Skocz do zawartości

X3 xDrive 20d 184KM vs. Q5 2.0TDI 170KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No... ten temat musiał w końcu powstać :-)

 

Na początku w ogóle nie brałem pod uwagę Q5... im więcej jednak o nim czytam, oglądam, porównuję, tym więcej szans mu daję. Aktualnie jest już 50:50 - F25 nie jest już zdecydowanym faworytem. Owszem - kilka rzeczy mi się w nim bardziej podoba, ale Q5 też ma kilka zalet. Podstawową jest to, że F25 w porównaniu do Q5 jest praktycznie niekonfigurowalne... Wiem, że to nowy model i liczę na to, że BMW wprowadzi większą swobodę konfiguracji, ale Audi w tym zakresie jest daleko z przodu. Wystarczy tylko spojrzeć na konfigurację, klimy, foteli, lusterek czy czegokolwiek innego - tam gdzie X3 ma możliwość "jest/nie ma" to Audi ma co najmniej 3-4 warianty. Dzięki temu udało mi się zrobić konfigurację z tymi samymi opcjami (ale bez funkcji, które są mi niepotrzebne, a w BMW muszę je wziąć) za kilkanaście tysięcy taniej...

 

Ale do rzeczy... Plusy i minusy poszczególnych modeli (dobrze gdybyście tak dopisywali swoje przemyślenia):

 

BMW X3:

PLUSY:

- mam BMW i wiem na co mogę liczyć... Audi nigdy nie miałem...

- mocniejszy silnik (teoretycznie lepsze osiągi - ocenię ostatecznie po jeździe próbnej Q5)

- 8-biegowy automat z start/stop

- ładniejszy tył (subiektywne)

- większy LCD do nawigacji

- iDrive...

- liczę na Side View

- przy 19" kołach faaajna opona z tyłu :-) - 275... (ale droga...)

- polskie menu i nawigacja (chociaż podejrzewam, że Audi niedługo też to wprowadzi i za free zrobią upgrade w autach na gwarancji)

 

MINUSY:

- mała możliwość konfiguracji

- nowy model - nie znamy jeszcze chorób wieku dziecięcego...

- trochę niska kultura pracy diesla (zbyt hałaśliwy podczas przyspieszania)

 

AUDI Q5:

PLUSY:

- 7-biegowy automat dwusprzęgłowy (trudno tej skrzyni coś zarzucić...)

- napęd quattro (podstawowa zaleta...)

- ładniejszy przód (znowu subiektywnie)

- pakiet S line (dla mnie miód...)

- w mojej konfiguracji niższa cena

- sprawdzony silnik (już trochę jest na rynku)

- przy 19" kołach węższe opony - zatem bardziej budżetowe...

- dużo większa możliwość konfiguracji

 

MINUSY:

- mniejszy ekran nawigacji (7")

- słabszy silnik (przyspieszenie 9.9s do 100km/h to lipa... ale w testach w gazetach już piszą, że jest poniżej 9s...)

- obawiam się, że auto (jako, że to Audi) będzie bardziej "chodliwe" niż BMW (które w ostatnich latach nawet nie występuje w rankingach kradzieży)

- za rok pewnie wyjdzie lifting i auto już będzie "stare" :(

 

Na razie to tyle... Mam nadzieję, że wyniknie z tego rzeczowa dyskusja, a nie upieranie się, że "BMW to BMW"...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kilka dni temu zacząłem sobie konfigurować Q5 w internecie i zbliżone wyposażenie do X3 dało cenę trochę wyższą niż za BMW. Na minus na pewno słabszy silnik w Q5 (zarówno moc jak i moment obrotowy) i o jeden bieg mniej... Przy tym audi jest 100km cięższe! Audi wprawdzie nie jeździłem ale nie spodziewam się, że pomimo gorszych danych "na papierze" będzie lepiej jeździło od X3.

A do tego jak sam zauważyłeś lada moment będzie pewnie lifting Q5-ki.

Opublikowano

Nie wziąłeś pod uwagę kosztu przeglądów w przypadku Q5, które do 100 tys. km wyniosą pewnie około 5-6 tys.

Ciekawi mnie jak zszedłeś z taką sumą przy konfiguracji Q5? Kilkanaście tysięcy to dużo - zwłaszcza przy droższych w zasadzie większości opcjach dla Audi? Ja oczywiście też to próbowałem i za nic mi nic takiego nie wychodziło. A ze zbędnych rzeczy, które w X3 trzeba zamówić, które w Audi wywaliłeś? Poza oczywiście tempomatem? :D

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ogólnie zaoszczędziłem na:

- automacie (X3 z automatem to ponad 170k, Q5 - 164)

- pakiet S line (odpowiednik w X3: 19" + listwy aluminium + sportowe fotele z podparciem lędźwi: 14,4k - Audi: 12.5k)

- fotele z pamięcią (przy S line wychodzą 600zł taniej)

- tempomat :-) (600zł)

- nagłośnienie (1000zł przy topowym lub aż 1900 przy średnim)

- bluetooth (300zł)

- rolety tylnych szyb (500zł)

- oświetlenie wnętrza (400zł)

Z grubsza wychodzi 11,5tys. taniej...

 

Z drugiej strony boli mnie, że w Q5 muszę płacić za:

- podłokietnik (to już żenada...)

- komputer pokładowy!!!

 

No i szkoda, że ksenony to ponad 5k :(

 

No i dzięki tak zaoszczędzonej kasie mogłem sobie dorzucić topowe audio i pakiet S line zewnętrzny (taki pseudo m-pakiet). Teraz wychodzi prawie tyle samo (Audi mi wychodzi 1k drożej :P).

Opublikowano
Kilka dni temu zacząłem sobie konfigurować Q5 w internecie i zbliżone wyposażenie do X3 dało cenę trochę wyższą niż za BMW. Na minus na pewno słabszy silnik w Q5 (zarówno moc jak i moment obrotowy) i o jeden bieg mniej... Przy tym audi jest 100km cięższe! Audi wprawdzie nie jeździłem ale nie spodziewam się, że pomimo gorszych danych "na papierze" będzie lepiej jeździło od X3.

A do tego jak sam zauważyłeś lada moment będzie pewnie lifting Q5-ki.

No niby właśnie Q5 wcale nie jest mniej dynamiczne od X3... I to mnie zastanawia i dopóki sam nie sprawdzę to nie uwierzę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- fotele z pamięcią (przy S line wychodzą 600zł taniej)

Ten gadżet ma sens tylko jeżeli samochodem regularnie jeździ 2 kierowców. Masz taką sytuację?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No niby właśnie Q5 wcale nie jest mniej dynamiczne od X3... I to mnie zastanawia i dopóki sam nie sprawdzę to nie uwierzę.

W cuda nie wierzę. Mniejszy moment obrotowy i większa masa nie mogą dawać lepszej dynamiki. Suche dane mówią same za siebie (przyśpieszenie i V max).

Opublikowano

- fotele z pamięcią (przy S line wychodzą 600zł taniej)

Ten gadżet ma sens tylko jeżeli samochodem regularnie jeździ 2 kierowców. Masz taką sytuację?

Tak, często żona korzysta z auta. Wprawdzie podjeżdża nim do sklepu, fryzjera etc., ale jednak musi fotel przestawić pod siebie i lusterka...

No niby właśnie Q5 wcale nie jest mniej dynamiczne od X3... I to mnie zastanawia i dopóki sam nie sprawdzę to nie uwierzę.

W cuda nie wierzę. Mniejszy moment obrotowy i większa masa nie mogą dawać lepszej dynamiki. Suche dane mówią same za siebie (przyśpieszenie i V max).

Pamiętaj, że Nm i KM to nie wszystko - liczy się jeszcze zestrojenie skrzyni biegów, a ta wydaje się być "po stronie" Audi - w końcu to dwusprzęgłówka. Do tego dochodzi też opór powietrza, szerokość opon i kilka innych czynników, które mi teraz nie przychodzą do głowy :-). Jak potestuję to na pewno napiszę obszerną relację.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pamiętaj, że Nm i KM to nie wszystko - liczy się jeszcze zestrojenie skrzyni biegów, a ta wydaje się być "po stronie"

Według znalezionego w necie porównania niestety nie:

http://www.auto-swiat.pl/1-audi-q5-kontra-bmw-x3-monachium-kontratakuje/1

Może zacytuję:

Prawie w każdej próbie BMW okazywało się co najmniej o kilka dziesiątych sekundy lepsze.
Także Q5 jest szybkie i zwinne, ale sprawia wrażenie bardziej ociężałego.

Nie brzmi to zachęcająco. Tym bardziej, że X3 też nie zrobiło na mnie wrażenia mistrza dynamiki :(

Opublikowano
Zgadzam się z tym ostatnim, jeździłem obydwoma. Co prawda Q5 z benzyną ale to tutaj nie ma znaczenia. Q5 nie daje takiej frajdy podczas jazdy. Nie ma oczywiście tragedii ale jest bardziej ociężałe. Co do skrzyni to w Q5 lepiej pracuje, przynajmniej z benzyną.
Opublikowano

eee... Nie możesz porównywać benzyny z dieslem i jeszcze pisać, że to bez znaczenia :-). To są kompletnie różne silniki, o diametralnie różnej charakterystyce. Jeśli sprawdzisz 3.2tfsi w Q5 to gwarantuję Ci, że nie powiesz, że jest ociężały, a jak wsiądziesz do X3 z dieslem 143KM (bo taki ma wejść do sprzedaży) to nie będziesz miał żadnej frajdy z jazdy...

 

Rafał tutaj akurat jako jedyny chyba jeździł jednym i drugim więc ma największe podstawy do wydawania osądów natomiast my powinniśmy się wstrzymać z rozstrzygnięciami do czasu aż sami obu aut nie sprawdzimy...

Opublikowano
Napisałem, że to bez znaczenia ponieważ wypowiadałem sie tylko i wyłącznie o prowadzeniu sie auta. Kompletnie nie miałem na myśli osiągów itp. Wchodzenie w zakręty, układ kierowniczy, praca zawieszenia - takie rzeczy miałem na myśli :D
Opublikowano
Ja bym dodał jeszcze, że silnik 2.0d w Audi jest cichszy niż w X3, a 3.0d to już poezja w Audi :)
Opublikowano
No właśnie... O tym, że jest bardziej kulturalny (2.0) też czytałem, a ojciec miał go w poprzednim Pasku i naprawdę przyjemnie się sprawował (i baaardzo mało palił). Co do 3.0TDI to też na niego przez chwilę chorowałem (na razie przesłałem do Audi zapytanie o jakieś Premium Selection z tym silnikiem - może akurat...). Na nowy mnie nie stać :cry2:
Opublikowano

Podliczyłem jeszcze koszty eksploatacji obu aut... Chyba jednak zostanę przy BMW :-) W Q5 dochodzi 1800zł za przegląd co 30tys. - przy moich rocznych przebiegach wychodzi mi 2700zł/rok (akurat w ciągu dwóch lat bym łyknął 3 przeglądy...)... Ubezpieczenie też wychodzi ok. 1-1,5tys. więcej... Ogólnie masakra :-) Jednak co biemdablju to biemdablju...

 

Przy okazji - ile Wam wyszło ubezpieczenie w pakiecie na rok Waszych X3 (pytanie do dwóch kolegów, którzy mają)?

Opublikowano

A mówiłem, że nie uwzględniłeś kosztu przeglądów :D

Tylko weź jeszcze poprawkę, że BMW sobie je rekompensuje straszną ceną klocków i tarcz! W Audi są ponoć dużo tańsze, więc może jednak różnica się trochę zaciera.

Opublikowano
Ile te klocki i tarcze? Bo jak usłyszałem o cenach w Audi to też mnie zmroziło. Komplet klocków na oś w Q5 to 800-1000zł (zależy, która oś) + oczywiście robocizna... Ostatnio w swojej e91 wymieniałem klocki to wyszły mnie z wymianą coś koło 200zł (oczywiście poza ASO).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tyle, że nie ma obowiązku wymiany tarcz i klocków w serwisie. Oczywiście na początku może być problem z dostępnością zamienników. Jeżeli jednak trwałość tych elementów będzie zbliżona do "starej" X3 to zanim samochodem przejedziesz te 70-80tys. km na pewno będą już zamienniki.

Dla porównania powiem, że mojemu koledze w Outlanderze klocki skończyły się już po 20tys! Serwis skasował coś około 600zł za nowe i po przejechaniu 5tys. zaczęły hałasować tak, że trzeba je było zdjąć i przeszlifować.

Opublikowano
Bo Mitsubishi ma ceny z kosmosu jeśli chodzi o przeglądy i części. Mazda zresztą też, w zeszłym roku dowiedziałem się, że za filtr cząstek stałych do 6-ki serwis Mazdy żąda jakieś 12 tys. zł. Dla mnie czad :lol: Było zresztą o tym dość głośno swego czasu. Wracając do BMW, pewnie pierwszy raz skorzystam z serwisu, natomiast potem to zobaczymy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W cenie samochodu jest pakiet 100tys/5lat. Tak więc wymiana płynów i filtrów jest z głowy. A takie rzeczy jak tarcze czy klocki to potrafi wymienić większość warsztatów (oczywiście przy samochodzie za 200kzł warto powierzyć to zaufanej firmie). Klocki na przód do nowego X3 2.0d kosztują obecnie 150EUR więc na razie jak do japończyka ;) Ceny na pewno szybko spadną.
Opublikowano
3.0TDI to też na niego przez chwilę chorowałem (na razie przesłałem do Audi zapytanie o jakieś Premium Selection z tym silnikiem - może akurat...). Na nowy mnie nie stać :cry2:

:cool2: :cool2: bardzo dobra decyzja

audi to porsche-seat-wv-skoda kazdy warsztat ogarnia naprawy, zamienniki kosztuja grosze, przeglady po za ASO wyjda duzo taniej niz w BMW...

a co do KM-NM to hamownie pokazuja to co auta maja a nie to co fabryki nam wciskaja, ze maja...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Kiedys czytalem artykul, ze Audi to najbardziej sciemniajaca firma jezeli chodzi o dane techniczne typu przyspieszenie/predkosc

Obiecywali ponizej 6 sekund w A5 3.0tdi a wychodzilo prawie 7.

Z 6.5s w 2.0TFSI wychodzilo ponad 7. I nie byly to pomiary na zegarku z 7 melodyjkami:norty:

Mysle, ze i tak te wszystkie testy 0-100km/h sa "laboratoryjne" na przyczepnym betonie etc. - szczegolnie w automacie

Mi jeszcze zadnym BMW nie udalo sie uzyskac danych katalogowych :(

Kupilismy ostatnio z kolegami sprzet do pomiaru elastycznosci/przyspieszen z super dokladnym GPS za pare k pln.

530iA mialo miec 6.7 robilo najlepiej 7.2

Z4 3.0si raz zrobilem raz 5.9 (zamiast 5.7)

325dT zawsze powyzej 8 (a ma miec 7.6)

Podczas gdy Corolla 1.6 w katalogu 10 a robie jak chce i kiedy chce 9.4-9.5 :norty:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Pewnie każda marka bada to przyspieszenie w "specyficzny" dla siebie sposób, wiadomo - warunki laboratoryjne ale bez przesady. To, że auto przyspiesza pół sekundy szybciej czy wolniej niż podaje producent to chyba drobiazg - no chyba że mamy do czynienia z autem sportowym, gdzie za każde 0,1 sekundy do setki płaci się majątek! :lol: Bardziej wkurza mnie rozbieżność w spalaniu podawana przez producentów! Tutaj nie rozumiem, jak można nie wprowadzić ujednoliconego pomiaru np. na autostradzie w jakimś przedziale temperatury i odcinku 500 km...To chyba bez problemu dało by się zrobić. A tak jesteśmy karmieni wynikami o ładne kilka litrów mniejszymi niż podają firmy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.