 17" i zwykłej oponie. Może chodzi o szerokość i dlatego zawieszenie lepiej wybiera nierówności. pozdr.

Opublikowano
Na zimę jeżdżę na 16" Runflat i już jest troszkę twardo. Jak mam przejechać przez tramwajowe torowiska w mieście to się wkurzam, że moja bejka musi cierpieć takie katusze. Na lato mam 17" też na Runflatach nie wiem jak się będzie jeździło, bo auto zakupiłem tej zimy. Podejrzewam, że będzie ciut twardziej a po zimowych odczuciach wnioskuję, że 17" na RFT to max na polskie drogi. Na nie RFT jeszcze nie jeździłem bo wyrabiam sobie opinie o RFT. Puki co twierdzę, że jak RFT to 17" max a 18", 19" może na nie RFT będzie ok ale to tylko opinie innych. Poczytaj temat o RFT tutaj na forum może będzie to pomocne. Tutaj link do tematu podobnego a w nim linki do innych podobnych tematów :) viewtopic.php?f=70&t=144087 Pozdrawiam.
Opublikowano
Na zimę jeżdżę na 16" Runflat i już jest troszkę twardo. Jak mam przejechać przez tramwajowe torowiska w mieście to się wkurzam, że moja bejka musi cierpieć takie katusze. Na lato mam 17" też na Runflatach nie wiem jak się będzie jeździło, bo auto zakupiłem tej zimy. Podejrzewam, że będzie ciut twardziej a po zimowych odczuciach wnioskuję, że 17" na RFT to max na polskie drogi. Na nie RFT jeszcze nie jeździłem bo wyrabiam sobie opinie o RFT. Puki co twierdzę, że jak RFT to 17" max a 18", 19" może na nie RFT będzie ok ale to tylko opinie innych. Poczytaj temat o RFT tutaj na forum może będzie to pomocne. Tutaj link do tematu podobnego a w nim linki do innych podobnych tematów :) viewtopic.php?f=70&t=144087 Pozdrawiam.

Widze ,że masz podobne odczucia co do tego, u mnie nie wchodzą w gre RFT , tez jezdze teraz na 16" (zwykle opony zimowe) ,Juz raczej sie przekonałem

do 17" chodz i tak mysle ,że to duza felga do e90 (wg mnie -bo to kwestia gustu) . A co do opon to RFT jest masakryczne wiem bo mialem juz z tym do czynienia .Moj ojciec ma 530d F10 i gdy kupowal samochod mial wlasnie 17" RFT ,wymienil na 18" zwykle i jest duuuzo duzo lepiej , tylko teraz kwestia jakie opony kupic ?

Opublikowano

rft 18 to taki sam beton jak i rft 17 juz to przerabialem

jak ma byc komfort i wygląd to najlepiej 19 i zwykłe oponki

Na rft jest zawsze beton

  • 2 lata później...
Opublikowano

Mam felgi 17" z oponami 225/45/R17 co proponujecie na zime? Czy najlepiej fele 16 cali i opony do nich np. 205/55/r16 czy kupic same opony do 17stek? Na czym bedzie sie lepiej jezdzilo w zimie? (trase do pracy bede mial przez wiochy wiec moze byc dosc kiepsko odsniezone z rana)

I jak komfort 16 cali vs 17 czy jest duzo lepiej ?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Zmienilem na zimowki 205/55/r16 z letnich 225/45/r17 i komfort jazdy w moim odczuciu dosc znaczeni wzrosl jest po prostu bardziej miekko. W zakretach jest za to odczucie gorszej przyczepnosci, kierownica jakos tak lzej chodzi przy skretach (wezsze gumy) ale generalnie do codziennej jazdy praca itd 16stki sa zdecydowanie lepsze. Obecnie dywaguje nad sprzedaza 17stek felg z oponami i zakupu 16stek na lato.
Opublikowano

Ja mam zwykłe 205/55/16 na zimę i na lato drugi kpl . letnich opon o tym samym rozmiarze .

Raz w roku przekładka opon i tyle . Komfort jazdy jest dlatego popieram ten wybór . Na drogi w mojej okolicy to jedyne rozsądne wyjście .

Jeżdziłem dwa tygodnie na 18" i w koleinach samochód sam pływał na przeciwny pas i ciągła walka z kierownicą . Na dziurach i poprzecznych pęknięciach asfaltu bardzo twardo i głośna praca zawieszenia jakby jeździł na samych metalowych obręczach .Też bym chciał aby auto fajniej wyglądało ale niestety wolę komfort i całe zawieszenie .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.