Skocz do zawartości

528ijasna zawiesina na korku wlewowym oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zmieniłem olej na syntetyczny i pojawiła się kawowa pianka na korku wlewowym oleju i klawiaturze .W zamian został wypłukany czarny nagar. Panowie, czyżby silnik się kończył?
Opublikowano
Obecne temperatury robią swoje jak auto pod chmurką, albo garaż nie grzany lub autko ma krótkie trasy i silnik się dobrze nie rozgrzeje. To tylko wilgoć nie panikuj, niestety tylko czekać wiosny i lepszych temperatur.
Opublikowano
2,8 te silniki się nie kończą:) Mój ma ten sam objaw, woda skrapla się na deklu od wewnątrz. Nie przejmuj się, to nie problem robię codziennie około 80km w trasie.
Opublikowano
Zmieniłem olej na syntetyczny i pojawiła się kawowa pianka na korku wlewowym oleju i klawiaturze .W zamian został wypłukany czarny nagar. Panowie, czyżby silnik się kończył?

Jeżeli wcześniej jeżdziłeś na półsyntetyku albo mineralnym to teraz syntetyk wypłukał ci cały syf z silnika.Z tego co wiem to kolejność stosowania oleju jest; pełny synt. ,pół synt. i mineralny jak silnikowi przychodzi koniec. Nie wiem jaki masz przebieg ale w moim 525d 2000r według książki ser. pełny syntetyk był lany do170tys. 2004r. od tamtej pory co 10tys. lany jest pół syntetyczny, teraz ma 280tyś.km. i silnik ma się dobrze. Co mogę ci doradzić ,to spuść olej,wypłucz silnik i zalej pół syntetyk,o ile parametry silnika jeszcze na to pozwalają. POZDRO.

Opublikowano
Zmieniłem olej na syntetyczny i pojawiła się kawowa pianka na korku wlewowym oleju i klawiaturze .W zamian został wypłukany czarny nagar. Panowie, czyżby silnik się kończył?

Jeżeli wcześniej jeżdziłeś na półsyntetyku albo mineralnym to teraz syntetyk wypłukał ci cały syf z silnika.Z tego co wiem to kolejność stosowania oleju jest; pełny synt. ,pół synt. i mineralny jak silnikowi przychodzi koniec. Nie wiem jaki masz przebieg ale w moim 525d 2000r według książki ser. pełny syntetyk był lany do170tys. 2004r. od tamtej pory co 10tys. lany jest pół syntetyczny, teraz ma 280tyś.km. i silnik ma się dobrze. Co mogę ci doradzić ,to spuść olej,wypłucz silnik i zalej pół syntetyk,o ile parametry silnika jeszcze na to pozwalają. POZDRO.

NIE SŁUCHAJ!!!! Jak pisali ci wszyscy jest to objaw temp. i wilgoci, no i myślenie 170tyś to półsyntetyk. Ja zalałem pół-syntetyk przy 230tyś i ZROBIŁEM BŁĄD. Przejechałem na nim ok 600km i idzie w kanał i z powrotem pełen syntetyk.

Opublikowano
NIE SŁUCHAJ!!!! Jak pisali ci wszyscy jest to objaw temp. i wilgoci, no i myślenie 170tyś to półsyntetyk. Ja zalałem pół-syntetyk przy 230tyś i ZROBIŁEM BŁĄD. Przejechałem na nim ok 600km i idzie w kanał i z powrotem pełen syntetyk. Co sie stalo ze po przejechaniu 600km znow zalale
Opublikowano
moja ma 270tyś i leje pelen syntetyk, ale zastanawiam sie nad przejsciem na pol syntetyk, gdyz zaczyna brac coeaz wiecej oleju.
Opublikowano
Otóż posłuchałem o GŁUPI JA takich doradców w stylu 200tyś to półsyntetyk bo już czas. Auto oleju nie brało, chodziło w miarę ładnie a objawami które mnie niepokoiły czyli dziwne klepanie silnika (znawcy określali to jako panewki, popychacze itd...) okazała się lużna świeca i walnięta odma którą instrukcja nakazuje zmienić co 3 wymianę oleju (ciekawe czy poprzednicy jej słuchali - wątpię) a która potrafi spoooro nabroić - falowanie obrotów (często mylone z VANOSEM) branie oleju właśnie. Bierze olej?? najpierw sprawdżcie odme w jakim stanie a dopiero póżniej słuchajcie doradców w stylu SILNIK DO REMONTU albo - już minerał bo silnik już na wykończeniu. Czyli co po 400tyś smołę zalać bo gęstsza??
Opublikowano
Ocztwiście że na pełnym syntetyku można jeżdzić bardzo długo szczególnie jak się dba o silnik ale nie uwierzę że kawowa pianka na klawiaturze jest obiawem wilgoci z powietrza.Natomiast może,(nie musi)być obiawem słabszego uszczelnienia tłoków,wilgoć przedostaje się przez pierścienie z miski olejowej do klawiatury i na korek wlewu,dla tego mówiłem o zastosowaniu gęstrzego oleju półsyntetycznago który lepiej smaruje wyrobione już części,a każdy silnik zaczyna się stopniowo zużytwać.Zatkana odma też oczywiście daje podobne objawy ale kolega w temacie napisał że zmienił olej na pełen syntetyk więc wcześniej jeżdził na oleju gęstrzym dla tego moja rada by powrócił do półsyntetyku. Widzę że niektórzy ulegają propagandzie żeby stosować dużo droższy olej syntetyczny w starych samochodach z wielkim przebiegiem,niestety przeważnie szybko przekonuja się że silnik bierze więcej oleju,ciśnieni sprężania spada,moc spada i silnik pada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.