Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam, moglby ktos mi pokrotce opisac jak dziala w e39 2001 rok vebasto ? czyli ile zuzywa mniej wiecej ropy, przy jakich temperaturach na dworzu sie zalacza i jak dlugo dziala tzn ile minut od odpalenia auta stajacego przez noc (zima) i jazdy po miescie, po jakim czasie od odpalenia auta nagrzewa cale wnetrze, czy jest mozliwosc np. calkowitego jego odlaczenia? ogolnie czy jest to ustrojstwo przy naszym klimacie przydatne potrzebne/niepotrzebne? dzieki za kazde info (nigdy nie mialem auta z tym urzadzeniem)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja w e39 mam webasto ale tylko te co podgrzewa silnik a nie wnętrze . Odłączyłem dziadostwo bo mi zawsze sie włączało jak otwieralem drzwi lub bagażnik i buczalo nad głową , wyjąłem bezpiecznik w bagażniku. Włącza sie chyba jak jest ponizej +8 stopni chyba a spalanie to ok 250 g/h różnie slyszalem a sam nigdy nie sprawdzalem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak to sam sobie odlaczyles? dowiadywales sie czy mozna je spokojnie wylaczyc i nie bedzie problemow z dogrzewaniem silnika? czy jak jezdzisz teraz podczas zimy wskazowke wody masz zawsze w pionie i dosc szybko sie nagrzewa? dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak to sam sobie odlaczyles? dowiadywales sie czy mozna je spokojnie wylaczyc i nie bedzie problemow z dogrzewaniem silnika? czy jak jezdzisz teraz podczas zimy wskazowke wody masz zawsze w pionie i dosc szybko sie nagrzewa? dzieki

Webasto to jest tylko dodatek do dogrzewania silnika , przeciez inne samochody niemaja i tez jezdza ,a jak chcem zeby silnik troche sie nagrzal to odpalam auto troche wczesniej i niemam żadnych problemow z nagrzaniem silnika

Opublikowano

Witam,

 

Według mnie grzanie silnika na postoju to błąd, który prowadzi do szybszego zużycia silnika. Najlepszym wyjściem jest rozruch silnika i jazda. Ogrzewanie postojowe ma na celu rozgrzanie silnika, bez jego odpalania, co powoduje mniejsze tarcia przy rozruchu itp...

 

Jacek.

Opublikowano
Witam,

 

Według mnie grzanie silnika na postoju to błąd, który prowadzi do szybszego zużycia silnika. Najlepszym wyjściem jest rozruch silnika i jazda. Ogrzewanie postojowe ma na celu rozgrzanie silnika, bez jego odpalania, co powoduje mniejsze tarcia przy rozruchu itp...

 

Jacek.

Dokładnie jak kolego piszesz. Zaraz po odpaleniu powinno się jechać, czytałem nie jedną instrukcję sam. i zawsze było zalecane a niekiedy nawet zabronione rozgrzewanie silnika przed jazdą. Pewnie zaraz polecą pytania dlaczego... Już wyjaśniam chodzi o ciśnienie oleju, pompa olejowa na wolnych obrotach nie ma takiej wydajności i na dodatek olej jest zimny więc zarazem gęstszy i nie ma takich własności smarujących jak rozgrzany. Oczywiście to nie oznacza że zaraz po uruchomieniu dawać ile fabryka dała :nienie: trzeba jechać spokojnie bez używania wysokich obrotów aż do rozgrzania silnika :wink: Moim zdaniem webasto w E39 jest bardzo przydatne, dzięki niemu silnik szybciej się nagrzewa a co za tym idzie mniej pracuje w niskich temperaturach które powodują szybsze zużywanie się silnika.

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Ja czytałem o tym, żeby nie rozgrzewać silnika na postoju tylko jechać ale odnosiło się do użytkowania auta przy bardzo niskich temperaturach zimą - nie wiem czy nawet nie było sprecyzowane, że chodziło głównie o używanie auta w górach - (jest to bodaj w "Sam naprawiam" lub w książce użytkowania e39 - nie pamiętam już dokładnie w której).

Poza tym nigdzie nie było napisane, że jest to zabronione czy szkodliwe. Zresztą nie sądzę, aby odpalenie silnika i jego działanie w czasie kiedy np odśnieżam sobie auto/skrobię szyby wyrządzało mu jakąś szkodę. Oczywiście również wyznaję zasadę, że dopóki wskazówka nie sięgnie pionu to nie przekraczam 2000 obr i nie daję w palnik - tylko płynna jazda aby silnik się spokojnie rozgrzał.

Pzdr.

Opublikowano
Witam. Nie należy po odpaleniu silnika odrazu ruszać,silnik powinien trochę pochodzić na wolnych obrotach, szczegulnie gdy jesy to diesel i zimą,im niższa tęp. tym dłużej.Tak jest lepiej dla auta i właściciela,dla innych i środowiska lepiej ruszać odrazu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Nie należy po odpaleniu silnika odrazu ruszać,silnik powinien trochę pochodzić na wolnych obrotach, szczegulnie gdy jesy to diesel i zimą,im niższa tęp. tym dłużej.Tak jest lepiej dla auta i właściciela,dla innych i środowiska lepiej ruszać odrazu.

 

po jakim czasie wg ciebie nalezy ruszac od odpalenia zimą - ile minut? i skad masz to niespodziewane info, od jakiegos inzyniera motoryzacji??

Opublikowano
Jest zdrowsze to fakt, ale jak ruszysz dwie minuty potem też niewiadomo co zaraz się nie stanie. W ogóle temat miał byc o webasto... :wink:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Witam. Nie należy po odpaleniu silnika odrazu ruszać,silnik powinien trochę pochodzić na wolnych obrotach, szczegulnie gdy jesy to diesel i zimą,im niższa tęp. tym dłużej.Tak jest lepiej dla auta i właściciela,dla innych i środowiska lepiej ruszać odrazu.

 

po jakim czasie wg ciebie nalezy ruszac od odpalenia zimą - ile minut? i skad masz to niespodziewane info, od jakiegos inzyniera motoryzacji??

W dzisiejszych czasach żaden inżynier nie napisze że zdrowsze dla silnika jest rozgrzanie na postju gdy nie jest poddany żadnym obciążenią,bo jest to po prostu zabronione,można za to zapłacić mandat,chodzi o chronę środowiska :nienie: Ja zawsze czekam aż wskażnik tęp. podniesie się chociaz 0,5cm przy tęp 0 około 4min ,-10 ok 7min. Właśnie webasto jest tu pomocne. Jak bedziesz ruszał odrazu to i tak krzywdy silnikowi nie zrobisz.30lat temu zalecenia co do rozgrzewania silnika bytły odwrotne jak dzisiaj bo gdyby ktoś chciał zapalić STARA 28 przy mrozie i odrazu by nim ryszył to pewnie by go zatarł.Teraz nie ma takich obaw, układ smarowania i jakość oleju w naszych BMW zapewnia dobre smarowanie nawet zimnym olejem na łożyska,panewki i pierścienie gdy są pod obciążenię podczas jazdy.Nie znaczy to jednak żę jest to zdrowszy dla silnika sposób a rozgrzewanie na postoju jest bardziej szkodliwe dla silnika.

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie no panowie , nie mówcie mi ze rozgrzewanie silnika na postoju szkodzi mu!!! Z kąt wy bierzecie takie informacje? U mnie jak samochód postoi zapalony choćby 5 minut to jak wsiadam to czuje juz cieple powietrze a chyba przyjemniej jest wsiąść do cieplego auta niz do zimnego!

używanie hamulców tez wplywa na ich zużycie a jednak ich używamy :lol: :lol: :lol:

Opublikowano
witam, moglby ktos mi pokrotce opisac jak dziala w e39 2001 rok vebasto ? czyli ile zuzywa mniej wiecej ropy, przy jakich temperaturach na dworzu sie zalacza i jak dlugo dziala tzn ile minut od odpalenia auta stajacego przez noc (zima) i jazdy po miescie, po jakim czasie od odpalenia auta nagrzewa cale wnetrze, czy jest mozliwosc np. calkowitego jego odlaczenia? ogolnie czy jest to ustrojstwo przy naszym klimacie przydatne potrzebne/niepotrzebne? dzieki za kazde info (nigdy nie mialem auta z tym urzadzeniem)

W moim 525d 2000r vebasto włącza się automatycznie zaraz po odpaleniu silnika, gdy tęperatura otoczenia jest niższa 5 st. cel, a wyłącza się gdy silnik osiągnie 70st.,jak auto wyłączę wcześniej to vebasto chodzi jszcze ok. minuty.To ustrojstwo nie ma ogrzewać wnętrza samochodu tylko podgrzewa płyn chłodniczy żeby silnik szybciej osiągnoł właściwą tęperaturę,co za tym idzie w kabinie też szybciej robi się cieplo.Można to odłączyć tylko nie widzę sensu bo w naszym klimacie jest właśnie bardzo przydatne.W niektórych autach mątowane jest vebasto niezależne które ogrzewa wnętrze samochodu przy wył. silniku przeważnie w busach os. i ciężarówkach w BMW nie widziałem,ale są wersje że można sobie zaprogramować

np. pół godziny przed wyjazdem rozgrzanie.

Opublikowano
[...] w BMW nie widziałem,ale są wersje że można sobie zaprogramować.

Spokojnie kolego - w e39 także są wersje Webasto niezależne, które dogrzewają kabinę i można je odpalić o którejś konkretnej godzinie zanim przyjdziemy do auta (pilotem lub telefonem komórkowym). Mają to tylko niektóre egzemplarze e39 gdyż ta wersja Webasto była opcją wyposażenia dodatkowo płatną.

Pzdr.

Opublikowano
Witam, u mnie webasto ustawia sie samemu na komputerze na konkretna godzine po czym dziala 30 min i ogrzewa wnetrze jakze i rowniez temp. silnika delikatnie sie podnosi.. Mozna rowniez przytrzymac przycisk na deske po czym webasto bedzie dzialac non stop..Zawsze po zapaleniu auta automatycznie sie wylacza ..Uwazam, ze jest to extra opcja, szczegolnie w naszym klimacie w porze zimowej.. Pozdr
  • 1 rok później...
Opublikowano
Ja w e39 mam webasto ale tylko te co podgrzewa silnik a nie wnętrze . Odłączyłem dziadostwo bo mi zawsze sie włączało jak otwieralem drzwi lub bagażnik i buczalo nad głową , wyjąłem bezpiecznik w bagażniku. Włącza sie chyba jak jest ponizej +8 stopni chyba a spalanie to ok 250 g/h różnie slyszalem a sam nigdy nie sprawdzalem.

mozesz mi powiedziec jak to odłączyłeś? gdzie od tego bezpiecznik? mam taki sam problem że buczy mi i rozładowuje aku.

Opublikowano
to może masz coś nie tak z elektryką bo webasto załącza się dopiero wtedy jak aku jest dostatecznie naładowany
Opublikowano

mozesz mi powiedziec jak to odłączyłeś? gdzie od tego bezpiecznik? mam taki sam problem że buczy mi i rozładowuje aku.

 

w bagażniku bezpiecznik nr 46 bodajże ten na samej górze listwy z bezpiecznikami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.